Pagina 47 van 54 EersteEerste ... 37434445464748495051 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.151 tot 1.175 van 1341 worden weergegeven.
  1. #1151

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Is niet aan de andere kant van de wereld, maar speelt in Mexico. Van US naar Mexico is nog te bezien.
    Ik weet niet hoe je bij Mexico komt. Het lijkt me toch echt India.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  2. #1152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht

    Er is sprake geweest of Nolan Batman zou laten overlijden of niet. Ik denk dat ind Warner Bros heeft gezegd dat dit niet kon..het is Batman waar we het over hebben en die kan/mag niet dood in de striphelden wereld en ook voor de fans zou dit een onwerkelijke gebeurtenis zijn net zoals the Joker die nooit dood mag zijn..Ik denk ind dat Bruce het overleefd heeft..maar the Batman is dood/..opoffering is wat hij besefte om zijn Gotham te redden..maar Bruce is levend..

    Ik heb de film zojuist voor een tweede keer bekeken. En ik denk dat bruce/batman ook overleden is. Je ziet hem nog met 5 sec op de teller in the Bat zitten. Dus lijkt het me dan onwaarschijnlijk dat ie dan the bat nog op autopilot zet en kan ontsnappen aan de A.bom

  3. #1153

    Standaard

    stel als hij nou echt dood zou zijn, waarom ziet alfred hem dan met selina. Ik kreeg los hiervan, niet het idee dat batman en the cat zoveel voorelkaar voelden om een relatie te beginnen. Maarja, het had ook een afsluitborrel kunnen zijn natuurlijk. Pff hopelijk niet te veel speculaties want de film wordt er alleen maar minder op.

  4. #1154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    stel als hij nou echt dood zou zijn, waarom ziet alfred hem dan met selina. Ik kreeg los hiervan, niet het idee dat batman en the cat zoveel voorelkaar voelden om een relatie te beginnen. Maarja, het had ook een afsluitborrel kunnen zijn natuurlijk. Pff hopelijk niet te veel speculaties want de film wordt er alleen maar minder op.
    Alfred zegt ook wel in de film. Jullie zouden eens een koffie moeten gaan drinken... Maar ja iedereen denkt ervan wat ie wilt.

  5. #1155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Ik weet niet hoe je bij Mexico komt. Het lijkt me toch echt India.
    Heb de bron nu even niet paraat hier, heb het ergens gelezen. Dat het op India lijkt, betekent in films natuurlijk niet dat het ook zo is (de scene is wel opgenomen in India). Nergens in de film wordt specifiek gesteld dat het India, en dus andere kant van de wereld is. In de comics komt Bane uit de Caribbean, niet India. Andere theorie:
    Considering the chanting we hear ("Deh-shay, deh-shay bah-sah-rah, bah-sah-rah,") is Moroccan, I think we can assume the pit is is North Africa somewhere

  6. #1156

    Standaard

    http://pages.nxtbook.com/nxtbooks/ac.../ac_ac0812.pdf

    The Dark Knight Rises covered extensively in latest issue of American Cinematographer Magazine:


  7. #1157

    Standaard

    Mijn beleving: zoals verwacht haalde de film niet het niveau van Batman Begins en The Dark Knight.

    Sterkste punten van de film vond ik Catwoman, die kittig werd neergezet door Hathaway. En toch zeker ook Blake, zeer sympathiek gespeeld door Gordon-Lewitt (geen [aangetrouwde] familie van Commissioner Gordon trouwens ). Hij was dan ook het karakter waar ik het beste mee kon sympathiseren, wat op zich wel vreemd is in een superheldenfilm.

    Hardy heeft een fysiek zeer indrukwekkende rol (alleen bij Bronson (2008) vond ik hem nog wat afschrikwekkender) als Bane, en ook wat voor emotie hij met zijn ogen kan laten zien is knap, maar er zijn wel wat minpunten te noemen....en dan vooral deze twee (waar Hardy zelf niets aan kan doen):
    - zijn stem. Ongelooflijk dat deze mix goedgekeurd is. Het zal de bedoeling geweest zijn om hem indrukwekkend en imponerend te laten klinken, maar toch niet komisch...en zo, zo hard. Je zou denken dat Nolan wel geleerd had van het grunten van Batman in TDK, maar nee.
    - de 'onthulling' (bij een eerdere flashback van de ontsnapping van het kind kon je al aan het fysiek zien dat Bane het kind niet was, maar beschermde) van de connectie Bane-Miranda/Talia. Misschien was dit bedoeld om Bane menselijker te maken, maar voor mij deed het afbreuk aan het beeld dat ik had van een niets-ontziende, zeer intelligente crimineel. Opeens bleek dat hij alles uit liefde had gedaan .......wat een watje.
    Dat zijn origin veranderd wat is, is in principe niet erg: Nolan heeft de ene verslaving (Venom) eigenlijk vervangen door een andere (het masker met de pijnstillers).


    Wat vreemd is, dat ik geen sympathie meer had voor de hoofdrolspeler zelf. Geen enkel moment heb ik met Bruce Wayne of Batman meegeleefd.
    Rug gebroken? Die zag ik wel aankomen n.a.v. de comics, en was het toen wel een shock, nu deed het mij niets.
    In een gevangenis gegooid waaruit niet te ontsnappen was? Alweer in de bak....gaap.
    Einde met zijn vermeende opoffering? Tsja, jammer. Overigens lijkt het mij erg duidelijk dat hij nog leeft, anders had Nolan dat stukje over de update autopilot nooit laten zien.

    In het kort gezegd: ik had geen enkele connectie met het Batman-karakter meer.

    Als ik de trilogie weer langsga, dan is BB eigenlijk de beste film, TDK komt wel op hetzelfde niveau van BB, maar enkel door de vertolking van Ledger, en is TDKR simpelweg een paar stapjes lager, een 7+.

    Dat gezegd hebbende, heb ik mij nog wel prima vermaakt tijdens de film, ondanks de al door anderen aangegeven onwaarschijnlijkheden (waarvan de exit van Alfred de meest in het oog springende is). En als de blu-ray uitkomt, dan ben ik er waarschijnlijk snel bij.

    Maar als je vergelijkt met de andere superhelden blockbuster van dit jaar, The Avengers, dan biedt The Avengers zoveel meer vermaak, humor, spanning en emotionele betrokkenheid......The Avengers is dan toch dé superhelden van dit jaar.

  8. #1158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Heb de bron nu even niet paraat hier, heb het ergens gelezen. Dat het op India lijkt, betekent in films natuurlijk niet dat het ook zo is (de scene is wel opgenomen in India). Nergens in de film wordt specifiek gesteld dat het India, en dus andere kant van de wereld is. In de comics komt Bane uit de Caribbean, niet India. Andere theorie:
    Considering the chanting we hear ("Deh-shay, deh-shay bah-sah-rah, bah-sah-rah,") is Moroccan, I think we can assume the pit is is North Africa somewhere
    Ik heb juist het tegenovergestelde gelezen, met de expliciete 'klacht' van fanatieke fans dat Bane's afkomst is verplaatst naar India.
    Die slogan die je hoort is Arabisch en kan dus wijzen op heel Noord-Afrika t/m het Arabisch schiereiland. Maar de architectuur is zeer typisch voor India (en lijkt helemaal niet op die van Mexico) en Nolan houdt van een visuele stijl die geworteld is in de werkelijkheid. Het lijkt me stug dat hij scène op zo'n specifieke lokaties opneemt om ze vervolgens te gebruiken alsof het een andere regio is. Het zou ook beter aansluiten bij het verhaal in Batman Begins, waar een deel van het verhaal zich ook in die hoek van de wereld afspeelt. Alfred heeft het op een gegeven moment ook over een 'ancient part of the world' (of iets in bewoordingen van die strekking), waardoor Mexico al helemaal onwaarschijnlijk wordt.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  9. #1159

    Standaard

    Gisteren toch maar gezien tijdens een middagvoorstelling. Vond de film niet het niveau halen van zijn voorganger. Ook zaten er dusdanig veel clichés en rare plotholes in dat ik het ook niet allemaal te serieus wil behandelen. Het is een interessante actiefilm die de trilogie zogenaamd af zou sluiten. Nou ja, en 7,5 / 10 wil ik er dan nog wel voor geven, maar ook niet meer dan dat. De minpunten van de film zijn grotendeels al aangehaald in vorige posts hier in dit topic. Ik begrijp de complete gekte rondom deze film dan ook niet. Zo goed is de film nu ook weer niet.

  10. #1160

    Standaard

    De verwachtingen waren te groot bij deze film.
    De film is niet beter maar ook niet veel slechter als de vorige.

  11. #1161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    De verwachtingen waren te groot bij deze film.
    De film is niet beter maar ook niet veel slechter als de vorige.
    inderdaad.

  12. #1162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Gisteren toch maar gezien tijdens een middagvoorstelling. Vond de film niet het niveau halen van zijn voorganger. Ook zaten er dusdanig veel clichés en rare plotholes in dat ik het ook niet allemaal te serieus wil behandelen. Het is een interessante actiefilm die de trilogie zogenaamd af zou sluiten. Nou ja, en 7,5 / 10 wil ik er dan nog wel voor geven, maar ook niet meer dan dat. De minpunten van de film zijn grotendeels al aangehaald in vorige posts hier in dit topic. Ik begrijp de complete gekte rondom deze film dan ook niet. Zo goed is de film nu ook weer niet.
    Ben het hier helemaal mee eens. Ik zou hem zelf een 7 geven. De film is echt niet om te huilen, maar ik ben gewoon beter gewend van Nolan (zelfs als film 2 niet zou hebben bestaan).

  13. #1163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Gisteren toch maar gezien tijdens een middagvoorstelling. Vond de film niet het niveau halen van zijn voorganger. Ook zaten er dusdanig veel clichés en rare plotholes in dat ik het ook niet allemaal te serieus wil behandelen. Het is een interessante actiefilm die de trilogie zogenaamd af zou sluiten. Nou ja, en 7,5 / 10 wil ik er dan nog wel voor geven, maar ook niet meer dan dat. De minpunten van de film zijn grotendeels al aangehaald in vorige posts hier in dit topic. Ik begrijp de complete gekte rondom deze film dan ook niet. Zo goed is de film nu ook weer niet.
    heb de film een tweede keer gezien en er zitten eigenlijk nauwlijks plotholes in blijkt.

    vind de film wel nog steeds de minste van de 3 da's zeker.maar het is geen slechte film.

  14. #1164

    Standaard

    Heb het idee dat de verwachtingen rondom deze film dermate hoog gespannen waren dat het alleen maar tegen kon vallen.

    Ik verheugde me ook zeker wel op deel 3 maar ben er toch zo blanco mogelijk ingegaan. Het is en blijft en ontzettend kundig gemaakte film, prachtige plaatjes, goed verteld. Er is heel erg veel WEL goed aan The Dark Knight Rises...

    Zou het niet zo zijn dat straks, als alle stof is gaan liggen en als de blu-ray uitkomt, een hoop meningen positief worden bijgesteld als mensen de film nog 's gaan kijken...?
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  15. #1165

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Heb het idee dat de verwachtingen rondom deze film dermate hoog gespannen waren dat het alleen maar tegen kon vallen.

    Ik verheugde me ook zeker wel op deel 3 maar ben er toch zo blanco mogelijk ingegaan. Het is en blijft en ontzettend kundig gemaakte film, prachtige plaatjes, goed verteld. Er is heel erg veel WEL goed aan The Dark Knight Rises...

    Zou het niet zo zijn dat straks, als alle stof is gaan liggen en als de blu-ray uitkomt, een hoop meningen positief worden bijgesteld als mensen de film nog 's gaan kijken...?
    The dark knight op bluray maakte meer indruk dan in de bios.

  16. #1166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    The dark knight op bluray maakte meer indruk dan in de bios.
    Nou, daar heb je het al
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  17. #1167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Heb het idee dat de verwachtingen rondom deze film dermate hoog gespannen waren dat het alleen maar tegen kon vallen.

    Ik verheugde me ook zeker wel op deel 3 maar ben er toch zo blanco mogelijk ingegaan. Het is en blijft en ontzettend kundig gemaakte film, prachtige plaatjes, goed verteld. Er is heel erg veel WEL goed aan The Dark Knight Rises...

    Zou het niet zo zijn dat straks, als alle stof is gaan liggen en als de blu-ray uitkomt, een hoop meningen positief worden bijgesteld als mensen de film nog 's gaan kijken...?
    Als dat zo zou zijn, dan zouden we erg gemakkelijke filmkijkers zijn. Spoilers ahead:


    Bij een tweede kijkbeurt van The Dark Knight Rises:

    1. Zullen de 3000 politieagenten uit Gotham nog steeds 'armed and ready' uit de riolen komen rennen. Ook na drie maanden vastgezeten te hebben...
    2. Zal Gotham nog steeds het Empire State Building hebben.
    3. Zal de trilogie nog steeds niet officieel zijn afgesloten want het zal ongetwijfeld over 2/3 jaar verder gaan met een of andere 'Robin spin-off'. Lekker, zo'n open einde aan het einde van een trilogie. Beetje raar.
    4. Zal Bane nog steeds een voice-over hebben die nog het meest doet denken aan Sean Connery.
    5. Zal Bane nog steeds 'pats poef' verslagen zijn door Catwoman. Weinig episch wat mij betreft.
    6. Zal het de James Bond achtige onthulling van de 'bad guy' (wat in feite een dame is) een nog groter cliché lijken dan het nu al is. Tip voor bad guys: nooit je snode plannen onthullen net voor het einde van een film, dan weet je namelijk dat je zometeen dood gaat.
    7. Zal Bane nog steeds een ordinaire villain zijn. Iets wat the Joker niet was. Die wilde namelijk zien dat de wereld in brand zou staan. Die wilde geen geld of iets van die strekking.
    8. Zal Bruce Wayne nog steeds in een dag of 90 herstellen van een gebroken ruggenwervel.
    9. Is het water onder de bruggen van Gotham nog steeds van de een op de andere dag bevroren.
    10. Zal Bane's performance nog minder waard maken, want we weten immers dat hij gewoon een stroman is. Niets meer, en niets minder. Het feit dat hij wordt geregisseerd doet echt afbreuk aan zijn hele persoon.
    11. Kijken we nog steeds 2 uur naar Bruce Wayne, en 10 minuutjes naar Batman, want die komt in de hele prent amper voor.


    Bovenstaande is natuurlijk mijn persoonlijke mening, maar ik ga me wel aan al dit soort dingetjes irriteren en dat heb ik niet bij de eerste twee Batman films.

    Dit alles neemt niet weg dat The Dark Knight Rises een erg vermakelijke Batman film is die zeker niet verveeld. Deze film is in ieder geval tien klassen beter dan die oude Batman meuk uit de jaren '90. Daar zal iedereen het hier denk ik wel mee eens zijn. Al met al puur popcornvermaak. Ik blijf bij mijn 7,5 / 10.

  18. #1168

    Standaard

    Ik ben een groot liefhebber van Tim Burton.maar inderdaad die oude films
    waren te slecht.En voor een nieuwe reboot is het te vroeg.
    Nolan heeft Batman gewoon prima neergezet.

  19. #1169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht

    4. Zal Bane nog steeds een voice-over hebben die nog het meest doet denken aan Sean Connery.
    Hahaha had jij dat ook! Ik heb serieus even gedacht dat hij die stem had ingesproken.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  20. #1170

    Standaard

    TDKR is zeker wel 100x beter dan de gemiddelde blockbuster.want er zijn echt maar weinig echt goeie blockbusters.hoop wel dat Nolan gewoon weer serieus een originele film gaat maken zoals inception of prestige.

  21. #1171

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Dit alles neemt niet weg dat The Dark Knight Rises een erg vermakelijke Batman film is die zeker niet verveeld. Deze film is in ieder geval tien klassen beter dan die oude Batman meuk uit de jaren '90. Daar zal iedereen het hier denk ik wel mee eens zijn.
    Daar zeg je iets. Paar dagen geleden Batman (de 1e Burton film) voor het eerst in zeker 7 jaar weer eens opgezet.
    Destijds vond ik die echt geweldig en eigenlijk vind ik alle films die ik in de jaren 80 zag nog steeds top (Goonies, Krull, Back to the Future, Gremlins etc). Geen van mn 'jeugdfilms' waardeer ik minder dan voorheen.
    Maar deze? Ik heb hem voortijdig afgezet.
    Niks ten nadele van Keaton en Nicholson, maar met de Nolan trilogie nu zo vers in het geheugen blijft de Burton incarnatie toch wel erg ver achter. (Al ziet Gotham er nog steeds fraai uit).

    Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik dit zo ervaar; de oude Star Trek films uit de 80's vind ik bijvoorbeeld zeker niet minder/slechter geworden vergeleken met Star Trek XI; integendeel zelfs.

  22. #1172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Daar zal iedereen het hier denk ik wel mee eens zijn.
    Nee hoor. Die eerdere serie mag dan ontspoord zijn met de derde en vooral de vierde film, maar ik vind de tweede Burton-Batman nog altijd de beste. Batman Begins is een goeie tweede. Dark Knight dankzij Ledger vlak daarna, maar die film heeft net als Dark Knight Rises de nodige problemen met plot/logica, dubieuze moraal, matig in beeld gebrachte actiescènes (met name aan het einde). Dark Knight Rises is op het gebied van actie een stuk overzichtelijker in beeld gebracht, maar rammelt inhoudelijk ook nogal. D'r zit met name naar het einde toe genoeg vaart in om de gebreken wat te camoufleren.
    Ik zou bij een ranglijst Batman Returns op 1 zetten, Batman Begins op 2, Dark Knight, Dark Knight Rises en Batman ongeveer gelijkwaardig op 3 en de belachelijke Schumacher-Batmannen op een heel verre afstand daarna.
    Laatst aangepast door mark t : 02-08-2012 om 19:02
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  23. #1173

    Standaard

    Het is ook eigenlijk wel logisch dat een film als deze kritisch bekeken word.
    De verwachtingen lagen ook zo hoog. Niets mis mee btw

    Ik hoop dat Nolan hierna weer met iets origineels komt. The Prestige is misschien wel zijn beste film.....echt een film die ik meerdere keren kan bekijken en nog steeds boeiend blijft.

  24. #1174

    Standaard

    Ik mis deze nog mark, de speelfilm uit 1966?



    Ik ben trouwens met je eens dat Batman Returns niets aan kracht ingeboet heeft. Als je het over een donkere wereld hebt.....

  25. #1175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik mis deze nog mark, de speelfilm uit 1966?
    Ik heb er nooit meer dan een paar flarden van gezien. En ook geen behoefte om daar verandering in te brengen. Dat zijn toch meer opgerekte afleveringen van de überkitscherige tv-serie, waar Batman nog een pens had en elke schurk met een welgemeende KA-POW of BLAMMO op z'n donder kreeg.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

Pagina 47 van 54 EersteEerste ... 37434445464748495051 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •