De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Storing op TV bij weergave RGB signaal

    Ik heb een Panasonic Breedbeeld TV van 82cm nu 3 jaar oud. Nu heb ik mijn DVD speler via de scart uitgang met een High End scart Kabel aangesloten op de RGB ingang van de TV.

    Op de DVDspeler (Pioneer 757Ai) heb ik RGB als uitgangssignaal gekozen.

    Nu zie ik echter bij met name zwarte achtergronden een tweetal verticale balken in beeld die iets lichter van kleur zijn dan de normale achtergrond.

    Ik heb al eens van DVD speler gewisseld en ook toen bleef het probleem. Als ik de DVD speler niet op RGB laat weergeven is het probleem weg maar is ook de weergave kwaliteit over het geheel minder.

    Het probleem ligt hem dus waarschijnlijk aan de RGB ingang van de TV.

    Mijn vraag heeft iemand ervaring met dit probleem en wellicht een oplossing?

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

  2. #2

    Standaard Re: Storing op TV bij weergave RGB signaal

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard68
    Nu zie ik echter bij met name zwarte achtergronden een tweetal verticale balken in beeld die iets lichter van kleur zijn dan de normale achtergrond.
    Dit komt me wel bekend voor maar lag bij mij aan de tv zelf. Door de kwaliteit van het RGB signaal zag ik sneller de gebreken aan de tv, zoals de verticale balken waar jij het over hebt. Ik hoop dat het miet zo is. Heb je al een andere RGV scart kabel geprobeerd?

    Groeten.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb ook al andere scartkabels geprobeerd en die hadden helaas hetzelfde resultaat.

  4. #4

    Standaard Re: Storing op TV bij weergave RGB signaal

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard68
    Ik heb een Panasonic Breedbeeld TV van 82cm nu 3 jaar oud. Nu heb ik mijn DVD speler via de scart uitgang met een High End scart Kabel aangesloten op de RGB ingang van de TV.

    Op de DVDspeler (Pioneer 757Ai) heb ik RGB als uitgangssignaal gekozen.

    Nu zie ik echter bij met name zwarte achtergronden een tweetal verticale balken in beeld die iets lichter van kleur zijn dan de normale achtergrond.

    Ik heb al eens van DVD speler gewisseld en ook toen bleef het probleem. Als ik de DVD speler niet op RGB laat weergeven is het probleem weg maar is ook de weergave kwaliteit over het geheel minder.

    Het probleem ligt hem dus waarschijnlijk aan de RGB ingang van de TV.

    Mijn vraag heeft iemand ervaring met dit probleem en wellicht een oplossing?

    Alvast bedankt voor jullie reacties.
    Ik had ook zo een soort storing alleen die had ik alleen als ik rgb op een niet rgb ingang (av2) aansloot of dat ik een niet rgb signaal op een (rgb) ingang aansloot. Maar RGB op RGB ingang werkt wel goed bij mij..... Die verticale balken bewogen van rechts naar links bij mij

    GrTZ

  5. #5

    Standaard

    Constateer je dit probleem puur bij dvd of ook bij gewone tv-uitzendingen? Heb je die Pioneer speler net nieuw met nieuwe kabel? of had je hem eerste anders aangesloten?

  6. #6

    Standaard

    volgens mij is dit een bekend probleem. Na isf calibratie door frank van het HT-forum zagen we hezelfde probleem. Het is alleen bij een RGB signaal. Wat je kan doen is het contrast van je tv wat hoger zetten. Op het HT-forum staat misschien wat meer over dit probleem, anders even een vraag stellen aan frank d.
    Robin

  7. #7

    Standaard

    Ik heb dit probleem alleen bij de DVD speler. Mijn TV heeft maar een RGB ingang (AV1) en daar zit de speler. Het verwisselen van de kabel en of speler helpt niets.
    Ik ga eens zoals door robin_32 aangegeven speuren op het HT forum.

  8. #8

    Standaard

    Ik herken dit probleem. Ken zelf iemand die dit met z'n gloednieuwe Philips tv had. Het was een foutje in de TV dus hij heeft hem geruild, maar ik denk niet dat dit lukt met een tv van 3 jaar oud.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb een zelfde soort probleem met mijn Philips breedbeeld. Alleen heb ik 1 donkere verticale zwarte balk.
    Net nog eens goed naar gekeken maar ik heb het ook bij tv-uitzendingen en beelden die via s-vhs van mijn pc komen (en dus ook bij RGB/dvd).
    Arrivederci

  10. #10

    Standaard

    wij hebben het trouwens ook als wij een digitale fotocamera via video(tulp) aansluiten op de tv een bewegende verticale balk dor het beeld, alsof er een transparant heuveltje door het beeld gaat

    GrtZ

  11. #11

    Standaard

    Ik heb hetzelfde probleem met mijn philips pixel plus televisie. 28pw9527. Ik werk bij een electronica zaak. Dus ik heb het voordeel dat ik hem kan omruilen als ik wil. Het enige nadeel is dat ik hem nu 5 keer heb omgeruild. Bij de een zijn de balken duidelijker te zien als bij de ander. Maar inderdaad bij de rgb aansluiting zijn ze het duidelijkst. Philips gebeld maar geen bekend probleem zogenaamd. Kijk maar eens op www.kieskeurig.nl bij die types daar zul je heel wat klachten tegen komen denk ik. Bij de sumsung zijn er ook toestelen die er last vast hebben, alleen zijn de balken roze... misschien moet je panasonic even bellen of er misschien een modificatie voor is. Succes.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •