De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Maurice Gibb (Bee Gees) overleden.

    Vanmorgen hoorde ik dat Maurice Gibb van de Bee Gees is overleden. Maurice vormde samen met zijn tweeling broer Robin en zijn oudere broer Barry de populaire band "Bee Gees" Van deze band zijn twee fantastische muziek DVD's verschenen namelijk "One night only" en "Live by request." Ook de documentaire over de band is het bekijken waard. Hoewel Maurice tijdens het zingen eigenlijk de kleinste rol had was hij voor de entertainment op het podium en het schrijven van de nummers belangrijk. Kortom het overlijden van Maurice is een groot verlies voor de Bee Gees en ik vraag me af of zijn broers de Bee Gees zullen laten voortbestaan.

    Maurice je zal gemist worden.

  2. #2

    Standaard

    Met alle respect voor de man die overleden is.. maar was ik dan de enige die hoofdpijn kreeg van 'klassiekers' als Staying Alive??
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hanna
    Met alle respect voor de man die overleden is.. maar was ik dan de enige die hoofdpijn kreeg van 'klassiekers' als Staying Alive??
    Nee. Maar daar gaat het in deze thread niet over.
    't Is in ieder geval weer een 'icoon' minder.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Nee. Maar daar gaat het in deze thread niet over.
    't Is in ieder geval weer een 'icoon' minder.
    Daar gaat deze thread ook waarschijnlijk niet over, maar ik vond het geen icoon...!
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hanna
    Met alle respect voor de man die overleden is.. maar was ik dan de enige die hoofdpijn kreeg van 'klassiekers' als Staying Alive??
    Nee hoor, leuk nummer, als je het niet vaker dan 1 keer per jaar hoort

    Net als you win again en words en wat hebben ze nog meer?

  6. #6

    Standaard

    Ieder zijn eigen smaak maar vergeet niet dat de Bee Gees veel meer nummers geschreven hebben als "Stayin' Alive. Alleen op de DVD "One Night Only staan als 32 hits die zo'n beetje iedereen kent en dat is naar mijn mening een hele prestatie. Daarnaast schreven de Bee Gees ook vele nummers voor anderen zoals voor Brabra Streisand. Het is zover ook de enige groep die zowel in de jaren zestig, zeventig, tachtig, negentig en zelfs nog in ons huidige millenium hits hebben gescoord.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remco de Swart
    Ieder zijn eigen smaak maar vergeet niet dat de Bee Gees veel meer nummers geschreven hebben als "Stayin' Alive. Alleen op de DVD "One Night Only staan als 32 hits die zo'n beetje iedereen kent en dat is naar mijn mening een hele prestatie. Daarnaast schreven de Bee Gees ook vele nummers voor anderen zoals voor Brabra Streisand. Het is zover ook de enige groep die zowel in de jaren zestig, zeventig, tachtig, negentig en zelfs nog in ons huidige millenium hits hebben gescoord.

    Dat is ook zo, ze hebben zeker wel wat betekend voor de ontwikkeling van muziek.. maar omdat ik nog niet zo lang hier rondloop heb ik die hype, die er toen best wel was rondom de Bee Gees, niet echt meegemaakt. vandaar dat ik er nu waarschijnlijk was nuchterder tegenaan kijk!
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remco de Swart
    Ieder zijn eigen smaak maar vergeet niet dat de Bee Gees veel meer nummers geschreven hebben als "Stayin' Alive. Alleen op de DVD "One Night Only staan als 32 hits die zo'n beetje iedereen kent en dat is naar mijn mening een hele prestatie. Daarnaast schreven de Bee Gees ook vele nummers voor anderen zoals voor Brabra Streisand. Het is zover ook de enige groep die zowel in de jaren zestig, zeventig, tachtig, negentig en zelfs nog in ons huidige millenium hits hebben gescoord.
    Dat de Gibbjes belangrijk waren voor de popmuziek is waar, maar hun muziek (disco en 'soft-pop' spreekt ook een heleboel mensen (waaronder mij) niet aan. 't Is niet dat ik een hekel heb aan oude muziek, maar ik vond het gewoon te weinig 'vlammen'.

    En over die hits, waren dat niet meer bands/artiesten? (Beatles, Stones, Presley, e.d.)
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remco de Swart
    Ieder zijn eigen smaak maar vergeet niet dat de Bee Gees veel meer nummers geschreven hebben als "Stayin' Alive. Alleen op de DVD "One Night Only staan als 32 hits die zo'n beetje iedereen kent en dat is naar mijn mening een hele prestatie. Daarnaast schreven de Bee Gees ook vele nummers voor anderen zoals voor Brabra Streisand. Het is zover ook de enige groep die zowel in de jaren zestig, zeventig, tachtig, negentig en zelfs nog in ons huidige millenium hits hebben gescoord.
    Met de Rolling stones, maar daar komt ook weinig goeds meer uit

    En cliff Richard niet te vergeten

  10. #10

    Standaard

    Zover ik weet hebben alleen de Stones in al die decennia hits gehad. De Beatles hebben na hun uitéénvallen geen hits meer gehad en ook Elvis heeft na de jaren 70 geen hits meer gescoord. Gaat ook moeilijk als je dood bent. Een remix zoals "a little less conversation van JXL beschouw ik niet als hit van de artiest zelf.

    Maar zo als al eerder gezegd, ieder zijn eigen smaak zolang je een band niet afrekent op één nummer.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remco de Swart
    Zover ik weet hebben alleen de Stones in al die decennia hits gehad. De Beatles hebben na hun uitéénvallen geen hits meer gehad en ook Elvis heeft na de jaren 70 geen hits meer gescoord. Gaat ook moeilijk als je dood bent. Een remix zoals "a little less conversation van JXL beschouw ik niet als hit van de artiest zelf.

    Maar zo als al eerder gezegd, ieder zijn eigen smaak zolang je een band niet afrekent op één nummer.
    Inderdaad, de Beatles hebben alleen afzonderlijk nog wat hits gehad, en Queen is pas vanaf de jaren '70. Verder weet ik het ook niet echt. Hoe lang gaat Tina Turner al mee??

    The Beegees vond ik trouwens best aardig

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Dat de Gibbjes belangrijk waren voor de popmuziek is waar, maar ik vond het gewoon te weinig 'vlammen'.
    Hmmm... Weleens naar nummers als "Nights on Broadway", "You should be dancing" of "Tragedy" geluisterd?? Hier spatten de vlammen letterlijk vanaf.

    Zelf was ik in de jaren 70 een enorm grote liefhebber van de broertjes Gibb... Niet alleen vanwege hun Saturday Night Fever werk, maar ook vanwege de vele gevoelige nummers die ze in de jaren daarvoor produceerden.

    Ik vrees dat dit voor de overige Gibb broertjes een te grote klap is om nog door te gaan. Eerst verloren ze een aantal jaren geleden hun jongste broer Andy. En dan nu dus Maurice, die een groot deel van de hitmuziek op zijn naam heeft staan.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Hmmm... Weleens naar nummers als "Nights on Broadway", "You should be dancing" of "Tragedy" geluisterd?? Hier spatten de vlammen letterlijk vanaf.
    Ik ben geen disco-liefhebber, dus dit versta ik niet echt onder 'vlammen'.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  14. #14

    Standaard

    Spijtig te horen dat Maurice gestorven is.

    Ook moet ik zeggen dat ik er nooit in geslaagd ben om de tekst van Staying Alive te begrijpen.

    Het klonk altijd als :
    himi nimi himi nimi himi nimi himi nimi staying alive staying alive
    himi nimi himi nimi himi nimi himi nimi staying alive staying alive
    ha ha ha ha staying alive staying alive
    ha ha ha ha staying aliiiiiiiiii ah ha hiiiiiiiiiiiiiiive.

    Mocht er iemand de tekst kennen, laat maar gerust weten.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  15. #15

    Standaard

    Bij deze,

    Well, you can tell by the way I use my walk,
    I'm a woman's man: no time to talk.
    Music loud and women warm, I've been kicked around
    since I was born.
    And now it's all right. It's OK.
    And you may look the other way.
    We can try to understand
    the New York Times' effect on man.

    Whether you're a brother or whether you're a mother,
    you're stayin' alive, stayin' alive.
    Feel the city breakin' and everybody shakin',
    and we're stayin' alive, stayin' alive.
    Ah, ha, ha, ha, stayin' alive, stayin' alive.
    Ah, ha, ha, ha, stayin' alive.

    Well now, I get low and I get high,
    and if I can't get either, I really try.
    Got the wings of heaven on my shoes.
    I'm a dancin' man and I just can't lose.
    You know it's all right. It's OK.
    I'll live to see another day.
    We can try to understand
    the New York Times' effect on man.

    Whether you're a brother or whether you're a mother,
    you're stayin' alive, stayin' alive.
    Feel the city breakin' and everybody shakin',
    and we're stayin' alive, stayin' alive.
    Ah, ha, ha, ha, stayin' alive, stayin' alive.
    Ah, ha, ha, ha, stayin' alive.

    Life goin' nowhere. Somebody help me.
    Somebody help me, yeah.
    Life goin' nowhere. Somebody help me.
    Somebody help me, yeah. Stayin' alive.

    Well, you can tell by the way I use my walk,
    I'm a woman's man: no time to talk.
    Music loud and women warm,
    I've been kicked around since I was born.
    And now it's all right. It's OK.
    And you may look the other way.
    We can try to understand
    the New York Times' effect on man.

    Whether you're a brother or whether you're a mother,
    you're stayin' alive, stayin' alive.
    Feel the city breakin' and everybody shakin',
    and we're stayin' alive, stayin' alive.
    Ah, ha, ha, ha, stayin' alive, stayin' alive.
    Ah, ha, ha, ha, stayin' alive.

    Life goin' nowhere. Somebody help me.
    Somebody help me, yeah.
    Life goin' nowhere. Somebody help me, yeah.
    I'm stayin' alive.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Ik ben geen disco-liefhebber, dus dit versta ik niet echt onder 'vlammen'.
    Tja... waarschijnlijk nog nooit goed begrepen welke muziek er onder de noemer Disco valt?

    Laat ik het zo zeggen; Omdat de ze een prima comeback hadden met de film Saturday Night Fever, wil nog niet zeggen dat de muziek van de Bee Gees onder de noemer "Disco" valt...
    O.k... Stayin' Alive en Night Fever waren discohits... maar dan heb je het ook gehad.

  17. #17

    Standaard

    Okay !
    Nu nog enkel de witte broek en het zwarte hemd en we kunnen eraan beginnen.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Tja... waarschijnlijk nog nooit goed begrepen welke muziek er onder de noemer Disco valt.

    Laat ik het zo zeggen; Omdat de ze een prima comeback hadden met de film Saturday Night Fever, wil nog niet zeggen dat de muziek van de Bee Gees onder de noemer "Disco" valt...
    O.k... Stayin' Alive en Night Fever waren discohits... maar dan heb je het ook gehad.
    Daar heb je gelijk in. Laten we het er maar op houden dat ze knappe muziek maakten in een/een paar van de weinige genre(s) dat/die mij niet aanspreekt/aanspreken.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Daar heb je gelijk in. Laten we het er maar op houden dat ze knappe muziek maakten in een/een paar van de weinige genre(s) dat/die mij niet aanspreekt/aanspreken.
    Ik weet niet waar je wel van houdt, maar vergeet niet dat Disco de grondslag heeft gelegd voor veel elektronische dansmuziek (lees = house) van tegenwoordig! Maar goed, beetje off-topic. Die Gibb is dood, en da's klote. Vooral als mocht blijken dat het inderdaad een medische misser is geweest...
    "Pascalnet is goed, U bent snel weer beter."

  20. #20
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    Bedankt Maurice Gibb
    Rust in vrede

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •