Pagina 14 van 31 EersteEerste ... 410111213141516171824 ... LaatsteLaatste
De resultaten 326 tot 350 van 771 worden weergegeven.
  1. #326

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Voordat ik hem uit het folie haal: op de achterkant van de NL release van A single man staat '1080p23,98' als beeldformaat. Ik ben zoiets nog niet eerder tegengekomen: betekend het dat er iets niet in de haak is met deze release?
    Nee, 24p films zijn feitelijk 23,98p films.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  2. #327

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Nee, 24p films zijn feitelijk 23,98p films.
    bijna goed..

    24p is een filmframe rate
    23.98 is een videoframe rate (of film bewerkt op een NTSC systeem)

    http://filmeditingtips.blogspot.com/...-vs-2398p.html

  3. #328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    bijna goed..

    24p is een filmframe rate
    23.98 is een videoframe rate (of film bewerkt op een NTSC systeem)

    http://filmeditingtips.blogspot.com/...-vs-2398p.html
    http://www.youtube.com/watch?v=ZVfq4izUGMw geeft meer achtergrondinfo. Vertaald citaat: als men het heeft over 24 p bedoeld men eigenlijk 23.98p.

    Wat mij opviel bij zogenaamde 24p blu-rays dat het formaat volgens de blu-rayspeler in feite 23.976 hz is, terwijl de tv als input aangeeft 24h hz. Voor ntsc is de rate 29 nog wat.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #329

    Standaard

    Veel BD-spelers en Tv’s zien beide als 24p.
    Alleen als je de BD in de PC bekijkt zie de exacte framerate.

    Nogmaals 24p is puur voor film, en op film gebaseerd materiaal. Deze wordt soms 1 op 1 overgenomen, maar vaak ook omgezet naar 23.976p, want is het blijkbaar makkelijker om er dan 1080i60 (of om preciezer te zijn 59.94, de United States, original ATSC standards for HDTV). 1080i60 zie op je BD-speler of TV dan als 29.97.

    Het is dus puur bedoeld om het signaal voor meerdere displays geschikt te maken.

  5. #330

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Voordat ik hem uit het folie haal: op de achterkant van de NL release van A single man staat '1080p23,98' als beeldformaat. Ik ben zoiets nog niet eerder tegengekomen: betekend het dat er iets niet in de haak is met deze release?
    edit: never mind
    Laatst aangepast door CrimsoNl : 30-08-2011 om 10:22 Reden: Richard B bericht stond aan het einde van de pagina, niet gezien dat er al zo veelvuldig geantwoord was...
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  6. #331

    Standaard

    Brassed Off
    Cover zegt: 1080p
    Realiteit: 1080i
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #332
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    X-men: 1, 2, 3 allemaal een DTS-HR track
    http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3872

    Quantum of Solace ook een DTS-HR track
    http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3827

  8. #333

    Standaard

    Ok, maar is dat dan een echte misser, laat staan erg? Ik bedoel, knappe jongen en ditto setup om verschil met de hd ma te horen...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #334
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ok, maar is dat dan een echte misser, laat staan erg? Ik bedoel, knappe jongen en ditto setup om verschil met de hd ma te horen...
    Tja, als ze op de covers gewoon DTS HD MA zetten, er ze spugen wat anders uit... Ze moesten weer onnodig veel andere audiotracks erop zetten, en de hoofdtrack heeft er weer onder te lijden.

    Het gewoon ook om het principe he. Je wilt gewoon het beste van het beste hebben.

  10. #335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    X-men: 1, 2, 3 allemaal een DTS-HR track
    http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3872
    Neen, alleen deel 3!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Neen, alleen deel 3!
    Uit de review hier op dvd.nl:
    Het geluid van de drie X-Men films is voor deze BD-boxset in de vorm van een DTS HD High Resolution track gegoten (24bit/48kHz). Bij de eerste en tweede film gaat het om een 5.1-track en bij The Last Stand heeft het spoor een 6.1-formaat. Hierbij kun je dus van een extra achterkanaal profiteren (mits je daar de apparatuur voor hebt). In tegenstelling tot DTS HD Master Audio is de DTS HD HR codering niet lossless. Er is dus een (klein) kwaliteitsverlies ten opzichte van het origineel. Maar dat mag de pret niet drukken. Het geluid van de drie films klinkt namelijk uitstekend en draagt op prima wijze bij aan de bioscoopervaring. De sporen hebben een zeer goede ruimtelijkheid, met effecten die van alle kanten komen. Daarbij wordt uiteraard volop split-surround toegepast. Ook de klank geeft totaal geen reden tot klagen. Een goede dynamiek en dito detaillering resulteren in geluid dat prima in het gehoor ligt. En uiteraard wordt ook het LFE-kanaal niet vergeten, met op gepaste momenten een flinke portie voelbaar laag. Het resultaat van dit alles is lekker bombastisch en agressief geluid, dat je installatie flink aan het werk zet. De weergave van de dialogen is eveneens perfect, met stemgeluid dat altijd netjes uit het midden komt. De conclusie mag duidelijk zijn: uitstekend geluid!

  12. #337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Tja, als ze op de covers gewoon DTS HD MA zetten, er ze spugen wat anders uit... Ze moesten weer onnodig veel andere audiotracks erop zetten, en de hoofdtrack heeft er weer onder te lijden.

    Het gewoon ook om het principe he. Je wilt gewoon het beste van het beste hebben.
    Daar geef ik je wel gelijk in. Als je A op het hoesje zet, moet A ook op de disc staan.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #338
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Neen, alleen deel 3!
    "Frank" ook een lid op dit forum zet alles netjes op DVDcompare.net en vermeldt dat het bij 1, 2 & 3 om DTS-HD HR tracks gaat. Dit geldt ook voor de Franse versies.

    http://dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=14385

    http://dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=9774

    http://dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=14386

  14. #339

    Standaard

    Finding Neverland mag worden toegevoegd aan het eindeloze lijstje aan missers op naam van E-ONE Entertainment. Allereerst is het beeld genadeloos verkracht van 2:35:1 naar 1:78:1. Aan de vergelijking te zien (die ik met mijn R2UK DVD heb kunnen doen), gaat het hier ook nog eens niet om een open matte...

    De beeldkwaliteit vond ik daarbij ook niet om over naar huis te schrijven. Redelijk wat vuiltjes komen voorbij, en hoewel er over het algemeen wat meer detail te zien is dan bij de DVD, vond ik het algehele plaatje toch tegenvallen, en lijken op een upscale. Het meest bezwaarlijke blijft echter de verknipte aspect ratio.

    Dat er geen enkele menu-optie of extra op zit, vind ik dan nog het minste bezwaar, want dit is vrijwel standaardprocedure bij E-ONE.

    Ik heb hem vanavond omgeruild bij de Free, voor Pirates 4.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  15. #340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    "Frank" ook een lid op dit forum zet alles netjes op DVDcompare.net en vermeldt dat het bij 1, 2 & 3 om DTS-HD HR tracks gaat. Dit geldt ook voor de Franse versies.
    Tja, sorry, dan ben ik even in de war. Mijn excuses.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #341

    Standaard

    EDIT: blijkt niet waar te zijn.
    Laatst aangepast door Werner : 19-09-2011 om 21:33
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #342

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    U571 en Memento
    Allebei 1080i
    Ik ben echt suuuper verbaasd, Universal titels in 1080i
    Toevallig niets veranderd aan de output van je BD speler Werner of heb je het op je PC gecheckt?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  18. #343

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik ben echt suuuper verbaasd, Universal titels in 1080i
    Toevallig niets veranderd aan de output van je BD speler Werner of heb je het op je PC gecheckt?
    Het staat zelfs op de cover. Maar ik zal straks nog wel eens dubbelchecken.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #344

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Het staat zelfs op de cover. Maar ik zal straks nog wel eens dubbelchecken.
    Ok, toch vreemd. In andere landen is U-571 door Universal in 1080p uitgebracht, Memento alleen door andere maatschappijen in 1080p.
    Als Universal hier mee gaat beginnen dan is het hek v/d spreekwoordelijke dam...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #345

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Het staat zelfs op de cover. Maar ik zal straks nog wel eens dubbelchecken.
    Graag, Memento heb ik in preorder staan, 1080i kan echt niet
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  21. #346

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Het staat zelfs op de cover. Maar ik zal straks nog wel eens dubbelchecken.
    Kun je ook aangeven of de soundtracks en ondertiteling van Memento conform een persbericht van Universal is. Als als jouw eerste observatie bevestigd wordt, ben ik benieuwd naar de verklaring van Universal.

    Citaat:
    Technische fiche Blu-ray
    ■123 minuten
    ■1.85:1 – 1080p
    ■Extra’s: 480i/p SD
    ■DTS-HD MA 5.1: ENG
    ■DTS SURR 5.1: FR, DU, IT
    ■Extra’s: ENG DD 2.0
    ■Ondertitels: ENG, NL, FR, DU, …
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  22. #347

    Standaard

    verdorie, zelf ook Memento en U-571 in pre-order staan, net zoals veel andere Universal backcatalog titels. Hebben die ook 1080i?

  23. #348

    Standaard

    EDIT: I stand corrected, Memento en U-571 zijn beide toch in 1080p. Ter mijner verdediging: het staat wél fout op de hoes. En om op Pieter zijn vraag te antwoorden: Memento is (gelukkig) in 2.35:1 uitgevoerd, soundtracks Engels en Frans DTS-HD MA 5.1, ondertitels enkel Nederlands, extra's nuldebotte.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #349

    Standaard

    Gelukkig want ik wilde ook U-571 aanschaffen.
    Wel erg vreemd dat er 1080i op de hoes staat.
    En nu hopen dat er geen hardcore Engelse subs aanwezig zijn als er Duits wordt gesproken.
    Want bij andere U-571 BD releases was het wel zo.

  25. #350

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    EDIT: I stand corrected, Memento en U-571 zijn beide toch in 1080p. Ter mijner verdediging: het staat wél fout op de hoes. En om op Pieter zijn vraag te antwoorden: Memento is (gelukkig) in 2.35:1 uitgevoerd, soundtracks Engels en Frans DTS-HD MA 5.1, ondertitels enkel Nederlands, extra's nuldebotte.
    Que??!!

Pagina 14 van 31 EersteEerste ... 410111213141516171824 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •