PDA

Bekijk de volledige versie : band of brothers



martin
23-11-2002, 11:39
Heb eindelijk de eerste 2 delen gezien, en ik moet zeggen whooow wat goed, echt alles zit mee, beeld, geluid, cast, opbouw van verhaal, verhaal goed in beeld gebracht, aktie scene's zijn top.

Deel 1.
Het begind en met het einde en eindigt met het begin van deel 1.
hierin laten ze zien hoe de opleiding was, met een eikel van een kapitein Sobel die erg streng is en tergelijker tijd erg onzeker is met beslissingen nemen in het veld en bang is om uit een vliegtuig tespringen.

Deel 2.
Eindelijk is het zover dat de Easy Companie opweg gaat naar engeland om vandaar uit de oversteek temaken naar Normandie.
De vliegreis is er een om nooit tevergeten, iemand die al bang is voor vliegen zal nu wel 2x nadenken om tegaan, al is de situatie wel anders, het geluid is erg goed, je waant er midden in, wat ik vaak mis in films ook de LFE is erg goed en gaat mooi strak door.
Na de landing van de para's in het donker is het voor de soldaten om zo snel aansluiting tevinden met elkaar, velen zijn hun spullen kwijtgeraakt, langzaam worden er groepen geformeerd en aanvallen kunnen plaats vinden. kanonnen worden uit geschakeld, de gevechten in de loop graven word vanuit de hand gefilmd wat een speciaal effect geeft maar ook lastig om tevolgen vanwege de snelle bewegingen. De kogels vliegen werkelijk om de oren.

Deel 3 ???

R. Schaap
23-11-2002, 13:40
ik heb ook nu alleen nog maar de eerste twee delen gezien, en ik vind ze ook supergoed! ben blij dat ik deze heb!

Wat een gave serie, dikke 9 van mij!

Philippe
23-11-2002, 18:38
Ben het helemaal met Rein eens. Deze box bulkt gewoon van kwaliteit, zowel wat de reeks zelf betreft als de presentatie ervan.

Dane
23-11-2002, 18:48
Toen de serie voor het eerst op tv was heb ik 'm helemaal gevolgd, en gisteren heb ik de laatste 3 afleveringen gezien van de dvd set, heb de hele serie deus 2 keer gezien, echt prachtig, voor de mensen die alleen de eerste 2 delen nog maar hebben gezien, er staat jullie nog heel wat te wachten, de aflevringen in Bastogne zijn echt geweldig, en de aflevering waarin ze een concentratie kamp vinden is echt heel erg indrukwekkend.

Geweldige serie, heb er geen andere woorden voor.

Elwood.

Jaap22
23-11-2002, 19:12
Nederland niet vergeten he! dat zijn ook gave afleveringen hoor....

Die Lt Speirs is echt coole gozer, wat een capriolen haalt die uit zeg! Ik heb nog een keer over hem gelezen op een nederlandse band of brothers website. Hij is echt een legende bij Easy.
Mijn broer zal volgende week wel de tin box krijgen!Dat wordt weer genieten....

Laatste aflevering is ook goed, omdat je dan ziet wie van de veteranen wie is en dat is wel leuk om te weten, want als je het dan een tweede en derde keer kijkt dan weet je ook ongeveer wie wie was.

JayLunar
23-11-2002, 19:18
Ik vind de serie niet echt goed, maar er is volgens mij niemand die dat met me eens is... ;)

Rochan
23-11-2002, 19:29
Ik vind de serie niet echt goed, maar er is volgens mij niemand die dat met me eens is... ;)

Ik wel hoor JayLunar. Ik interesseer me ook niet voor die serie:o

JayLunar
23-11-2002, 19:35
Ik wel hoor JayLunar. Ik interesseer me ook niet voor die serie:o Phew :D

Maar wat ik wel raar vind, is dat iedereen deze film als zo enorm realistisch bestempeld. Okay, het is ook wel een beetje zo, want het is tenslotte waargebeurd. Maar in hoeverre kan het realisme worden genoemd, als gewoon 50% van alle kleuren schaamteloos worden weggefilterd?

Dane
23-11-2002, 20:12
Phew :D

Maar wat ik wel raar vind, is dat iedereen deze film als zo enorm realistisch bestempeld. Okay, het is ook wel een beetje zo, want het is tenslotte waargebeurd. Maar in hoeverre kan het realisme worden genoemd, als gewoon 50% van alle kleuren schaamteloos worden weggefilterd?

Waarom vinden jullie de serie niet zoveel aan dan? omdat je je niet interesseert in een oorlog-genre? of puur om de serie? in het laatste geval ben ik wel benieuwd wat je er niet goed/leuk aan vind.

Wat betreft de kleurfiltering, dat heeft slecht in zekere zin te maken met het realisme, tuurlijk is het kleurgebruik niet zo realistisch, maar het is volgens mij bedoelt om de sfeer beter naar buiten laten komen.

Elwood.

JayLunar
23-11-2002, 20:26
Waarom vinden jullie de serie niet zoveel aan dan? omdat je je niet interesseert in een oorlog-genre? of puur om de serie? in het laatste geval ben ik wel benieuwd wat je er niet goed/leuk aan vind.
Ik vind het over het algemeen erg slecht in beeld gebracht. De serie is voorspelbaar en biedt geen verrassingen. Geen enkel karakter is interessant. De dialogen zijn niet boeiend. Van enige stijl (en dan heb ik het over pure cinema) ontbreekt elk spoor. Ook vind ik het een beetje te sentimenteel, vooral vanwege de beelden van de echte veteranen, wat dan ook nog pretentieus overkomt imo. Ik kan het tenslotte ook niet echt waarderen dat het een soort van voortborduring is op (het eveneens matige) Saving Private Ryan.

Ik heb btw niets tegen oorlogsfilms.

Edit -> Okay, nu is het jouw beurt :) Wat vind je er zo goed aan?

Rochan
23-11-2002, 20:30
Waarom vinden jullie de serie niet zoveel aan dan? omdat je je niet interesseert in een oorlog-genre? Edit
Elwood.

Ik heb interesseer me niet meer zo veel in films die over de 2e WO gaan. Kheb er al genoeg van gezien:o De enigste film die ik dan in mijn collectie heb, is dan Saving Private Ryan:o En dat vind ik dan ook wel voldoende:o

*Burp*
23-11-2002, 20:31
Geen verassingen? ik vond er aardig wat verassingen in zitten, zoals opeens een mortier aanval, of dat de gevangen genomen duitsers opeens neergeschoten worden na een gesprek.
ik vind het juist erg mooi in beeld gebracht, zoals de droppings scene met de parachuten, de acties in de loopgraven, net alsof je er zelf midden in zit.
Over saving private rayn kan ik niets zeggen omdat ik deze nog niet gezien heb:(
Maar Band of Brothers is in mijn ogen een top serie!

Dane
23-11-2002, 20:55
Ik vind het over het algemeen erg slecht in beeld gebracht. De serie is voorspelbaar en biedt geen verrassingen. Geen enkel karakter is interessant. De dialogen zijn niet boeiend. Van enige stijl (en dan heb ik het over pure cinema) ontbreekt elk spoor. Ook vind ik het een beetje te sentimenteel, vooral vanwege de beelden van de echte veteranen, wat dan ook nog pretentieus overkomt imo. Ik kan het tenslotte ook niet echt waarderen dat het een soort van voortborduring is op (het eveneens matige) Saving Private Ryan.

Ik heb btw niets tegen oorlogsfilms.

Edit -> Okay, nu is het jouw beurt :) Wat vind je er zo goed aan?

Ik vind het juist wel mooi in beeld gebracht, midden in de actie enzo, ik vond het wel te erg lijken op SPR, maar ja ik verwachte ook niet anders (SPR vond ik trouwens ook super), ik vond de hele serie, plus de interviews voor de aflevering extra boeiend omdat, ondanks dat alle films die over WO II gaan ook waarheidsgetrouw zijn uiteraard, ik me er zo wat meer in kon leven, je wordt er meer in betrokken.
De stijl is dus echt hetzelfde als SPR, weinig kleur om het allemaal wat "killer" te doen lijken, losse camera zodat het wat slordiger en "midden in de actie" overkomt, wat naar mijn mening wel gelukt is. wat betreft de dialogen, je noemt het niet boeiend, maar wat denk je dan, dat ze complete diepe en inteligente verhalen gingen vertellen aan elkaar, dacht het niet midden in een aanval en tijdens de rest van de oorlog, tuurlijk zijn de dialogen dan wat beperkt.

Ik vind de serie echt goed omdat je 1 compagnie echt van begin tot eind volgt, zeer interessant gegeven. En met de hulp van de veteranen waar de serie over gaat kun je wel stellen dat dit een van de meest realistische en waarheidsgetrouwe series is. Niet, of iig weinig romantisering e.d.

In welke zin vond je de serie voorspelbaar dan? is nogal moeilijk he om dat niet zo te laten zijn, het is nogal duidelijk Training - normandië - nederland - bastogne en verder ;), het was nou eenmaal niet anders omdat het echt is gebeurt kan het allemaal moeilijk anders.

En als je het hebt over te sentimenteel, elke docu, of film waarin de echte veteranen voorkomen is waarschijnlijk emotioneel, dat lijkt me nogal logisch, en dat de interviews gebruikt zijn vind ik dus wel goed omdat dat het wat persoonlijker en "echter" maakt.

Ik kan er verder ook weinig meer over kwijt (vind het wel genoeg zo..:)) maar smaken verschillen.

Elwood.

JayLunar
23-11-2002, 21:29
FF wat verduidelijken:

Ik verwacht niet dat de dialogen het nivueau hebben vannehhh... zie bovenkant avatar ;) maar zoals het kon best wel achterwege gelaten worden, want erg veel nut hebben ze over het algemeen niet (behalve dan om het 'realisme' intact te houden, wat niet voldoende reden is imo).
Ik vind series doorgaans altijd voorspelbaar omdat elke aflevering dezelfde structuur heeft. In Bob is dat niet anders. Je ziet de explosies, gevechten, slachtoffers en jankpartijen ver van te voren aankomen en telkens is er weer een voor- en nabeschouwing etc. Zo'n vaste structuur is over het algemeen de reden waarom ik bijna nooit naar series kijk.
En ik kan er mee leven dat het emotioneel is, maar overdrijven is ook een kunst. Het had zeker subtieler gekund.

Kaplan
24-11-2002, 09:02
Ha, een filmdiscussie thread waarin ook nog eens echt gediscussieerd wordt.

Dat series doorgaans voorspelbaar kunnen zijn vanwege de structuur (veel films natuurlijk ook) ben ik het mee eens. In BOB heb ik daar echter geen last van. Zoals Elwood ook al zei Je volgt de verrichtingen van easy compagnie. En ik had niet het gevoel van o nou komt er weer een veldslag en nou zal de aflevering wel weer afgesloten worden met een dialoog met Lt Nixon. Of daar zijn de geijkte 5 minuten met Lt Speirs weer. Gelukkig werden er ook bijna geen bekende acteurs gebruikt wat het realisme van de serie naar mijn mening ook alleen maar ten goede komt.

Wat betreft het wegfilteren van kleur. Ben ik van mening dat dit een moment opname geeft van wat de de filmmakers vinden hoe de gebeurtenissen in beeld moeten worden gebracht om zoveel mogelijk realisme te verkrijgen. Zij hebben hierbij gekozen voor heel scherpe beelden en weinig kleur. Ik vind dat persoonlijk niet altijd even mooi. Over 5 jaar zal men weer wat anders proberen om oorlogsrealisme weer te geven.

Er is zitten trouwens in een van de episodes over het ardennen offensief ook stukjes film waar in de mannen worden gefilmd voor het bioscoop journaal. Deze kleuren beelden met veel grain had men ook kunnen gebruiken om het realisme weer te geven van die tijd. Ik vind trouwens de sneeuw er niet echt uit zien door het wegfilteren van kleur.

martin
24-11-2002, 10:29
Ha, een filmdiscussie thread waarin ook nog eens echt gediscussieerd wordt.

Ik vind trouwens de sneeuw er niet echt uit zien door het wegfilteren van kleur.

Ja, het had 1 tintje witter gemogen :D

Gister avond weer 4 delen gezien 3 t/m 6.
weer volop genoten, maar sommige veldslagen worden naar mijn mening iets tesnel afgeraffeld, voorbeeld in de ardenne waar een handje vol soldaten (lijkt het) in de greppels liggen tewachten en dat er een aanval komt van de duitsers met tanks is het na een paar schoten alweer gelijk over. dat vindt ik een minpuntje

Het voorspelbare vindt ik een slecht argument voor iets wat je naspeeld wat dus echt gebeurd is. je kunt er dus niks anders van maken dan de waarheid. Het voorspelbare is alleen inorde met verzonnen verhalen.

The Scratcher
24-11-2002, 23:24
Ik heb ff een vraagje over die extra disc in de tin box versie.

De extra`s die hierop staan is dat de moeite waard om deze box aan te schaffen ipv de 5 disc box versie?
Wat krijg je zoal te zien? Heeft hier al iemand naar gekeken?

JayLunar
25-11-2002, 00:12
Het voorspelbare vindt ik een slecht argument voor iets wat je naspeeld wat dus echt gebeurd is. je kunt er dus niks anders van maken dan de waarheid. Het voorspelbare is alleen inorde met verzonnen verhalen.
Nou, ik persoonlijk vind waargebeurde oorlogsfilms zoals Platoon, Born on the Fourth of July, Bridge on the River Kwai & Patton verre van voorspelbaar.

Ik bedoelde de voorspelbaarheid eigenlijk eerder in de zin van dat de serie in z'n geheel zodanig weinig verrassingen biedt dat het over het algemeen niet erg boeiend op mij overkomt. Niet dat het bieden van verrassingen zozeer essentieel is voor een serie om te boeien, maar ik vind het toch een betrekkelijk belangrijke grondslag voor het (in mijn ogen) falen van deze serie.

Jeroen Driessen
25-11-2002, 09:46
Toen de serie voor het eerst op tv was heb ik 'm helemaal gevolgd, en gisteren heb ik de laatste 3 afleveringen gezien van de dvd set, heb de hele serie deus 2 keer gezien, echt prachtig, voor de mensen die alleen de eerste 2 delen nog maar hebben gezien, er staat jullie nog heel wat te wachten, de aflevringen in Bastogne zijn echt geweldig, en de aflevering waarin ze een concentratie kamp vinden is echt heel erg indrukwekkend.

Geweldige serie, heb er geen andere woorden voor. Nou, ik heb gisteren deel I&II gezien (de enige die ik ook al op TV gezien had) en het geluid is echt indrukwekkend. Als de kogels om je oren fluiten als ze de kanonnen gaan uitschakelen is écht goed. De handcamera's vind ik wel net iets té druk, maar zo zou het er waarschijnlijk ook uit hebben gezien als ze toen gefilmd hadden.
Wilde eerste wachten tot de kerstvakantie, maar na alle reacties op het forum ben ik toch maar gisteren begonnen, dus ga nu lekker de afleveringen bekijken....en als ik het zo hoor wordt het alleen maar beter.

Dat de serie oppervlakkig is qua karakters boeit me eigenlijk niet, want diepzinnigheid tijdens een oorlog lijkt me pas onrealistisch. Soldaten zijn doorgaans gewone mensen en die gaan echt niet diepzinnig lulluh in de loopgraven :rolleyes: Voor mij is het juist het volgen van een compagnie en hun uiteindelijke doel wat de hoofdrol speelt. Maar ik praat wel verder als ik alles gezien heb...

martin
25-11-2002, 18:15
Ik bedoelde de voorspelbaarheid eigenlijk eerder in de zin van dat de serie in z'n geheel zodanig weinig verrassingen biedt dat het over het algemeen niet erg boeiend op mij overkomt. Niet dat het bieden van verrassingen zozeer essentieel is voor een serie om te boeien, maar ik vind het toch een betrekkelijk belangrijke grondslag voor het (in mijn ogen) falen van deze serie.

Als je echt alles goed wil weergeven kan de serie nog wel 10 uur langer duren. in iedere aflevering staat wel 1 soldaat centraal, dus dat vindt ik wel goed gedaan, alleen de veldslagen gaan tesnel voorbij. ik moet nu nog de laatste 2 delen zien, maar hij is de moeite zeer waard.

PS, ik dacht dat Tom Hanks ook een gastrol zou hebben in 1 of 2 delen ????????????????????

Bob
25-11-2002, 18:45
Dat dacht ik ook ja. Ik had me voorgenomen, voordat ik de DVD's ging kijken, daar eens op te letten. Helaas wordt ik elke keer weer meegesleept en vergeet alle andere zaken.

Of herkende ik Tom Hanks toch als één van die bevroren Duitsers in de Bastogne aflevering?

:D

Jeroen Driessen
26-11-2002, 10:44
Als je echt alles goed wil weergeven kan de serie nog wel 10 uur langer duren. in iedere aflevering staat wel 1 soldaat centraal, dus dat vindt ik wel goed gedaan, alleen de veldslagen gaan tesnel voorbij. ik moet nu nog de laatste 2 delen zien, maar hij is de moeite zeer waard.Gisteren deel 3&4 gezien en al klachten dat het geluid te hard stond :D

Ik vind de veldslagen ook maar kort, maar denk dat ze alleen maar dát gedeelte laten zien dat Easy Company doet voor de oorlog. Weet niet zoveel van oorlogvoeren, maar juist doordat elke compagnie maar een klein gedeelte van een hele missie doet komt het geloofwaardig over. Als een compagnie heel Eindhoven zou bevrijden is die geloofwaardigheid stukken minder. Dit is dan ook de reden dat er zoveel personages inzitten, maar de focus blijft op E-company. Aannemelijk??

Winand
26-11-2002, 12:59
Wat ik graag wil weten, voordat ik de box koop, of ik nu de box moet kopen zonder extra's of met extra's. Zijn de extra's echt wel de moeite waard? Ik heb begrepen, dat je namelijk voor de extra's behoorlijk wat moet bijbetalen.
Alvast bedankt.
Winand

martin
26-11-2002, 16:23
we hebben nu de hele serie gezien en voldaan.
De laatste 2 delen gaat dat ze in duitsland komen tot aan/in de adelaars nest (verblijf van hitler) in oostenrijk.
ook de consentratie kamp waren geen leuke beelden, maar wel reeel gefilmd.

Ik wist niet dat men de echte namen ( bijnamen) gebruikt hebben in deze serie, een paar oude mannen zijn nog steeds inleven.

Ik denk dat men deze serie moet beschouwen als een soort Document verteld door de overlevende, vandaar dat de veldslagen en dat soort scnene's niet zo uitgebreid zijn.

Jeroen Driessen
26-11-2002, 20:02
Wat vonden jullie trouwens het beste geluidseffect van de serie? Ik tot nu toe wanneer in deel 3 een van de soldaten vlakbij een explosie meemaakt. Zijn oren zijn dan helemaal beduisd (is dat een goed woord?) door de slag en je zit er zelf dan ook midden in. Vanuit alle kanalen komt een soort drukkend geluid, waardoor je volgens mij precies voelt hoe hij zich voelde op dat moment (met een stuk minder pijn denk ik). Langzaam trekt het dan weer bij tot normaal gehoor....errug goed!!

martin
27-11-2002, 18:51
een goede scene met geluid is in de ardenne dat men bij de schutters putjes lopen in het bos en dat de duitsers met mortieren gaan lopen schieten. ( deel 6 of 7)

Bob
27-11-2002, 19:02
Geluidseffect in de scene met die blindganger in Bastogne (of de aflevering erna) vond ik errug indrukwekkend. Alsof die granaat in mijn woonkamer insloeg...

(..en zo at ik volgens mij ook te kijken..met schrik ik mijn ogen)

Jaap22
27-11-2002, 19:08
Tom hanks heeft een aflevering geregisseerd, niet meegespeeld.

Band of Brothers.. de naam zegt het al gaat meer over de band die ontstaat tijdens de dingen die men in de oorlog meemaakt. Easy Company was daarbij een prachtige keuze van meneer Stephen Ambrose, omdat deze company bijna alles heeft meegemaakt. Van normandy tot Operation Market Garden en Bastogne. Ook de concentratiekampen en natuurlijk de kroon op Easy Company's succes: Eagle's Nest.

P.S. Speelt één van die acteurs niet in Lock, Stock en Two Smoking Barrels?

mradem
27-11-2002, 23:13
Serie heb ik 1 woord voor. Gigantisch!!!!!!!!!

Schitterende serie die verre van de oorlogsfilms uitsteekt.

Heb respect voor diegene die hem niet leuk vinden maar begrip NEE :D .

hitch_fan
29-11-2002, 17:48
Ik heb deze link geloof ik al eens geplaatst ... Voor eenieder die geinteresseerd is in een vergelijk tussen de echte "Band Of Brothers" en de karakters in de serie: http://www.101airborneww2.com/bandofbrothers.html

Een zeer gedetailleerde bespreking van de serie per aflevering staat hier: http://www.101airborneww2.com/bandofbrothers3.html

En voor de fans van Sgt. "Wild Bill" Guarnere: http://www.wildbillguarnere.com/

seetie
27-12-2002, 10:49
Ik heb gisteren voor het eerst aflevering 1 Cullahee gezien. Errug goed hoor. Maar als Friends liefhebber moest ik wel even wennen aan David Schwimmer die Sober speelt. In het begin komt hij al volekend en tierend aangelopen. Je zou dan verwachten dat hij als Ross uit Friends dan verschrikkelijk op zijn plaat gaat (iets wat hij in die serie meesterlijk kan spelen) en moest mijn lachen inhouden. Naargelang de serie vorderde kon ik mij beter inleven in zijn rol als drilinstructeur. Hadden jullie dat ook?

Jaap22
27-12-2002, 10:57
Haha, wat toevallig.. je haalt de r en l door elkaar. Het is currahee en sobel.
;)

Edwin V
27-12-2002, 14:11
Ik heb gisteren voor het eerst aflevering 1 Cullahee gezien. Errug goed hoor. Maar als Friends liefhebber moest ik wel even wennen aan David Schwimmer die Sober speelt. In het begin komt hij al volekend en tierend aangelopen. Je zou dan verwachten dat hij als Ross uit Friends dan verschrikkelijk op zijn plaat gaat (iets wat hij in die serie meesterlijk kan spelen) en moest mijn lachen inhouden. Naargelang de serie vorderde kon ik mij beter inleven in zijn rol als drilinstructeur. Hadden jullie dat ook? Schwimmer speelt in Friends een beetje een loser en dat speelt ie in BoB ook. Overigens heeft men het verhaal wel iets veranderd t.o.v. de werkelijkheid. Zo komen de echte veteranen aan het woord op disc 6 en die hebben toch af en toe wel iets anders gedaan dan in de film. Bijvoorbeeld als een Duitse majoor zijn pistool afgeeft als teken van overgave geeft Winter het pistool terug terwijl hij het in werkelijkheid nog steeds heeft.
Maar het blijft een prachtige en indrukwekkende serie die mooi op DVD is gezet.

Buscemi
27-12-2002, 16:28
Gisteren, 2e Kerstdag, heb ik aflevering 9 en 10 achter elkaar gekeken. Tsjonge, wat was ik onder de indruk van die aflevering 9, als de Yanks een concentratiekamp ontdekken. Door emoties overmand kwamen toch wel enkele tranen en koude rillingen... vooral als een van de uitgemergelde joden een Amerikaanse soldaat omhelst en op beide wangen kust (ik weet het, ik ben een zacht eitje:D).
Maar ook aflevering 10 is prachtig, hoewel er in verglijking met de andere afleveringen weinig gevechtsaktie is. Het is gewoon interessant om te zien hoe een en ander afloopt na de capitulatie en hoe het met de overlevenden van de Easy-Compagny verder gaat na de oorlog...
Nu ik alle afleveringen gezien heb moet ik toch zeggen dat ik het meeste genoten heb van het spel van Damian Lewis (Major Winters) en Neal McDonough (Lt. Compton).
Nu nog de extra's bekijken (schijfje 6) en dan kan de box voorlopig even de kast in. Maar niet voor lang want ik heb nu al zin om weer met aflevering 1 te beginnen...;)

Jaap22
30-12-2002, 16:30
Wie heeft de extra disc gezien: ron livingston's diaries? Toen Bull die colonel sink na ging doen?? heb me slap gelachen.

Lex v/d Moolen
30-12-2002, 17:00
Door emoties overmand kwamen toch wel enkele tranen en koude rillingen... vooral als een van de uitgemergelde joden een Amerikaanse soldaat omhelst en op beide wangen kust (ik weet het, ik ben een zacht eitje:D).Jij niet alleen hoor:)
Ik had ook een brok in mijn keel bij het zien van die scenes.

De laatse aflevering vond ik niet echt interessant. Het was wel enigzins boeiend om te zien wat er met E gebeurde, maar om daar een hele aflevering aan te wijden... Die Duitse generaal die een toespraak hield, was volgens mij dezelfde die al eens een Nazi speelde in Raiders of the Lost Ark :)


Overigens heb ik in deze thread gelezen dat er vergelijkingen worden gemaakt met films en dat vind ik niet helemaal terecht. Dit is een serie die wekelijks werd uitgezonden, en elke aflevering zou dus in principe los moeten worden bekeken.
Vandaar lijkt het me logisch dat de opbouw anders is dan een film.

Thomas 32PW9527
30-12-2002, 19:29
Beste miniserie ooit, het schijnt dat Spielberg een soort gelijke serie aan het maken. Deze gaat over het leven van een aantal gezinnen, deze worden gevolgd vanaf de tweede wereld oorlog tot nu. Een verassend aspect eraan is echter dat gedurende de serie zal blijken dat er aliens in de gezinnen geinfiltreerd zijn.

Bob
30-12-2002, 19:41
Beste miniserie ooit, het schijnt dat Spielberg een soort gelijke serie aan het maken. Deze gaat over het leven van een aantal gezinnen, deze worden gevolgd vanaf de tweede wereld oorlog tot nu. Een verassend aspect eraan is echter dat gedurende de serie zal blijken dat er aliens in de gezinnen geinfiltreerd zijn.

Verrassend? Da's nu dan ook voorbij...

Vandaag een deel van de extra's gekeken...indrukwekkend dat verhaal over de echte mannen van Easy.

The Scratcher
31-12-2002, 10:59
Ik heb ook erg genoten van deze serie en zat wekelijks aan de buis gekluisterd, wat een spanning en belevenis! Vooral Schwimmer vond ik toch verrassend overkomen en ik verwachtte ook constant dat ie zich ging gedragen als Ross wat gelukkig niet gebeurde. Wanneer deze box (de tin versie) in prijs gaat zakken ga ik hem zeer zeker aanschaffen. Veruit de beste miniserie ooit!

Lex v/d Moolen
31-12-2002, 11:26
Vooral Schwimmer vond ik toch verrassend overkomen en ik verwachtte ook constant dat ie zich ging gedragen als Ross wat gelukkig niet gebeurde. Nou ik vond hem in BoB, nogal als een sukkeltje overkomen na zijn overplaasting en tijdens de oefening ging hij toch lelijk op zijn bek. Ik zag wel overeenkomsten met Ross op dat moment :D

The Scratcher
31-12-2002, 11:31
Nou ik vond hem in BoB, nogal als een sukkeltje overkomen na zijn overplaasting en tijdens de oefening ging hij toch lelijk op zijn bek. Ik zag wel overeenkomsten met Ross op dat moment :D

Hij was in BoB idd ook een sukkel ja, dat klopt. Maar wel een "serieuze sukkel", dat bedoelde ik eigenlijk. ;)

Ronald Stiebolt
31-12-2002, 11:34
Tom hanks heeft een aflevering geregisseerd, niet meegespeeld.

Hanks speelt wel degelijk een rol(letje), zie: http://us.imdb.com/Credits?0185906.

Lex v/d Moolen
31-12-2002, 11:39
Hij was in BoB idd ook een sukkel ja, dat klopt. Maar wel een "serieuze sukkel", dat bedoelde ik eigenlijk. ;) Die bestaan ook. Maar vanaf minuut 1 vond ik dankzij het Ross karakter vond hem niet echt overtuigend als drill-sergeant overkomen :)

Tommy Brok
31-12-2002, 12:34
Die bestaan ook. Maar vanaf minuut 1 vond ik dankzij het Ross karakter vond hem niet echt overtuigend als drill-sergeant overkomen :) Ja, dat is ook wel zo! Maar als je Friends nooit gezien zou hebben zou je zien hoe goed ie het geakteerd heeft, want daar valt, volgens mij, niks op aan te merken!

Tommy!

mradem
31-12-2002, 20:39
Ik zat naar aflevering 9 ook zeer geschokt en onder de indruk te kijken. Niet normaal. Hoe kan je er zo uitzien zeg.

Eric Logister
31-12-2002, 21:08
Hanks speelt wel degelijk een rol(letje), zie: http://us.imdb.com/Credits?0185906.

he, bedankt. Toch maar eens kijken waar dat is. Staat aangegeven als British Officer. Is dit misschien in de episode dat Echo company de Britten redt bij Arnhem?

Mike Philippens
01-01-2003, 16:24
Nou, ik persoonlijk vind waargebeurde oorlogsfilms zoals [knip] Bridge on the River Kwai [knip] verre van voorspelbaar.

BOTRK didn't happen...tenminste niet zoals in de film. Absoluut geen historisch document. Maar laten we die discussie niet voeren, want die is elders al gevoerd.

Wat betreft het realisme in BoB is het natuurlijk maar net hoe het op je overkomt. Er zijn films die me absoluut niets doen waar anderen weer bij zitten te janken. Aangezien wij nooit een oorlog hebben meegemaakt is het natuurlijk een kwestie van waarmee je het vergelijkt. Als ik de mensen die er echt zijn geweest als maatstaf neem, dan is BoB heel erg realistisch. De echte mannen van Easy hebben een speciale première in Normandië meegemaakt en volgens hen is dit precies zoals het gebeurd is. Ok, er zijn een paar dingetjes in het kader van dramatisering aangepast, maar de geschiedenis is geen geweld aangedaan. Als ik voor mezelf spreek krijg ik het gevoel dat BoB erg realistisch is en dat alles heel nauwkeurig in beeld wordt gebracht. Maar zoals ik al zei...je kunt er over van mening verschillen. Ik denk dat het een kwestie van verwachting is.

Wat betreft de kleuren hebben de makers besloten om het enigzins 'desaturated' te maken om het een authentiekere aanblik te geven. Uiteraard is alles daar in full color gebeurd, maar omdat wij de oorlog voornamelijk kennen van korrelige z/w films heeft men gemeend het een soort tussenweg tussen kleur en z/w te moeten maken. Het is een kwestie van smaak natuurlijk. Ik vindt het er goed uitzien. Ook de stijl van filmen vind ik goed. Op mij komt het allemaal erg echt over. Maar ja...dan vonden anderen weer van Prul Harbour en daar vind ik weer geen klap aan...

HiddeV
16-01-2003, 22:31
Tom hanks heeft een aflevering geregisseerd, niet meegespeeld.

...

P.S. Speelt één van die acteurs niet in Lock, Stock en Two Smoking Barrels?

Wel zijn zoon, die speelt wel mee.

en ja die uit lock stock & snatch, weet niet zijn echte naam in snatch speelde die tommy en hij speelt in BoB maar heel even mee

Joost v.d. Ham
16-01-2003, 23:23
P.S. Speelt één van die acteurs niet in Lock, Stock en Two Smoking Barrels?

yes, Soap (de kok) uit Lock, stock...
speelt een van de hoofd rollen in Bob weet alleen zn naam in de serie niet meer:o

Joost v.d. Ham
16-01-2003, 23:28
Wel zijn zoon, die speelt wel mee.

en ja die uit lock stock & snatch, weet niet zijn echte naam in snatch speelde die tommy en hij speelt in BoB maar heel even mee

Jason Flemyng heet ie (dacht ik) alleen speelt hij niet mee in Snatch hoor, Tommy is heel iemand anders (speelt iig niet in L,S &2Sb).

Jaap22
17-01-2003, 00:12
Die bestaan ook. Maar vanaf minuut 1 vond ik dankzij het Ross karakter vond hem niet echt overtuigend als drill-sergeant overkomen :)

Ik heb iets gelezen over Sobel (de echte). Het schijnt dat hij tot zijn dood kwaad is geweest over het feit dat hij niet naar Normandy mocht. Het heeft zijn hele leven beinvloed en volgens zijn dochter was het daarom een niet al te prettig leven.
Eigenlijk best wel een triest verhaal. Hij is mede de reden geweest waarom veel van de easy company mensen het hebben gehaald, maar aan de andere kant, was hij meegegaan, dan had hij er ook veel de dood in kunnen jagen. Ik vind dat een ieder, alhoewel hij als 1 van de grootste eikels wordt neergezet, toch respect voor deze man moet hebben.

Waar ik echt respect voor heb is Lt. Speirs. Een ieder die BoB heeft gezien, zal wel weten waar ik het over heb. Hij is/was een legende in het leger. Het schijnt zelfs dat hij de eerste was die aan de andere kant van de Rijn was gekomen (zoiets herinner ik me gelezen te hebben) toen de duitsers ons land hadden bezet.

Renny Collard
17-01-2003, 00:31
Was hij niet degene die, na het overhandigen van sigaretten die groep duitsers neerknalde?

Bob
17-01-2003, 00:38
Volgens mij wel ja...best heftig en eigenlijk heel fout.

Ik ben nu het boek aan het lezen en ik denk dat Sobel het stiekum niet heel erg vond, aangezien Easy al plannen maakten om 'm een kogel door z'n appel te schieten zodra ze in Normandië geland waren...

Mike Philippens
17-01-2003, 01:10
Jason Flemyng heet ie (dacht ik)
No!
De zoon van Tom Hanks heet...hou je vast...Colin Hanks (http://us.imdb.com/Name?Hanks,%20Colin). Die achternaam is natuurlijk een dead give-away. Hij speelt de rol van 2nd Lt. Henry Jones, die kokosnoot van Westpoint die mee mag op die missie om Duitse krijgsgevangenen te maken.

BTW: Soap in Lock, Stock word gespeeld door Dexter Fletcher (http://us.imdb.com/Name?Fletcher,%20Dexter), en dat is iemand anders als Jason Flemyng (http://us.imdb.com/Name?Flemyng,%20Jason) die Tom speelt.

Alles is gewoon op te zoeken in de Google van de filmbizz: IMDB.com

Jaap22
17-01-2003, 09:58
Was hij niet degene die, na het overhandigen van sigaretten die groep duitsers neerknalde?

Zo ging het gerucht. In de serie zie je ook dat hij zegt dat hij het niet ontkent, omdat hij zijn soldaten wil laten denken dat hij 'a tough guy' is. Niemand weet wat er gebeurd is.

Tommy Brok
17-01-2003, 16:59
Zo ging het gerucht. In de serie zie je ook dat hij zegt dat hij het niet ontkent, omdat hij zijn soldaten wil laten denken dat hij 'a tough guy' is. Niemand weet wat er gebeurd is. In een van de eerste afleveringen krijg je dat te zien, dat ie ze eerst sigareten geeft en daarna neerknalt! Een van de mannen van Easy begint een praatje te maken met een van de duitsers en komt er achter dat ze best veel gemeen hebben, daarna loopt ie verder en worden ze neer geknalt!

Tommy!

Renny Collard
17-01-2003, 17:08
In een van de eerste afleveringen krijg je dat te zien, dat ie ze eerst sigareten geeft en daarna neerknalt! Een van de mannen van Easy begint een praatje te maken met een van de duitsers en komt er achter dat ze best veel gemeen hebben, daarna loopt ie verder en worden ze neer geknalt!

Tommy!

Het was een Amerikaan, die duitser.

Tommy Brok
17-01-2003, 17:21
Het was een Amerikaan, die duitser. Ook goed, hij ging in Duitsland in ieder geval in dienst omdat ze pa en ma Duitsers waren, toch?

Tommy!

Jaap22
17-01-2003, 17:35
In een van de eerste afleveringen krijg je dat te zien, dat ie ze eerst sigareten geeft en daarna neerknalt! Een van de mannen van Easy begint een praatje te maken met een van de duitsers en komt er achter dat ze best veel gemeen hebben, daarna loopt ie verder en worden ze neer geknalt!

Tommy!

In die aflevering krijg je dat niet te zien. Je hoort het alleen en je ziet een shot van iemand die achterom kijkt.

In de tweede normandy afelvering wordt er nog eens over gepraat. Eerst verteld iemand dat hij ze neer schoot (dan zie je dat). Daarna verteld iemand dat het iemand anders was. Dan zie je daar ook een shot van.
Het is gissen en daar hebben ze beelden van laten zien, om beide kanten te laten zien.

Lex v/d Moolen
17-01-2003, 17:46
Waar ik echt respect voor heb is Lt. Speirs. Een ieder die BoB heeft gezien, zal wel weten waar ik het over heb. Hij is/was een legende in het leger. Het schijnt zelfs dat hij de eerste was die aan de andere kant van de Rijn was gekomen (zoiets herinner ik me gelezen te hebben) toen de duitsers ons land hadden bezet. Maar hij was dus ook in opspraak met dat neerschieten van gevangenen. Maar dat blijft een vaag verhaal. Misschien gebeurd, of misschien een hallucinatie dat een eigen bestaan is gaan leven. Maar die aflevering in dat dorpje in de Ardennen was een mooie scene, dat eerst die slappe luitenant werd vervangen door Speirs en 10 minuten later is het dorp veroverd.:)

Jaap22
17-01-2003, 17:52
Maar hij was dus ook in opspraak met dat neerschieten van gevangenen. Maar dat blijft een vaag verhaal. Misschien gebeurd, of misschien een hallucinatie dat een eigen bestaan is gaan leven. Maar die aflevering in dat dorpje in de Ardennen was een mooie scene, dat eerst die slappe luitenant werd vervangen door Speirs en 10 minuten later is het dorp veroverd.:)

Precies. Daarom heb ik ook respect voor hem. Hij rent gewoon door die linies heen! en ook weer terug!
Ik zou het in mijn broek doen, denk ik.

Hetzelfde als toen met die Winters. In Nederland op die dijk. Hij staat daar in zijn eentje tegenover een hele companie voor een klein tijdje.

Joost v.d. Ham
18-01-2003, 19:44
No!
De zoon van Tom Hanks heet...hou je vast...Colin Hanks (http://us.imdb.com/Name?Hanks,%20Colin). Die achternaam is natuurlijk een dead give-away. Hij speelt de rol van 2nd Lt. Henry Jones, die kokosnoot van Westpoint die mee mag op die missie om Duitse krijgsgevangenen te maken.

BTW: Soap in Lock, Stock word gespeeld door Dexter Fletcher (http://us.imdb.com/Name?Fletcher,%20Dexter), en dat is iemand anders als Jason Flemyng (http://us.imdb.com/Name?Flemyng,%20Jason) die Tom speelt.

Alles is gewoon op te zoeken in de Google van de filmbizz: IMDB.com

Ik had et natuurlijk ook niet over de zoon van Hanks :o,

wat Soap betreft ik gokte op Flemyng, maar helaas het is dus Fletcher (ik had de dvd's niet bij de hand)....
;)

Mike Philippens
18-01-2003, 20:44
Ik had et natuurlijk ook niet over de zoon van Hanks :o,
Ok...ik heb het nog eens nagelezen en idd...te snel gelezen. In de regel daarvoor ging het nog over de zoon.

NicK Portier
27-04-2003, 23:32
Yessss :lol: Sinds vandaag mag ik mezelf ook een trotse bezitter noemen van de BoB Limited Editon versie :) Lang gezocht en eindelijk gevonden :):):)

Mobie
28-04-2003, 12:44
Ik heb enorm genoten van deze serie ( al 3 keer ), het geluid is verbluffend goed ( vooral als die kogels naast je voorbijscheren ).
Ik vind het een enorm meeslepende serie want je wilt altijd de volgende aflevering opzetten om te zien hoe het verder verloopt met de manschappen van Easy.

Coen P.
12-06-2003, 13:57
hey!

kan iemand mij vertellen in welke aflevering en dan in welk stukje Tom Hanks nou een rol(letje) speelt...

ikzelf ben er (nog) niet achter gekomen...

gr. Coen

Michel II
16-06-2003, 19:20
Ben op dit moment bezig met Band of Brothers op DVD aan het kijken, deel 1&2 reeds gezien, wat ik goed vindt is dat je alvorens de aflevering begint een aantal intervieuws ziet met mensen die dus echt de oorlog hebben meegemaakt en hetgeen ze vertellen ook echt is verwerkt in de aflevering. Ben benieuwd naar de rest van de serie

godofgamblers
17-06-2003, 16:40
Echt een topserie.

Dushen

Richard B.
24-10-2004, 15:07
Heeft iemand het boek van Stephen Ambrose al eens gelezen? Nu ik de serie eindelijk in zijn geheel heb gezien (een marathon-zit gisteren) ben ik daar eigenlijk wel benieuwd naar geworden. Komen er in het boek nog interessante details naar boven?

Joost v.d. Ham
24-10-2004, 15:22
Ik vond het boek niet bijster interessant. Volgens mij heb ik hem geeneens uitgelezen.

De serie heb ik een maal gekeken direct na de release, wordt maar eens tijd voor een tweede ronde :)

MGdutch
24-10-2004, 17:02
Ik vind dit zeker weten de beste serie ooit gemaakt!!!! :D

Koek
24-10-2004, 18:17
Heeft iemand het boek van Stephen Ambrose al eens gelezen? Nu ik de serie eindelijk in zijn geheel heb gezien (een marathon-zit gisteren) ben ik daar eigenlijk wel benieuwd naar geworden. Komen er in het boek nog interessante details naar boven?Heb het boek ook gelezen en ik vond het een erg goed boek :)

Omdat ik de serie dus al gezien had voordat ik het boek las kon ik me in sommige stukken van het boek een erg goed beeld schetsen van hoe het er aan toe ging. En het is natuurlijk ook nog iets uitgebreider dan de serie zelf.

zetmoon
24-10-2004, 18:35
Ik vond de eerste paar afleveringen heel goed, daarna zakte het wat in
en de laatste afleveringen vond ik een anti-climax.

Het mag dan allemaal zeer waarheidsgetrouw zijn, ik prefereer
als entertainment dan toch fictie of geromantiseerde werkelijkheid.
Voorbeelden:
-The guns of Navarone
-The longest day
-Where eagles dare
-The great escape

super_judge23
25-10-2004, 16:48
Ik heb het boek niet gelezen, maar mijn ervaring is dat boeken die voor de film/serie zijn geschreven vaak de film/serie overtreffen. Als dat zo is, dan moet het wel een heel goed boek zijn ;)

Ron kars
25-10-2004, 17:35
Deze serie is echt het mooiste op filmgebied wat ik ook gezien heb, dit was de grootste inspiratie voor mij om toch door te zetten en te proberen filmregisseur te worden. ben momenteel bezig met fotonica, daarna hopelijk LA film school.

graafschap fan
25-10-2004, 18:15
komt er ook nog eenband of brothers uit die gaat over vietnam :?:

expo
25-10-2004, 18:21
komt er ook nog eenband of brothers uit die gaat over vietnam :?:

:shock: Ik hoop het niet !!! :shock:
Hoe kom je daar nu op ?

Qzyn
26-10-2004, 15:39
komt er ook nog eenband of brothers uit die gaat over vietnam :?:

:shock: Ik hoop het niet !!! :shock:
Hoe kom je daar nu op ?
Waarschijnlijk wordt hier gedoeld op de 10-delige serie The Pacific War, die handelt over de strijd tegen de Japanners in WO II, van de hand van de makers van Band Of Brothers, en waarvan sprake is dat die in 2006 het levenslicht zal zien.

Zie IMDB (http://www.imdb.com/title/tt0374463)

Seth__Gekko
26-10-2004, 16:19
woa ben benieuwd.....BoB zullen ze niet meer kunnen toppen denk ik...

Joost v.d. Ham
27-10-2004, 00:45
komt er ook nog eenband of brothers uit die gaat over vietnam :?:

Moeilijk om daar ook zo'n pro-Amerikaans verhaal bij te vertellen ;)

Seth__Gekko
27-10-2004, 10:07
Ipv pro-US wordt het dan een anti-Vietnam misschien?

Rob Eric Blank
27-10-2004, 10:12
komt er ook nog eenband of brothers uit die gaat over vietnam :?:
We mogen hopen van niet, er wordt al teveel uitgemolken in Hollywood. Zelf heb ik BoB nog niet op DVD, wel meerdere malen de serie op tv gezien en heb ze getaped van tv. Maar van Vietnam lijkt me lastig om daar een goed en heroisch verhaal van te maken. BoB is natuurlijk wel erg bekeken door de Amerikaanse bril. Net als Saving Private Ryan alles bekijkt door de ogen van de VS. Hun stommiteiten, waardoor het op Utah en Omaha beach lastiger ging dan op Juno beach, werden niet vertoond.
Misschien een film of serie maken die alle kanten van de oorlog belicht. Stukje Engels, Amerikaans vs. Duits

Chris Taylor
31-10-2004, 16:21
Ik vond de eerste paar afleveringen heel goed, daarna zakte het wat in
en de laatste afleveringen vond ik een anti-climax.

Het mag dan allemaal zeer waarheidsgetrouw zijn, ik prefereer
als entertainment dan toch fictie of geromantiseerde werkelijkheid.
Voorbeelden:
-The guns of Navarone
-The longest day
-Where eagles dare
-The great escape

ja ok..maar wat bedoel je met anti climax???? wat had je dan gewild?? dat r een super eindgevecht zou komen met hitler en zn herdershond??

Ron kars
31-10-2004, 16:26
Ik vond de eerste paar afleveringen heel goed, daarna zakte het wat in
en de laatste afleveringen vond ik een anti-climax.

Het mag dan allemaal zeer waarheidsgetrouw zijn, ik prefereer
als entertainment dan toch fictie of geromantiseerde werkelijkheid.
Voorbeelden:
-The guns of Navarone
-The longest day
-Where eagles dare
-The great escape

ja ok..maar wat bedoel je met anti climax???? wat had je dan gewild?? dat r een super eindgevecht zou komen met hitler en zn herdershond??

haha :D

even serieus, wat bedoel je met anti-climax? het rustige idee van de laatste 2 tot 3 afleveringen? zo is het echt ook gebeurd, dus helaas. als je van goede climaxen en WO2-films houd kan ik je Enemy at the Gates aanraden, erg goede film met wel een bloedstollend gevecht aan het einde.

GunslingerJoe
31-10-2004, 18:27
komt er ook nog eenband of brothers uit die gaat over vietnam :?:

:shock: Ik hoop het niet !!! :shock:
Hoe kom je daar nu op ?
Waarschijnlijk wordt hier gedoeld op de 10-delige serie The Pacific War, die handelt over de strijd tegen de Japanners in WO II, van de hand van de makers van Band Of Brothers, en waarvan sprake is dat die in 2006 het levenslicht zal zien.

Zie IMDB (http://www.imdb.com/title/tt0374463)

zeg maar liever "met zekerheid"

Chris Taylor
31-10-2004, 20:07
Ik vond de eerste paar afleveringen heel goed, daarna zakte het wat in
en de laatste afleveringen vond ik een anti-climax.

Het mag dan allemaal zeer waarheidsgetrouw zijn, ik prefereer
als entertainment dan toch fictie of geromantiseerde werkelijkheid.
Voorbeelden:
-The guns of Navarone
-The longest day
-Where eagles dare
-The great escape

ja ok..maar wat bedoel je met anti climax???? wat had je dan gewild?? dat r een super eindgevecht zou komen met hitler en zn herdershond??

haha :D

even serieus, wat bedoel je met anti-climax? het rustige idee van de laatste 2 tot 3 afleveringen? zo is het echt ook gebeurd, dus helaas. als je van goede climaxen en WO2-films houd kan ik je Enemy at the Gates aanraden, erg goede film met wel een bloedstollend gevecht aan het einde.

hahaha precies....de laatste 2 a 3 afleveringen spelen zich af aant einde van de strijd in duitsland, iedereen had er genoeg van en wilde dat de oorlog stopte...dit vind ik trouwes errug goed verwerkt in de laatste afleveringen...t gevoel dat t welletjes is geweest

Koek
31-10-2004, 22:16
Ik vond de eerste paar afleveringen heel goed, daarna zakte het wat in
en de laatste afleveringen vond ik een anti-climax.

Het mag dan allemaal zeer waarheidsgetrouw zijn, ik prefereer
als entertainment dan toch fictie of geromantiseerde werkelijkheid.
Voorbeelden:
-The guns of Navarone
-The longest day
-Where eagles dare
-The great escape

ja ok..maar wat bedoel je met anti climax???? wat had je dan gewild?? dat r een super eindgevecht zou komen met hitler en zn herdershond??

haha :D

even serieus, wat bedoel je met anti-climax? het rustige idee van de laatste 2 tot 3 afleveringen? zo is het echt ook gebeurd, dus helaas. als je van goede climaxen en WO2-films houd kan ik je Enemy at the Gates aanraden, erg goede film met wel een bloedstollend gevecht aan het einde.

hahaha precies....de laatste 2 a 3 afleveringen spelen zich af aant einde van de strijd in duitsland, iedereen had er genoeg van en wilde dat de oorlog stopte...dit vind ik trouwes errug goed verwerkt in de laatste afleveringen...t gevoel dat t welletjes is geweestHelemaal mee eens.
Wat ook mooi is verfilmd en wat ze laten zien is dat er dus ook nog genoeg doden vielen nadat de oorlog al voorbij was omdat iedereen er eigenlijk niks meer zat te doen behalve de hele dag te zuipen en dat erdaardoor nog meer doden vielen.

De oorlog was niet alleen maar schieten en bombarderen en dat is ook wel eens goed om te zien.

Chris Taylor
01-11-2004, 09:00
[spoiler:7ae187d22b]couldn´t agree more. vooral die scene waarin sergeant grant door zn hoofd wordt geschoten door die dronken private...wat een sjitzooi...[/spoiler:7ae187d22b]
MODERATOR EDIT: Gebruik spoiler-tags als je dit soort berichten plaatst!

Ron kars
01-11-2004, 09:25
*knip* :(

Peter van 't Wout
01-11-2004, 09:26
Geweldige miniserie!

1 van de Toppers uit mijn collectie!!!

Begbie
02-11-2004, 16:25
Voor de liefhebbers onders ons verwijs ik jullie graag naar het topic 'Tom Hanks en Steven Spielberg werken weer samen' (als je daar als niet was neergestreken :D )

Ik heb het boek ook gelezen en er staan zaken in die sommige momenten in BoB kunnen verklaren. Bijvoorbeeld:

[spoiler:b0e00f089f]Je ziet Malarkey op een motor rijden als Easy voor de 1e keer terug gaat naar Engeland. Later zie je dat de motor ingenomen wordt door Sobel, hierbij zegt hij: "You didn't think you'le got away with this Malarkey?". Ik wist zelf niet waar dit op sloeg, maar toen ik het boek las werd het duidelijk. Malarkey had de motor al in Normandië 'gestolen' van het depot waar Sobel op dat moment de baas van was. Malarkey had de motor dus meegesmokkeld naar Engeland om te houden. De motor werd dus terug gevorderd door Sobel. Dit moment in BoB werd me toen dus duidelijk en ik moest om deze stunt van Malarkey hard lachen[/spoiler:b0e00f089f][/quote]

Paul_Knoop
28-11-2005, 11:57
wat een ontzettend hoge imdb rating heeft deze serie : :shock:

http://www.imdb.com/title/tt0185906/

het is imo ook wel de beste miniserie aller tijden maar goed.. :wink:

Beschuitfluiter
28-11-2005, 12:10
wat een ontzettend hoge imdb rating heeft deze serie : :shock:

http://www.imdb.com/title/tt0185906/

het is imo ook wel de beste miniserie aller tijden maar goed.. :wink:
Wat ik niet snap is dat er 132 personen deze serie een '1' hebben gegeven :/

Sneaker
28-11-2005, 12:14
Het probleem is vaak dat mensen alleen maar zwart of wit kijken. Dus of een 10 of een 1. Niks er tussen in. Zelf heb de serie nog niet gezien, maar wel de tinbox in mijn collectie. Nu nog eens tijd vinden om me op deze serie te storten.

zetmoon
28-11-2005, 12:25
Na een zeer sterk begin zakt de serie nogal in,
vind ik.

Net als zijn "broeder", "Saving private Ryan".

*NERAZZURRI*
28-11-2005, 13:24
Na een zeer sterk begin zakt de serie nogal in,
vind ik.

Net als zijn "broeder", "Saving private Ryan".

Ik vind de serie absoluut niet zwakker worden. Het gedeelte in België en alles daarna is toch niet zwak te noemen in mijn ogen.

Bij Saving Private Ryan had ik dat gevoel inderdaad ook een beetje. Alhoewel ik het nog steeds een ijzersterke film vind hoor :D

Martin Z.
28-11-2005, 15:32
Na een zeer sterk begin zakt de serie nogal in,
vind ik.

Net als zijn "broeder", "Saving private Ryan".

Ik vind de serie absoluut niet zwakker worden. Het gedeelte in België en alles daarna is toch niet zwak te noemen in mijn ogen.

Bij Saving Private Ryan had ik dat gevoel inderdaad ook een beetje. Alhoewel ik het nog steeds een ijzersterke film vind hoor :D

vooral de enerlaatste episode vind ik niet echt een inzakkertje... :?

Martin Z.
28-11-2005, 15:35
Wat ik niet snap is dat er 132 personen deze serie een '1' hebben gegeven :/

in Duitsland is een 1 juist de hoogste waardering voor iets dus wie weet, misschien hebben 132 duitsers wel gestemd :lol:

1der
28-11-2005, 17:23
Wat ik niet snap is dat er 132 personen deze serie een '1' hebben gegeven :/

in Duitsland is een 1 juist de hoogste waardering voor iets dus wie weet, misschien hebben 132 duitsers wel gestemd :lol:

lol :lol:

Ik blijf Band of Brothers echt één van de mooiste films (ja ok, mini-serie) ooit gemaakt vinden.
Jammer dat hoger dan 10/10 niet mogelijk is.

frank_black
28-11-2005, 17:28
Ik blijf Band of Brothers echt één van de mooiste films (ja ok, mini-serie) ooit gemaakt vinden.
Jammer dat hoger dan 10/10 niet mogelijk is.
daarom kan ik niet wachten op de 10 delige mini-serie (in de stijl van BOB) van Steven Spielberg over Iwo Jima! 8)

Ron kars
28-11-2005, 20:47
Heb er afgelopen week weer elke avond 2 gekeken, en was uiteraard weer gigantisch onder de indruk. Deze serie is ZO MEESTERLIJK.

Ganymede
28-11-2005, 20:52
Ik vind BOB niet de beste serie ooit, het IS de beste serie ooit :P

Ron kars
28-11-2005, 20:56
Ik vind BOB niet de beste serie ooit, het IS de beste serie ooit :P

Here, here!

*NERAZZURRI*
28-11-2005, 21:47
Ik vind BOB niet de beste serie ooit, het IS de beste serie ooit :P

Damn right :D Nou, ik kan er eerlijk gezegd niet echt over oordelen. Zoveel (mini-)series heb ik niet gezien.

Maar van de series die ik ken.....

Ron kars
28-11-2005, 21:58
Colditz, ook met Damian Llewis is trouwens ook een goede serie

even terzijde :wink:

xbarryx
28-11-2005, 23:41
Ben er vanavond weer aan begonnen...en het blijft gewoon een toppertje :wink:

Flash
29-11-2005, 12:57
Ben er vanavond weer aan begonnen...en het blijft gewoon een toppertje :wink:

Ik ben er zaterdag ook weer mee begonnen..
vanavond verder met Replacements :D

xbarryx
29-11-2005, 17:18
Ben ondertussen alweer bij aflevering 9 'Why we flight'

Als ik er eenmaal aan begin blijf ik ook kijken totdat ik hem helemaal gezien heb :oops:

1der
29-11-2005, 17:37
Vanmiddag weer eens een stukje 'The Last Patrol' gekeken.
Het is en blijft geweldig.

Pieter V
04-02-2007, 00:55
Voor diegene die deze schitterende serie nog niet hebben gezien. Vanaf vrijdag 23 februari te zien op Net5.

Marc Raps
04-02-2007, 01:14
Amai, dan loop je wel achter.

Maar fijn dat 't nog eens in de herhaling gaat. Denk ik.

Dennis Oosterhuis
04-02-2007, 01:15
Voor diegene die deze schitterende serie nog niet hebben gezien. Vanaf vrijdag 23 februari te zien op Net5.
Zeker kijken dan! Een absolute aanrader! (y)

Hugo R
04-02-2007, 11:22
Echt een superserie. Blijft ook goed na meerdere keren kijken.

Patrick van den Hul
04-02-2007, 12:55
Kan iedereen aanraden om deze te kijken als je 'm nog niet gezien hebt.

Zelf inmiddels 3x helemaal gezien, entertainend en leerzaam tegelijk! (y)

Tukkerfilmfreak
04-02-2007, 23:26
Kan iedereen aanraden om deze te kijken als je 'm nog niet gezien hebt.

Zelf inmiddels 3x helemaal gezien, entertainend en leerzaam tegelijk! (y)

3x maar? :lol:

Marc Raps
04-02-2007, 23:27
Ja, dat dacht ik ook. :P

locutus71
05-02-2007, 08:12
Dat is dan toch één voordeel dat Vlaanderen had op nederland. Band of brothers is hier al drie keer te zien geweest op tv en daarnaast heb ik de dvd box ook.
Zeker aan te raden , blijft voor mij zeker één van de beste series ooit.

Patrick van den Hul
05-02-2007, 10:24
Ja, dat dacht ik ook. :P

Is voor mij al heel veel hoor. Er zijn elke maand weer zoveel nieuwe films om te zien en oude die ik nog niet gezien heb, dat ik er weinig aan toe kom om dingen te herkijken. Dat zal de komende jaren nog wel even zo blijven, totdat ik alle must-see's uit het verleden ongeveer gezien heb :lol:

Hugo R
05-02-2007, 18:48
Ik kijk het wel lekker nog een keer op dvd, zonder reclames :D

Tomb
05-02-2007, 19:41
Toevallig iemand die de laatste dvd wil kopieren voor mij? :?
Heb de box, maar door een domme fout is de laatste dvd volledig onbruikbaar gewordn ... (heb er enige tijd terug cola op gemorst, en lag op een blad papier, waardoor het blad volledig plakte aan de dvd ...)

HiddeV
05-02-2007, 20:35
Toevallig iemand die de laatste dvd wil kopieren voor mij? :?
Heb de box, maar door een domme fout is de laatste dvd volledig onbruikbaar gewordn ... (heb er enige tijd terug cola op gemorst, en lag op een blad papier, waardoor het blad volledig plakte aan de dvd ...)

kan je het niet met water los weken? dvd moet toch tegen een beetje water kunnen :?:

Tomb
05-02-2007, 21:18
Toevallig iemand die de laatste dvd wil kopieren voor mij? :?
Heb de box, maar door een domme fout is de laatste dvd volledig onbruikbaar gewordn ... (heb er enige tijd terug cola op gemorst, en lag op een blad papier, waardoor het blad volledig plakte aan de dvd ...)

kan je het niet met water los weken? dvd moet toch tegen een beetje water kunnen :?:
Geprobeerd, maar als ik dvd opleg veel storingen. Maar zal eens kijken om die Tinbox op de kop te tikken

Leo van der Linden
23-02-2007, 08:59
Hoewel ik mezelf erger aan de reclames zal ik vanavond de eerste aflevering weer opnemen en van het weekend bekijken. Tot op heden vond ik de box te duur. Nu komt hij op de tv. Een voordeel is nu dat ik hem kan opnemen op mijn HD recorder en later de reclames kan shippen. Degene, die meekijken alvast plezier. NET5 22.25 uur.

Blauwoogje
23-02-2007, 09:03
Hoewel ik mezelf erger aan de reclames zal ik vanavond de eerste aflevering weer opnemen en van het weekend bekijken. Tot op heden vond ik de box te duur. Nu komt hij op de tv. Een voordeel is nu dat ik hem kan opnemen op mijn HD recorder en later de reclames kan shippen. Degene, die meekijken alvast plezier. NET5 22.25 uur.

de tin box kost tegenwoordig nog 40 euro. en dat vind jij te duur!
ik heb hem destijds (omdat hij zou worden verkocht in een niet al te grote oplage) voor 100 euro aangeschaft.

Leo van der Linden
23-02-2007, 09:10
Hoewel ik mezelf erger aan de reclames zal ik vanavond de eerste aflevering weer opnemen en van het weekend bekijken. Tot op heden vond ik de box te duur. Nu komt hij op de tv. Een voordeel is nu dat ik hem kan opnemen op mijn HD recorder en later de reclames kan shippen. Degene, die meekijken alvast plezier. NET5 22.25 uur.

de tin box kost tegenwoordig nog 40 euro. en dat vind jij te duur!
ik heb hem destijds (omdat hij zou worden verkocht in een niet al te grote oplage) voor 100 euro aangeschaft.

Hierin heb je volkomen gelijk. Wellicht ga ik na vanavond alsnog de box kopen.

Marcel den Haan
23-02-2007, 10:44
40 euro is echt helemaal niks voor een serie van deze kwaliteit en lengte.
Ik heb er ook 100 euro voor betaald omdat ik perse de tinbox wou hebben die zogenaamd gelimiteerd zou zijn.

Chris Taylor
23-02-2007, 10:48
40 euro is echt helemaal niks voor een serie van deze kwaliteit en lengte.
Ik heb er ook 100 euro voor betaald omdat ik perse de tinbox wou hebben die zogenaamd gelimiteerd zou zijn.

Same here...belachelijk eigenlijk, gewoon geldklopperij. Nu wilde ik de serie ook meteen hebben, maar om dan te zeggen dat het ''limited'' is; vorige week lagen er hier bij de MM in Leeuwarden stapels tinnen boxen van BoB. :?

Ontopic; beste serie ooit gemaakt naar mijn mening.

Hugo R
23-02-2007, 10:51
Absoluut een geweldige serie die je eigenlijk gewoon moet hebben. 40 euro is geen cent te veel.

zetmoon
23-02-2007, 11:54
Phew :D

Maar wat ik wel raar vind, is dat iedereen deze film als zo enorm realistisch bestempeld. Okay, het is ook wel een beetje zo, want het is tenslotte waargebeurd. Maar in hoeverre kan het realisme worden genoemd, als gewoon 50% van alle kleuren schaamteloos worden weggefilterd?

Waarom vinden jullie de serie niet zoveel aan dan? omdat je je niet interesseert in een oorlog-genre? of puur om de serie? in het laatste geval ben ik wel benieuwd wat je er niet goed/leuk aan vind.

Wat betreft de kleurfiltering, dat heeft slecht in zekere zin te maken met het realisme, tuurlijk is het kleurgebruik niet zo realistisch, maar het is volgens mij bedoelt om de sfeer beter naar buiten laten komen.

Elwood.

Realisme is bij films en series natuurlijk een holle kreet!
Alles is tenslotte nep, ook al is het waargebeurd.
Het zijn acteurs die geschreven teksten zeggen en doen alsof ze iemand anders zijn.
Klinkt ontnuchterend maar dat is wel eens nodig als mensen over
"realisme" gaan praten.

Geen enkele films is realistisch, zelfs veel documentaires niet.
Zodra iemand weet dat er een camera loopt gedraagt hij/zij zich anders.
Dat geeft helemaal niet, maar je moet je dat toch wel beseffen.

Chris Taylor
23-02-2007, 14:36
Phew :D

Maar wat ik wel raar vind, is dat iedereen deze film als zo enorm realistisch bestempeld. Okay, het is ook wel een beetje zo, want het is tenslotte waargebeurd. Maar in hoeverre kan het realisme worden genoemd, als gewoon 50% van alle kleuren schaamteloos worden weggefilterd?

Waarom vinden jullie de serie niet zoveel aan dan? omdat je je niet interesseert in een oorlog-genre? of puur om de serie? in het laatste geval ben ik wel benieuwd wat je er niet goed/leuk aan vind.

Wat betreft de kleurfiltering, dat heeft slecht in zekere zin te maken met het realisme, tuurlijk is het kleurgebruik niet zo realistisch, maar het is volgens mij bedoelt om de sfeer beter naar buiten laten komen.

Elwood.

Realisme is bij films en series natuurlijk een holle kreet!
Alles is tenslotte nep, ook al is het waargebeurd.
Het zijn acteurs die geschreven teksten zeggen en doen alsof ze iemand anders zijn.
Klinkt ontnuchterend maar dat is wel eens nodig als mensen over
"realisme" gaan praten.

Geen enkele films is realistisch, zelfs veel documentaires niet.
Zodra iemand weet dat er een camera loopt gedraagt hij/zij zich anders.
Dat geeft helemaal niet, maar je moet je dat toch wel beseffen.

Als ik een film of serie kijk, wil ik helemaal niet beseffen dat het allemaal nep is. Dat is ook niet de bedoeling van de makers en dat is volgens mij ook niet de manier om naar een film of serie te kijken.
Mijn manier van een film/serie kijken is dat ik juist wil dat ik erin meegezogen wordt, wat een mooie filmervaring oplevert. Daarvoor kijk je toch juist?
De dag dat ik een film in de speler doe en telkens tijdens het kijken denk ''als ze de camera nu omdraaien staat er een hele filmcrew'', dat is de dag dat ik m'n collectie verkoop.

Realisme in films is ''de waarheid zo dicht mogelijk benaderen'' en niet ''echt gebeurd'', want daarvoor is het een film; het benadert de waarheid. Volgens mij is dat de juiste uitleg van de term ''realisme'' in films.

Marc Raps
23-02-2007, 16:20
Het gaat bij film niet om realisme, maar om geloofwaardigheid.

En kleurfilter, schmeurfilter. Zijn alle zwart-wit films dan ook een ongeloofwaardige weergave?

patrick434
15-02-2008, 13:16
ZOu eigenlijk op elke school vertoond moeten worden met geschiedenis... snapt iedereen meteen wat er mis is met mensen die oorlog willen...
En zien mensen meteen hoe het leven tijdens bv bastogne was..

Pieter V
15-02-2008, 14:57
ZOu eigenlijk op elke school vertoond moeten worden met geschiedenis... snapt iedereen meteen wat er mis is met mensen die oorlog willen...
En zien mensen meteen hoe het leven tijdens bv bastogne was..
In Engeland gebeurt dit wel. In aflevering 2 Day of Days.

Easy Company moet dan vier Duitse kannon opblazen, tijdens D-Day, dichtbij Manoir de Brécourt (http://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Manoir_de_Br%C3%A9court&action=edit).

Dit wordt trouwens ook nog vermeld, net voor de credits.

-WH-
15-02-2008, 21:21
In Engeland gebeurt dit wel. In aflevering 2 Day of Days.

Easy Company moet dan vier Duitse kannon opblazen, tijdens D-Day, dichtbij Manoir de Brécourt (http://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Manoir_de_Br%C3%A9court&action=edit).

Dit wordt trouwens ook nog vermeld, net voor de credits.

Was het niet zo dat de methode die Winters toen gebruikte nu nog steeds gebruikt wordt ofzo?

Anyway, geweldige serie, ik heb ook de tinversie, achteraf had ik voor ong. de helft van het geld beter voor de kartonnen versie kunnen gaan :wink:

Pieter V
15-02-2008, 21:24
De tinnen versie, is vele malen mooier, en je hebt zes schijfjes in plaats van vijf. :)

Master S
16-02-2008, 19:31
Is er al nieuw bericht over de serie in de Pacific ?

Pieter V
01-04-2009, 10:36
Zonet weer de aflevering "Why we Fight?" gezien. Blijf het jammer vinden, dat er een hele grote fout in die aflevering zit. Op IMDB wordt dat ook opgemerkt:


Factual errors: At the beginning of "Why We Fight", the date states April 10, 1945 Thalheim, Germany and the scene is with Capt. Nixon addressing a couple of the men on a balcony watching musicians play a Beethoven piece. Then it flashbacks to a month earlier. At the end, it flashes forward to the original scene and Capt. Nixon states Hitler shot himself. Hitler committed suicide on April 30, 1945.


http://www.imdb.com/title/tt1247470/goofs

rrrick
01-04-2009, 17:38
De 6 disc editie is overigens alleen vandaag (1 april) te koop bij Play voor € 18.49!
http://www.play.com/DVD/DVD/4-/143039/Band-Of-Brothers-Box-Set/Product.html

Marcel v/d H.
07-04-2009, 10:54
Ben de serie momenteel aan het herkijken op Blu-ray, ziet er echt fantastisch uit! Alleen al die verwondingen zie je nu ook wel erg duidelijk in beeld!

Paul H.
13-04-2009, 11:18
De serie dit jaar weer een keertje herkeken. Dit was de 3x dat ik de serie zag maar blijft één van de meest geweldige series die ik gezien heb. Indrukwekkend en naar mijn mening een must-see voor iedereen. Mijn vriendin had de serie nog nooit gezien en houdt absoluut niet van oorlogsfilms en wilde eigenlijk ook niet mee kijken. Maar was na twee afleveringen toch ook overtuigd.

Pieter V
17-12-2009, 11:05
Het sneeuwt buiten, dus meteen maar weer de aflevering uit de Belgische Ardennen bekeken. :)

calexico26
17-12-2009, 11:13
Het sneeuwt buiten, dus meteen maar weer de aflevering uit de Belgische Ardennen bekeken. :) Ben de serie nu weer aan het herbekijken en heb gisteren de 5e aflevering gezien. Vanavond de 6e en laat dat net nu "Bastogne"zijn. Hoe toepasselijk ;) Het blijft echt een geweldige serie en nu op Blu Ray is het helemaal genieten!

RobinB
17-12-2009, 11:33
Zijn er meer extras op de bluray dan de dvd versie?

Pieter V
17-12-2009, 11:35
Zijn er meer extras op de bluray dan de dvd versie?
Ja.

http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3692

Richard B.
18-12-2011, 14:46
Het gaat niet over de serie zelf, maar wel over het onderwerp van de serie: op de site van de Britse krant The Daily Mail kwam ik deze erg mooie Time Life-foto's van de slag om de Ardennen tegen (http://www.dailymail.co.uk/news/article-2075565/Vivid-new-Battle-Bulge-photos-offer-seen-look-war-weary-soldiers-braving-frigid-weather-fight-Nazi-Germanys-major-offensive-World-War-II.html). Het geeft je een goeie indruk van wat de omstandigheden toen waren en laat zien dat de serie er niet ver naast zat qua hoe ze de dingen neerzetten.

Gstarmen
10-07-2012, 22:23
Ik vond het ook een mooie serie. Ook de triestheid van de oorlog wat we elkaar aandoen.ik heb ook de Blu ray tin box voor €45 en ik heb de serie The Pacific ook

martwout
20-10-2012, 16:29
Ik hervolg de serie momenteel via HBO. Ik lees trouwens net het volgende:

Bron: Totaaltv

Mogelijk vervolg HBO-serie Band of Brothers


Het Amerikaanse mediabedrijf Home Box Office denkt serieus na over een vervolg van de HBO-serie Band of Brothers. Dat meldt het Franse tv-magazine Télérama.


Net als Band of Brothers en een andere succesvolle HBO-serie The Pacific speelt de nieuwe HBO-serie zich in de Tweede Wereldoorlog af. De plannen zouden al in een verder gevorderd stadium zijn. Télérama interviewde HBO-topman Michael Lombardo tijdens zijn bezoek aan Parijs.


Luchtoorlog centraal


Net als The Pacific speelt de nieuwe serie zich in Stille Oceaan af. Niet de grondoorlog maar de oorlog in het luchtruim boven de grootste oceaan van de wereld staat centraal. De HBO-topman kon niet meer details over de nieuwe HBO-serie geven.


HBO ook in Nederland en België


HBO is als betaalkanaal in bij veel Nederlandse tv-aanbieders – waaronder KPN, Ziggo en CanalDigitaal – beschikbaar. Met UPC voert HBO op dit moment nog onderhandelingen over doorgifte bij het één na grootste kabelbedrijf van Nederland. In België zijn HBO series en films als eerste via filmzender Prime bij Telenet beschikbaar. Films en series zijn binnen 24 uur na eerste Amerikaanse tv-vertoning in Nederland en België te bekijken.


Geschreven door: Jarco Kriek

Pieter V
20-10-2012, 16:31
Het woordje vervolg slaat nergens op. Alle mini-series staan los van elkaar. Maar omdat het van dezelfde makers komt, noemt men het automatisch een "vervolg".

Maar goed; een nieuwe serie zijn vet zijn.

hstadman
20-10-2012, 17:36
Een top serie met geweldige air battles zou niet verkeerd zijn.(y)

Moeten ze wel opschieten, het vliegend materiaal wordt met de jaar minder en minder.

Een realistische battle of Britain of zo zie ik wel zitten.


Ik hervolg de serie momenteel via HBO. Ik lees trouwens net het volgende:

Bron: Totaaltv

Mogelijk vervolg HBO-serie Band of Brothers


Het Amerikaanse mediabedrijf Home Box Office denkt serieus na over een vervolg van de HBO-serie Band of Brothers. Dat meldt het Franse tv-magazine Télérama.


Net als Band of Brothers en een andere succesvolle HBO-serie The Pacific speelt de nieuwe HBO-serie zich in de Tweede Wereldoorlog af. De plannen zouden al in een verder gevorderd stadium zijn. Télérama interviewde HBO-topman Michael Lombardo tijdens zijn bezoek aan Parijs.


Luchtoorlog centraal


Net als The Pacific speelt de nieuwe serie zich in Stille Oceaan af. Niet de grondoorlog maar de oorlog in het luchtruim boven de grootste oceaan van de wereld staat centraal. De HBO-topman kon niet meer details over de nieuwe HBO-serie geven.


HBO ook in Nederland en België


HBO is als betaalkanaal in bij veel Nederlandse tv-aanbieders – waaronder KPN, Ziggo en CanalDigitaal – beschikbaar. Met UPC voert HBO op dit moment nog onderhandelingen over doorgifte bij het één na grootste kabelbedrijf van Nederland. In België zijn HBO series en films als eerste via filmzender Prime bij Telenet beschikbaar. Films en series zijn binnen 24 uur na eerste Amerikaanse tv-vertoning in Nederland en België te bekijken.


Geschreven door: Jarco Kriek

Jordy van Buel
20-10-2012, 17:40
CGI kan veel tegenwoordig ;)

hstadman
20-10-2012, 17:44
Ja, maar niet echt vliegend materiaal vervangend, daarom is Battle of Britain ook zo goed OMDAT zij veel echte ww2 vliegtuigen hebben gebruikt. Behoudens dan van het ontploffen van de zogenaamde vliegtuigen in de lucht, dat is erg duidelijk nep.(y)



CGI kan veel tegenwoordig ;)

Elessar
20-10-2012, 18:27
Een realistische battle of Britain of zo zie ik wel zitten.
In het nieuwsbericht staat dat het de Stille Oceaan zou betreffen. Als we hierop af moeten gaan is er maar een geringe kans dat de Battle for Britain schermtijd zal krijgen.

Persoonlijk denk ik dat ze met een Europese setting meer kijkers zullen trekken.

hstadman
20-10-2012, 18:30
Dat had ik al begrepen maar The pacific was minder populair dan BOB.

Dan wordt het Japanners tegen de Amerikanen in the pacific, dus meer air battles...lijkt meer op een vervolg van The Pacific dan BOB.:???:

Een remake van The battle of Britain zou welkom zijn.




In het nieuwsbericht staat dat het de Stille Oceaan zou betreffen. Als we hierop af moeten gaan is er maar een geringe kans dat de Battle for Britain schermtijd zal krijgen.

Persoonlijk denk ik dat ze met een Europese setting meer kijkers zullen trekken.

Lex v/d Moolen
20-10-2012, 19:43
Het kan veel kanten op, wellicht zit de aanval op Pearl Harbor er ook wel in. Al hebben we dat nu wel gezien. Maar er is daarna ook veel strijd geleverd tot het punt waar The Pacific in feite begon.
Battle of Midway is wel verfilmd in Midway maar dat was niet echt een bijster sterke film.

theregiment
26-10-2012, 12:09
Ja, maar niet echt vliegend materiaal vervangend, daarom is Battle of Britain ook zo goed OMDAT zij veel echte ww2 vliegtuigen hebben gebruikt. Behoudens dan van het ontploffen van de zogenaamde vliegtuigen in de lucht, dat is erg duidelijk nep.(y)

Dan moet je Red Tails even kijken, geweldige lucht gevechten en zover ik heb begrepen komt alles uit de PC..

Dus wat Jordy aangeeft is wel degelijk mogelijk zonder echte WW2 vliegentuigen (die luchtwaardig zijn dan he)

hstadman
26-10-2012, 16:53
Je kunt toch zien dat het geen echte zijn.;)

Neemt niet weg dat er al erg veel kan met de pc...;)


Dan moet je Red Tails even kijken, geweldige lucht gevechten en zover ik heb begrepen komt alles uit de PC..

Dus wat Jordy aangeeft is wel degelijk mogelijk zonder echte WW2 vliegentuigen (die luchtwaardig zijn dan he)