PDA

Bekijk de volledige versie : DVD.nl introduceert tijdschrift over HDTV



Eric van Ballegoie
23-03-2006, 16:17
DVD.nl introduceert tijdschrift over HDTV



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2185)

Mr_Parker
23-03-2006, 16:34
Gaan jullie naast de LCD / Plasma test ook HD-Crt's testen :!: :?:
(bijv Philips 32PW9551 / 12)

Eric van Ballegoie
23-03-2006, 16:40
We vergelijken alleen Plasma en LCD tv's, geen CRT's.

deweb
23-03-2006, 16:48
Goed dat zo'n blad er komt...volgens mij ziet 3/4 van de mensen door de digitale bomen het bos niet meer.

Tuvok
23-03-2006, 17:08
Prachtig initiatief! Ga het blad zeker lezen. Alleen werkt de link naar hdtvmagazine.nl niet bij mij. Ik krijg een redirect naar castor.hwigroup.com.

Steve Muller
23-03-2006, 17:15
Prachtig initiatief! Ga het blad zeker lezen. Alleen werkt de link naar hdtvmagazine.nl niet bij mij. Ik krijg een redirect naar castor.hwigroup.com.

Hier werken ze ook niet.

Heb wel een bestelling gedaan van €4,50. Is dit eenmalig of kun je gewoon lid worden?.. Heb hier namelijk wel interesse in!!

JCL
23-03-2006, 17:54
Erg goed idee! Mensen worden doodgegooid met HDTV en de leek heeft geen idee wat het allemaal betekent! Zou je ook kunnen vertellen welke 14 LCD / plasma TV's er zijn getest?

Alexander D
23-03-2006, 18:50
Als ik het goed begrijp ik dit dus een eenmalige uitgave?

Eric van Ballegoie
23-03-2006, 20:09
Het gaat inderdaad om een éénmalige uitgave, HDTV is nog zodanig nieuw dat we niet verwachten daar elke maand of elke twee maanden een magazine mee te kunnen vullen. Wat we in dit magazine dan ook vooral doen is uitleggen wat HDTV is, wat je ermee kan en hoe het er in Nederland voorstaat. Hiervoor hebben we met heel veel mensen in Hilversum en bij de verschillende kabelmaatschappijen gesproken, en we denken dan ook dat we een goed beeld kunnen geven van wat je als consument van HDTV mag verwachten.

PS: Ik heb alle links naar hdtvmagazine.nl verwijderd en ook alle posts hierboven die betrekking hadden op het niet werken van die site. Het lijkt er inderdaad op dat er iets mis is met de configuratie van onze server. Hartelijk dank voor de tips, we lossen het probleem morgen zo snel mogelijk op.

Hennie
23-03-2006, 20:16
http://www.hdtvmagazine.nl/ deze werkt wel zonder www niet.

'Terminator4' Ronald Zwar
23-03-2006, 20:44
Daarnaast kunnen wij de gegevens gebruiken om u op de hoogte te houden van interessante informatie en/of aanbiedingen. Jouw gegevens kunnen aan door ons zorgvuldig geselecteerde partijen ter beschikking worden gesteld. Uw gegevens kunnen, samen met hun informatie over u, worden geanalyseerd om de aanbiedingen en/of informatie zoveel mogelijk op uw interesses af te stemmen. U kunt bij het opgeven van de gegevens bezwaar maken tegen beschikbaarheidstelling van gegevens aan derden. Ook kunt u eigen gegevens opvragen en verzoeken ze te corrigeren of te verwijderen. Stuur hiertoe een kaartje aan de Abonnementenadministratie, Postbus 3389, 2001 DJ Haarlem

Ik zie nergens dat ik bij het opgeven kan aangeven dat ik NIET wil dat gegevens aan derden verstrekt worden. Sowieso wil ik ook niet dat DVD.nl de gegevens gaat gebruiken voor 'voor mij' interessante zaken. Ook daarvoor wil ik expliciet GEEN toestemming geven.

Al met al een gemiste kans. Ik moet 'm blijkbaar in de winkel kopen.

Nog even azijn zijken: Vervormingen van Je en U in zo'n kort stukje tekst doorelkaar gebruikt verdient ook geen schoonheidsprijs.

Eric van Ballegoie
23-03-2006, 21:12
...Sowieso wil ik ook niet dat DVD.nl de gegevens gaat gebruiken voor 'voor mij' interessante zaken. Ook daarvoor wil ik expliciet GEEN toestemming geven.
Voor alle duidelijkheid: Je bestelt het blad niet bij ons, maar bij de uitgever van het het magazine waar wij mee samen werken, HUB uitgevers.
Gegevens die op de site van DVD.nl worden ingevoerd voor bijvoorbeeld de forumregistratie of deelname aan prijsvragen worden per definitie nooit commercieel gebruikt.

JCL
23-03-2006, 23:37
...Sowieso wil ik ook niet dat DVD.nl de gegevens gaat gebruiken voor 'voor mij' interessante zaken. Ook daarvoor wil ik expliciet GEEN toestemming geven.
Voor alle duidelijkheid: Je bestelt het blad niet bij ons, maar bij de uitgever van het het magazine waar wij mee samen werken, HUB uitgevers.
Gegevens die op de site van DVD.nl worden ingevoerd voor bijvoorbeeld de forumregistratie of deelname aan prijsvragen worden per definitie nooit commercieel gebruikt.

Ik vind het erg netjes dat deze afspraak bestaat. Er zijn niet veel sites die een dergelijke service bieden, waar gegevens zo worden verhandeld voor veel winst.

Toch vraag ik me af welke types LCD en plasma er worden vergeleken. Dikke kans dat ik tijdens het WK een T ga kopen, dan is het wel prettig om er van te voren wat over gelezen te hebben, maar als mijn potentioele kandidaten er niet in staan... tja....

Eric van Ballegoie
24-03-2006, 12:26
De lijst met LCD en plasmaschermen wil ik niet helemaal uitdiepen, en kunnen nog wat schermen bijkomen of vervangen worden voor nog nieuwere modellen. Maar we testen schermen van:

-V2Mzx (42 inch plasma)
-Philips (32 en 27 inch LCD)
-JVC (26 en 32 inch LCD)
-Tatung (32 inch LCD)
-Acer (32 en 37 inch LCD)
-Mirai (32 en 37 inch LCD)
-Sony (32 inch LCD)
-BenQ (32 inch LCD
-Hitachi (32 inch LCD)
-Pioneer (43 inch Plasma)
-Sharp (32 inch LCD - PAL panel, buiten de vergelijking want niet HD Ready)

JCL
24-03-2006, 12:29
ok, bedankt!

Steve Muller
24-03-2006, 12:32
Wellicht ook nog schermen tussen de 50-70 inch :?:

Dat zou mooi zijn 8)

Eric van Ballegoie
24-03-2006, 12:47
Nee, die zitten er niet tussen. Later dit jaar zullen we die overigens wél gaan testen, en dan niet alleen plasma / LCD, maar vooral ook de betaalbare LCOS (D-Ila / SXRD) rearprojection modellen.

Steve Muller
24-03-2006, 13:02
Nee, die zitten er niet tussen. Later dit jaar zullen we die overigens wél gaan testen, en dan niet alleen plasma / LCD, maar vooral ook de betaalbare LCOS (D-Ila / SXRD) rearprojection modellen.

Das inderdaad ook goed nieuws (y)

Mr_Parker
24-03-2006, 14:54
Nee, die zitten er niet tussen. Later dit jaar zullen we die overigens wél gaan testen, en dan niet alleen plasma / LCD, maar vooral ook de betaalbare LCOS (D-Ila / SXRD) rearprojection modellen.

Waarom geen CRT?

Steve Muller
24-03-2006, 15:00
Nee, die zitten er niet tussen. Later dit jaar zullen we die overigens wél gaan testen, en dan niet alleen plasma / LCD, maar vooral ook de betaalbare LCOS (D-Ila / SXRD) rearprojection modellen.

Waarom geen CRT?

Bestaan die dan???

JCL
24-03-2006, 15:06
jazeker, phillips, LG en Samsung maken dergelijke toestellen.

Mr_Parker
24-03-2006, 15:20
Philips heeft nu voor de nederlandse markt de:
32PW9551/12 (overigewns staat deze pas begin deze week op de site van philips, maar oa voor de USA maken philips en sony al jaren hd-crt's).

Ik denk dat dergelijke modellen ook hard nodig zijn om HD echt van de grond te krijgen, want LCD en plasma is gewoon te duur. Alleen hierom zou er eigenlijk een HD-crt meegetest moeten worden.

De genoemde philips heeft advies prijs € 699,- en dat voor 32"

Steve Muller
24-03-2006, 15:25
Philips heeft nu voor de nederlandse markt de:
32PW9551/12 (overigewns staat deze pas begin deze week op de site van philips, maar oa voor de USA maken philips en sony al jaren hd-crt's).

Ik denk dat dergelijke modellen ook hard nodig zijn om HD echt van de grond te krijgen, want LCD en plasma is gewoon te duur. Alleen hierom zoud er eigenlijk een HD-crt meegetest moeten worden.

De genoemde philips heeft advies prijs € 699,- en dat voor 32"

Das inderdaad niet duur

Philips 32PW9551/12 (http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/catalog.jsp?fhquery=fh_secondid%3D32pw9551_12_nl_c onsumer%26fh_location%3D%2F%2Fconsumer%2Fnl_NL%2Fc ategories%3Ccatalog_nl_consumer%2Fcategories%3Ctv_ gr_nl_consumer%2Fcategories%3Cwidescreen_tv_ca_nl_ consumer%26&productId=32PW9551_12_NL_CONSUMER&activeCategory=TV_GR_NL_CONSUMER&fredhopperpage=detail.jsp&language=nl&country=NL&catalogType=CONSUMER&proxybuster=QNTLKWZTGD0GFJ0RMRCSHQVHKFSESI5P#)

JCL
24-03-2006, 16:06
Die TV is alleen "HD-prepaid" die is niet HD-ready / kan geen natieve HD resolutie weergeven van 720P of hoger. Er kan alleen HD in, het komt er niet uit.

Steve Muller
24-03-2006, 16:15
Die TV is alleen "HD-prepaid" die is niet HD-ready / kan geen natieve HD resolutie weergeven van 720P of hoger. Er kan alleen HD in, het komt er niet uit.

Daar heb je dus niets aan :?

Mr_Parker
24-03-2006, 16:19
Die TV is alleen "HD-prepaid" die is niet HD-ready / kan geen natieve HD resolutie weergeven van 720P of hoger. Er kan alleen HD in, het komt er niet uit.

Het is prepared (niet prepaid), maar goed tik fouten aken we allemaal, en ik nog wel het meest.

Dit deel is mij ook nog niet voor de volle 100% duidelijk, maar...

Om te beginnen heeft een 32" crt beeldbuis al vlug meer de de 1080 beeldlijnen, mijn 19"crt monitor kan al 1900 X 1200 als resolutie aan, een 32"buis kan dus echt wel 1920 x 1080 aan, daar zit het probleem niet. Daarnaast hoeft een scherm deze resolutie niet weer te kunnen geven om het stickertje HD-ready te krijgen (er zijn zat lcd en plasma schermen die niet full 1080i kuinnen weergeven).

Als je de volledige handleiding van de tv na leest zie je een overzicht waar gesproken wordt over HD-voorbereid. In dat tabelletje staat vermeld dat de tv voldoet aan alle eisen die de EICTA aan een HD apparaat stelt. EICTA is de instantie die het HD-ready logo en het nieuwe HD-tv logo beheert.

Ik heb een mail gestuurd naar philips om wat opheldering over HD-prepared, mede te meer omdat in de handleiding in een van de talen wel gesproken wordt over hd ready (en het is niet engels maar ik dacht italiaans).

Vooralsnog ga ik er vanuit dat de tv wel de details van 1080i kan weergeven en een dergelijke bron niet terug rekent naar 576 beeldlijnen.

JCL
24-03-2006, 17:27
idd, een typefout aken we allemaal wel eens :twisted:

Anyway, ontopic.

De max resolutie van CRT heeft te maken met de refrashrate en de manier waarop het beeld wordt weergegeven. Het is niet zo dat als het scherm groter wordt de res ook hoger wordt, zo werkt het nou eenmaal niet. Je kan uit een CRT projector b.v. ook HD beeld halen.

Ik weet wel dat deze Phillips TV HD-ready is, hij kan alleen geen HD weergeven, er kan HD in maar er komt geen HD uit.

Mr_Parker
24-03-2006, 18:23
Ik volg je verhaal over wel hd-in maar niet hd-uit niet helemaal.

Dit staat op de site bij de tv:


Ondersteunde beeldschermresolutie
Videoformaten : 1080i, 50, 60 Hz, 480p, 60Hz, 720p, 50, 60 Hz, 576p, 50 Hz


Ze spreken hier duidelijk over de resolutie die getoont wordt (net zoals de resolutie vermeldingen bekend bij de pc).
Zij geven hier dus aan dat de beeldbuis daadwerkelijk een resolutie van 1920 x 1080 (interlaced) kan weergeven. En ook 720 progressive net als 576 en 480.

JCL
24-03-2006, 18:25
Juist ONDERSTEUND, maar het gaat om weergeven. Als je het toestel 1080 geeft, wordt het beeld gedownscaled naar wat hij maar wel kan weergeven. Dat is bij deze TV 576P als ik me niet vergis, maar we gaan wel erg ver off-topic :wink:

Mr_Parker
24-03-2006, 18:37
Via de link die je me gegeven hebt zie ik inderdaad het volgende:



Wir teilen Ihnen mit, dass dieser Fernseher 625 Linien besitzt, davon 576 für Bild und 1024 Pixel pro Linie.


Indien deze info klopt verliest de tv helaas veel van zijn waarde, en zou de "HD-prepared" toevoeging slechts inhouden dat er een omrekening unit in de tv zit.

JCL
24-03-2006, 18:38
Och, dat zit ook op iedere 42" en kleiner plasma dus... Zo worden we wel vaker belazerd.

Mr_Parker
24-03-2006, 18:46
Bij plasma en lcd kun je het normaal uit de specificaties halen, maar bij CRT eigenlijk nooit.

Bij Plasma en lcd vind ik het dan ook niet belazeren dat de fabrikanten doen, hoewel ze natuurlijk wel hopen dat de klanten het niet zien.

Eric van Ballegoie
24-03-2006, 20:37
Zoals JCL aangeeft heeft de grootte van het scherm NIETS te maken met het echte oplossende vermogen. Bij een CRT kan je niet spreken van een 'echte resolutie'. Ook bij PC monitoren geldt dit: Veel monitoren kunnen gewoon in resoluties tot 2048x1600 aangestuurd worden, maar dat wil niet zeggen dat al die 1600 beeldlijnen dan ook daadwerkelijk afzonderlijk zichtbaar zijn, er is een minimale hoogte van de scanline en als je daar overheen gaat dan gaan de lijnen elkaar gewoon overlappen. Dat deze 32 inch TV van Philips het HD Ready logo niet draagt doet dan ook vermoeden dat de gebruikte beeldbuis niet de minimaal vereisete 720 beeldlijnen daadwerkelijk kan weergeven, aan de overige vereisten voor het dragen van het logo lijkt de TV immers wel te voldoen.

Maar goed, laten we deze discussie aub elders verder voeren! Deze thread is hier niet voor bedoeld!

Evil Hobbit
26-03-2006, 13:30
Hoeveel pagina's is het blad eigenlijk rijk?

Bas73
26-03-2006, 15:12
Mooi initiatief. Ben zeer benieuwd naar het resultaat.

Misschien een tip, neem ook de nieuwe Panasonic PV-60 op in de test. De 42" versie daarvan is in het Duitse blad 'Video' getest als beste plasma ooit en versloeg daarbij de 1000 euro duurdere Pioneer 43" plasma.

JCL
26-03-2006, 15:16
Dat is ook niet zo vreemd, die Pioneer zit onder de ziektes :S

Vrallie
26-03-2006, 17:39
Kunnen de Belgen onder ons het magazine ook kopen in de dagbladhandelaar of zijn wij verplicht om het te bestellen via het net?

Eric van Ballegoie
01-04-2006, 11:06
Het blad komt niet in de Belgische winkels te liggen, als je het blad als Belg wilt hebben zal je het inderdaad moeten bestellen.

baltar
10-05-2006, 11:34
Het blad zou 4 mei in de winkels liggen maar ik ben het nog niet tegengekomen. Is het uitgesteld?

Eric van Ballegoie
10-05-2006, 11:56
We hebben inderdaad wat moeten schuiven in de planning, waardoor het blad precies één week later uitkomt, op donderdag 11 mei om precies te zijn (morgen dus).