Bekijk uitslag poll: Wat is je favoriete Hitchcock?

Stemmers
173. Je mag niet stemmen in deze poll
  • the lodger (1926)

    0 0%
  • Blackmail (1929)

    0 0%
  • The man who knew too much (1934)

    1 0,58%
  • The thirty-nine steps (1935)

    2 1,16%
  • The lady vanishes (1938)

    1 0,58%
  • Rebecca (1940)

    4 2,31%
  • Foreign correspondent (1940)

    0 0%
  • Shadow of a doubt (1943)

    1 0,58%
  • Spellbound (1945)

    1 0,58%
  • Notorious (1946)

    1 0,58%
  • Rope (1948)

    3 1,73%
  • Strangers on a train (1951)

    5 2,89%
  • Rear window (1954)

    38 21,97%
  • The trouble with Harry (1956)

    2 1,16%
  • Vertigo (1958)

    34 19,65%
  • North by Northwest (1959)

    20 11,56%
  • Psycho (1960)

    38 21,97%
  • The Birds (1963)

    22 12,72%
  • Marnie (1964)

    0 0%
  • Frenzy (1972)

    0 0%
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 98 worden weergegeven.
  1. #51

  2. #52

    Standaard

    Een twijfelgeval tussen Vertigo en Strangers On A Train, maar het is Vertigo geworden.
    Wat een indrukwekkend lijstje van films heeft die Hitchcock toch gemaakt.

  3. #53

    Standaard

    Ik heb ze niet allemaal gezien, maar onbetwist nummer 1 is voor mij Rear Window. Briljante film.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  4. #54

    Standaard

    Alhoewel Rear Window de beste is kies ik hier voor NOTORIOUS, slechts vier plaatsen achter de eerste in mijn Top 20. Wat een film! Echt van die vette quotes ([spoiler:ef1d902643]I married an American agent[/spoiler:ef1d902643] met dat geweldige camerastandpunt) en de beste slotzin aller tijden, beter dan Casablanca en Psycho.

  5. #55

    Standaard

    Absoluut numero uno is Shadow of a doubt (vond H. zelf ook, meen ik, dus ben in goed gezelschap :wink:

  6. #56
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik zag dat ik al een keer had meegedaan met deze poll. Geen idee wat ik toen heb ingevuld, het zal waarschijnlijk Rear Window zijn geweest.
    Tot mijn favoriete Hitchcockfilms reken ik verder nog:

    - Vertigo
    - North By Northwest
    - Shadow Of A Doubt
    - Psycho

    Ik heb daarnaast nog zo'n tien andere films van de 'master of suspense' in mijn verzameling die ik nog regelmatig opnieuw bekijk.

    Een titel die ik al heel lang op mijn verlanglijstje heb staan en waar ik erg benieuwd naar ben is 'The 39 Steps'. Weet iemand of van die film, behalve de uitgave van Criterion Collection, nog een andere goede versie is verschenen?
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy

    Een titel die ik al heel lang op mijn verlanglijstje heb staan en waar ik erg benieuwd naar ben is 'The 39 Steps'. Weet iemand of van die film, behalve de uitgave van Criterion Collection, nog een andere goede versie is verschenen?
    Volgens DVD Beaver verschilt de R2 UK niet bijzonder veel van de Criterion qua beeld en geluid, maar wel qua extra's. De Criterion zit vol extra's en de R2 UK uitgave heeft er maar een paar. Hoe de NL versie is.. ik heb geen idee.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  8. #58

    Standaard

    Voor het eerst in misschien wel 15 jaar weer eens gezien The trouble with Harry. Hij blijkt veel beter te zijn dan ik me hem herinnerde. Ja, het is een erg luchtige Hitchcock maar hij is erg grappig en vooral prachtig gefotografeerd. De cast is trouwens super: vooral de piepjonge Shirley MacLaine is geweldig.

  9. #59

    Standaard

    Ik heb er jammer genoeg veels te weinig van gezien... maar ik kies op dit moment voor psycho.

  10. #60

    Standaard

    Binnenkort ga ik die Hitchcock Masterpiece Collection eens kopen en nog wat andere Hitchcockboxen. Vooralsnog heb ik er slechts een paar gezien waarbij North by Northwest mij het meeste aansprak (vooral die veilingsscene is hilarisch!).

  11. #61

    Standaard

    Niet op de lijst: Family Plot (197x?)
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  12. #62

    Standaard

    Ik weet niet meer op welke film ik had gestemd, maar mijn favoriet is Strangers on a Train.

  13. #63

    Standaard

    lastig, heel lastig! Maar ik ga denk ik voor psycho denk ik

  14. #64
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Mijn favoriet staat niet in het lijstje: To catch a thief.

    Een klassieke meesterdief film met de onnavolgbare Grace Kelly. Dit is zo'n film die ik nou keer op keer kan kijken zonder dat ie verveeld. 8)
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  15. #65

    Standaard

    The Birds.
    Prachtig horrorelement en zo'n claustrofobisch gevoel dat je krijgt door die zwarte vogels... komt natuurlijk allemaal tot een climax wanneer [spoiler:ac222db4a4]alle vogels op Tippi Hedgren samenzwermen [/spoiler:ac222db4a4]
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  16. #66

    Standaard

    Nog een onderschatte Hitchcock: Mr & Mrs Smith. Wat een zaaaaalige, gevatte film is dat. Nee, het is geen typische Hitchcock-film (het is een romantische komedie) maar hij is wel enorm grappig en toch ook wel spannend op een bepaalde manier. Carole Lombard en Robert Montgomery zijn geweldig bezig als het ruzieënde 'echtpaar'.

  17. #67

    Standaard

    ik heb er niet zoveel gezien maar ik heb gekozen voor Rear Window want die vond ik echt super !!
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  18. #68

    Standaard

    ik heb de volgende gezien van hem:

    North by Northwest
    Rear Window
    Psycho
    Vertigo

    alle 4 fantastisch, rest heb ik niet gezien, waarbij met name het eind van Psycho van wereldklasse is, Rear Window wellicht de meest knappe film ooit gemaakt, Vertigo een film is die je niet snel vergeet en North by Northwest een knappe en complete film is

    maw Hitchcock is de Master of Suspense

    Stangers on a Train wordt de volgende die ik van hem ga kijken

  19. #69

    Standaard

    Vertigo....die wint het nipt van Psycho en NBNW

  20. #70

    Standaard

    Ik kies voor Rear Window. Die eindigt net boven North by Northwest en Marnie.

  21. #71

  22. #72

  23. #73

    Standaard

    North By Northwest, maar eigenlijk ook Rear Window en Psycho.

  24. #74

    Standaard

    Ik heb er weer twee voor het eerst gezien die ook bij de toppers van Hitchcock horen: The Wrong Man en I Confess. Allebei veel serieuzere films als wat ik van Hitch gewend ben en allebei heel sfeervol en heel mooi gefilmd. Vooral The Wrong Man vond ik erg intrigerend en erg goed (heel vaag deed ie me denken aan Fury van Fritz Lang). Het is een heel andere film als wat ik van Hitchcock gewend ben maar het is er zeker eentje die ik iedereen kan aanraden.

  25. #75

    Standaard

    Ik heb hier echt nog maar belachelijk weinig van gezien, ben er nu inmiddels wel aan toe. Nu nog een mooie box uitzoeken


Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •