PDA

Bekijk de volledige versie : vietnam films vanuit vietcong perspectief



boudewijn
04-01-2003, 16:31
ik zoek dvd's van vietnamese makers over de vietnam oorlog. er zijn natuurlijk tal van prachtige westerse oorlogsfilm gemaakt, maar ik ben benieuwd hoe films afkomstig uit het land zelf met het thema, of de gebeurtenis eigenijk, om gaan. tips graag. bedankt.

Chris Howitt
04-01-2003, 17:58
Dat is een goeie vraag, daar ben ik ook wel benieuwd naar ?

FrenkieB
04-01-2003, 18:18
hmm..even denken..shiet me nu niet veel te binnen maar in We Were Soldiers krijg je soms ook beelden van een Vietcong generaal te zien. Oerslechte film trouwens...

Joey Lindeman
04-01-2003, 19:36
Heaven & Earth.

Is geproduceerd (of geregiseerd, weet ik veel) door Oliver Stone. Dus geen Vietnamese producent. Gaat echter wat dieper op de vietcong zijde van de oorlog in dan de gemiddelde Vietnam film.

Voor het geval je hem nog niet gezien hebt. Zeer zeker de moeite waard.

boudewijn
04-01-2003, 20:17
bedankt voor de tip joey, ook al is het dus niet helemaal waar ik naar op zoek ben. ik zal 'm in ieder geval een dezer dagen gaan bekijken. je moet je er wel van bewust zijn dat oliver stone zelf een vietnam veteraan is en het voor hem extra moeilijk zal zijn om een zo'n objectief mogelijk beeld te schetsen van de oorlog. ookal is een objectief beeld eigenlijk ook niet waar ik naar op zoek ben. subjectiviteit! daar gaan we voor! een mooie portie propaganda van 'charlie' himself ;)

maar voor de duidelijkheid. geen hollywood. maar vietnam!