Pagina 21 van 167 EersteEerste ... 111718192021222324253171121 ... LaatsteLaatste
De resultaten 501 tot 525 van 4160 worden weergegeven.
  1. #501

    Standaard Re: rawhide

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Vanmorgen veiling met 5e DVD uit de 10-delige RAWHIDE collectie gewonnen

    Wat opvalt, is dat de RAWHIDE DVD's, seizoen 1, vol. 1+2 en seizoen 2, vol. 1+2 het meest worden aangeboden. Soms seizoen 1, vol. 6. De andere 5 DVD's zie ik veel minder aangeboden.
    Heb daar -nog- geen verklaring voor.
    Wel erg duur,wat ik bovenaan zie. 29,99 voor een volume,maar dat zijn vast degenen die je niet moet kopen. :wink:

    PS: Gistermiddag dvd speler terug ontvangen,alles ok.
    Wel laat die een halve seconde of korter zwart beeld zien als die begint met afspelen (in het artisan menu,net of die moet overschakelen naar R1)
    Ook als ik op eject druk,wordt het beeld ff zwart wit en dan weer kleur.
    Dit gebeurt alleen bij R1 dvd's en R0 tot nu toe.
    Iemand anders die dit zelfde kenmerk heeft?

  2. #502

    Standaard Re: rawhide

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Vanmorgen veiling met 5e DVD uit de 10-delige RAWHIDE collectie gewonnen
    Wel erg duur,wat ik bovenaan zie. 29,99 voor een volume,maar dat zijn vast degenen die je niet moet kopen. :wink:
    - RAWHIDE:
    ...ff die veilingen geregeld volgen. Ik heb voor mijn 5 gesealde exemplaren tussen de $ 4,99 en $9,99 betaald ( en porto was $ 6 p. paar).

    Inmiddels 12 afleveringen gezien; ver boven verwachtingen hoor. Eric Fleming is in elke afleveringen erg goed; wat mij verdient hij de titel The Duke. Clint Eastwood is per aflevering wisselend. Ook prettig is het gastoptreden van veel andere bekende acteurs; soms meer dan 1 per aflevering.
    Ik verheug mij al op die 5e RAWHIDE DVD.

    - REGIO-VRIJ
    Ik zou Marcel Stegen bellen over jouw omschakel-ervaringen.
    Mijn LOEWE zie je ook heel kort ff schakelen; valt echter amper op. Terwijl ik 't lege DVD doosje wegleg, heeft de speler meestal al de goede regio gevonden 8)
    Nu heb ik wel mijn tv en DVD-speler met een S-VHS naar S-VHS kabel verbonden; ik weet niet of ik daardoor minder merk van die schakeleffecten.
    Tja, en misschien als je straks van DVD's uit andere regio's kunt genieten, dat je dan die zeer korte schakeleffecten voor lief neemt...

  3. #503

    Standaard Re: rawhide

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Vanmorgen veiling met 5e DVD uit de 10-delige RAWHIDE collectie gewonnen
    Wel erg duur,wat ik bovenaan zie. 29,99 voor een volume,maar dat zijn vast degenen die je niet moet kopen. :wink:
    - RAWHIDE:
    ...ff die veilingen geregeld volgen. Ik heb voor mijn 5 gesealde exemplaren tussen de $ 4,99 en $9,99 betaald ( en porto was $ 6 p. paar).

    - REGIO-VRIJ
    Ik zou Marcel Stegen bellen over jouw omschakel-ervaringen.
    Mijn LOEWE zie je ook heel kort ff schakelen; valt echter amper op. Terwijl ik 't lege DVD doosje wegleg, heeft de speler meestal al de goede regio gevonden 8)
    Nu heb ik wel mijn tv en DVD-speler met een S-VHS naar S-VHS kabel verbonden; ik weet niet of ik daardoor minder merk van die schakeleffecten.
    Tja, en misschien als je straks van DVD's uit andere regio's kunt genieten, dat je dan die zeer korte schakeleffecten voor lief neemt...
    Wat je zegt,kit,dat zwart beeld beeld duurt zon halve seconde of misschien minder.
    Als ik het doosje weg leg, speelt die al uitstekend af.Ik bel Michael gewoon even op en vraag of dit normaal is,heb tenslotte eeuwige garantie. :wink:

  4. #504

    Standaard Re: rawhide

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd
    Wat je zegt,kit,dat zwart beeld beeld duurt zon halve seconde of misschien minder.
    Als ik het doosje weg leg, speelt die al uitstekend af.Ik bel Michael gewoon even op en vraag of dit normaal is,heb tenslotte eeuwige garantie. :wink:
    Ik bedoel maar...

    PS
    Hé... en de speler al voor 't weekend thuis. 8) Maak er maar een regio-1 weekend van. :wink:

  5. #505

    Standaard Re: rawhide

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd
    Wat je zegt,kit,dat zwart beeld beeld duurt zon halve seconde of misschien minder.
    Als ik het doosje weg leg, speelt die al uitstekend af.Ik bel Michael gewoon even op en vraag of dit normaal is,heb tenslotte eeuwige garantie. :wink:
    Ik bedoel maar...

    PS
    Hé... en de speler al voor 't weekend thuis. 8) Maak er maar een regio-1 weekend van. :wink:
    Met 3 dvd's moet dat meer dan zeker lukken...
    :wink:

    net even gebeld met Stegen. Dit is gewoon het omschakel effect, wat ik dus al dacht. De dvd speler staat op geen ene regio en moet dat pas lezen als je een dvd in de speler stopt. Als de speler regio 0 was, kon hij RCE dvd's niet afspelen.
    R1 heeft ook minder beeldlijnen en menu's lijken soms wel trillend beeld te hebben.

  6. #506

    Standaard westerns in NTSC

    R1 heeft ook minder beeldlijnen en menu's lijken soms wel trillend beeld te hebben.
    Ik zou de menu's van de tv en de DVD-speler ff nalopen. Ik heb zoveel mogelijk alles op auto staan en/of S-VHS.

    Wat trillend beeld heb ik zowel met PAL en NTSC, als ik beeld bekijk via de 21-aderige scart-kabel.
    Wanneer ik via de S-VHS kabel kijk, is het beeld zowel bij PAL en NTSC zo goed als stil, scherper en veel beter contrast. (Is goed te zijn bij omschakelen tussen beide AV's.)

    Van minder beeldlijnen bij NTSC merk ik niets; eerder integendeel. Wanneer ik het beeld van de R2/PAL Treasure of Sierra Madre (toch behoorlijk goede opname), vergelijk met de R1/NTSC RAWHIDE films, dan vind ik de laatste gedetailleerder en contractsrijker.

    Ook met NTSC-VHS banden heb ik geen enkel probleem.
    Ik heb zeker, zowel bij de NTSC-beelden van video-of DVD-speler, geen enkele nadelige verschillen tov van PAL beelden.

    Alleen bij "Menu's" heb ik soms een groene rand; maar ook weer niet altijd.
    Nogmaals, van enige nadelig beeldlijn-verschillen tussen PAL en NTSC heb ik niets gemerkt. Kijk ook eens HIER en vooral HIER

  7. #507

    Standaard Re: westerns in NTSC

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    R1 heeft ook minder beeldlijnen en menu's lijken soms wel trillend beeld te hebben.
    Ik zou de menu's van de tv en de DVD-speler ff nalopen. Ik heb zoveel mogelijk alles op auto staan en/of S-VHS.

    Wat trillend beeld heb ik zowel met PAL en NTSC, als ik beeld bekijk via de 21-aderige scart-kabel.
    Wanneer ik via de S-VHS kabel kijk, is het beeld zowel bij PAL en NTSC zo goed als stil, scherper en veel beter contrast. (Is goed te zijn bij omschakelen tussen beide AV's.)

    Van minder beeldlijnen bij NTSC merk ik niets; eerder integendeel. Wanneer ik het beeld van de R2/PAL Treasure of Sierra Madre (toch behoorlijk goede opname), vergelijk met de R1/NTSC RAWHIDE films, dan vind ik de laatste gedetailleerder en contractsrijker.

    Ook met NTSC-VHS banden heb ik geen enkel probleem.
    Ik heb zeker, zowel bij de NTSC-beelden van video-of DVD-speler, geen enkele nadelige verschillen tov van PAL beelden.

    Alleen bij "Menu's" heb ik soms een groene rand; maar ook weer niet altijd.
    Nogmaals, van enige nadelig beeldlijn-verschillen tussen PAL en NTSC heb ik niets gemerkt. Kijk ook eens HIER en vooral HIER
    Dank voor de info,zou eens kijken als ik er behoefte aan heb. :wink:
    Ik kijk zelf via S-VHS.Dat trillen is 1 keer gebeurt bij disc 2 van reservoir dogs in het menu.Geen idee waar dat aan lag.Regio 1 zal ik nu zeker vaker aanschaffen,maar vooral voor de betere versie uiteraard.

    Vandaag gekeken naar Vera Cruz en 3:10 to Yuma.
    Vera Cruz was uitstekend, een groot kleurenfestijn. Gary Cooper praatte wat meer dan in Man of the West en vooral Burt Lancaster was gewoon cool door die glimach. Dan waren er nog leuke bijrollen voor Charles Bronson (speelt hier 14 jaar voor once upon a time in the west al op een hermonica en Ernest Borgnine (die weinig veranderd is tvm The Wild Bunch).
    Ook dacht ik de apache indiaan uit The Searchers te herkennen.
    Film vol bedrog en een geweldige climax.

    3:10 to Yuma was wat minder,maar had wat te maken met de snelheid.Hotel scenes duurden wat lang,en de omkoperij hebben we wel vaker gezien.Acteurs waren klasse,dit keer geen coole gozers,maar normale mannen die geld willen verdienen. Van Heflin met zijn zielige blik was een goede keuze, zijn kop heb ik vaker gezien.
    De schurk was erg rustig en professioneel. Het einde was verrassend, en niet zo slecht als men beweert. Ik denk toch
    [spoiler:a000a77390]dat Ben waardering bleek te hebben voor Dan,hoewel die dat niet altijd liet blijken.[/spoiler:a000a77390]
    Ook die regen plus de muziek op het einde was geslaagd.
    Beeld kwaliteit was een grote plus, het zwart wit en de sfeer zijn wat depressief, maar de western liefhebbers moeten dit een kans geven.

  8. #508

    Standaard

    Kees, je bedoelt Henry Brandon. Hij speelt in zowel Vera Cruz (als het "tinnen soldaatje" waar Cooper zo'n prachtig verhaaltje over afsteekt, waarna Lancaster die kip uitspuugt van het lachen; prachtige scene!) en in The Searchers.
    Brandon speelde een van 1e rollen als bad guy in een Laurel & Hardy film: Babes in Toyland.

  9. #509

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan
    Kees, je bedoelt Henry Brandon. Hij speelt in zowel Vera Cruz (als het "tinnen soldaatje" waar Cooper zo'n prachtig verhaaltje over afsteekt, waarna Lancaster die kip uitspuugt van het lachen; prachtige scene!) en in The Searchers.
    Brandon speelde een van 1e rollen als bad guy in een Laurel & Hardy film: Babes in Toyland.
    Klopt,prachtig verhaal.

  10. #510

    Standaard

    Vera Cruz volgende week vrijdag op de BBC om 14.30.

  11. #511

    Standaard http://www.imdb.com/title/tt0047647/

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Vera Cruz volgende week vrijdag op de BBC om 14.30.
    10 maart dus.... LINK

    En morgen, 16.20 u. op BBC 2 de John Ford western DRUMS ALONG THE MOHAWK 8)

  12. #512

    Standaard

    Vandaag gekocht in de Media Markt Maastricht:
    Duel at Diablo 8)
    Winchester '73
    North to Alaska
    The Cowboys

    De MM heeft veel westerns in de aanbieding. Enkele westerns van Clint (Joe Kidd e.a.) voor 4,99. Ulzana's Raid 8) voor 3,99 en een vijftal oldies voor circa 5 euro. Jammer voor mij, ik had ze allemaal al en redelijk duur betaald.

  13. #513

    Standaard te veel betaald...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    De MM heeft veel westerns in de aanbieding. Enkele westerns van Clint (Joe Kidd e.a.) voor 4,99. Ulzana's Raid 8) voor 3,99 en een vijftal oldies voor circa 5 euro. Jammer voor mij, ik had ze allemaal al en redelijk duur betaald.
    ...dat is altijd zo.

    Winchester'73 is een prachtige, onderschatte western. Dit keer een pittige James Stewart

  14. #514

    Standaard

    Wat een geweldige MM daar bij jou!
    Ulzana's Raid heb ik nu op het forum gekocht voor 5 euro, anders kom ik er ook niet goedkoop aan.
    North to Alaska is er 1 van die wayne fox collection, waar The undefeated en The Comancheros ook bij zitten.
    Enige western die vandaag bij de MM lag die me wel aardig leek was The Alamo (2004), maar toch niet gekocht.

  15. #515

    Standaard

    Hoe is die North to Alaska eigenlijk? Heb die al zo vaak in mijn handen gehad. Op IMDB heeft ie niet zo'n goede score geloof ik.
    The Alamo 2004 vind ik niet echt een western trouwens. Gewoon een film over een stukje Amerikaanse geschiedenis, dus voor mij zeker interessant, dat wel.

  16. #516

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Hoe is die North to Alaska eigenlijk? Heb die al zo vaak in mijn handen gehad. Op IMDB heeft ie niet zo'n goede score geloof ik.
    The Alamo 2004 vind ik niet echt een western trouwens. Gewoon een film over een stukje Amerikaanse geschiedenis, dus voor mij zeker interessant, dat wel.
    Ik heb North to Alaska niet gezien, maar ik weet wel dat the duke hier geen wapens gebruikt, hoorde ik.

  17. #517

    Standaard North to Alaska

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd
    Ik heb North to Alaska niet gezien, maar ik weet wel dat the duke hier geen wapens gebruikt, hoorde ik.
    ...film is toch een comedy

  18. #518

    Standaard Re: North to Alaska

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd
    Ik heb North to Alaska niet gezien, maar ik weet wel dat the duke hier geen wapens gebruikt, hoorde ik.
    ...film is toch een comedy
    Op de dvd-doos van North to Alaska staat: deze levendige komische western speelt zich af tijdens de goudkoorts in Alaska.....een komische western dus! Ik ben benieuwd, maar ga hem voorlopig nog niet kijken. North to Alaska is volgens mij toch wel één van de b-westerns van John Wayne.
    Ik ben wel benieuwd naar The Cowboys van The Duke, dit is één van de weinige films waarin hij sneuvelt.

    Kees, The Alamo 2004, is een echte tegenvaller. Weinig spanning en veel gel*l. Ieder zijn eigen smaak natuurlijk, maar ik vind hem erg matig. Er staat wel een interessante Making of op de dvd.

    Kit Carson, de link van Winchester'73 (http://www.cimarron-firearms.com/win73R.htm) kende ik al. Jammer dat je er in Nederland niet legaal aan kunt komen. Dit is een geweer met een echte historie.

  19. #519

    Standaard The Alamo 1960, 2004

    In die 1e The Alamo versie sneuvelt Davy Crocket/John Wayne ook. Zeer langdradige, propagandische en prekerige film... volgens mij regiseerde hij die film ook... meer een "John Wayne Show"

    Sorry voor die dubbele Winchester'73 link.
    Ik wist niet meer of ik die hier of op die andere, avatar-vriendelijke film-site had gemaakt
    Hier goed alternatief... :wink:

    Inderdaad schitterrend wapen 8)

  20. #520

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd
    Ulzana's Raid heb ik nu op het forum gekocht voor 5 euro.
    Ulzana's Raid is een schitterende western met Burt Lancaster in de hoofdrol en staat op dit moment zeker genoteerd bij de 10 beste westerns die ik ooit gezien heb (en dat zijn erg veel ). De film is hard, realistisch, bruut en gewelddadig.
    Ik heb deze week nog een andere western van Burt Lancaster gekeken, namelijk Valdez is Coming. Een goede western met een erg onbevredigend open einde. Wie deze film gezien heeft weet waar ik over praat.
    Burt Lancaster was een sublieme acteur, die zeker ook in westerns zijn mannetje stond. (kijk ook eens naar The Professionals) En hij was zeker niet zo overduidelijk aanwezig in zijn films als John Wayne.

  21. #521

    Standaard Re: The Alamo 1960, 2004

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Sorry voor die dubbele Winchester'73 link; ik wist niet meer of ik die hier of op die andere, avatar-vriendelijke film-site had gemaakt
    Hier alternatief... :wink:
    Geen probleem. :wink: Wat is de Winchester toch een schitterend geweer! 8)

  22. #522

    Standaard Re: The Alamo 1960, 2004

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Wat is de Winchester toch een schitterend geweer! 8)

    Inderdaad 8)



    Kijk ook eens HIER...

  23. #523

    Standaard

    Heb een paar dagen terug Rio Bravo gezien en dat is toch veruit de beste film die ik van Wayne tot nu toe gezien heb zeker door de toevoeging van allerlei leuke karakters die ook echt screentijd krijgen. Vooral Dean Martin(Dude) vond ik erg goed.

  24. #524

    Standaard Re: The Alamo 1960, 2004

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Kijk ook eens HIER...
    Ja, dit is een erg goede site over spaghetti-westerns en deze staat al een hele tijd in mijn favorieten.
    Bekijk deze site ook eens (speciaal voor de liefhebbers van The Good, the Bad & the Ugly):
    http://www.xs4all.nl/~lootje/GBU/cemetary.htm

  25. #525

    Standaard Dean Martin, alcoholist?!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Heb een paar dagen terug Rio Bravo gezien en dat is toch veruit de beste film die ik van Wayne tot nu toe gezien heb zeker door de toevoeging van allerlei leuke karakters die ook echt screentijd krijgen. Vooral Dean Martin(Dude) vond ik erg goed.
    Is dat die western, waarin Dean Martin gesponsord wordt door een bekend biermerk....

Pagina 21 van 167 EersteEerste ... 111718192021222324253171121 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •