PDA

Bekijk de volledige versie : Fringe (Nieuwe serie van JJ Abrams)



Marcel v/d H.
20-05-2008, 18:23
The trailer for the upcoming TV show "Fringe," which is produced by JJ Abrams (Star Trek), written by Roberto Orci and Alex Kurzman (Transformers) and directed by Alex Graves ("The West Wing"), has been released.

When an international flight lands at Boston's Logan Airport and the passengers and crew have all died grisly deaths, FBI Special Agent Olivia Dunham (newcomer Anna Torv) is called in to investigate. After her partner is nearly killed during the investigation, a desperate Olivia searches frantically for someone to help, leading her to Dr. Walter Bishop (John Noble), our generation's Einstein. There's only one catch: he's been institutionalized for the last 20 years, and the only way to question him requires pulling his estranged son Peter (Joshua Jackson) in to help.

When Olivia's investigation leads her to manipulative corporate executive Nina Sharp (Blair Brown), our unlikely trio will discover that what happened on Flight 627 is only a small piece of a larger, more shocking truth.

Trailer is hier te vinden (http://www.worstpreviews.com/headline.php?id=8674)

Kijk er erg naar uit, zowel The West Wing als Lost zijn zeer sterk dus dit kan bijna niet mis gaan. Trailer ziet er ook aardig uit, veel bekende gezichten uit o.a. The Wire en Oz.

Marcel v/d H.
20-05-2008, 18:26
Nog wat meer van een andere site:

The show, written by Abrams and fellow executive producers Alex Kurtzman (http://www.imdb.com/name/nm0476064/) and Roberto Orci (http://www.imdb.com/name/nm0649460/), is being described as The X-Files meets The Twilight Zone and centers around “a female FBI agent who is forced to work with an institutionalized scientist in order to rationalize a brewing storm of unexplained phenomena.” The project comes from Bad Robot and Warner Bros. TV, and in true Lost fashion, the pilot for Fringe (which has already been given a series commitment) will be a 2-hour event with a budget of nearly $10 million.

Patrick van den Hul
20-05-2008, 18:30
Ik blijf tegenwoordig ver weg van nieuwe shows, totdat het 1e seizoen af is en er bevestiging is voor een 2e. Six Degrees van J.J. Abrams heeft het niet gered, dus ik kijk hier even de kat uit de boom.

HiddeV
20-05-2008, 20:15
Ik blijf tegenwoordig ver weg van nieuwe shows, totdat het 1e seizoen af is en er bevestiging is voor een 2e. Six Degrees van J.J. Abrams heeft het niet gered, dus ik kijk hier even de kat uit de boom.
Als de amerikanen dat maar niet doen :p

Ingmar B.
20-05-2008, 21:19
Dit lijkt me dan weer compleet niks. Leuk dat Joshua Jackson er in speelt. Heeft hij eindelijk een goede rol na zijn Dawson's Creek verleden. Bovendien sluit ik me aan bij Patrick vd H. Er zijn op dit moment veel te veel series die uitkomen in Amerika maar het niet halen in de top. Op dit moment kijk ik maar 3 series direct vanaf Amerika en ik denk dat ik het daar bij hou. In de zomer, nu alle 3 de series gestopt zijn voor een break, wachtend op een nieuw seizoen , kan ik wel eens gaan kijken voor een andere serie om te volgen.

Marcel v/d H.
21-05-2008, 16:21
Ach ja, is wel een beetje doemdenken he. Het zijn mensen achter Lost en The West Wing en dat zijn/ waren beiden toch erg succesvolle series.

Patrick van den Hul
21-05-2008, 16:44
Ach ja, is wel een beetje doemdenken he. Het zijn mensen achter Lost en The West Wing en dat zijn/ waren beiden toch erg succesvolle series.

Net zoals Six Degrees van man achter Lost en Studio 60 on the sunset strip van de man achter The West Wing? :p

Alles draait om de kijkcijfers, en het is bijna niet te voorspellen hoe die zich gaan ontwikkelen.

Marcel v/d H.
21-05-2008, 17:49
Studio 60 on the Sunset Strip vond ik zeer sterk en daar zat ook een goed afgeloten einde aan.

intexor
21-05-2008, 18:11
Ik doe zoals de rest, ik zie het wel of het succes heeft en dan begin ik er wel aan. Er is niets zo frustrerend als aan iets beginnen dat nooit wordt afgewerkt. Het klinkt wel als een serie die ik zou willen volgen in ieder geval.

Patrick van den Hul
21-05-2008, 19:10
Studio 60 on the Sunset Strip vond ik zeer sterk en daar zat ook een goed afgeloten einde aan.

Dat is mijn punt ook niet, ik zeg helemaal niet dat die series niet sterk zijn. Mijn punt is dat dat ze 1 seizoen of minder hebben gelopen, en dat is helaas het lot van veel nieuwe series, ongeacht hun kwaliteit.

HiddeV
21-05-2008, 23:07
Als ze zeggen "directed by Alex Graves " dan is dat toch alleen voor de pilot, andere afleveringen worden toch door andere regiseurs gefilmd?

Gaberiel-2
22-05-2008, 07:51
Klinkt veel belovend... gaan we zeker een kans geven...

M-EX(treem)
15-06-2008, 12:16
Wow! Net de pilot gezien... GEWELDIG, misschien nog wel beter als de pilot van Lost.

intexor
15-06-2008, 12:58
Die is dan ook wel erg vroeg gelekt. Misschien toch maar eens kijken, alhoewel bijna 3 maanden wachten op het vervolg ook maar niks is.

Marcel v/d H.
15-06-2008, 17:47
Heb de pilot net ook gezien. Ik weet nog niet echt wat ik er van moet vinden. Op zich wel aardig, maar ben ook nog niet echt helemaal onder de indruk. Overigens ook deels dezelfde soundtrack als Lost.

intexor
18-06-2008, 20:00
Heb de pilot net ook gezien. Ik weet nog niet echt wat ik er van moet vinden. Op zich wel aardig, maar ben ook nog niet echt helemaal onder de indruk. Overigens ook deels dezelfde soundtrack als Lost.

Ik ben ook niet echt onder de indruk voorlopig. Leuk concept enzo, maar ik hoop ergens dat de versie die nu gelekt is maar een workprint is, het voelde gewoon onafgewerkt aan.

Er gebeurt echt veel te veel in 80 minuten (en dat zal wel een vreemde commentaar zijn over een serie van dezelfde maker als Lost, dat er net bekend om staat dat het gewoon niet vooruit gaat ;)). Het voelt allemaal verschrikkelijk overhaast aan, ik had het niet erg gevonden als ze wat in de pilot gebeurt over pakweg 4-5 afleveringen hadden uitgesmeerd want nu springt het een beetje van de hak op de tak. Niets wordt dieper uitgewerkt, mijn "suspence of disbelief" was er daardoor ook gewoon niet.

De soundtrack irriteerde mij, dat is nu de derde Abrams-serie waarbij Giacchino gewoon zijn zelfde deuntjes nog maar eens gebruikt. Kan die man niet eens iets anders schrijven?

En de cast weet me voorlopig ook niet echt te overtuigen. De hoofdrolspeelster is maar zo-zo en dat geldt eigenlijk voor de rest ook.

Puur gebaseerd op de trailer vind ik dit geen topserie. Leuk om eens één keertje te kijken, maar ook niet meer dan dat voorlopig. Ik ga nu toch echt wachten tot er een aantal afleveringen beschikbaar zijn en vooral om te zien of de serie aanslaat en een volledig seizoen krijgt. Want je ziet ook meteen dat ze een gigantisch groot verhaal willen vertellen en daar begin ik echt niet meer aan als de kans er in zit dat het voortijdig wordt stopgezet.

intexor
28-08-2008, 17:12
interview met J.J. Abrams over Fringe: http://nymag.com/guides/fallpreview/2008/tv/49539/

Zoals hierboven beschreven, ik vond de pilot niet veel. Hopelijk was het een onafgewerkte versie.

Steve Muller
11-09-2008, 08:45
Iemand de Pilot al gezien?

Mik. V
11-09-2008, 09:09
Iemand de Pilot al gezien?

Lees eens een stukje naar boven ;)

Steve Muller
11-09-2008, 09:50
Lees eens een stukje naar boven ;)

hmmm, lag volgens mij nog te slapen

HiddeV
11-09-2008, 22:42
Net de pilot gezien. Ik vond er werkelijk niets aan, ik had zelfs moeite om te blijven kijken. Ik vind Alias en Lost erg leuke shows, maar deze kon me totaal niet boeien. Het is leuk van Fox dat ze JJ een pilot geven van 80 minuten, maar het is de snelheid niet ten goede gekomen. Duidelijk niets voor mij.

Marcel v/d H.
12-09-2008, 10:19
Vond de pilot ook niet super, maar daar reken ik een serie nog niet op af. Ik heb wel vaker gehad dat ik de pilot van een serie niet veel aan vond maar de serie zelf uiteindelijk wel, vaak moet het allemaal even op gang komen. Ik zeg zeker niet dat dit een topserie gaat worden, maar ga het wel een paar afleveringen de kans geven.

intexor
13-09-2008, 18:27
De pilot had ook maar een goede 9 miljoen kijkers, minder dan de helft als die van Lost. En bij Fox trekken ze nogal snel de stekker eruit als de kijkcijfers niet mee willen. Maar ik ben toch wel een beetje benieuwd naar de volgende afleveringen, al vond ik de pilot ook niet erg goed.

JCL
14-09-2008, 15:35
Heb de pilot afgelopen week bekeken. Volgens mij ben ik een van de enige maar ik vond hem echt geweldig! Erg spannend en onvoorspelbaar. Moet wel toegeven dat ik Lost en Alias nooit heb gevolgd dus nog nieuw ben in de wereld van JJ Abrams maar tot op heden kan ik niet wachten tot woensdag :D

RobW
14-09-2008, 22:19
Aardig, niet meer dan dat. Komende tijd eens in de gaten houden.

Raimond Kieftenbeld
17-09-2008, 22:54
Heb de pilot afgelopen week bekeken. Volgens mij ben ik een van de enige maar ik vond hem echt geweldig! Erg spannend en onvoorspelbaar. Moet wel toegeven dat ik Lost en Alias nooit heb gevolgd dus nog nieuw ben in de wereld van JJ Abrams maar tot op heden kan ik niet wachten tot woensdag :D


je bent niet de enige,ik vond de pilot erg goed,2de aflevering vond ik net wat minder(vandaag gezien).Maar ik blijf het zekers volgen,ben benieuwt hoe het verder gaat:-P .

Marcel v/d H.
18-09-2008, 13:29
Heb de tweede aflevering ook net gezien. Lijkt er een beetje op dat het een soort van X-Files kloon gaat worden, met i.p.v. The Lone Gunmen nu een geflipte oude kerel. Denk dat ik deze serie maar even ga parkeren aangezien ik al behoorlijk wat volg. Mocht men na het eerste seizoen positief zijn dan pak ik het wel weer op.

Raimond Kieftenbeld
18-09-2008, 16:38
daar heeft de serie inderdaaad erg veel van weg,the X-files

Robbo
01-12-2008, 10:47
De reviews om het IMDB forum zijn over het algemeen niet positief. Voor mij een reden om er voorlopig maar niet aan te beginnen.

Ben al vaker met een serie begonnen, om er vervolgens naar een paar afleveringen achter te komen dat de rest gecancelled is. Mega irritant.

JCL
01-12-2008, 11:00
Het syndroom van Traveler noem ik dat :(

Moet wel zeggen dat Fringe de laatste 2/3 afleveringen weer de goede kant opgaat. Nu zit er weer een beetje verhaal in i.p.v. alleen maar ranzige beelden.

intexor
01-12-2008, 15:35
De reviews om het IMDB forum zijn over het algemeen niet positief. Voor mij een reden om er voorlopig maar niet aan te beginnen.

Ben al vaker met een serie begonnen, om er vervolgens naar een paar afleveringen achter te komen dat de rest gecancelled is. Mega irritant.

Fringe wordt inderdaad wel genoemd als een serie die wel eens gecancelled zou kunnen worden na het eerste seizoen. De kijkcijfers zijn niet echt geweldig.

Zelf heb ik alleen nog maar de pilot gezien.

Zappaaddict
02-12-2008, 01:37
Fringe wordt inderdaad wel genoemd als een serie die wel eens gecancelled zou kunnen worden na het eerste seizoen. De kijkcijfers zijn niet echt geweldig.

Ik heb niet eerder op dit forum gepost, maar lees wel af en toe mee. In dit geval wilde ik toch even reageren. Ik vraag me namelijk af waar bovenstaande uitspraak op is gebaseerd?

Toegegeven, Fringe is niet de best bekeken nieuwe serie van het seizoen (dat is The Mentalist), maar volgens mij toch een goede nummer 2. Daarnaast hangt de waarschijnlijkheid van cancellation niet zozeer af van het totale aantal kijkers, maar van de hoeveelheid kijkers in de doelgroep van de adverteerders, de leeftijdscategorie 18-49 jaar. En Fringe scoort in deze categorie, ondanks dat The Mentalist zo'n 6 miljoen kijkers meer heeft (zo'n 16 miljoen tegen krap 10 miljoen voor Fringe), zelfs beter dan The Mentalist. Als je de kijkcijfers van deze leeftijdsgroep afzet tegen de gemiddelde kijkcijfers in deze leeftijdsgroep van het netwerk waar de show op wordt uitgezonden, kom je tot wat http://tvbythenumbers.com (http://tvbythenumbers.com/) de Renew/Cancel index noemt. Fringe staat behoorlijk hoog op dit lijstje (lees: om te worden vernieuwd) en cancellation is dus zeer onwaarschijnlijk.

Ik heb trouwens de eerste 9 afleveringen gezien en moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. De eerste paar afleveringen waren nog geen hoogvliegers, maar in aflevering 4: 'The Arrival' werd me duidelijk dat deze serie veelbelovend was. En de belofte werd in mijn opinie met de zeer sterke aflevering 7: 'In Which We Meet Mr. Jones' ingelost en met aflevering 8 en 9 werd het hoge niveau voortgezet. Ik zou iedereen aanraden de serie een kans te geven.

Als referentie, series die ik verder graag zie: Lost, Six Feet Under, Twin Peaks, Rome, Wonderfalls, Dead Like Me, Pushing Daisies & Veronica Mars

Marcel v/d H.
02-12-2008, 07:18
Jij mag vaker posten! :) Wist niet van het bestaan van deze site af (en ook niet van die formule), komt in mijn favorieten. Geeft zo wel een aardig beeld aan welke serie je kan beginnen of met welke serie je beter nog even kan wachten.

intexor
02-12-2008, 16:41
Ik heb niet eerder op dit forum gepost, maar lees wel af en toe mee. In dit geval wilde ik toch even reageren. Ik vraag me namelijk af waar bovenstaande uitspraak op is gebaseerd?

Toegegeven, Fringe is niet de best bekeken nieuwe serie van het seizoen (dat is The Mentalist), maar volgens mij toch een goede nummer 2. Daarnaast hangt de waarschijnlijkheid van cancellation niet zozeer af van het totale aantal kijkers, maar van de hoeveelheid kijkers in de doelgroep van de adverteerders, de leeftijdscategorie 18-49 jaar. En Fringe scoort in deze categorie, ondanks dat The Mentalist zo'n 6 miljoen kijkers meer heeft (zo'n 16 miljoen tegen krap 10 miljoen voor Fringe), zelfs beter dan The Mentalist. Als je de kijkcijfers van deze leeftijdsgroep afzet tegen de gemiddelde kijkcijfers in deze leeftijdsgroep van het netwerk waar de show op wordt uitgezonden, kom je tot wat http://tvbythenumbers.com (http://tvbythenumbers.com/) de Renew/Cancel index noemt. Fringe staat behoorlijk hoog op dit lijstje (lees: om te worden vernieuwd) en cancellation is dus zeer onwaarschijnlijk.


Mijn uitspraak is gebaseerd op het volgende: weinig enthousiasme over de serie op (Amerikaanse) forums die ik bezoek, het feit dat sci-fi altijd een moeilijk genre is op TV tenzij je de nieuwe X-Files of Lost bent (zelfs succesvolle series met een trouw publiek zoals 4400, The Dead Zone en Jericho hebben dat mogen ondervinden) en in combinatie met dat laatste het feit dat de networks de laatste jaren steeds meer op zoek zijn naar break-out hits en het gewoon goed doen soms al niet meer genoeg is om vernieuwd te worden. Ik baseer me dus niet op statistische gegevens, al moet ik zeggen dat die site die je daar aangeeft zeker interessant is (voor de één of andere reden - ik zal wel blind zijn - vind ik Fringe echter niet terug in deze lijst: http://tvbythenumbers.com/2008/08/27/the-renewcancel-index-our-predictor-of-show-futures/4800) (http://tvbythenumbers.com/2008/08/27/the-renewcancel-index-our-predictor-of-show-futures/4800%29). Ook al blijkt het een vrij accurate manier te zijn om te voorspellen, de auteur geeft zelf ook aan dat er uitzonderingen zijn die de regels van zijn index niet volgen. Nu ga ik niet met 100% zekerheid beweren dat Fringe wél gecancelled gaat worden, maar het zou me niet verbazen als het zou gebeuren voor de redenen die ik boven aangaf. Veel zal er uiteindelijk ook van afhangen hoe een aantal andere Fox-programma's het doen zoals Prison Break, 24 en Sarah Connor Chronicles.

Ik heb zelf nog te weinig van de serie gezien om te kunnen zeggen of het de moeite is of niet, en ik denk ook niet dat ik er aan ga beginnen zolang er geen officiële bevestiging is dat de serie verlengd zal worden.

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord en doe gerust eens wat vaker mee aan de discussie in plaats van alleen maar te lezen ;)

Zappaaddict
03-12-2008, 01:00
Mijn uitspraak is gebaseerd op het volgende: weinig enthousiasme over de serie op (Amerikaanse) forums die ik bezoek, het feit dat sci-fi altijd een moeilijk genre is op TV tenzij je de nieuwe X-Files of Lost bent (zelfs succesvolle series met een trouw publiek zoals 4400, The Dead Zone en Jericho hebben dat mogen ondervinden) en in combinatie met dat laatste het feit dat de networks de laatste jaren steeds meer op zoek zijn naar break-out hits en het gewoon goed doen soms al niet meer genoeg is om vernieuwd te worden. Ik baseer me dus niet op statistische gegevens, al moet ik zeggen dat die site die je daar aangeeft zeker interessant is (voor de één of andere reden - ik zal wel blind zijn - vind ik Fringe echter niet terug in deze lijst: http://tvbythenumbers.com/2008/08/27/the-renewcancel-index-our-predictor-of-show-futures/4800) (http://tvbythenumbers.com/2008/08/27/the-renewcancel-index-our-predictor-of-show-futures/4800%29). Ook al blijkt het een vrij accurate manier te zijn om te voorspellen, de auteur geeft zelf ook aan dat er uitzonderingen zijn die de regels van zijn index niet volgen. Nu ga ik niet met 100% zekerheid beweren dat Fringe wél gecancelled gaat worden, maar het zou me niet verbazen als het zou gebeuren voor de redenen die ik boven aangaf. Veel zal er uiteindelijk ook van afhangen hoe een aantal andere Fox-programma's het doen zoals Prison Break, 24 en Sarah Connor Chronicles.

Ik heb zelf nog te weinig van de serie gezien om te kunnen zeggen of het de moeite is of niet, en ik denk ook niet dat ik er aan ga beginnen zolang er geen officiële bevestiging is dat de serie verlengd zal worden.

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord en doe gerust eens wat vaker mee aan de discussie in plaats van alleen maar te lezen ;)

Ik begrijp je punten, en ik ga ook niet beweren dat ik zeker weet dat Fringe wel een 2e seizoen zal krijgen, want met nog meer dan de helft van het seizoen te gaan kan er natuurlijk nog van alles gebeuren. Ik denk dat de meningen op de forums geleidelijk aan zullen veranderen als de serie het niveau van de laatste paar afleveringen weet vast te houden.

Als je trouwens de lijst op de genoemde site wilt zien (waar Fringe ook in terug te vinden is), dan moet je op de homepage rechtsboven op 'Renew/Cancel Index' klikken. Je krijgt dan de wekelijkse artikelen over deze index. Om de lijst te zien moet je onderaan zo'n artikel klikken op 'Read the full story'. (y)

Trouwens, 'The Sarah Connor Chronicles' zal het zwaar krijgen, de kijkcijfers zijn zeer slecht (dat toch de rest van het 1e seizoen besteld is lijkt te maken te hebben met het feit dat Warner gebaat is bij een build-up voor 'Terminator Salvation', de film die toevallig net aan het einde van het Amerikaanse televisieseizoen in premiere gaat...) en de serie is inmiddels 'verbannen' naar de vrijdagavond, samen met Joss Whedon's nieuwe serie 'Dollhouse'. De vrijdagavond staat bekend als 'the graveyard': series waar een netwerk het vertouwen in heeft verloren lijken hier terecht te komen voordat ze gecancelled worden. Prison Break lijkt aan zijn laatste seizoen bezig (enerzijds duidt de verhaallijn hierop, anderzijds zijn er bovenop de 22 afleveringen van seizoen 4 onlangs 2 extra afleveringen besteld, waarover wordt gespeculeerd dat ze een einde aan de serie zouden breien). Over 24 is nog niet zoveel bekend, want het nieuwe seizoen begint pas in januari. De film deed het redelijk goed, dus wat kijkcijfers betreft lijkt het erop dat deze serie het nog wel even zou kunnen uitzingen, maar dat is afwachten..

Maar goed, bovenstaande is wat off-topic, want het gaat hier natuurlijk over Fringe.. Vanavond een nieuwe aflevering, ben benieuwd!!

skunk
06-12-2008, 10:46
gisteravond aflevering 9 gezien weer een goede aflevering en het verhaal wordt steeds beter.

skunk
18-05-2009, 22:53
bijna klaar met het eerste seizoen en nu wachten op seizoen 2. De serie is alleen maar beter geworden morgen episode 18 kijken.

Daan de G.
19-05-2009, 08:33
Is het 2e seizoen al bevestigd?Zo ja, dan kan ik na Dollhouse gelijk verder met Fringe :D

Marcel v/d H.
19-05-2009, 08:40
Dat wacht ik ook nog even af. Ben er een beetje klaar mee series te volgen die ze dan na een tijdje cancelen. Daarnaast vond ik de pilot ook niet heel briljant, misschien ook wel vanwege iets te hoge verwachtingen bij een nieuw project van Abrams.

JCL
19-05-2009, 08:40
Ja zowel Fringe als Dollhouse krijgen een 2e seizoen!

Fringe is na mijn idee sterk begonnen. De eerste +/- 5 afleveringen waren prima. Daarna hebben ze in een dipje gezeten. Tot ongeveer december waren de afleveringen vooral ranzig en was het verhaal erg dunnetjes. Toen kwam er weer meer verhaal in en werder de personages ook verder uitgediept. De laatste +/- 8 afleveringen waren erg goed. Het wordt wel steeds onrealistischer maar ach, daar moeten we dan maar doorheen kijken.

Marcel v/d H.
19-05-2009, 08:54
Ja zowel Fringe als Dollhouse krijgen een 2e seizoen!

Fringe is na mijn idee sterk begonnen. De eerste +/- 5 afleveringen waren prima. Daarna hebben ze in een dipje gezeten. Tot ongeveer december waren de afleveringen vooral ranzig en was het verhaal erg dunnetjes. Toen kwam er weer meer verhaal in en werder de personages ook verder uitgediept. De laatste +/- 8 afleveringen waren erg goed. Het wordt wel steeds onrealistischer maar ach, daar moeten we dan maar doorheen kijken.

Zo haal je me niet echt over om de serie te gaan volgen :)

Zappaaddict
19-05-2009, 13:23
Ja zowel Fringe als Dollhouse krijgen een 2e seizoen!

Fringe is na mijn idee sterk begonnen. De eerste +/- 5 afleveringen waren prima. Daarna hebben ze in een dipje gezeten. Tot ongeveer december waren de afleveringen vooral ranzig en was het verhaal erg dunnetjes. Toen kwam er weer meer verhaal in en werder de personages ook verder uitgediept. De laatste +/- 8 afleveringen waren erg goed. Het wordt wel steeds onrealistischer maar ach, daar moeten we dan maar doorheen kijken.

Totaal niet mee eens.. Behalve dan dat er een 2e seizoen komt. :) (Er zijn 22 afleveringen voor seizoen 2 besteld)

Ik vond de eerste paar afleveringen juist wat minder, ze leken hierin duidelijk op zoek naar een vorm waarin zowel de stand-alone eigenschap van de afleveringen als het grotere verhaal (de mythologie van de show) optimaal tot hun recht kwamen. Deze vorm lijken ze te vinden en vanaf de sterke 7e aflevering 'In Which We Meet Mr. Jones' wordt de serie naar mijn mening steeds beter.

En over het onrealistische aspect, dat ligt er maar net aan in hoeverre je bereid bent mee te gaan in fenomenen waar we niet vertrouwd mee zijn. Dat we iets niet kennen of weten, betekent niet dat het niet zo is of zou kunnen zijn. De serie probeert juist mysterieuze fenomenen op een wetenschappelijke manier te onderbouwen. Dat dit niet altijd voor 100% overeenkomt met onze huidige wetenschappelijke kennis, doet voor mij in ieder geval niks af aan de interessante onderwerpen die worden aangesneden, de creatieve 'verklaringen' en het geweldige entertainment dat ermee wordt geboden.

Kortom, een fantastische serie met een sterk eerste seizoen. In ieder geval aan te raden voor alle LOST-fans. Voor mij is deze serie na Lost samen met Mad Men favoriet. (y)

godvader
26-05-2009, 21:51
Ik vind dit echt een van de betere series van de afgelopen tijd. Heb alle afleveringen van het eerste seizoen nu gezien en elke aflevering vond ik weer spannend. Ik vind het wel leuk om te zien hoe allerlei expirimenten worden gedaan en hoe de personages worden gebracht. Ben benieuwd naar het 2e seizoen.

jan_tran
26-05-2009, 22:32
Ik vind dit echt een van de betere series van de afgelopen tijd. Heb alle afleveringen van het eerste seizoen nu gezien en elke aflevering vond ik weer spannend. Ik vind het wel leuk om te zien hoe allerlei expirimenten worden gedaan en hoe de personages worden gebracht. Ben benieuwd naar het 2e seizoen.

Volgens mij is die avatar niet toegestaan.

skunk
29-05-2009, 22:42
Eindelijk het hele seizoen gezien vond het 1 van de betere nieuwe series van dit jaar. Nu wachten op seizoen twee en zien hoe het verder gaat met dit verhaal.

Flash
30-05-2009, 08:45
nieuwe marketingstunt in de VS: The Observer

NASCAR:
http://www.youtube.com/watch?v=HUaUQ2fF944

NFL:
http://www.youtube.com/watch?v=gG6JIBSYwJw

American Idol:
http://www.youtube.com/watch?v=kpDO9hlz4i4


hier overigens compilatie van al zijn verschijningen in Fringe:
http://www.youtube.com/watch?v=GZ7k3s5UqUY

Khonnor
30-05-2009, 21:59
nieuwe marketingstunt in de VS: The Observer

NASCAR:
http://www.youtube.com/watch?v=HUaUQ2fF944

NFL:
http://www.youtube.com/watch?v=gG6JIBSYwJw

American Idol:
http://www.youtube.com/watch?v=kpDO9hlz4i4


hier overigens compilatie van al zijn verschijningen in Fringe:
http://www.youtube.com/watch?v=GZ7k3s5UqUY

LOL

ben benieuwd naar deze serie, al was het alleen maar om Joshua Jackson weer eens in iets te zien...

Jeroen D
27-09-2009, 13:35
http://www.amazon.de/Fringe-Grenzf%C3%A4lle-FBI-Staffel-1/dp/B00264GLG0/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1254054624&sr=8-1

23 oktober komt deze serie al op DVD in Duitsland.
Met nederlandse subs :)

black_sabat
27-09-2009, 21:01
Heb aleen nog maar de pilot gezien, en die vond ik best goed dus ik ga denk ik wel de serie op blu ray kopen en helemaal bekijken.

skunk
28-09-2009, 17:59
afgelopen weekend episode 1 van seizoen 2 gekeken en moet zeggen de serie gaat met dezelfde spanning verder. is nu wachten op de volgende episode.

RobW
28-09-2009, 20:19
Ben nu episode 2 aan het kijken, maar vind het toch nog niet zo spannend als seizoen 1. Ze mogen weleens verder gaan waar seizoen 1 stopte.

skunk
02-10-2009, 17:06
gisteren episode 2 gekeken, is nog niet helemaal duidelijk waar ze nu naar toe willen met de serie. snel op naar episode 3.

Coen P.
14-01-2010, 13:18
Ben begonnen met deze serie, op blu ray (uiteraard)

JCL
14-01-2010, 13:30
Blijft toch een leuke serie om te volgen. Duidelijk een serie die moet groeien. Ik vind het tweede seizoen dan ook een stuk beter dan het eerste. Voor zij die de vorige aflevering (2X11) hebben gezien en dachten WTF! Dat is een aflevering die eigelijk bedoeld was voor seizoen 1 maar nooit is uitgezonden.

Jeroen D
14-01-2010, 14:02
Heb seizoen 1 gezien.
Vond het allemaal niet zo boeiend en soms zelfs een beetje belachelijk.
Sommige afleveringen waren zo vergezocht.

Het is in ieder geval geen Lost ;)

Claudio Santulli
14-01-2010, 15:55
Volg deze serie gewoon op tv, maar kijk daar toch wel elke keer naar uit.
Maarja dan stoppen ze zomaar opeens weer spontaan hé.

skunk
16-02-2010, 18:12
Gisteravond de laatste episode (15) van seizoen 2 gekeken wat een cliffhanger nu op naar seizoen 3. Kan niet wachten wil weten hoe de rest van de serie verloopt.

JCL
16-02-2010, 20:56
Dat was idd een erg sterke aflevering. Maar dit is toch nog niet het einde van het seizoen? Zoals bij zoveel series in de VS hebben ze een pauze ingelast tot na de Olympische Spelen.

M-EX(treem)
17-02-2010, 10:59
Dat was idd een erg sterke aflevering. Maar dit is toch nog niet het einde van het seizoen? Zoals bij zoveel series in de VS hebben ze een pauze ingelast tot na de Olympische Spelen.

Nee, seizoen 2 gaat nog verder echter moeten we wachten tot 1 April! En nee das geen grap:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Fringe_episodes

&

http://www.imdb.com/title/tt1119644/episodes

skunk
17-02-2010, 17:59
ook dacht dat de serie afgelopen was gelukkig gaat deze nog verder. Effe wachten tot de spelen voorbij zijn dus. Thanks voor de info.

Roffa
23-02-2010, 07:31
Zwakke, voorspelbare, overdreven, 1000 en 1 serie die de kont nog niet mag kussen van het geweldige Lost.

JCL
23-02-2010, 09:02
Over zwak gesproken. Hé moet je daar kijken! Nog een eiland!

Jeroen D
23-02-2010, 09:48
Over zwak gesproken. Hé moet je daar kijken! Nog een eiland!

:)

Albert Kostwinder
23-02-2010, 10:34
Lost.......1000 en 1 serie die de kont nog niet mag kussen van The X files...(y)

Tja, en zo kun je bezig blijven natuurlijk....:rolleyes:

Ik raakte snel lost tijdens lost. Fringe is meer mijn ding. Even dikke vrienden hoor...:)

black_sabat
27-02-2010, 22:00
Fringe is echt een super serie, zelfs een tikkeltje beter dan lost.

Mambochiwambo
03-03-2010, 08:14
Zondag komt het weer op televisie zag ik. Zijn dit nieuwe?
Denk het niet, anders was er wel reclame gemaakt.

:oops:

Want de Vampire Diaries is verschoven.

Rianne T.
03-03-2010, 21:55
Volgens de website van Net 5 is het seizoen 2 (dus nieuwe afleveringen)

Werner
03-06-2010, 22:58
Ik zit ergens aan het einde van seizoen 1. Zie dat seizoen 2 er ook op Blu-ray komt maar de UK zal wel weer geen NL subs hebben zeker? Iemand een idee van de release in Frankrijk?

Ingmar B.
04-06-2010, 07:52
Ik kijk nu ook Fringe S1 op dvd. Nog 2 afleveringen , geimporteerd uit Engeland. Moet zeggen, een zeer spannende serie, en toch beter dan Lost was de afgelopen seizoenen.

Peter Neefs
04-06-2010, 08:15
Weet er iemand wanneer (en of) er een Nederlandse release komt?

Claudio Santulli
04-06-2010, 09:53
Ja staat sinds kort vermeld in Wedlock's nl bd releaselijst hier op het forum.

18-08-2010 Fringe Seizoen 1 (WB Blu-Ray) (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=59930)

Albert Kostwinder
04-06-2010, 10:05
Ik wacht al met smacht op de derde serie. Geweldige serie....:)

Wieba
04-06-2010, 10:27
Ik kijk nu ook Fringe S1 op dvd. Nog 2 afleveringen , geimporteerd uit Engeland. Moet zeggen, een zeer spannende serie, en toch beter dan Lost was de afgelopen seizoenen.

Beter dan Lost van de afgelopen seizoen? Misschien qua script wel, maar zeker niet qua acteurs. Anna Torv en Joshua Jackson zijn echt niet goed genoeg om deze serie te kunnen dragen. Heb iets van 5 afleveringen gezien, maar ben afgehaakt om de acteerprestaties. Zit hierna aflevering 5 nog verbetering in of blijft het op dat niveau hangen? Want anders wil ik het nog best een paar afleveringen proberen. Potentie heeft de serie wel, ook al zijn sommige afleveringen te vergezocht en/of totale X-Files rip-offs.

Albert Kostwinder
04-06-2010, 10:31
Wat toch een onzin zeg. Lost is lost, Fringe is Fringe. :)

Ingmar B.
04-06-2010, 11:06
Beter dan Lost van de afgelopen seizoen? Misschien qua script wel, maar zeker niet qua acteurs. Anna Torv en Joshua Jackson zijn echt niet goed genoeg om deze serie te kunnen dragen. Heb iets van 5 afleveringen gezien, maar ben afgehaakt om de acteerprestaties. Zit hierna aflevering 5 nog verbetering in of blijft het op dat niveau hangen? Want anders wil ik het nog best een paar afleveringen proberen. Potentie heeft de serie wel, ook al zijn sommige afleveringen te vergezocht en/of totale X-Files rip-offs.

Ik vind de acteurs van Fringe vaak beter dan acteurs van Lost hoor ( uitzonderingen daargelaten ).

Seizoen 1 en 2, en ook 4 en 5 waren erg goed van Lost ; en ik vind dat het eerste seizoen van Fringe toch wel evengoed is als die seizoenen van Lost. Echt verslavend, mysterieus, en goede acteerprestaties. Over Joshua Jackson valt te discussieren maar Anna Torv zet een goede rol neer. Beste acteur vind ik degene die Broyles speelt ; zeer mysterieus en interessant.

Maar Lost en Fringe zijn gewoon verschillende series ; maar persoonlijk vind ik dit 1e seizoen toch echt veelbelovend.

Wieba
04-06-2010, 11:31
Ik vind de acteurs van Fringe vaak beter dan acteurs van Lost hoor ( uitzonderingen daargelaten ).

Seizoen 1 en 2, en ook 4 en 5 waren erg goed van Lost ; en ik vind dat het eerste seizoen van Fringe toch wel evengoed is als die seizoenen van Lost. Echt verslavend, mysterieus, en goede acteerprestaties. Over Joshua Jackson valt te discussieren maar Anna Torv zet een goede rol neer. Beste acteur vind ik degene die Broyles speelt ; zeer mysterieus en interessant.

Maar Lost en Fringe zijn gewoon verschillende series ; maar persoonlijk vind ik dit 1e seizoen toch echt veelbelovend.

Geef het nog maar eens kans denk ik. Lees en hoor meerdere lovende reacties over. Misschien toch iets te snel geoordeeld.
Hoop dat Anna Torv zich wat meer ontwikkeld. Lance Reddick als Broyles is altijd goed. Kijk maar eens naar zijn rol in The Wire

Jaded
06-06-2010, 14:14
Misschien komt het doordat ik de afgelopen weken Dexter heb gekeken, dat deze serie me niet echt kan bekoren.

In Dexter proberen ze met man en macht zich te verzetten tegen de clichés waar dergelijke series mee te maken krijgen.

Toen ze bezoek kregen van een auditor die de boel eens even op stelten komt zetten vanwege een persoonlijke vete kreeg ik een 'hier gaan we weer'-gevoel (House MD déjà-vu). En zo waren er nog wel een paar zaken. Het is lovenswaardig dat men fenomenen ten tonele wil brengen die ze momenteel als fictie of waanzin beschouwen, maar ze overdrijven toch wel wat in de hoeveelheid. Het is de gimmick van de serie, maar zo verliest het wat kracht.

Er zijn ondertussen zo'n 13 afleveringen de revue gepasseerd en ik moet me er toch wel wat doorslepen.

jeanreno
09-08-2010, 12:25
Ik zit nu in het midden van seizoen 2 en vind het totnutoe een zeer sterke serie. Dat ligt (voor mij dan) voor een heel groot gedeelte aan de geweldige manier waarop John Noble zijn rol neerzet. En de manier waarop de relatie tussen vader en zoon Bishop uitgespeeld wordt. Daarnaast zijn de losse verhalen steeds boeiend en de grote verhaallijn houdt de spanning op een hoog niveau. Ik vind hem in ieder geval beter dan de X-Files, waar Fringe toch vaker mee vergeleken wordt.

Franklin1975
06-09-2010, 14:23
Een maand of 3 geleden heb ik (een stuk) van de eerste en 4e aflevering van deze serie gezien op tv (net 5?). Ik wilde de afleveringen niet helemaal bekijken, omdat ik ervan overtuigd was dat mijn vrouw deze serie ook wel zou willen zien.
Ze is niet iemand van de sf, maar een serie als The 4400 wilde ze jaren geleden ook al graag volgen. Seizoen 1 van Fringe maar gedownload en samen naar de eerste aflevering gekeken en er inmiddels verslaafd aan geraakt :-)

Anna Torv kenden wij al van haar rol in de BBC-serie Mistresses en Lance Reddick van The Wire (waar we begin van dit jaar ineens verslaafd aan raakten en in 2,5 maand alle 5 de seizoenen van hebben gezien). En Joshua Jackson kenden we nog van Dawson's Creek. En John Noble bleek dus ook een rol in LOTR te hebben gehad. Een top-casting dus.

In het verleden was is al een erg grote fan van The X-files en zie dus veel overeenkomsten tussen Fringe en de series The X-Files en The 4400. Maar de schrijvers hebben vast ook goed naar een serie als The Twilight Zone gekeken oid. Maar dat deerd totaal niet. Aan de ene kant komt de serie erg serieus over met veel onmogelijkheden zoals uit bijv. The X-Files. Aan de andere kant zit er genoeg humor in door de vader-zoon relatie van Walter en Peter. Want John Noble speelt wel heel erg overtuigend zijn rol wat meer dan genoeg een glimlach op je gezicht tovert.

Ik kan ook haast niet wachten tot seizoen 3 begint (al wachten we tot het seizoen voornij is door alles achter elkaar te kunnen kijken). Net als dat we niet kunnen wachten tot seizoen 5 van Dexter gaat beginnen.

Peter Neefs
08-09-2010, 14:44
Fringe is een zeer sterke sci-fi serie, die wat mij betreft zeker beter is dan The X-Files...John Noble is gewoonweg schitterend als Dr. Walter Bisschop en ook de rest van de cast acteert naar behoren. De verhalen op zich boeien (mij in ieder geval) genoeg om toch elke keer onmiddelijk de volgende aflevering te bekijken en zeker de rode draad die door de serie loopt, de testen die Walter op Olivia heeft uitgevoerd toen ze nog een kind was en de gevolgen hiervan, is boeiend genoeg om te blijven kijken.

Heb nu seizoen 1 en 2 helemaal uitgekeken en seizoen 3 mag voor mijn part onmiddelijk beginnen!!

Albert Kostwinder
08-09-2010, 15:02
23 september begint serie 3!...(y)

Claudio Santulli
08-09-2010, 15:16
Sjonge jonge, en het einde van serie twee dan??? ( deze (y) maar dan omgedraaid, dus eigenlijk deze :wallbash:)

Ze beginnen, laten 10 afleveringen zien, en opeens spontaan weer herhalingen van serie 1.
Weet je zeker dat ze niet verder gaan met serie twee. Heb steeds meer moeite om series op tv te volgen. Zijn ze net weer begonnen...., je raad het al.

Echter kopen vind ik bij sommige nog steeds zonde, zeker als ik ze daarna nooit meer kijk.
Van mij mogen de series ondemand komen. Ben ik lekker zelf de baas. :-)

Rianne T.
08-09-2010, 20:44
Vanaf komende vrijdag zal net 5 de laatste afleveringen van seizoen 2 weer uitzenden.

Claudio Santulli
08-09-2010, 23:53
Vanaf komende vrijdag zal net 5 de laatste afleveringen van seizoen 2 weer uitzenden.

Hé kijk dat willen we horen (y)
Bedankt.;-)

Albert Kostwinder
25-09-2010, 09:31
He, heerlijk, het is weer begonnen!...(y)

Gisteravond deel een van de derde serie gekeken. 8-)

Het gaat meteen goed verder waar 2 ophield. Je moet je hoofd er wel bijhouden en ook de vorige series gezien hebben, want de derde serie begint met een erg beperkte terugblik. Het is aardig complex aan het worden bovendien met alle plots, subplots en karakters die heen en weer reizen. Pffff, but i'll love it..

Het worden overigens 22 afleveringen dit seizoen las ik. Cool Fox...:)

Roffa
02-10-2010, 14:47
Fringe is een zeer sterke sci-fi serie, die wat mij betreft zeker beter is dan The X-Files...John Noble is gewoonweg schitterend als Dr. Walter Bisschop en ook de rest van de cast acteert naar behoren. De verhalen op zich boeien (mij in ieder geval) genoeg om toch elke keer onmiddelijk de volgende aflevering te bekijken en zeker de rode draad die door de serie loopt, de testen die Walter op Olivia heeft uitgevoerd toen ze nog een kind was en de gevolgen hiervan, is boeiend genoeg om te blijven kijken.

Heb nu seizoen 1 en 2 helemaal uitgekeken en seizoen 3 mag voor mijn part onmiddelijk beginnen!!

Persoonlijk vind ik deze serie niet het niveau halen van de x-files. Sterker nog ik vind fringe een zeer matige serie. x-files vond ik toen leuk maar als ik er nu naar kijk komen de 1ste seizoenen ook redelijk gedateerd over.

Esteban
03-10-2010, 12:37
Als tiener was ik een grote liefhebber van 'The X Files', kenissen vergelijken 'Fringe' dan ook vaak met die SF-serie. Dat is meteen ook hetgene dat me alsnog aantrekt, want ik stuit ook op mijn persoonlijke struikelblok : Joshua Jackson. De jongeman heeft me nog steeds niet kunnen overtuigen van z'n kunnen. Misschien is dit anders in 'Fringe'? Hopelijk pikt één of andere zender deze serie op.

Franklin1975
03-10-2010, 14:16
Op donderdagavond wordt deze door net5 of sbs6 ofzo uitgezonden. Seizoen 2 is daar al in een vergevorderd stadium.
Al is dat wel knap, want afgelopen zomer begon de serie op zondagavond met aflevering 1 van seizoen 1, waarna ik de serie gedownload heb en samen met mijn vrouw gemiddeld 8-10 afleveringen per week hebben gezien en we een aantal weken erachter kwamen dat we de aflevering van (inmiddels) donderdagavond nog nieteens gezien hadden. Dus ergens hebben ze in het uitzendschema een groot gedeelte overgeslagen oid...

Ik ben benieuwd waar de serie heen gaat. Af en toe maken ze toch een flinke fout door bijv. de echte Charlie terug te laten keren als agent in 'onze' dimensie, terwijl hij daarin al is overleden.
En ik ben mij in het 2e seizoen gaan storen over de theorie van een andere dimensie. En dan m.n. over leven en dood. De andere dimensie is hetzelfde als de onze, alleen een klein beetje anders. Maar als iemand in de ene dimensie overlijdt en in de andere nog niet, heeft dit gevolgen voor het verdere verloop. Met hoe meer mensen dit gebeurd, hoe groter uiteindelijk het verloop op het leven heeft in de ene dimensie met de andere. Na verloop van tijd heeft de ene dimensie een totaal andere populatie dan de andere dimensie, waardoor er ook een totaal andere aarde zou moeten zijn.

Volgens mij hadden ze dit bij een serie als Sliders veel beter aangepakt.

RobW
03-10-2010, 15:25
Die aflevering waarin Charlie in onze dimensie zichtbaar is, is omdat er een seizoen 1 episode is uitgezonden tijdens seizoen 2. Deze was op de plank blijven liggen.
Beetje vreemd aangepakt.

Marcel v/d H.
11-04-2011, 12:40
Ik niet. Heb besloten, na een aantal herkansingen, om te stoppen met deze serie. Weet me toch niet echt te pakken, terwijl ik toch groot X-Files fan ben en graag naar Lost mocht kijken.

Claudio Santulli
11-04-2011, 13:43
Ik probeer deze serie te volgen, maar laat het aan net5 om weer plots te stoppen zonder dat we enig idee hebben wanneer hij verder gaat.

Maar ik vind het zeker een topper, smaken verschillen dus...

Franklin1975
11-04-2011, 14:07
Wij volgen de serie nogsteeds. Zijn nu bij aflevering 17 alweer van het 3e seizoen. DutchReleaseTeam vertalen de ondertitels en bakken ze in de aflevering en uploaden ze weer naar Demonoid. Zo volgen wij de serie bijna synchroon met de VS.

Zo geweldig als de eerste 2 seizoenen vind ik het niet meer. Alsof ze een beetje stuurloos zijn. Dan zijn ze weer in onze dimensie (blauwe leader), dan weer in de andere (rood) en een enkele keer in het verleden (groen). Wel komt er geregeld nog een typische X-Files aflevering langs.

Vond The 4400 globaal gezien consistenter. Maar de acteerprestaties van John Noble in Fringe zijn fenomenaal! Absurdistisch zelfs zo nu en dan.

Ingmar B.
11-04-2011, 15:12
Kijk het ook nog steeds ; net begonnen met seizoen 3. Zit erg goed in elkaar nog steeds!

Nyarlathotep
27-04-2011, 21:45
Ik blijf het leuk vinden, al is het 'mysterie' van seizoen 1 er wel een beetje af. Inderdaad de acteerprestaties vooral, maar ook de goed geschreven afleveringen maken dit toch een must-see vind ik.

De vergelijking met The 4400 begrijp ik niet helemaal. Het verhaal was anders, en eigenlijk was alles knullig aan die serie, tot het acteerwerk aan toe... Doet me denken aan de serie V, die (eindelijk) onlangs van de buis gehaald is.

Chris Hoogeveen
27-04-2011, 23:36
Ik volg de serie sinds kort en ben helemaal verslaafd. Wat een briljante serie.
Heb net aflevering 3.16 gezien en ik vraag me wel een beetje af waar ze nou eigenlijk naartoe werken. Ik heb wel een idee, maar ik geloof niet dat het alles is. Anna Torv is inderdaad briljant. En uiteraard John Noble.

Het is naar mijn idee beter dan X-files op sommige vlakken. X-files is natuurlijk ook behoorlijk verouderd. (Nu stoot ik vast veel mensen tegen het zere been). Bij X-files was had ik na 4 afleveringen vaak wel een beetje klaar met kijken en na twee tot drie seizoenen moest ik echt even iets anders kijken. Bij Fringe heb ik dat niet. Wat me met name boeit is de ontwikkeling die Olivia doormaakt. En er zit naast een hoop Fringe Science ook een flinke dosis humor in. Ik lach me kapot om John Noble. (Astro, Astral, Asterix, Aspirine)

Franklin1975
01-05-2011, 12:30
Ik volg de serie sinds kort en ben helemaal verslaafd. Wat een briljante serie.
Heb net aflevering 3.16 gezien en ik vraag me wel een beetje af waar ze nou eigenlijk naartoe werken. Ik heb wel een idee, maar ik geloof niet dat het alles is. Anna Torv is inderdaad briljant. En uiteraard John Noble.

Het is naar mijn idee beter dan X-files op sommige vlakken. X-files is natuurlijk ook behoorlijk verouderd. (Nu stoot ik vast veel mensen tegen het zere been). Bij X-files was had ik na 4 afleveringen vaak wel een beetje klaar met kijken en na twee tot drie seizoenen moest ik echt even iets anders kijken. Bij Fringe heb ik dat niet. Wat me met name boeit is de ontwikkeling die Olivia doormaakt. En er zit naast een hoop Fringe Science ook een flinke dosis humor in. Ik lach me kapot om John Noble. (Astro, Astral, Asterix, Aspirine)
Snel de volgende 2 afleveringen kijken. Vooral Ep. 18 is geweldig, maar dat zul je zelf wel ontdekken ;-)

skank
17-06-2011, 07:56
Net de pilot gezien. De kickoff :)
Ben benieuwd naar meer !

skank
19-06-2011, 07:24
We hebben gisteren net aflevering 4 gezien.. En voor mij is het niet echt "top"
Ik weet niet hoe het natuurlijk verder zal verlopen maar wat ik erover vind:
- De serie heeft altijd dezelfde opbouw die me nu al stoort: Het begint altijd met een "geval"/ "ongeluk". Daarna vind Olivia Dunham altijd toevallig iets op foto ofzo.. waardoor de gestoorde vader Bisshop altijd iets gaat onderzoeken.. hiervoor moet er altijd iets nieuws bijkomen in zijn lab, want hij heeft het niet. Vervolgens wordt het probleem "opgelost".
- Vader bisshop speelt wel fantastisch goed zijn rol !!!
- Serie is met momenten zelfs grappig !
- De muziek is gewoon identiek uit lost en stoort !
- Philip Broyles kan ik niet zien spelen, kweet niet hoe het komt, maar ik moet niet van hem hebben
- Ik mis precies iets in het geheel. Als er iets gebeurt is het enkel hen die ter plaatse is.. Is er geen "randanimatie" geen andere hulpdiensten enz.. Hopelijk begrijp je wat ik bedoel. Bovendien is het ook altijd Olivia die het helemaal alleen oplost, echt geloofwaardig komt het niet over.
De serie grijpt er dus voor mij een beetje naast, maar het kan nog veranderen he, wie weet ,ik kijk nog even verder. Maar het heeft me nog niet echt gegrepen.
Vrouwlief vind het wel goed.
Opgepast voor spoilers aub.

Werner
29-10-2012, 21:25
Een vraagje waar ik op internet zo dadelijk het antwoord niet op vind: De aflevering Unearthed staat als bonus op disc 4 van seizoen 2. Het blijkt om een niet eerder uitgezonden aflevering van seizoen 1 te gaan, die tijdens seizoen 2 tussen de afleveringen Grey Matters (S2E10) en Johari Window (S2E11) is uitgezonden geweest. Afgezien van een kanjer van een continuïteitsfout (Charlie Francis leeft nog!) hoort deze aflevering niet alleen productiegewijs niet in seizoen 2, maar ook niet tussen 2 voornoemde afleveringen. Zomaar de laatste aflevering na There's More Than One Of Everything (S1E20) kan het echter ook niet zijn, want die aflevering eindigt met een cliffhanger A New Day In The Old Town (S2E01).

Dus mijn vraag: waar hoort Unearthed verhaalsgewijs op zijn plaats?

skank
08-11-2012, 19:08
Een vraagje waar ik op internet zo dadelijk het antwoord niet op vind: De aflevering Unearthed staat als bonus op disc 4 van seizoen 2. Het blijkt om een niet eerder uitgezonden aflevering van seizoen 1 te gaan, die tijdens seizoen 2 tussen de afleveringen Grey Matters (S2E10) en Johari Window (S2E11) is uitgezonden geweest. Afgezien van een kanjer van een continuïteitsfout (Charlie Francis leeft nog!) hoort deze aflevering niet alleen productiegewijs niet in seizoen 2, maar ook niet tussen 2 voornoemde afleveringen. Zomaar de laatste aflevering na There's More Than One Of Everything (S1E20) kan het echter ook niet zijn, want die aflevering eindigt met een cliffhanger A New Day In The Old Town (S2E01).

Dus mijn vraag: waar hoort Unearthed verhaalsgewijs op zijn plaats?

Idd een ongelooflijke blunder!
Dit is gewoon een losse aflevering die eigenlijk in seizoen 1 thuishoorde dacht ik, maar het niet gehaald heeft en die ze dan maar in seizoen 2 gegooid hebben..
Niks van aantrekken en gewoon verder kijken en die aflevering vergeten.

Seizoen 3 is nog goed, seizoen 4 is voor mij serieus bergafwaarts, gelukkig is seizoen 5, die nu speelt, het laatste..

Coen P.
22-11-2012, 15:50
Seizoen 4 ligt nu voor $16,99 in de virtuele schappen van amazon.com!

Fitz_Chevalric
19-01-2013, 15:46
Zojuist de allerlaatste aflevering gekeken. Wat een te gekke serie, zeg! :D

promat
19-01-2013, 22:21
Zojuist de allerlaatste aflevering gekeken. Wat een te gekke serie, zeg! :D

Zojuist ook afgekeken. Snap de afsluiter wel maar de laatste 3 episodes misten een goed verhaal. Totaal niet spannend

Smooth-J
20-01-2013, 08:54
Vond ik ook. het was een beetje te makkelijk en voorspelbaar.
Had meer iets in de trant verwacht dat de kid nog iets bij Windmark zou doen.