PDA

Bekijk de volledige versie : Suske & Wiske live action in de maak



Remco de Swart
14-06-2003, 12:10
Naar Scooby Doo, Spider Man en Garfield komt er ook een live action film van onze Belgische helden: Suske en Wiske. Ik hou mijn hart vast. Hieronder de info die ik op de site http://www.fameuzefanclub.nl/ gevonden heb.

DE AFGELOPEN MAANDEN IS ACHTER DE SCHERMEN HARD GEWERKT AAN DE FINANCIERING VAN DE SUSKE EN WISKE-SPEELFILM. BELGISCHE, DUITSE EN NEDERLANDSE FINANCIERS HEBBEN UITEINDELIJK ALLES RONDGEKREGEN EN HET IS NU ZEKER DAT DE FILM DOORGAAT!
DE DUISTERE DIAMANT ZAL VANAF AUGUSTUS WORDEN OPGENOMEN.
WISKE WORDT GESPEELD DOOR SALINE VEREECK, LAMBIK DOOR DAMIAAN DE SCHRIJVER EN JEROM DOOR STANY CRETS. VOOR SUSKE EN TANTE SIDONIA ZIJN NOG ONDERHANDELINGEN GAANDE, MAAR NOG GEEN ZEKERHEDEN. BARABAS WORDT VERTOLKD DOOR TUUR DE WEERT. DE REGISSEUR VAN DE ALLEREERSTE SUSKE EN WISK-SPEELFILM IS RUDI VAN DEN BOSSE.

Jaded
14-06-2003, 12:29
JEROM DOOR STANY CRETS
Huh?

Als dat maar goed afloopt.

Geert Jan Alsem
14-06-2003, 12:46
Van http://suskeenwiske.library.uu.nl/film/

Hoewel de producenten van de film in 2001 aanvankelijk een vrouw selecteerden voor de rol van tante Sidonia (Gert Portael) zal deze rol, net als in de musicals, uiteindelijk toch worden vervuld door een man. De acteur Peter Van den Begin zal op het witte doek gestalte gaan geven aan de superslanke tante van Wiske.
Uhmmm... wtf? :shock:

Art
14-06-2003, 13:06
Ik las op Teletext dat Thekla Reuten mogelijk de rol van Alwine gaat spelen (y) Ik ben benieuwd :D

Jaded
14-06-2003, 13:29
Van http://suskeenwiske.library.uu.nl/film/

Hoewel de producenten van de film in 2001 aanvankelijk een vrouw selecteerden voor de rol van tante Sidonia (Gert Portael) zal deze rol, net als in de musicals, uiteindelijk toch worden vervuld door een man. De acteur Peter Van den Begin zal op het witte doek gestalte gaan geven aan de superslanke tante van Wiske.
Uhmmm... wtf? :shock:
Peter Van Den Begin als Sidonia is niet zo ver gezocht als Stany Crest als Jerommeke.

mark t
14-06-2003, 13:39
Ik las op Teletext dat Thekla Reuten mogelijk de rol van Alwine gaat spelen (y) Ik ben benieuwd :DDat zou dan meteen de enige naam zijn die ik ken. Van de rest van de cast heb ik nog nooit gehoord. Welk niveau moet ik me bij deze acteurs voorstellen? Zijn het enigszins respectabele namen of zitten we in de Samson & Gert-sfeer?

Art
14-06-2003, 13:42
Ik las op Teletext dat Thekla Reuten mogelijk de rol van Alwine gaat spelen (y) Ik ben benieuwd :DDat zou dan meteen de enige naam zijn die ik ken. Van de rest van de cast heb ik nog nooit gehoord. Welk niveau moet ik me bij deze acteurs voorstellen? Zijn het enigszins respectabele namen of zitten we in de Samson & Gert-sfeer?
Dat is inderdaad de enig bekende naam :D De rest zegt me niks :?

Jaded
14-06-2003, 13:44
Peter Van Den Begin en Stany Crest zijn respectabele namen, in my book.

Niet verlegen om een absurde stoot meer of minder.

Wie is Thekla Reuten?
Kan dit menselijk schepsel acteren of moet ik ze gaan zoeken in de Costa!/Volle Maan-sfeer?

Art
14-06-2003, 14:06
Peter Van Den Begin en Stany Crest zijn respectabele namen, in my book.

Niet verlegen om een absurde stoot meer of minder.

Wie is Thekla Reuten?
Kan dit menselijk schepsel acteren of moet ik ze gaan zoeken in de Costa!/Volle Maan-sfeer?
Ze kan best goed acteren hoor :D Ze speelt oa in Iedereen Beroemd :roll:

Nathan Strik
14-06-2003, 15:45
Wauwie... een verfilming van één van mijn favo Suske en Wiske albums aller tijden. :D
De psychologische werking van zo´n Duistere Diamant komt echt goed tot uitdrukking in de strip en als er ook maar een klein deel hiervan in de film weerspiegeld wordt, dan kan dit best een mooi stukkie film worden.

Wat ik wel hoop (en ik wil niemand tegen de schenen trappen, maar...) is dat ze het qua make-up beter aanpakken dan die stomme musical.

En ik hoop dat ze het wat donkere tintje van de strip behouden en het niet te "vrolijk" gaan zitten maken.

Ben benieuwd...

Jaded
14-06-2003, 15:50
Wat ik wel hoop (en ik wil niemand tegen de schenen trappen, maar...) is dat ze het qua make-up beter aanpakken dan die stomme musical.

Dat was gewoon een staaltje van het slechtere pleisterwerk.

Nathan Strik
14-06-2003, 15:55
Dat was gewoon een staaltje van het slechtere pleisterwerk.
Ik hoop ook dat ze het qua budget wat grootser aanpakken. Zal wel moeten denk ik... als ik de strip een beetje voor de geest haal... veel dingen in moerassen en een middeleeuws decor enzo... en veel "tovenarij", dus de special effects zullen ook wel erg belangrijk worden bij deze film.

Lijkt me wel gaaf. :D

Niels Simons
14-06-2003, 16:04
nou,ik ben echt benieuwd wat dit wordt...
kheb t jaren verzameld,koop nu de boekjes alleen om compleet te houden,de verhalen zijn stuk voor stuk klote...

de musical scheen zooi te zijn,de dvds en videobanden zijn pure bagger en tekenfilms die zo in 1950 gemaakt leken te zijn(en niet door disney...)

ik geloof niet dat t iets wordt,maar ik weet nu al dak em wel ga kopen.
behalve de strips probeer ik nl alles te kopen wat er van sw te krijgen is...

is er hier nog een albert heyn medewerker die mij die 16 ministripjes wil sturen?

mazzel,niels

Remco de Swart
14-06-2003, 16:30
nou,ik ben echt benieuwd wat dit wordt...
kheb t jaren verzameld,koop nu de boekjes alleen om compleet te houden,de verhalen zijn stuk voor stuk klote...

Dat ben ik helemaal met je eens, ook ik koop de boekjes alleen maar om de serie compleet te houden. Al moet ik zeggen dat er tussen de nieuwe boekjes soms een positieve uitzondering zit.

De tekenfilmpjes van Suske en Wiske zijn met voorsprong de slechtste tekenfilms die ooit gezien heb. Waarschijnlijnlijk zijn ze erg goedkoop gemaakt en vonden de makers het niet belangrijk om de figuren vloeiend te laten bewegen. Ook de gebruikte stemmen overtuigen niet. Toen ik ongeveer 12 was werd de poppenserie met Suske en Wiske op TV uitgezonden en volgens mij was die een stuk beter.

Nathan Strik
14-06-2003, 17:03
Toen ik ongeveer 12 was werd de poppenserie met Suske en Wiske op TV uitgezonden en volgens mij was die een stuk beter.
Ja, die poppenserie is nog steeds niet overtroffen. Vooral De Zingende Kaars was errug goed.

Koffie
14-06-2003, 17:43
True .. die poppenserie was te harden vroeger (of het komt door ons collectief geheugen :P )

Ik heb ooit eens in een bui die Suske en Wiske DVd's gekocht.
die heb ik dus heel snel gratis gedropt bij famieleden, wat een pijniging was dat voor m'n HT setje zeg.

Je zou bijna denken dat ze een of andere stage-loper die meuk in elkaar hebben laten flanzen.

Anyway .. ben benieuwd hoe het wordt, al moet ik toch eerlijk bekennen dat de titel me nix zegt :?

M Balje
15-06-2003, 12:07
Ik heb op tv gehoord dat Urbanes ook in deze film gaat spelen.
Alleen vraag ik mij af wie zou hij kunnen spelen.

Kan Remco de Swart meschien vertellen wie die belgen zijn die die rollen op zich gaan nemen (foto's of zo) en zijn ze ook wel eens op VRT en Canvas te zien. (ken alleen Jambers,Marlene de wouters (is Nederlandse met Belgiese ouders en heeft een programma hier in NL),urbanes en Magriet)

Ik zie liever dat ze de 7 Schaken verfilmen maar in dit album (245) zijn het kinderen en is er ook een kleine Willy Vandersteen,Barabas en Krimson naast de gebruikelijke hoordrol spelers.
Paul Geerts zou dan ook mee kunnen doen omdat hij de verteller is van dit verhaal en de verteller is in dit album.
Ze gaan namelijk meer dan 50 jaar terug in de tijd.

Ik hoop dat ooit die poppen serie op dvd verchijnt,maar helaas zijn er veel afleveringen verloren gegaan.

Niels Simons
15-06-2003, 12:10
die poppenserie,das idd lang geleden...

volgens mij hadden ze daar o.a de minilotten van kokonera van,en volgens mij ook de brullende berg ofzo?
das echt wel zo lang geleden die dingen...

mazzel,niels

M Balje
15-06-2003, 12:29
Lambik - Damiaan De Schrijver
http://suskeenwiske.library.uu.nl/film/pics/schrijver1.jpg
Sidonia - Peter Van den Begin (Een Man :roll: )
http://suskeenwiske.library.uu.nl/film/pics/begin1.jpg
Alwina - Thekla Reuten
http://suskeenwiske.library.uu.nl/film/pics/reuten1.jpg
Opa Alwina - Henk van Ulsen
http://suskeenwiske.library.uu.nl/film/pics/ulsen1.jpg
Jerom - Stany Crets
http://suskeenwiske.library.uu.nl/film/pics/crets1.jpg Deze man kunnen ze beter de Rol van Krimson geven als ik dit plaatje zie.
Wiske - Céline Verbeeck
http://suskeenwiske.library.uu.nl/film/pics/celine.jpg

Jaded
15-06-2003, 12:32
Kan Remco de Swart meschien vertellen wie die belgen zijn die die rollen op zich gaan nemen (foto's of zo) en zijn ze ook wel eens op VRT en Canvas te zien.
Peter Van Den Begin
http://www.eufilmfestival.com/images/Film1.jpg
De tweede van links. Lang, smal --> Sidonia's figuur.

Stany Crets
http://www.vacature.com/vacstudio/Images/magazine/12_02/crets.jpg
Jerommeke ... er zal wel een bodybuilderpakje moeten komen dan.

Damiaan De Schrijver
http://www.sylvesterproductions.be/images/Spike/spikei4.jpg
Lambik ... ja hij heeft er wel wat van weg.

Remco de Swart
15-06-2003, 13:21
Kan Remco de Swart meschien vertellen wie die belgen zijn die die rollen op zich gaan nemen (foto's of zo) en zijn ze ook wel eens op VRT en Canvas te zien.

Ik ben blij dat de antwoorden al gegeven zijn wat veel verder als de hier bekende vlamingen kom ik ook niet op de vaste panelleden van de Notenclub België en hun gasten na dan.

Arvid
15-06-2003, 13:41
Heb Damiaan De Schrijver vorige maand nog in Brussel zien spelen in STAN van Moliere op het Festival des Arts.

Was erg van hem onder de indruk maar vraag me af of hij wel de juiste keuze is voor Lambik. Fysiek is hij te groot en te breed. Stem wel ok.

Ben benieuwd...

Nathan Strik
15-06-2003, 21:17
Lambik is ook behoorlijk fors hoor... okee, voornamelijk in de pens-area... ;)

Gabriel B.
15-06-2003, 22:54
Dit is een film waar ik absoluut niet zit op te wachten. :(
Ik vrees dat het de tanende stripserie enkel nog meer de dieperik in kan helpen.

M Balje
16-06-2003, 09:19
Dit is een film waar ik absoluut niet zit op te wachten. :(
Ik vrees dat het de tanende stripserie enkel nog meer de dieperik in kan helpen.

Sinds die Mark Verhaegen die strips schrijft kjrijgen we wel hele raaien dingen.
Zoals 2x een trilogy strip.
Waar bij vooral de titels en termen je aan LOTR en Harry Potter doet denken. (In de ban van de milt en De gevangene van Prisonov)
Tante Sidonia en Wiske krijgen de schok van hun leven als ze in de spiegel van Nehm Whar kijken.
[spoiler:2437f1eccc]De gevangene werd ruim 60 jaren geleden weg gestuurd om nooit meer terug tekeren waar voor Suske in de plaats kwam.[/spoiler:2437f1eccc] is ook weer z'n raar idee,maar kan ik enig ziens nog waar deren.

Martin de Goeij
16-06-2003, 19:48
Lambik is ook behoorlijk fors hoor... okee, voornamelijk in de pens-area... ;)Vooral in "de glundere gluurder"... (6) :P Zou die ook op dvd komen? :wink: :nono:

Werner
16-06-2003, 23:04
Sinds die Mark Verhaegen die strips schrijft kjrijgen we wel hele raaien dingen.

Ik vond Geerts al een verschraling, maar die Verhagen heeft de reeks helemaal om zeep geholpen. En dan die moralistische toon, en mislukte persiflages - YEK! Geef mij maar DirkJan... :)

M Balje
18-06-2003, 22:12
De rol van Suske gaat gespeeld worden door Joeri Busschots.
http://suskeenwiske.library.uu.nl/film/pics/joeri1.jpg
De belgen kennen hem van reklame voor de Pizza Hut.

Bron: Suske en wiske op het www (http://suskeenwiske.library.uu.nl)

Jaded
18-06-2003, 22:32
Ik heb vandaag de twee hoofdrolspelers gezien op tv.

Wiske is een goede casting, kwa uiterlijk.
Suske is me niet zo'n goede keuze, lijkt me maar een eigenwijs en egoïstisch kind.

We zullen wel zien zeker.

Gabriel B.
19-06-2003, 18:18
Ik heb vandaag de twee hoofdrolspelers gezien op tv.

Wiske is een goede casting, kwa uiterlijk.
Suske is me niet zo'n goede keuze, lijkt me maar een eigenwijs en egoïstisch kind.

We zullen wel zien zeker. Moeten S & W echt zo jong zijn ? Ik dacht dat ze op een bepaald moment in de strips oud genoeg waren om auto's te stelen... lenen... en vuistgevechten aan te gaan..

Nick G
19-06-2003, 18:41
Ik dacht ook dat ze een leeftijd van een jaar of 16 hebben in de strips. Ze worden ook soms tieners genoemd in de strip en die gecaste personages halen misschien net de 9 jaar. Nee tis een slechte keuze maarja wie ben ik. Ze hadden die urbanus als jerom moeten neer zetten want jerom is in de strips ook niet heel groot.

Drexl
19-06-2003, 20:04
Als ik me dit goed herinner wil Dominiek Deruddere al jaren een Suske en Wiske film maken maar waren er steeds problemen met de financiering en nu komt er ineens out of the blue toch een verfilming. Eén waar ik trouwens niet op zit te wachten.

Peter Van De Begin als Sidonia is een keuze die ik begrijp maar waarom moet Stany Crets daar weer bij zijn. Die twee hoeven niet altijd als een komisch duo op te treden. Ik keek naar hun programma's en vond ze best grappig maar dit vind ik een beetje overdreven. Het lijkt me dat Stany niet gecast werd omdat hij een goede Jerom zou zijn maar omdat hij met Van De Begin een duo vormt.

Och ja...

We herinneren ons allemaal die Kiekeboe verfilming met Luk Wyns niet... atrocious...

Drexl

Remco de Swart
19-06-2003, 20:18
Och ja...

We herinneren ons allemaal die Kiekeboe verfilming met Luk Wyns niet... atrocious...


Is Kiekeboe verfilmd? Dat heb ik hier in Nederland nooit meegekregen. Live action films van strips hebben mij nooit echt aangesproken aangezien het bijna onmogelijk is acteurs te vinden die de karakters geloofwaardig kunnen vertolken en er nog op lijken ook. Uitzonderingen hierop zijn de films die op basis van een Marvel Comic zijn gemaakt zoals Batman, Spiderman en The X-men. Maar in de meeste gevallen hebben de hoofdrolspelers hier al een masker op. Dit komt wat beter over. Daarnaast hebben de karakters in de strip ook meestal al diverse gedaante verwisselingen ondergaan. Ook de film "De schippers van de kameleon" spreekt mij niet aan. Ik heb van deze tweeling bijna alle boeken gelezen en nog steeds in bezit maar de makers kunnen nooit aan het beeld voldoen dat ik van de hoofdrolspelers heb. Dus in weze verpest de film de charme van de boeken

Ronald Stiebolt
08-08-2003, 08:43
Bron: Planet Internet (www.planet.nl)

Opnames Suske en Wiske-film eindelijk begonnen

Gepubliceerd op donderdag 07 augustus 2003

AMSTERDAM (ANP) - De opnames voor de Suske en Wiske-film De Duistere Diamant zijn deze week begonnen. Het duurde bijna drie jaar om de financiering voor de verfilming van de beroemde strip rond te krijgen.

Naast een hoofdrol voor actrice Thekla Reuten (De Tweeling) spelen Willeke van Ammelrooij en Rik Launspach in de film mee. De opnames hebben plaats in België en Nederland, liet Independent Films/Universal Pictures donderdag weten. Het project, dat 3 miljoen euro kost, wordt gefinancierd door een Nederlandse, een Belgische en een Duitse co-producent en de omroepen KRO (Nederland) en BRT (België). Aangezien de teletijdmachine van professor Barabas een belangrijke rol in het verhaal speelt, heeft de film een groot aantal speciale effecten.

Suske en Wiske en De Duistere Diamant is de eerste strip van tekenaar Willy Vandersteen. De regie van de film is in handen van de Belg Rudi Vandenbossche, die eerder verscheidene jeugdproducties maakte voor de Belgische televisie. Ook spelen er bekende Vlamingen mee zoals Urbanus, Peter vanden Begin, Stany Crets en Dirk Roofthooft.

In de film proberen Suske en Wiske het geheim van de Duistere Diamant te ontrafelen. De diamant ontneemt alle levenslust als die in het bezit is van iemand anders dan de eigenaar. Suske en Wiske en de Duistere Diamant zal in 2004 in de bioscoop te zien zijn.

Werner
08-08-2003, 08:47
Is Kiekeboe verfilmd?

Tweemaal zelfs (Het Witte Bloed en Misstoestanden). De kwaliteit van beide films was lamentabel slecht. Overigens speelde mijn nichtje in de tweede film de rol van Fanny.

Marcel den Haan
08-08-2003, 10:30
Argh, zit hoeft mij dus echt niet maar misschien gokken ze meer op een wat jonger publiek. Voor mij gaat zo alle charme van de strips verloren.
Nu maar hopen dat ze er geen franchise van maken zoals Potter en alle delen gaan verfilmen :shock:

RobW
08-08-2003, 17:23
Van Kiekeboe zijn dus ook al fims? Pfoe...de Kuifje-films zijn ook geflopt. Ik ben benieuwd wat dit dan gaat worden, maar gezien de media-aandacht nu al zal dit wel een hitje gaan worden. Ik hoop dat het lekker melig wordt.

Nathan Strik
08-08-2003, 17:49
Ik hoop dat het lekker melig wordt.
Ik hoop dat het allesbehalve melig wordt. Ben je bekend met het album De Duistere Diamant? Is niet bepaald een verhaal om vrolijk van te worden... hehe, toepasselijke woordspeling... :D

Ik bedoel dat trouwens positief, het is een vrij serieus verhaal...
Wel één van de verhalen die het best te verfilmen zijn in mijn optiek.

pretorian22
11-08-2003, 17:22
ik weet niet goed wat ik me bij een verfilming van mijn favo stripalbum serie voor moet stellen.......begrijp me goed elke keer als er ee nieuw album uitkomt schaf ik het nog steeds aan maar een verfilming lijkt me beetje raar want je favo helden kunnen toch nooit zo reageren als in je fantasie

Werner
13-08-2003, 22:50
Ik bedoel dat trouwens positief, het is een vrij serieus verhaal...

Wat ze weer gaan verknoeien door het laten paraderen van een stelletje over hun vervaldatum zijnde Bekende Vlamingen. Urbanus, misschien nog een paar ex-Molkandidaten, ex-BigBrotheridioten of ex-missBelgië's. No thx.

Remco de Swart
22-02-2004, 05:10
Iemand deze film gezien?

Nathan Strik
22-02-2004, 13:09
Ik bedoel dat trouwens positief, het is een vrij serieus verhaal...

Wat ze weer gaan verknoeien door het laten paraderen van een stelletje over hun vervaldatum zijnde Bekende Vlamingen. Urbanus, misschien nog een paar ex-Molkandidaten, ex-BigBrotheridioten of ex-missBelgië's. No thx.
En ik vrees dat je gelijk gaat krijgen. Ik heb de trailer en de korte reclamespots op tv gezien en ik moest er echt een teiltje bij pakken zo slecht. :(
In One Flew Over the Cuckoo´s Nest zitten minder mafkezen dan in deze film.

Headhunter
22-02-2004, 13:23
Hmm, vraag me af of dit wat wordt...

Ik spaarde vroeger die albums en nu koop ik ze alleen nog om de boel compleet te houden (zoals ik al eerder zag in deze thread, ben ik niet de enige die dat doet :P). Moet de laatste albums allemaal nog lezen. Vind al die nieuwe zooi toch stukken minder dan de oude albums.

Nathan Strik
22-02-2004, 13:32
De scherpe kantjes zijn er ook een beetje af in de nieuwe albums... waar zijn toch ontroerende verhalen als Het Zingende Nijlpaard, De Vlijtige Vlinder, of De Bokkerijders?

Suske en Wiske hebben al jaren voor mij afgedaan en helaas ziet het er naar uit dat de film gebaseerd op één van mijn favoriete albums geplaagd wordt door een té hoge joligheidsfactor. Terwijl De Duistere Diamant best een serieus verhaal is, wordt het door dat stelletje clowns dat Suske, Wiske en de rest moet voorstellen compleet verknald.
Vooral Lambik en Sidonia zijn mij een beetje té overdreven.

Wie weet stel ik mijn mening wel bij als ik de complete film heb gezien, maar weinig kans.

Snouty
22-02-2004, 19:48
Ik heb de film gezien.
Vond het een goede kinderfilm. Er waren kinderen bij die de film beter vonden dan HP!
Het verhaal van de strip zelf kwam niet helemaal uit de verf. Maar er zaten wel goede (grappige) scenes in, die niet in de strip voorkomen, maar een aanwinst voor de film waren.

Kortom een leuke film om een keer te zien.

expo
22-02-2004, 20:40
Er is nu een trailer online: http://www.deduisterediamant.be/trailer/trailer_nl.htm

En Michel Follet, voor de belgen een filmcriticus op ATV, vond hem wonder boven wonder goed ! (voor een kinderfilm) :o

rkrijger
24-02-2004, 20:09
De scherpe kantjes zijn er ook een beetje af in de nieuwe albums... waar zijn toch ontroerende verhalen als Het Zingende Nijlpaard, De Vlijtige Vlinder, of De Bokkerijders?

De Bokkerijders is één van mijn favorieten, samen met De Koperen Knullen...

Nathan Strik
24-02-2004, 20:29
De scherpe kantjes zijn er ook een beetje af in de nieuwe albums... waar zijn toch ontroerende verhalen als Het Zingende Nijlpaard, De Vlijtige Vlinder, of De Bokkerijders?
De Bokkerijders is één van mijn favorieten, samen met De Koperen Knullen...
Koperen Knullen is ook erg gaaf ja. Alleen snapte ik niet zo goed waarom ze ál die hutten niet vuurvast gemaakt hadden. ;)

rkrijger
24-02-2004, 21:36
De scherpe kantjes zijn er ook een beetje af in de nieuwe albums... waar zijn toch ontroerende verhalen als Het Zingende Nijlpaard, De Vlijtige Vlinder, of De Bokkerijders?
De Bokkerijders is één van mijn favorieten, samen met De Koperen Knullen...
Koperen Knullen is ook erg gaaf ja. Alleen snapte ik niet zo goed waarom ze ál die hutten niet vuurvast gemaakt hadden. ;)

WOW! Jij kent je klassiekers. Dit moet ik toch even nazoeken hoor... :)

Rut
25-02-2004, 07:55
Weet niet wat ik hiervan moet verwachten. Hopelijk wordt het net zoiets als de Schippers van de Kameleon.

xaryC
07-03-2004, 12:59
die poppenserie,das idd lang geleden...

volgens mij hadden ze daar o.a de minilotten van kokonera van,en volgens mij ook de brullende berg ofzo?
das echt wel zo lang geleden die dingen...

mazzel,niels

De brullende berg zat er niet bij... Wel de Windbrekers, maar dat is een blazende berg :wink:

Ik heb trouwens die 5 verhalen (De Minilotten, Het Laatste Dwaallicht, De Zingende Kaars, De Gouden Locomotief en de Windbrekers) op DVD gezet, Ik had ze nog staan op VHS. De kwaliteit is niet echt super maar toch kijkbaar :D

rkrijger
27-10-2004, 14:22
Ik heb hem inmiddels gezien. Wel leuk hoor, maar waarom is Sidonia IN GODSNAAM een man!!!!!!!!!!!!!!!

Whaaaah!

Enneh, Wiske ziet er best lekker uit! Lekker ding! Leuker als in het boek!