Pagina 51 van 63 EersteEerste ... 4147484950515253545561 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.251 tot 1.275 van 1556 worden weergegeven.
  1. #1251

    Standaard

    En of!
    Van de D300 terug naar de D70 is even schrikken, dat schermpje is zooooo klein. Via het scherm op de D300 kun je tot 100% (en verder) inzoomen, daardoor zag ik gister ook weer dat alles zacht was en ben ik tijdens m'n wandeling overgestapt. Gelukkig altijd (uhum) beide camera's in m'n ras.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  2. #1252

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    En of!
    Van de D300 terug naar de D70 is even schrikken, dat schermpje is zooooo klein. Via het scherm op de D300 kun je tot 100% (en verder) inzoomen, daardoor zag ik gister ook weer dat alles zacht was en ben ik tijdens m'n wandeling overgestapt. Gelukkig altijd (uhum) beide camera's in m'n ras.
    Verschil heb je al met de D200.....D300 is het scherm NOG groter en helderder.....
    Ik heb het ook met de maatvoering. Ik heb ook nog een grip op mijn D200 (wil je nooit meer kwijt als je er 1 hebt). Schiet ik met de D200 en daarna met de D70 (met autosport mee als back-up).....is de D70 net speelgoed (wel verdomd leuk speelgoed).

  3. #1253

    Standaard

    De helderheid heb ik alleen maar last van, maar dat kwam ook door het focus probleem. Omdat alles zacht was waren hele stukken foto bijna overbelicht, had m'n scherm al op -3 helderheid gezet om te compenseren. Op m'n D70 staat hij ook op z'n donkerst en dan nog klopt het niet met m'n beeldscherm thuis.
    Een grip moet ik nogsteeds eens proberen, al is het al voor het verticaal schieten
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  4. #1254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Een grip moet ik nogsteeds eens proberen, al is het al voor het verticaal schieten
    Dacht ik ook, totdat je er 1 op hebt. Pakt nog beter vast.....

  5. #1255

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Mooi

    Ik ben net van m'n D300 teruggegaan naar m'n D70.
    Ik vrees dat ik een flink back- of frontfocussing probleem heb
    Zo eens testen met een macro lens en liniaal
    dat is met de D300 toch in-camera en per lens te corrigeren?

  6. #1256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jim2873 Bekijk bericht
    dat is met de D300 toch in-camera en per lens te corrigeren?
    Yup, maar het is mij nog niet gelukt, ben ik nogsteeds mee aan het testen
    Het is echt "fine" tuning. Op hoop van zegen!
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  7. #1257

    Standaard

    Ik heb eens op internet gelezen dat je moet oppassen met die aanpassing in je camera.
    Het is niet schadelijk voor je spullen, maar het zou de kwaliteit van je foto's beinvloeden?
    Moet je anders even zoeken op www.dutchphotozone.nl Daar had ik het gelezen.

  8. #1258

    Standaard

    Dat weet ik al sinds lang voordat ik hem kocht
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  9. #1259

    Standaard

    http://archive.salon.com/people/feat...04/10/inferno/
    Zeg maar verplichte kost voor fotografen die reportagewerk willen doen
    Fantastisch interview. Wil het boek zsm hebben overigens 8)

  10. #1260

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    http://archive.salon.com/people/feat...04/10/inferno/
    Zeg maar verplichte kost voor fotografen die reportagewerk willen doen
    Fantastisch interview. Wil het boek zsm hebben overigens 8)
    Held is het!

  11. #1261

    Standaard

    Gister een nieuwe lens gekocht.

    Een nikon 28-70 f2.8 AF-S.

    Voor het geval ik ooit een FF body koop. Misschien nog een 17-35 f2.8 erbij en dan kan mijn 18-70 de tas uit.

  12. #1262

    Standaard

    Feli!
    Welke lens heb je voor groothoek ook alweer?

  13. #1263

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Feli!
    Welke lens heb je voor groothoek ook alweer?
    Een tokina 12-24 F4.
    Alleen dat is een DX. Fine for now, alleen tzt moet daar ook een lens voor een FF opkomen.

  14. #1264

    Standaard

    Ok dan.
    Verklaard ook meteen waarom je een lens hebt die nu op 28 begint
    Bevalt die een beetje?

  15. #1265

    Standaard

    Vraagje: kan ik, in PhotoShop, uit de ene foto een rechthoek knippen en die plakken in een andere foto . Maar dan zodanig dat de rechthoek geschaald wordt op zijn "target" rechthoek. En graag ook nog inclusief enige perspectief-transformatie...

    (heb twee foto's waarin ik een deel van de ene foto op juiste grootte in de andere foto moet plakken)

  16. #1266

    Standaard

    Perspectief transformatie =
    maak een copy van je background layer aan
    edit --> transform --> warp
    of: filter --> distort --> lens correction
    Vooral met de laatste kun je je foto makkelijk draaien over zowel de horizontale als de verticale as.

  17. #1267

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Ok dan.
    Verklaard ook meteen waarom je een lens hebt die nu op 28 begint
    Bevalt die een beetje?
    De lens bevalt erg goed. ENORM scherp! En constant f2.8 is ook wel lekker bij wat lastigere lichtsituaties. Lens is wel zwaar....
    heavy is reliable!

    Ik ben mij nu gewoon aan het orienteren op lenzen die het ook op een FF Nikon body zullen doen.

  18. #1268

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Perspectief transformatie =
    maak een copy van je background layer aan
    edit --> transform --> warp
    of: filter --> distort --> lens correction
    Vooral met de laatste kun je je foto makkelijk draaien over zowel de horizontale als de verticale as.
    Hmm... Misschien is het eenvoudiger dan ik dacht...
    Kan je perspectief transformatie gewoon op een layer doen?
    Het gaat er dus om dat ik plaatje A in een rechthoekje (parallellogram) moet fitten in plaatje B...

  19. #1269

    Standaard

    Je kunt de laag transformeren ja. Dan krijg je wel de laag (als die er is) eronder te zien.
    Vaak moet je dus eerst die getransformeerde laag croppen.

  20. #1270

    Standaard

    Geen vraag maar een tip. Diegenen met een Canon Powershot die graag in het RAW-formaat willen fotograferen en ook nog wat extra andere functies wensen zouden eens naar CHDK moeten kijken. CHDK is een open source firmware waarmee Powershots van bepaalde series (o.a. de S-serie) allerlei extra functies krijgen waaronder RAW-ondersteuning. Het is iets voor de echte tweaker en fotografie-gek maar het gebruik ervan schijnt relatief veilig te zijn, dus wie weet is het de moeite waard voor sommigen.

  21. #1271

    Standaard

    Stukje advies gevraagd:

    Ik mag graag een foto maken maar dat moet vooral makkelijk. Van de andere kant wil ik wel kwalitatief goede foto's. Voor het digitale tijdperk lang met een spiegelreflex foto's gemaakt. Mijn huidige digitale camera vind ik kwalitatief niet top. Zoals gezegd ben ik vooral van het gemak dus gebruik ik in 99,7% van alle gevallen standje automatisch.

    Wat is dan wijsheid:

    Koop ik een spiegreflex met 1 goede lens;
    Koop ik een goede gewone digitale camera. Pana FZ18 bijvoorbeeld.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  22. #1272

    Standaard

    FZ18 is heel erg populair inderdaad.
    De merken houden langzaam aan op met liegen en geven toe dat digitale zoom de grootste oplichterij is van de laatste 10 jaar, optische zoom is wat je wil
    Ik zou voor die panasonic gaan, ik wil zelf ook binnenkort weer een compact model erbij, ik mis nu veel spontane momenten omdat ik m'n blok beton niet bij me heb.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  23. #1273

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    FZ18 is heel erg populair inderdaad.
    De merken houden langzaam aan op met liegen en geven toe dat digitale zoom de grootste oplichterij is van de laatste 10 jaar, optische zoom is wat je wil
    Ik zou voor die panasonic gaan, ik wil zelf ook binnenkort weer een compact model erbij, ik mis nu veel spontane momenten omdat ik m'n blok beton niet bij me heb.

    Weet je toevallig wat goede alternatieven zijn voor de Pana?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  24. #1274

    Standaard

    Niet uit m'n hoofd.
    Er is een Sony met 10x optisch (DH9 ofzo) en een Canon met 10x optisch die ook okay waren...maar das alweer 6mnd geleden dat ik checkte.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  25. #1275

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Niet uit m'n hoofd.
    Er is een Sony met 10x optisch (DH9 ofzo) en een Canon met 10x optisch die ook okay waren...maar das alweer 6mnd geleden dat ik checkte.
    Ik zal me daar eens rustig in gaan verdiepen. Ook in de optie van een eenvoudige spiegelreflex met één goede lens.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 51 van 63 EersteEerste ... 4147484950515253545561 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •