Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 60 van 60 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    En dan praten we wel wel over de Greatest rockband in the world (en dat valt kwa verkopen denk ik ook nog wel te staven) Ja inderdaad is Pink Floyd wel een band van grootse alure en muziekale orgasmes. Dat moment dat Gilmour in 94 in de Kuip Comfortably Numb stond te spelen, met die spiegelbol in het midden van het stadion terwijl hij op het podium stond met dat enorme projectiescherm boven hem waaruit een straal van licht op hem was gericht. Men dat was gaaf. Als je als muziekliefhebber daar niet spontaan van klaar komt dan weet ik het ook niet meer. Echt super. De Pulde DVD staat inderdaad al een hele lange tijd in de planning. De langer het wachten wordt des te beter de uitvoering gaat worden. Ik heb de videoband en de cd gelukkig nog.

    Ik denk persoonliijk dat men een perfecte geluidsmix wil (hopelijk DTS) en ik denk dat er heel erg veel angles gaan komen zodat je het concert echt van alle kanten kunt gaan aanschouwen, dat lijkt mij voor iedere fan wel zo gaaf. Want met een keer naar een PF concert kom je met recht ogen en oren tekort om alles te bevatten.

    Overigens vond ik Roger Waters nog beter dan Pink Floyd. Niet zo zeer kwa show of uitvoering (behalve dan dat nummers weer door hem werden gezongen) maar eerder kwa setlist. Daar speelt Pink Floyd toch nog iets te veel op het grote publiek naar mijn idee. (En Genesis is daar helemaal goed in) En Waters ging voor het echte kwijlwerk en stond op een gegeven momennt in Rotterdam vorig jaar bijna het complete Wish You Were Here te spelen, Set The Controls For The Heart Of The Sun, werk van Animals en eindelijk nummers van Amused To Death (En wat voor nummers).

    Rolling Stones, men wat walgelijk die band. Simpele herrie. Dat heeft me nooit kunnen bekoren. Ik vond het altijd maar ongeinspireerde herrie, en heb die hele hype nooit echt goed begrepen. Maar dat zal wel aan mij liggen, en anderen zullen het daar niet met mij eens zijn. Die zullen wel weer wat minder hard achter Floyd aanrennen.

    Maar om weer even terug te keren naar on topic. Peter Gabriel was ook super super gaaf, net zoals bij het concert in Mei wou ik haast zeggen, ook al was het geluid op DVD nog beter gedaan. Een waardig document, om een bijna pertect concert de rest van je leven te doen herleven.

    En dan nu nog even wat over Rush. Met een woord JAMMER !!!! Ik had zo gehoopt dat dit het zou gaan worden. Er werd zo hoog opgegeven over het geluid voor die tijd. Lees maar eens op hun homepage. Maar met mocht allemaal niet baten. Nou moet ik zeggen dat Vapor Trails ook al niet echt mijn kopje thee was, en ik inderdaad liever een DVD had gezien van Different Stages. Dat was wel ook een hele gave setlist. Ik bedoel op deze DVD, 2112 ingekort, gevaarlijke gekken, dat zijn het. Speel het dan gewoon niet.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis
    Da's toch eerlijk gezegd intriest bij zo'n greatest rock and roll band in the world.
    De bekenste zijn ze wel maar de Greatest is het in mijn ogen niet. Muzikaal en productioneel ben ik nog nooit onder de indruk geweest van de Rolling Stones, maar dat heeft weer temaken met smaak en daar over valt niet te twisten. Het is wel zeer bedroevend om te lezen dat je al die SACD's hebt gekocht en er totaal geen kwaliteits verbetering optreed.

    Je mag toch beter verwachten van dit soort bands.

    Ik wacht met spanning af wat ze met Pulse van Pink Floyd gaan doen.
    Da's ook maar weer afwachten. Dark Side of The Moon werd in 2.0. op de DVD gezet. Da's ongelooflijk want de SACD is wel multichannel en de mooiste SACD qua geluid die ik heb.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  3. #53

    Standaard

    Vond het geluid van de 5.1 track ook tegenvallen, maar ja, ik ben nog zo'n ouderwetse DVD-kijker met alleen een stereo-set! Wanneer je het stereo-geluidsspoor over je stereo-installatie laat lopen, is het toch wel vrij aardig te pruimen (imho).
    En, wat betreft de inhoud: wat een FANTASTISCH optreden!
    Wat een supermuzikanten zijn het toch... Laat ze eens snel naar hier komen!

  4. #54

    Standaard

    Wanneer je het stereo-geluidsspoor over je stereo-installatie laat lopen, is het toch wel vrij aardig te pruimen (imho).
    De stereo track vind ik zelf niet best. Enige verbetering krijg je als je PLII inzet. De drums klinken dan niet meer als een echo.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rveldhuizen
    dus maar niet aanschaffen als rush-fan?
    Ik heb hem ook gekocht en inderdaad op mijn Onkyo-receiver en Driade boxen is het geen gehoor je hoort het zingen bijna niet en publiek overgalmt alles, dit is in een maand tijd de 2de dvd met zeer slecht geluid.
    Kayak- The bard of the unseen is ook niet goed gemixd en daar doet Kayak al een onderzoek naar en waarschijnlijk wordt die opnieuw uitgebracht.

    Ik zou in ieder geval geen van deze 2 kopen.

    Peter Gabriel is echt een lust voor het oor en het oog , wat een show en wat een variatie.
    Growing up is echt een topper en jammer dat hij indertijd bij Genesis is weggegaan.
    Want sinds die tijd zingt die kwijlebal (Collins) en is het ook met die groep bergafwaarts gegaan.

    Gert
    groet Gert

  6. #56

    Standaard

    jammer dat hij indertijd bij Genesis is weggegaan.
    Want sinds die tijd zingt die kwijlebal (Collins) en is het ook met die groep bergafwaarts gegaan.
    Hallo, je praat nu over bijna 30 jaar geleden.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis
    jammer dat hij indertijd bij Genesis is weggegaan.
    Want sinds die tijd zingt die kwijlebal (Collins) en is het ook met die groep bergafwaarts gegaan.
    Hallo, je praat nu over bijna 30 jaar geleden.
    Ja maar dat neemt niet weg dat het toen berg afwaarts is gegaan met Genesis.

    Zie mooie lp's cq. cd's als The lamb lies down on Broadway, Nursery Crimes, Foxtrot en natuurlijk het beste album aller tijden Selling England bij the Pound (Volgens Arrow Classic Symphorock uur) waar wij als luisteraars de Sympho top 40 hebben samen gesteld (ik ook)
    groet Gert

  8. #58

    Standaard Tour!

    Beetje off-topic maar goed nieuws, Rush komt in 2004 naar Europa! 8)
    See you there!
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  9. #59

    Standaard

    Ja mensen de Rush dvd zuigt op vele fronten:

    - Geluid is uiterst belabberd
    - Beeld niet anamorf
    - De regie van het concert is zeer slecht

    wel goed zijn:

    - De set list
    - De ambiance van het concert
    - De verpakking / extra's

    Het wordt toch tijd dat a show of hands eens op dvd wordt uitgegeven in:

    - anamorf
    - goed geluid

    Ik heb net voor 9 pond by play een dvd van Ozric tentacles gekocht.
    Hoewel low budget is het beeld anamorph en de beide audiosporen (5.1 en stereo) uitstekend. Waarom zo'n grote band als Rush ons met dit product afscheept mag joost weten. Het zal in elk geval te maken hebben met het feit dat het besluit om toch maar een concert op te nemen van deze tour een last minute besluit was...
    ik zou zeggen alleen voor diehards...
    Certainty of death! Small chance of succes! What are we waiting for?
    DVD collectie

  10. #60

    Standaard

    Vandaar dat ik Rush ook weer terug gebracht heb naar de winkel.
    Nog nooit zo'n slechte live-dvd gehoord terwijl Rush normaal gesproken 1 van de beste live bands is.


    Gert
    groet Gert

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •