Pagina 28 van 37 EersteEerste ... 18242526272829303132 ... LaatsteLaatste
De resultaten 676 tot 700 van 912 worden weergegeven.
  1. #676
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Bij Play heb je altijd kans om douanekosten te moeten betalen. Dat wil zeggen als je order meer dan 22 euro is. Ze leveren vanaf Jersey en dat ligt buiten de EU.

    Bij Amazon.co.uk (Engeland) wordt altijd vanuit Engeland geleverd en dat is binnen de EU. Daar heb je dus geen kans op douanekosten. Dat geldt ook voor producten die je koopt bij amazon.de (Duitsland) en amazon.fr (Frankrijk).
    Bestel je bij amazon.com (Verenigde Staten) of amazon.ca (Canada) dan heb je wel weer risico om bij te moeten betalen.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  2. #677

    Standaard

    Ah op die manier. Dus ik was de eerste paar keren blijkbaar gewoon lucky dat ik geen extra btw hoefde te betalen.

    Naja jammer, niks aan te doen.
    Bedankt voor het atwoord

  3. #678

    Angry

    Hallo,

    Vandaag ook tnt aan de deur met een pakketje van play van 58 euro.
    Moest ik 24 euro doaune kosten betalen, mijn eerste reactie was no way,
    en heb toen het pakketje geweigerd.
    Wellicht was dit niet zo slim, als ik hier een en ander lees.
    Heb play uiteraard een mail gestuurd, waarin ik aangaf tot ze adverteren met gratis bezorging en nergens aangegeven dat er eventueel doaune kosten overheen kunnen komen.

    Ben benieuwd

  4. #679

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door KunDun Bekijk bericht
    Heb play uiteraard een mail gestuurd, waarin ik aangaf tot ze adverteren met gratis bezorging en nergens aangegeven dat er eventueel doaune kosten overheen kunnen komen.
    Pfff, nog eentje die niet kan lezen. Dat ze gratis verzenden (= geen extra verzendkosten in rekening brengen) staat hier geheel los van. Het gaat immers om BTW.

    Bij je bestelling heb je aangegeven dat je akkoord bent met de voorwaarden (met een link erbij om het gemakkelijk te maken). Dat jij niet de moeite genomen hebt deze voorwaarden door te nemen is niet de fout van play.com, het staat er immers duidelijk:
    By clicking ‘Confirm order’ you agree to the Terms & Conditions of this purchase
    En dan in de T&C:
    If your delivery address is outside of Jersey, you may be subject to import duties and taxes, which are levied once a shipment reaches your country. Any such additional charges for customs clearance must be borne by you. You should note that customs policies vary widely from country to country; Play.com advises each customer to contact their local customs office for further information
    Nederland ligt bij mijn weten nog altijd niet in Jersey. Altijd even de kleine lettertjes lezen dus. Kan je een hoop ellende schelen in je leven Nu in ieder geval €58 armer.
    Laatst aangepast door Oakey : 09-11-2010 om 21:17

  5. #680

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Pfff, nog eentje die niet kan lezen. Dat ze gratis verzenden (= geen extra verzendkosten in rekening brengen) staat hier geheel los van. Het gaat immers om BTW.

    Bij je bestelling heb je aangegeven dat je akkoord bent met de voorwaarden (met een link erbij om het gemakkelijk te maken). Dat jij niet de moeite genomen hebt deze voorwaarden door te nemen is niet de fout van play.com, het staat er immers duidelijk:

    En dan in de T&C:


    Nederland ligt bij mijn weten nog altijd niet in Jersey. Altijd even de kleine lettertjes lezen dus. Kan je een hoop ellende schelen in je leven Nu in ieder geval €58 armer.
    58 euro armer dat hoop ik toch niet, ik bel in de ochtend gelijk TNT om aan te geven dat ik graag alsnog het pakket wil aannemen.
    Ik heb een fout gemaakt, en ik neem aan dat dit nog terug te draaien is binnen een redelijke termijn.

    En ik bestel al jaren en jaren bij play, nog nooit extra kosten hoeven te betalen, maar zo zie je maar weer dat ik even iets verder had moeten kijken dan mijn neus lang is.

    Ben wel bang dat dit de laatste keer word, dat ik iets bij play bestel met een waarde van meer dan 22 euro. Erg balen want de steelbooks zijn allemaal 25 euro :S

    Dan maar bestellen bij amazon.co.uk.

  6. #681

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door KunDun Bekijk bericht
    Ik heb een fout gemaakt, en ik neem aan dat dit nog terug te draaien is binnen een redelijke termijn.
    Ik denk dat TNT het pakketje al retour heeft gestuurd.

  7. #682

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Ik denk dat TNT het pakketje al retour heeft gestuurd.

    Correct

  8. #683

    Standaard

    Vreemd. Ik weigerde laatst een pakketje en dat werd naar het postkantoor gebracht, waar het twee weken zou blijven liggen voor het teruggestuurd zou worden. De dag erna ben ik het alsnog maar gaan halen op het postkantoor. Was een aankoop via Ebay.

    Amazon is bijna hetzelfde qua prijs als Play, en ook gratis verzenden boven 22 euro...dus ja...
    **** me gently with a chainsaw.

  9. #684

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    Amazon is bijna hetzelfde qua prijs als Play, en ook gratis verzenden boven 22 euro...dus ja...
    Zoals eerder al is aangegeven betekent het gratis verzenden bij Play.com niet dat je vrij bent van douanekosten. Of je nu onder of boven de € 22,- besteld, de verzending is gratis, maar de kans dat je douanekosten moet betalen is ALTIJD aanwezig als je een bestelling plaatst boven de € 22,-. Verzendkosten zijn niet hetzelfde als douanekosten.

  10. #685

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Zoals eerder al is aangegeven betekent het gratis verzenden bij Play.com niet dat je vrij bent van douanekosten. Of je nu onder of boven de € 22,- besteld, de verzending is gratis, maar de kans dat je douanekosten moet betalen is ALTIJD aanwezig als je een bestelling plaatst boven de € 22,-. Verzendkosten zijn niet hetzelfde als douanekosten.
    Dat bedoelt hij niet. Bij Amazon UK is verzenden alleen gratis boven de €22.

  11. #686

    Standaard

    Ik heb het nu helemaal gehad met Play.

    aankopen bij Play zijn in feite belastingvrij maar als je prijsvergelijkingsites checked zijn ze qua prijzen vrijwel gelijk aan amazon waar je wel gewoon 19% belasting betaald.
    In feite steekt Play die belastingsvoordeel al in zijn eigen zak en daarbij komt ook nog eens hun belachelijk hoge valutakosten die zij aan hun klanten buiten de UK doorberekenen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  12. #687

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dat bedoelt hij niet. Bij Amazon UK is verzenden alleen gratis boven de €22.
    Bij Amazon.co.uk is zijn de verzendkosten gratis vanaf 25,- Engelse ponden. Dat is zo'n € 29,-.

  13. #688

    Standaard

    Dat bedoelde ik inderdaad niet. Ik bestel liever 2 items met een waarde van 25 pond of meer, dan steeds risico te lopen bij Play.com voor 1 item. Ofzo.
    **** me gently with a chainsaw.

  14. #689
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Bij Amazon.co.uk is zijn de verzendkosten gratis vanaf 25,- Engelse ponden. Dat is zo'n € 29,-.
    Officieel bij 25 pond, maar ik heb al twee keer gratis verzendkosten gekregen bij orders van minder (22 pond en 23,50 pond). Het ging in beide gevallen wel om een order van meerdere producten, wellicht dat dat hielp, maar eerlijk gezegd weet ik niet waarom de optie 'gratis verzending' mogelijk was.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  15. #690

    Standaard

    Ik heb letterlijk honderden dvd's / blu-ray's / games etc... gekocht bij play. En dus blijkbaar altijd mazzel gehad (bijv laatst met alien egg CE bv)
    Maar ik ga nu over naar Amazon.co.uk want wil inderdaad niet weer het risico lopen dat ik op een order van 60 euro, 25 extra moet betalen.
    Of het moet echt iets exclusief's zijn van play, zoals sommige steelbooks.

  16. #691

    Standaard

    voor 't eerst postbode aan de deur met rekening.

    Wat play alleen fout doet in dit verhaal is dat zij de waarde die je betaald als waarde opgeven, alleen wanneer je de ponden met euro's vergelijkt zit daar een aantal euro's verschil in.

    In mijn geval

    besteld bedrag : 25,49 in euro's
    in ponden is dat artikel : 17,99
    in euro's is dat volgens de koers van vandaag: 17.99 GBP = 21.1409 EUR (www.xe.com)

    de overige 4,3491 zijn dus verzendkosten, en die moeten NIET worden meegerekend in de waarde.

    Nu moet ik 18,01 betalen omdat play de verkeerde waarde opgeeft.

    BEDANKT PLAY, tot nooit meer ziens.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  17. #692

    Standaard

    Bij play betaal je geen verzendkosten, het is puur de verkeerde koers die ze hanteren op de site waardoor je zo'n verkeerd bedrag betaald. Ik zou er iig even achteraan mailen dat dit niet kan, wellicht zijn ze nog coulant.

  18. #693

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    voor 't eerst postbode aan de deur met rekening.

    Wat play alleen fout doet in dit verhaal is dat zij de waarde die je betaald als waarde opgeven, alleen wanneer je de ponden met euro's vergelijkt zit daar een aantal euro's verschil in.

    In mijn geval

    besteld bedrag : 25,49 in euro's
    in ponden is dat artikel : 17,99
    in euro's is dat volgens de koers van vandaag: 17.99 GBP = 21.1409 EUR (www.xe.com)

    de overige 4,3491 zijn dus verzendkosten, en die moeten NIET worden meegerekend in de waarde.

    Nu moet ik 18,01 betalen omdat play de verkeerde waarde opgeeft.

    BEDANKT PLAY, tot nooit meer ziens.
    balen: ben alleen bang dat je die €12.50 inklaringskosten niet terug krijgt

    wilde eigenlijk The Pacific blu Ray bestellen bij play (voor mij mooiste uitgave) maar als ik dit zo lees is dat geen optie
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  19. #694

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Bij play betaal je geen verzendkosten, het is puur de verkeerde koers die ze hanteren op de site waardoor je zo'n verkeerd bedrag betaald. Ik zou er iig even achteraan mailen dat dit niet kan, wellicht zijn ze nog coulant.
    Het is geen verkeerde koers hoor, het is gewoon een erg ongunstige koers die zij rekenen.

    Wie zou je moeten mailen en wat kan er dan niet?

  20. #695

    Standaard

    ERROR NR 2 bij play.com

    Play heeft als waarde opgegeven 25,99 PONDEN. Terwijl het euro's waren.

    Wat een stelletje %$&#^(! bij play.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  21. #696

    Standaard

    Afgelopen zondag bij Amazon.com voor $150 aan DVDs besteld en de 'duurste' optie gekozen voor verzenden (de onderste vd 3 opties) waar je dus ook een import fee betaald aan amazon.

    Gisteren verzonden en vandaag al binnen!

    Dit vind ik nou een superoplossing. Het betalen van BTW vind ik niet zo'n ramp, maar die vervloekte inklaringskosten voorgeleverde wanprestatie en het soms maanden wachten totdat een luilak bij de douane/tnt eindelijk eens z'n werk gaat doen is gewoon killing.

    En deze optie bij Amazon biedt eindelijk de mogelijkheid om de narigheid van douane te voorkomen. Heel blij ermee.

    UK dvd kijk ik nu net zo vaak naar amazon als play met het gratis verzenden. Dan heb je iig geen last vd douane.

  22. #697

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joe_Cool Bekijk bericht
    Afgelopen zondag bij Amazon.com voor $150 aan DVDs besteld en de 'duurste' optie gekozen voor verzenden (de onderste vd 3 opties) waar je dus ook een import fee betaald aan amazon.

    Gisteren verzonden en vandaag al binnen!

    Dit vind ik nou een superoplossing. Het betalen van BTW vind ik niet zo'n ramp, maar die vervloekte inklaringskosten voorgeleverde wanprestatie en het soms maanden wachten totdat een luilak bij de douane/tnt eindelijk eens z'n werk gaat doen is gewoon killing.

    En deze optie bij Amazon biedt eindelijk de mogelijkheid om de narigheid van douane te voorkomen. Heel blij ermee.

    UK dvd kijk ik nu net zo vaak naar amazon als play met het gratis verzenden. Dan heb je iig geen last vd douane.
    Zo doe ik het ook al een behoorlijk lange tijd.
    In plaats van steeds losse boeken/games/DVDs te bestellen wacht ik steeds even en bestel zo een aantal keer per jaar een flink pakket.
    Per koerier heb je t na 1 dag al thuis vanuit de UK en 2 dagen vanuit de USA. Geen douanegemiep meer, je kan je zending online volgen, hij is snel binnen, je moet er voor tekenen.....allemaal voordelen.

  23. #698

    Standaard

    Een vraagje over die duurste verzendoptie bij Amazon.com:
    De douanekosten die je betaalt staan aangegeven met "Import Deposit":

    Moet je daar achteraf soms nog geld bij bijbetalen, of krijg je daar soms nog geld van terug?

    Of staat dit gewoon vast? (De term 'deposit' kan voor wat verwarring zorgen.)

  24. #699

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lotman Bekijk bericht
    Een vraagje over die duurste verzendoptie bij Amazon.com:
    De douanekosten die je betaalt staan aangegeven met "Import Deposit":

    Moet je daar achteraf soms nog geld bij bijbetalen, of krijg je daar soms nog geld van terug?

    Of staat dit gewoon vast? (De term 'deposit' kan voor wat verwarring zorgen.)
    Het eventueel teveel betaalde bedrag wordt terug gestort. Mocht het deposit niet toereikend zijn om de douanekosten te voldoen, dan volgt er geen navordering van Amazon.

    What if the actual Import Fees are less than the Import Fees Deposit I was charged?
    If the actual Import Fees (paid by carrier on behalf of the recipient to the customs and tax authorities of the destination country) are less than the Import Fees Deposit collected by us on your behalf, you will automatically be refunded the difference to the payment method you used for the order. You will receive a notification e-mail to confirm the amount of the refund. The process takes 60 days from the shipment date.

    What if the actual Import Fees are more than the Import Fees Deposit I was charged?
    For items sold by Amazon Export Sales, Inc., you will not be charged any additional fees if the actual Import Fees exceed the Import Fees Deposit we estimated. For items sold by Merchants, please check the applicable Merchant's policies.
    Bron: http://www.amazon.com/gp/help/custom...596184&#import

  25. #700

    Standaard

    Hoewel die duurste optie mij laatst ook bevallen is, betaal je toch wel een behoorlijk stuk meer. Laatst een boxset van 70 dollar, met die dure optie kwam het op 133 dollar, dat is bijna het dubbele! Inderdaad "handiger" als je wacht en meerdere boxen tegelijkertijd koopt en binnen een paar dagen binnen!
    **** me gently with a chainsaw.

Pagina 28 van 37 EersteEerste ... 18242526272829303132 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •