Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 65 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Opgepast! Nigeria scammers actief!!!

    Ik heb dus een blu-rayspeler te koop staan via 2dehands.be, krijg ik daar een mailtje voor terug in schabouwelijk Nederlands waarbij een stuk boven de vraagprijs werd geboden:

    Ik wil betaal je 220euro? Heeft u het daarmee
    eens?(noord.holland.special@live.com
    Aan het adres te oordelen meen ik dat de koper uit Nederland komt, dus mail ik terug
    Voor die prijs wil ik 'm wel opsturen. Hoe regelen we de betaling?
    Met vriendelijke groeten,
    En dan krijg ik de volgende mail terug, waarmee ik danig gealarmeerd ben:

    you have to send it via ems post today
    back to me with your paypal or bank details for payment
    bank name
    address
    account
    phone
    total amount
    your name.
    mail me soon.
    Waar die naar verstuurd moet worden, geen idee, moeten wel al mijn gegevens hebben, en de naam van de verzend(st)er, fatiha kim, roept bij Google ook al niet te beste reacties uit. Een hele waslijst aan fraudegevallen waarin één constante bovenkomt: een adres (altijd hetzelfde) in Nigeria:
    ADDRESS:NO. 10 IREMO ROAD,
    P.O.BOX 20,
    ILE-IFE,
    OSUN STATE,
    NIGERIA
    (234036).
    Maar goed, ik heb het door maar ik besluit de persoon een klein beetje langer aan het lijntje te houden.
    Ik ben bang dat de juiste volgorde der dingen is dat U eerst de speler be=taalt en ik het geld ontvangen heb op mijn rekening vooraleer ik iets opstuur. Als het aanbod u interesseert, mailt u me dan eerst even uw gegevens door.
    En ja hoor, mijnheer of mevrouw Kim reageert terug:

    am ready to pay now so you can ship it.via ems post
    Ik speel het spelletje weer mee en antwoord:

    Waar moet die naartoe gestuurd worden?
    Where should it be sent?
    En ja hoor, wat ik al verwacht had van mail 2: de kat komt op de koord:
    you are sending it to my son inlaw in nigeria but me am in Holland.mail me soon
    Ik ben intussen aan het proberen om mijnheer/mevrouw Kim zo lang mogelijk aan het lijntje te houden, intussen gretig mails aan het verzamelen die intussen zijn geforward naar de Federal Computer Crime Unit. Ik ben voor de aardigheid eens gaan opzoeken wat de tarieven zijn om zo'n ding naar Nigeria te sturen. Dit blijkt een ridiculeus hoog bedrag te zijn, maar toch eens zien of de vis bijt, vandaar mijn volgende mail:

    Hello,
    I checked and the surcharge of sending it to Nigeria will be
    201,55 euro, bringing the total to 391,55 euro. Would that be alright?
    Maar dat is blijkbaar geen enkel probleem voor onze vriend Kim. Hij mailt me intussen:
    ok no problem
    bank name
    address
    account
    phone
    total amount
    your name.
    en is er precies nogal op gebrand om mijn privégegevens te krijgen. Waarop ik toch nog even wil checken:

    I first need the address where I should ship the player to calculate the exact shipping costs. Could you also indicate me how you are planning to pay me?
    En ja hoor, welk adres komt eruit?
    address :flat 1 obafemi awolowo university
    city :ile ife
    state sun state
    zipcode :23435.
    Nigeria
    i we pay you via bank of america or via paypal mail me soon
    Ja ja... hola. Bank Of America? Die zijn hier niet actief. Dus mail ik even terug:

    I am afraid that Bank Of America is not active in Belgium, so in order to pay me you would need to perform a payment through a bank that has assets in Belgium. I suggest Kaupthing, they have a reliable payment service and are reputed to be a serious bank with outstanding liquidity. Would that be alright for you?
    Enigszins verontwaardigd dat ik zou durven twijfelen aan de integriteit van deze koper krijg ik een korte mail terug:

    bank of America is worldwide bank
    Zo dat weet ik dan ook weer. Ik mail dus in goed vertrouwen mijn gegevens (!!!):

    Alright then.
    My account number is 003-2274374-74
    The name of the bank is Kaupthing Real Trusthworthy Investments, and the account is under the name of my firm, FCCU to the attention of mr. Ike Ben Nitagterlk)
    I'm expecting the total amount of 391,55 euro
    Please inform me as soon as the payment has been performed so that I can check my balance.
    Nota: 00 32 2 743 74 74 is het telefoonnummer van de Federal Computer Crime Unit. Maar o wee, dat is nog niet voldoende, want het moet ingevuld worden als volgt:

    my bank need it like this
    bank name
    address
    account
    phone
    total amount
    your name.
    fill it and back to me
    Dus om de mensen te plezieren vul ik het formuliertje verder aan. Ik heb wel zonder er iets van te zeggen dertig euro bij de prijs opgeteld, eens zien of daar reactie op komt.

    bankname: Kaupthing Real Trusthworthy Investments
    address: Yves Letermestraat Brussel
    account: 003-2274374-74
    phone: 02 743 74 74
    total amount: 421,55
    your name: Ike Ben Nitagterlk
    En dat schijnt te werken, want ondanks het feit dat het residuele codenummer van de rekening niet klopt, krijg ik nog geen 2 minuten geleden een bevestiging dat de overschrijving is gebeurd.

    i we log in to my account now to transfer the money to your account i we let you no when the payment made.
    VERVOLG

    En ja hoor, ik krijg daar een zéér officieel uitziende E-mail van Bank Of America, met de volgende boodschap:

    Dear Ike Ben Nitagterlk,
    We dear to inform you once again that our client (Mrs Fatiha Kim)has made your payment for your (Blu-ray speler Samsung)the sum of � 425Euro with the shipment cost your money suppose to have been in your account immediately, but we are waiting for the barcode number of the item from you for the shipment verification before we can release your money to your bank account.This is our policy to protect both buyers and sellers from fraudulent act so kindly ship the item immediately and send us the barcode number of the item for the shipment verification so we can transfer your money into your bank account immediately. We need your response today because we attend to thousands of customers daily around the world.
    Kindly go and ship the item out immediately,so that we can release your money into your account immediately,we are waiting for the shipment verification from you. We are waiting for your reply immediately with the shipment verification.
    Sincerely,
    Bank Of America.
    Let vooral op dat ik pas een storting krijg als ik het item heb opgestuurd. Prompt ook een mailtje van Mr/Mrs. Kim met het bericht

    Hi.
    I'm delighted to inform you that payment has been made for the

    Blu-ray speler Samsung BD-P 1400 ,,Kindly make the

    shipment tomorrow EMS to my son inlaw who is in

    Nigeria and reply back with the shipment's tracking number as soon as

    you're back from the post office,,,,,,The shipping formation is as

    follows:
    Rasheed Afeez Babatunde
    address :flat 1 obafemi awolowo university
    city :ile ife
    state sun state
    zipcode :23435.
    Nigeria
    I'll be waiting for the shipment info as soon as possible
    I'm waiting
    Maar gezien ik niet van gisteren ben, mail ik toch maar effe terug met de boodschap

    I will ship the item as soon as the money has been transferred to my account.
    Maar ziedaar! Plots krijg ik een wel héél agressieve mail terug, met het verzoek om toch héél snel mijn speler op te sturen!

    Hello,
    Am very curious about what you are saying,if i
    could understand you better you mean i should lose the
    money that i have sent out or what do you mean ?and i
    think by now you should have get the item ship since
    you have receive a mail from Bank of America that i have transfer
    that your money is ready to be credit once
    you provide them with the shipment tracking number and
    the shipment scanned receipt for verification.and i
    was told that your money will be transfer same day
    after the verification of your shipment proof..all you
    need to do now is to get the item pack nicely and get
    it ship now and get back to them with the
    shipment proof for verification so that your money can
    be transfer your money immediately after the
    usual verification!!!!!!!!!!!
    waiting to hear back from you after shipment
    by Tomorrow morning ..
    Regards
    Waarop ik antwoord

    I am on the other hand very curious what you are trying to say. I'm sorry but I have a hard time trying to understand your English. I will first verify with Bank Of America first thing tomorrow if they really have put the money aside. The law in Belgium states clearly that goods only must be delivered after the amount due has been cleared. Undoubtedly this will be the case, but I will first check as without doubt, it is my policy also to protect both buyers and sellers from fraudulent acts. I also have thousands of customers daily around the world, so as soon as the account clears I will send you the barcode number.

    Wordt vervolgd...
    Laatst aangepast door Werner : 01-01-2009 om 21:29
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #2

    Standaard

    Aanpakken die gasten

    Ik vraag me wel af of er nu echt veel mensen zijn die hier intrappen, zijn mails komen zo amateuristisch en achterlijk over dat je toch echt niet kan geloven dat je hier met een serieuze koper te maken hebt.

  3. #3

    Standaard

    Mooi dat je niet meteen kapt met mails maar dat je die eikels nog ff verder aan het lijntje houdt en ze ondertussen gewoon doorgeeft aan FCCU. De meeste mensen, ik ook trouwens, zouden gewoon kappen met heel de boel (als ze er niet intrappen) en laten het daarbij. Wat natuurlijk ook niets oplost.

    Dus bij deze, respect Werner, hopelijk krijge die klojo's flink problemen
    Homer Simpson: Haha, look at this funny country...U R Gay!!

    Austin Powers: That's Dr. Evil's cat...
    Vanessa: How can you tell?
    Austin Powers: I never forget a pussy...

    PSN-id: King_Kendorjia

  4. #4

    Standaard

    Zo, aangevuld... en intussen een dikke mail naar de Federal Computer Crime Unit. Hopelijk zijn ze zo dom om even het nummer te bellen. Veel succes overigens met het zoeken naar de Yves Letermestraat.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    Ike Ben Nitagterlk.... klinkt toch super betrouwbaar.. met zo'n naam verdien je een paar tientjes extra

    Inderdaad mooi dat je het er niet zomaar bij laat zitten.

    Bij een overbuurman hebben ze dat laatst ook geprobeerd, maar niet uit Nigeria, maar vanuit Midden-Oosten. Ze hadden problemen bij overboeking en wilden naar zijn rekening geld overmaken en dan weer afhalen, mocht ie een paar slordige duizendjes houden. Dit kwam als reactie op auto die te koop stond...

    Als je geld hebt voor auto of Blu-Ray-speler, dan ben je dus interessant voor dat soort ongedierte.

    Veel succes met het terug etteren van die gasten!
    Send a maniac to catch a maniac...

  6. #6

    Standaard

    Ik ben niet achterlijk...

    Hopelijk worden die klojo's snel achterhaald en gepakt!
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  7. #7

    Standaard

    Hehehe idd aanpakken die scammerts
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  8. #8

    Standaard

    Briljante actie _O_

  9. #9

    Standaard

    En het wordt nog mooier (zie openingspost)
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #10

    Standaard

    Spannend...ben benieuwd naar het vervolg!
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  11. #11

    Standaard

    anders ik wel! :P
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  12. #12

    Standaard

    Echt hilarisch Blijf ons de vorderingen meedelen Werner

  13. #13

    Standaard

    Ben inderdaad benieuwd wat die op jouw reactie te zeggen heb. Had je overigens al wat gehoord van de Federal Computer Crime Unit?
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  14. #14

    Standaard

    Werner erg goed van jou!

    En je naam schitterend


    ben benieuwd fo je nog iets hoort van Federal Computer Crime Unit.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  15. #15

    Standaard

    Leuk leesvoer om het nieuwe jaar mee te beginnen.

    Goeie actie Werner. Of mag ik Ike zeggen?

  16. #16

    Standaard

    Goed gedaan. Nu maar hopen dat die mensen gepakt worden. Het enig probleem is dat internet vol zit met oneerlijke mensen.

    Het is nog spannender dan "Thuis"

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcelb7 Bekijk bericht
    Leuk leesvoer om het nieuwe jaar mee te beginnen.

    Goeie actie Werner. Of mag ik Ike zeggen?
    Ike is alleen voor de hééél goeie vrienden...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #18

    Standaard

    Goeie actie, maar wie trapt hier ook in en stuurt er iets naar Nigeria..Heb ook wels eens mailtjes daarover gehad, maar nooit op geageerd.!Klasse hopelijk deze bende eens opgerold..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  19. #19

    Standaard

    Scammers? Bedoel je dat ik geen afstammeling ben van een Nigeriaanse prins en dat ik nu mijn rekeningnr moet geven?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  20. #20

    Standaard

    Prima actie Werner Ben benieuwd hoe dit afloopt

  21. #21

    Standaard

    Goed dat je ze aanpakt Werner (ik - en waarschijnlijk velen met mij - zouden de mail gewoon verwijderd hebben waardoor dit soort mensen gewoon door kunnen blijven gaan met oplichten) ! Ben ook erg benieuwd wanneer ze afhaken !

  22. #22

    Standaard

    Haha wat cool! Ik heb ook wel eens van die domme mailtjes gehad, heb zojuist mijn receiver op marktplaats gezet, ben benieuwd of ik daar ook weer zo'n mooi Nigeriaans bod op kan verwachten

    Alleen snap ik 1 ding niet, trappen mensen hier nou werkelijk in?


  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Alleen snap ik 1 ding niet, trappen mensen hier nou werkelijk in?
    Kan ik ook moeilijk bij. Ik zou zeggen je vind altijd wel een goedgelovige malloot, maar van iemand die producten via internet verkoopt verwacht ik toch dat hij al een beetje weet dat je moet oppassen omdat er altijd mensen zijn die er op uit zijn om jouw in het zak te zetten. Dat je in meer professionele vormen van scamming of phishing valt kan ik eerder begrijpen, daar wordt vaak veel werk in gestoken om het er allemaal exact hetzelfde te doen uitzien als de originele website en als je even het adresbalkje niet in de gaten houdt heb je niet door dat je met oplichters te maken hebt. Maar dat soort Nigerianen doet precies niet al teveel moeite om het echt te doen lijken.

    Ben toch benieuwd hoe het ondertussen verder is verlopen, geen nieuws meer Werner?

  24. #24

    Standaard

    Ik denk dat zij nog op haar speler zit te wachten en ik op mijn geld. Ik heb het even druk met oa. examens af te nemen en het feit dat mijn laptop naar de knoppen is en ik een nieuwe moet halen, maar ik zal een dezer dagen het vuur nog eens aan de lont steken... Ik was wel benieuwder of ik een reactie ga krijgen van de FCCU
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #25

    Standaard

    Er zullen altijd mensen in blijven trappen, net zoals je ook types hebt die naar die oplichters van AstroTV bellen.
    Voor de Belgen met satelliet tv zonder NL abbonement:
    Wees blij dat SBS6 op zwart blijft

    Werner:
    Wat is er dan kapot aan je laptop?

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •