Pagina 29 van 37 EersteEerste ... 19252627282930313233 ... LaatsteLaatste
De resultaten 701 tot 725 van 912 worden weergegeven.
  1. #701

    Standaard

    Ik bestel al enige tijd niks meer bij play.com doordat ik de koers berekening ook zo scheef vind. Dit was een jaar leden.. zo nog niet. 18pound was een 18/19e nu is dat ineens gewoon 27euro ofzo. Ben blij dat ik play al enige tijd links laat liggen als ik het zo lees amazon.co.uk is goedkoper en je betaald nu geen verzendkosten meer ook al koop je iets voor 10euro!

    + het feit dat je bij play ook nog een telang moet wachten werkdag of 10 en bij amazon 2 werkdagen en het ligt in de bus.

  2. #702

    Standaard

    Voor de geïnteresseerden: er staat een heel artikel over de wetgeving rond invoerrechten in het maartnummer van Budget & Recht.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #703

    Standaard

    Vandaag een brief gehad van TNT post met het verzoek tot betaling van douane kosten en inklaringsrechten (a 17,25) van een pakketje wat ik in november 2010 heb ontvangen (waarde 25 euro). Daar zat toen geen factuur bij!

    Nu claimen ze in de brief gedateerd 11april 2011 van wel en of ik het nu alsnog 6 maanden later wil gaan betalen.
    Nu is het zo dat in dit specifieke geval ik precies weet om welke game (al staat er DVD in de brief) het gaat en ik had deze destijds best willen weigeren. De invoerrechten en inklaringskosten zijn 75% van de pakketwaarde, dus laat dan maar zitten. Kan dat met terugwerkende kracht?
    Mijn vraag: wat kan ik nu het beste doen om van deze kosten af te komen?

    Ik kan natuurlijk nooit bewijzen dat ik de factuur niet bij het pakket heb gehad.
    Mijn begrotingstekort
    Co-Star Trader
    Safe Trader

  4. #704

    Standaard

    Waar kan je tegenwoordig buiten de EU nog 'veilig' Blu-Rays kopen? Vroeger deed ik dit met DVD's altijd bij DVD Pacific en er is nooit een pakketje onderschept door de douane. Wel toen ik met Blu-Ray's begon en zonder nadenken een Rambo box bij Amazon.com bestelde. Sindsdien heb ik eigenlij weinig uit het buitenland gehaald. Sterker nog ik heb een hele tijd zelfs maar weinig Blu-Rays aangeschaft. :-0

    En hoe zit het met US-Import via Amazon.co.uk?
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  5. #705

    Standaard

    Bij www.planetaxel.com ben je veilig. Alle bestellingen worden vanuit de EU gestuurd en daardoor heb je geen douanekosten.

  6. #706

    Standaard

    Wat ik vandaag niet zo wist te appreciëren van Play was dat ze een waarde op het pakje hebben vermeld die *hoger* was dan de werkelijkheid. Het was nog onder de maximumwaarde maar aangezien ze bij ons op de post niet kunnen lezen of schrijven, laat staan de diverse munteenheden uit elkaar houden, vind ik het toch maar griezelig.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    [...]En hoe zit het met US-Import via Amazon.co.uk?
    Wordt vanuit de states/canada verzonden dus daar loop je ook het risico van invoerrechten en btw.

  8. #708

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Florus Bekijk bericht
    Vandaag een brief gehad van TNT post met het verzoek tot betaling van douane kosten en inklaringsrechten (a 17,25) van een pakketje wat ik in november 2010 heb ontvangen (waarde 25 euro). Daar zat toen geen factuur bij!

    Nu claimen ze in de brief gedateerd 11april 2011 van wel en of ik het nu alsnog 6 maanden later wil gaan betalen.
    Nu is het zo dat in dit specifieke geval ik precies weet om welke game (al staat er DVD in de brief) het gaat en ik had deze destijds best willen weigeren. De invoerrechten en inklaringskosten zijn 75% van de pakketwaarde, dus laat dan maar zitten. Kan dat met terugwerkende kracht?
    Mijn vraag: wat kan ik nu het beste doen om van deze kosten af te komen?

    Ik kan natuurlijk nooit bewijzen dat ik de factuur niet bij het pakket heb gehad.
    zo'n geintje flikte UPS mij enige tijd gelden ook.
    Ik had een pakketje uit de USA ontvangen zonder nota, 2 maanden later kreeg ik opeens een rekening die binnen 2 dagen betaald moest zijn anders zou ik extra administratie kosten moeten betalen bla bla. Ik bellen dat er destijd niks bijzat en dat ik dus niet van plan was te betalen, ook omdat ik niet de mogelijkheid gehad heb het pakket te weigeren, en mij nu dus verplicht werd gesteld de belasting+kosten ups te betalen.

    Ik had zóiets van f*ck jullie, maar toen kwamen ze opeens elke dag aan de deur om dat bedrag zeiken. Uitendelijk toch maar betaald om van het gezeik af te zijn maar achterlijk is het wel.
    Zeker omdat de belasting maar 7 euro was en die kosten van UPS het dubbele, en nooit excuus gehad voor de absurd late rekening.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  9. #709

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    zo'n geintje flikte UPS mij enige tijd gelden ook.
    Ik had een pakketje uit de USA ontvangen zonder nota, 2 maanden later kreeg ik opeens een rekening die binnen 2 dagen betaald moest zijn anders zou ik extra administratie kosten moeten betalen bla bla. Ik bellen dat er destijd niks bijzat en dat ik dus niet van plan was te betalen, ook omdat ik niet de mogelijkheid gehad heb het pakket te weigeren, en mij nu dus verplicht werd gesteld de belasting+kosten ups te betalen.

    Ik had zóiets van f*ck jullie, maar toen kwamen ze opeens elke dag aan de deur om dat bedrag zeiken. Uitendelijk toch maar betaald om van het gezeik af te zijn maar achterlijk is het wel.
    Zeker omdat de belasting maar 7 euro was en die kosten van UPS het dubbele, en nooit excuus gehad voor de absurd late rekening.
    Ik blijf dit toch rare redeneringen vinden. Je bestelt het pakje zelf toch? En je weet dat er douanekosten kunnen komen. Om dan als er een rekening komt te zeggen 'ja hoor, ik had willen weigeren' is een beetje gek. Je wist het immers van te voren en je hebt de gok genomen door in de VS te bestellen. Die gok kan in je nadeel uitvallen, maar daar kan noch Amazon noch UPS wat aan doen. Waarom bestelt iedereen die hier zeurt nog buiten de EU? Als je geen dounekosten wil, gewoon binnen de EU kopen of bij de free record shop en anders niet zeiken.

  10. #710

    Standaard

    Je moet wel goed lezen Oakey, le-nnart geeft aan dat hij niet de mogelijkheid had het pakket te weigeren en 2 maanden later pas de factuur sturen is wel erg slordig en getuigt niet van een degelijke administratie.
    Verder ben ik het geheel met je eens, maar met de kanttekening dat als je onder de 22 euro blijft je niet binnen de EU hoeft te bestellen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #711

    Standaard

    Die factuurpraktijken zijn courant in die sector. Bij de gewone slakkenpost moet je betalen aan de deur ben je er van af. Bij koerierdiensten als FedEx en UPS krijg je achteraf een onaangename factuur. Voordeel is dan weer wel dat je pakket niet opgehouden geweest is zoals veelal bij de niet getraceerde post het geval is.

  12. #712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Je moet wel goed lezen Oakey, le-nnart geeft aan dat hij niet de mogelijkheid had het pakket te weigeren en 2 maanden later pas de factuur sturen is wel erg slordig en getuigt niet van een degelijke administratie.
    Dit had ik wel gezien, maar ik vind het geen argument. Bij TNT kan weigeren inderdaad, maar is dit niet enkel uit coulance? De vraag is dus of UPS onrechtmatig handelt. Bovendien ga je bij een bestelling bij een online store altijd akkoord met de voorwaarden, waarin altijd expliciet genoemd wordt dat er douanekosten bij kunnen komen. Als er niets over in de voorwaarden staat moet je zeker bezwaar aantekenen, zonee dan moet je niet zeuren. Weigeren aan de deur vind ik asociaal, aangezien het zowel de vervoerder als de verzender op kosten jaagt terwijl die er beiden niets aan kunnen doen dat je geen zin hebt om douanekosten te betalen, terwijl je wist dat dit kon gebeuren.

    Belastingen betalen is nooit leuk, maar het is nu eenmaal zo.
    Laatst aangepast door Oakey : 18-06-2011 om 18:50

  13. #713

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik blijf dit toch rare redeneringen vinden. Je bestelt het pakje zelf toch? En je weet dat er douanekosten kunnen komen. Om dan als er een rekening komt te zeggen 'ja hoor, ik had willen weigeren' is een beetje gek. Je wist het immers van te voren en je hebt de gok genomen door in de VS te bestellen. Die gok kan in je nadeel uitvallen, maar daar kan noch Amazon noch UPS wat aan doen. Waarom bestelt iedereen die hier zeurt nog buiten de EU? Als je geen dounekosten wil, gewoon binnen de EU kopen of bij de free record shop en anders niet zeiken.
    Ik vind persoonlijk dat jij nogal moeilijk doet over wat andere vinden.

    UPS moet gewoon doen waar ik voor betaal, en dat is dat pakket van a naar b leveren, en mocht ik moeten betalen dat meteen melden. Waar betaal ik in hemelsnaam "servicekosten" (want voor de wijsneuzen onderons, zo noemt UPS dat)(welke service ??).

    Daarbij had je ook beter moeten lezen dat ik niet zo gecharmeerd was van de stalk-praktijken van UPS.

    Maar jij zal wel bij de ups werken ofzo, en vinden dat ik blij moet zijn dat ups 2 maanden na leveren nog met een rekening aan komt zetten ?

    Enne, zeiken dat doe ik op de toilet, dus ff je toon wat minderen.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  14. #714

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Ik vind persoonlijk dat jij nogal moeilijk doet over wat andere vinden.
    Waarom post je dan op een forum? Om alleen gelijk te krijgen van anderen?

    Ik bestel zelf nooit bij online stores die niet via TNT verzenden, omdat alle andere vervoerders grote nadelen hebben (pakket kilometers ver ophalen als je niet thuis bent, gedoe met douanekosten etc). Het staat altijd in de voorwaarden welke vervoerder de store gebruikt, dus daar kun je gewoon op selecteren. Goedkope verzendkosten hebben altijd een addertje onder het gras...
    Laatst aangepast door Oakey : 20-06-2011 om 21:19

  15. #715

    Standaard

    Volgens mij heb jij geen idee waar je 't over hebt. UPS is nou niet bepaald een goedkope vervoerder te noemen. Voordeel van UPS is dat je het snel in huis hebt. Maar dat voordeel gaat teniet wanneer zij maanden later een rekening sturen voor destijds gemaakte belasting.

    Over die belasting hoor je mij ook niet zeuren, ik vond het alleen belachelijk dat UPS zéér laat met deze rekening aan komt zetten, en dan wel doodleuk "service"-kosten in rekening brengt.
    Uh...welke service ?
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  16. #716

    Standaard

    Tja, er staat toch echt in de voorwaarden dat je als je via UPS (laat) verzenden UPS laat optreden als inklaarder en nergens staat genoemd dat je op de dag van ontvangst van de zending tevens een factuur van de inklaringskosten zou moeten krijgen: http://www.ups.com/media/nl/terms_carriage_nl.pdf
    Bovendien staat nergens dat je het recht hebt om een pakket waarop inklaringskosten van toepassing zijn zou mogen weigeren of terugsturen, er staat enkel dat je als ontvanger deze kosten in rekening gebracht krijgt door UPS.

    Maarja, wie leest er nog voorwaarden. Meteen op 'akkoord' klikken is wel zo gemakkelijk.

  17. #717

    Standaard

    Jij bent zeker een ambtenaar want alleen ambtenaren zijn zulke azijnpissers als jij bent.

    't zal je misschien ontgaan zijn, maar niet altijd wordt de vervoerder genoemd. Jij bent schijnbaar alle voorwaarden uit je hoofd, ik heb wel wat beters te doen. En niemand vind het leuk om 2 maanden later een rekening te ontvangen, jij schijnbaar wel, want dat mag volgens de voorwaarden....
    *kuch*
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  18. #718

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Jij bent zeker een ambtenaar want alleen ambtenaren zijn zulke azijnpissers als jij bent.
    Lekker lomp...ik denk dat je beter op geenstijl.nl kunt posten
    Daar krijg je meestal wel gelijk als je maar wat roept

  19. #719

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Jij bent zeker een ambtenaar want alleen ambtenaren zijn zulke azijnpissers als jij bent.
    Een beetje respect voor de ambtenaren. Het is niet leuk om zoiets te moeten lezen.

  20. #720

    Standaard

    Ik heb uiteindelijk maar betaald; want zoals gezegd; TPG (PostNL inmiddels) mag dit wettelijke doen op basis van de pakket waarde en je hebt dus geen poot om op te staan. Een zending weigeren is inderdaad een coulanche regel en geen wetgeving.
    Leuk is uiteraard anders. Misschien bij de volgende verkiezingen eens opletten welke partij en nu echte open grenzen in het partij programma zet.
    Mijn begrotingstekort
    Co-Star Trader
    Safe Trader

  21. #721

    Standaard

    Beste forummers,

    Aangezien ik zeer binnenkort ook ga begeven op de mogelijkheid om R1-dvd's te bestellen, wil ik even kort navragen hoe de actuele tarieven zijn.
    Ik begrijp dat bij een waarde tussen € 22 en € 150 je inklaringskosten en 19% BTW kwijt ben. Bedragen de inklaringskosten nog steeds € 12,50 of zijn ze inmiddels hoger geworden?

    Ik heb interesse in een dvd die 22,16 dollar kost. Met de verzendkosten (3.99 en 2,49) kom ik uit op 28,64 dollar. Volgens GWK zou het dan € 19,39 zijn waardoor het onder de € 22 blijft. Ik neem aan dat de douane de normale koers hanteert en niet een hogere koers.

  22. #722

    Standaard

    Douane bepalen hun koers per maand (zo is dat toch in België), en bij schommelingen hoger dan 5 % kan deze worden aangepast in de loop van de maand.

    Voor Nederland:

    http://www.douane.nl/zakelijk/koersl...#P25752_161874

    Voor België:

    http://tarweb.minfin.fgov.be/itarbel...cs/coursNL.htm

    Als je beide vergelijkt zul je zien dat het dezelfde wisselkoersen zijn, neem aan door EU wetgeving dat deze wisselkoersen in heel de EU dezelfde zijn.


    Bovendien in je berekening moet enkel de waarde van de DVD kleiner zijn dan 22 euro. Het is pas eens de dvd de waarde van 22 euro overschrijdt je ook BTW moet betalen op de verzendingskosten.

  23. #723

    Standaard

    Helder. Bedankt voor de link.

  24. #724

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Beste forummers,

    Aangezien ik zeer binnenkort ook ga begeven op de mogelijkheid om R1-dvd's te bestellen, wil ik even kort navragen hoe de actuele tarieven zijn.
    Ik begrijp dat bij een waarde tussen € 22 en € 150 je inklaringskosten en 19% BTW kwijt ben. Bedragen de inklaringskosten nog steeds € 12,50 of zijn ze inmiddels hoger geworden?

    Ik heb interesse in een dvd die 22,16 dollar kost. Met de verzendkosten (3.99 en 2,49) kom ik uit op 28,64 dollar. Volgens GWK zou het dan € 19,39 zijn waardoor het onder de € 22 blijft. Ik neem aan dat de douane de normale koers hanteert en niet een hogere koers.
    Als de waarde van het bestelde artikel onder de €22 blijft, hoef je geen btw te betalen. Alleen in het geval het artikel meer dan €22 kost, moet je de verzendkosten erbij optellen en dien je over het gehele bedrag (dus inclusief verzendkosten) btw te betalen.

    Zie: http://www.douane.nl/particulier/int...nkopen-02.html

    Inklaringskosten zijn alleen verschuldigd als er btw, douanerechten en/of andere invoerheffingen geheven worden. Artikelen met een waarde onder de €22 blijven hier in principe dus van verschoond.

    Zie: http://www.postnl.nl/voorthuis/pakke...hetbuitenland/

  25. #725

    Standaard

    Ik laat artikelen uit het buitenland meestal verzenden als "gift" (kado dus) en bij cd's lukt me dat tot een maximum van 10 tegelijk, dvd's meestal 1 flinke box of 4 losse dvd's. Al die pakjes komen dus aan zonder ooit een extra cent te hebben betaald..... Bij cd's laat ik wel af en toe de cd's met covers maar zonder doosjes verzenden.

Pagina 29 van 37 EersteEerste ... 19252627282930313233 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •