Pagina 31 van 37 EersteEerste ... 21272829303132333435 ... LaatsteLaatste
De resultaten 751 tot 775 van 912 worden weergegeven.
  1. #751

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dat is in Nederland niet, PostNL is een bedrijf waar geen overheidsgeld (meer) heen gaat. En er zijn ook andere postbedrijven actief, dus een monopolie hebben ze ook niet (meer). Alleen nog op brieven tot 20 gram met daaraan gekoppeld een bezorgplicht, waar ze nu juist van af willen omdat niemand dit soort brieven nog verstuurt en dit ook niet meer kostendekkend te maken is in de huidige tijd.

    Een bedrijf dat BTW moet afdragen berekent de kosten van het afdragen (de administratie e.d.) daarvan toch ook door aan de klant? Alleen zie je dat niet apart op je factuur wat wel het geval is bij deze toeslagen. Ik snap dit probleem niet zo (behalve dat ik mijn geld ook liever in mijn zak houd dan er meer dan 50% belasting over te betalen en dan nog over alles wat ik koop 21% BTW...)
    volgens mij heeft post.nl/TNT wel het alleenrecht om pakjes in te klaren; Sandd b.v. mag dit niet

    probleem is inderdaad het feit dat de EU een grote muur om Europa heeft gebouwd om import van b.v. dvd's tegen te gaan; ze moeten gewoon de grens waarboven je BTW moet betalen (€22) gewoon verhogen naar b.v. €100
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  2. #752

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    ze moeten gewoon de grens waarboven je BTW moet betalen (€22) gewoon verhogen naar b.v. €100
    Helemaal mee eens. De grens van € 22,- is niet meer van deze tijd en dient hoger te worden.

  3. #753

    Standaard

    Het kan nog erger, in Groot-Brittannië is de grens 15 pond....
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #754

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Het kan nog erger, in Groot-Brittannië is de grens 15 pond....
    Dat is zo'n 19 euro, dus dat valt wel mee .

  5. #755

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Dat is zo'n 19 euro, dus dat valt wel mee .
    Is toch 15 a 20% lager en als je een Criterion koper bent dan is dat net te laag en de pakkans lijkt daar veel hoger te zijn.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Helemaal mee eens. De grens van € 22,- is niet meer van deze tijd en dient hoger te worden.
    Waarom zou je op goederen van buiten de EU geen BTW hoeven te betalen en op goederen van binnen de EU wel? Dan benadeel je wel heel erg je binnenlandse markt.
    Het eerlijkst zou zijn dan op alle goederen van buiten de EU BTW te heffen, dus helemaal geen grens.

  7. #757

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Waarom zou je op goederen van buiten de EU geen BTW hoeven te betalen en op goederen van binnen de EU wel? Dan benadeel je wel heel erg je binnenlandse markt.
    Het eerlijkst zou zijn dan op alle goederen van buiten de EU BTW te heffen, dus helemaal geen grens.
    Kan ik het op zich nog wel mee eens zijn, maar dan moet PostNL ook geen extra heffing er bovenop doen van 12 euro nog wat.

  8. #758

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Waarom zou je op goederen van buiten de EU geen BTW hoeven te betalen en op goederen van binnen de EU wel? Dan benadeel je wel heel erg je binnenlandse markt.
    Het eerlijkst zou zijn dan op alle goederen van buiten de EU BTW te heffen, dus helemaal geen grens.
    Ja dat is het argument wat de douane (in opdracht vanuit de EU) hanteert ja.
    Dat wil niet zeggen dat het een logisch argument is, er zijn namelijk ook gewoon producten die wel in het buitenland te koop zijn en niet binnen de EU.
    Als ik iets in het buitenland koop wat niet in de EU beschikbaar is, waarmee benadeel ik dan de "binnenlandse markt".

    Daarbij, wanneer ik naar de USA vlieg mag ik tegenwoordig voor bijna €500,- importeren. En met de post maar 22 ? vreemde verhouding.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  9. #759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Ja dat is het argument wat de douane (in opdracht vanuit de EU) hanteert ja.
    Dat wil niet zeggen dat het een logisch argument is, er zijn namelijk ook gewoon producten die wel in het buitenland te koop zijn en niet binnen de EU.
    Als ik iets in het buitenland koop wat niet in de EU beschikbaar is, waarmee benadeel ik dan de "binnenlandse markt".

    Daarbij, wanneer ik naar de USA vlieg mag ik tegenwoordig voor bijna €500,- importeren. En met de post maar 22 ? vreemde verhouding.
    Vrije marktwerking toch ? Dat houdt in dat ik mag kopen waar ik wil.
    Helaas niet dus.

    En er zijn inderdaad veel producten die hier niet te koop zijn, zeker op DVD/CD gebied.

  10. #760

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Vrije marktwerking toch ? Dat houdt in dat ik mag kopen waar ik wil.
    Helaas niet dus.
    Klopt, in Nederland moet je BTW betalen en op sommige zaken accijnsen. Dus als je spullen uit het buitenland importeert, zul je die alsnog moeten afdragen aan de staat. Dat is juist wel logisch. Vrije marktwerking is er nu juist door de EU gekomen (binnen de EU), vroeger moest je al invoerrechten betalen als je iets uit Frankrijk liet komen.

    Dat je daar geen zin in hebt is een ander verhaal. Dan zou je kunnen overwegen te emigreren naar de VS waar ze in sommige staten geen BTW heffen en waar de inkomstenbelasting ook zeer laag is, maar waar ook de gaten in het wegdek zitten midden in NYC zonder dat het iemand interesseert en je van de ene op de andere dag ontslagen kan worden zonder WW en zonder ziektekostenverzekering, en waar ze je ook niet helpen als je je onverzekerd met uitgezaaide kanker bij het ziekenhuis meldt. Dat is dan weer het voordeel van NL waar die BTW ook gebruikt wordt voor de aanleg van wegen, gratis onderwijs en ziektekosten.

    Als bepaalde spullen hier niet te krijgen zijn kan ieder bedrijf die importeren en vervolgens weer doorverkopen met BTW aan particulier. Je kan het ook zelf doen en dan de BTW afdragen. Ik zie dit niet als valide argument om dan maar geen BTW af te hoeven dragen.

    De grens van €500 bij reizigers is omdat niet valt te controleren wat iemand aan t-shirts en prullaria in het buitenland heeft gekocht onder dat bedrag. Bij internetaankopen kan dit natuurlijk wel.

    Het is maar goed dat niet iedereen persoonlijk voor zich mag uitmaken welke belasting hij of zij wel of niet wil afdragen.
    Laatst aangepast door Oakey : 17-10-2012 om 18:20

  11. #761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dat je daar geen zin in hebt is een ander verhaal. Dan zou je kunnen overwegen te emigreren naar de VS waar ze in sommige staten geen BTW heffen en waar de inkomstenbelasting ook zeer laag is, maar waar ook de gaten in het wegdek zitten midden in NYC zonder dat het iemand interesseert en je van de ene op de andere dag ontslagen kan worden zonder WW en zonder ziektekostenverzekering, en waar ze je ook niet helpen als je je onverzekerd met uitgezaaide kanker bij het ziekenhuis meldt. Dat is dan weer het voordeel van NL waar die BTW ook gebruikt wordt voor de aanleg van wegen, gratis onderwijs en ziektekosten.
    Grappig dat mensen altijd deze argumenten erbij halen.
    Je kan ook uitgaan van het feit dat je voor 50$ je auto vol gooit, een nieuwe auto met een V6, 5drs, Kost je daar 25.000$, een politie agent in de grote steden ontvangt aan salaris inc. toeslagen van 60.000$ per jaar.
    Je woonoppervlakte is zo groot als een gemiddelde straat hier in Nederland en boodschappen kosten de helft tov. NL.

    Ziektekosten kunnen gewoon in je arbeidsvoorwaarden zijn meegenomen.

    Elk land heeft voor- en nadelen dus enkel de negatieve kanten van een land opnoemen heeft ook geen zin.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  12. #762

    Standaard

    Daarom dus ook niet klagen als je btw moet betalen hier, je hebt er ook de voordelen van als je hier woont.
    Laatst aangepast door Oakey : 18-10-2012 om 20:45

  13. #763

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Daarom dus ook niet klagen als je btw moet betalen hier, je hebt er ook de voordelen van als je hier woont.
    maar de discussie gaat niet over de BTW maar over die €12.50 die je extra moet betalen

    Eigelijk zou je moeten kunnen aangeven bij de belasting dat je iets uit het buitenland koop waarover je btw moet betalen en dat je dat dan ook alvast kan betalen, maar ja dat zal wel weer te lastig worden....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  14. #764

    Standaard

    Een import moet ingeklaard worden bij aankomst in het land van bestemming, en niet een jaar later via een belastingsbrief waarop je kan invullen wat je maar wenst.

    Ik zie het probleem niet zo hoor, in een haven als Rotterdam werken dagelijks duizenden administratieve werknemers in honderden bedrijven aan inklaringsdocumenten. Waarom zou een postbedrijf dat plots gratis moeten doen? Alle andere bedrijven rekenen het gewoon door in hun verkoopprijs, dat kunnen zij moeilijk doen want ze verkopen niets, het is de afzender die de dienst betaalt.

  15. #765

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Daarom dus ook niet klagen als je btw moet betalen hier, je hebt er ook de voordelen van als je hier woont.
    Als je dit topic leest zal je zien dat bijna niemand klaagt over het feit dat je BTW moet betalen. Waar iedereen over klaagt is het feit dat de Post belachelijke tarieven hanteert.

    En zeker wanneer het bedrag een BTW slechts enkele euro's is, de inklaringskosten totaal niet in verhouding staan.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  16. #766

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Als je dit topic leest zal je zien dat bijna niemand klaagt over het feit dat je BTW moet betalen. Waar iedereen over klaagt is het feit dat de Post belachelijke tarieven hanteert.

    En zeker wanneer het bedrag een BTW slechts enkele euro's is, de inklaringskosten totaal niet in verhouding staan.
    De tarieven doen voor ons aan als belachelijk, vooral omdat wij maar voor een klein bedrag wat aanschaffen, maar zoals al eerder door mij en Oakey aangegeven moeten er wel een hoop kosten gemaakt worden door PostNL, dus zo heel gek is dat bedrag nog niet(al lijkt het wel het hoogste van bedragen die ik heb ik gezien van andere landen, uitgezonderd vervoerders als DHL).
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #767

    Standaard

    je kan natuurlijk post NL wel kunnen verdedigen, maar als je nagaat dat op bijvoorbeeld een klein pakketje vanuit de USA je slechts 6/7 dollar porto betaald. Het voor dat bedrag dus vanuit Nephi,Utah naar Amsterdam kan komen. Dan staat niet alleen in verhouding tot de verschuldigde BTW, maar zéker ook ten opzichte van de overige gemaakte transport kosten.

    Voor 12,50 kan een willekeurige student een uur werken inclusief de werkgeverslasten.
    Maar PostNL hoef je echt niet te verdedigen.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  18. #768

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    je kan natuurlijk post NL wel kunnen verdedigen, maar als je nagaat dat op bijvoorbeeld een klein pakketje vanuit de USA je slechts 6/7 dollar porto betaald. Het voor dat bedrag dus vanuit Nephi,Utah naar Amsterdam kan komen. Dan staat niet alleen in verhouding tot de verschuldigde BTW, maar zéker ook ten opzichte van de overige gemaakte transport kosten.

    Voor 12,50 kan een willekeurige student een uur werken inclusief de werkgeverslasten.
    Maar PostNL hoef je echt niet te verdedigen.
    Jij leest gewoon niet mijn eerdere geplaatste argumenten. Je vergeet alleen al het feit dat PostNL misschien niet eens de gemaakte kosten terug krijgt als het pakket bijvoorbeeld geweigerd wordt. En als je niet wil begrijpen dat de verhouding t.o.v. de BTW in zijn geheel niet uitmaakt wat betreft gemaakte kosten(het gaat niet alleen om transportkosten), tsja.

    Met alleen dat uurloon en de werkgeverslasten ben je er dus nog lang niet en dan heb ik het nog niet gehad of er wel genoeg studenten op de betreffende tijden beschikbaar zijn, maar misschien kunnen we wel iemand nemen van een sociale werkplaats, die zijn nog goedkoper en willen we ook graag outsourcen.

    Vergeet niet dat ik die kosten ook hoog vind en ze liever lager of helemaal niet zou zien, maar dat als je er iets genuanceerder naar kijkt ze helemaal zo gek nog niet zijn.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #769

    Standaard

    Post NL zegt zelf het volgende te doen voor de inklaringskosten.

    1. kosten voor het opmaken van de vereiste douaneaangifte;
    2. het voorschieten van de verschuldigde douanerechten (voorheen invoerrechten), BTW en/of andere invoerheffingen aan de overheid;
    3. kosten voor het eventueel aanschrijven van de ontvanger wanneer de inhoud, waarde en gegevens van de zending niet overeenkomen of onvolledig zijn;
    4. het vaststellen van product en waarde;
    5. opslag- en bewaarkosten;
    6. incasso kosten;
    7. administratieve kosten.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  20. #770

    Standaard

    Ik hoor net dat het eerste pakketje uit Amerika (besteld via Amazon UK) is aangekomen. En er hoefde niets aan de deur te worden betaald terwijl de dvd zelf al boven de 22 euro is. Heb ik dan geluk gehad of krijg je nog later een rekening? Of zit deze er misschien in? Dat laatste kan ik pas vanavond zien. Het tweede pakket is nog onderweg.

  21. #771

    Standaard

    Ik zeg mazzel. Stond er een waarde op het pakketje? Ik ben er nog steeds niet achter hoe er te werk wordt gegaan. Doen ze een steekproef of hebben ze gewoon niet altijd zin om dingen te controleren?
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  22. #772

    Standaard

    Ik weet echt niet hoe een Douane te werk gaat, maar weet wel aan de hand van een voorbeeld dat het soms gericht is naar een specifiek pakket. Ik werk ook in een logistiek bedrijf (ik ben packer) en we hadden een paar maand geleden bezoek van de douane. Ze moesten een specifiek pakket hebben dat al op pallet stond tussen andere pakkets. Hebben ze de helft van de pallet moeten zetten om aan dat pakketje te kunnen. Een heel gedoe... pakket moest echt weer open gedaan worden, packlijst werd grondig gecontroleerd, inhoud werd geverifieerd of het wel klopte met de packlijst, gewicht, en natuurlijk de factuur want het was een pakket naar de US.

    Zelf ben ik met mijn aankopen in de US nog niet tegen de lamp van de douane gebotst. En hoop ik ook zo te kunnen houden.

  23. #773

    Standaard Re:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    Ik zeg mazzel. Stond er een waarde op het pakketje? Ik ben er nog steeds niet achter hoe er te werk wordt gegaan. Doen ze een steekproef of hebben ze gewoon niet altijd zin om dingen te controleren?
    Ja, er stond duidelijk op dat het uit Amerika kwam en de waarde in ponden. Het tweede pakket is er nog niet. Ze zijn tegelijk verstuurd. Dus vermoedelijk is die tweede wel tegen de lamp gelopen. Even afwachten.

    Edit: pakket 2 is ook binnen. En wederom werd het zo door de bus geduwd zonder iets erbij. Dat is geluk hebben.
    Laatst aangepast door martwout : 12-11-2012 om 17:38

  24. #774

    Standaard

    Hoi,

    Als ik James Bond box-set bestel en als cadeau laat versturen + prijs verberg en optie kies om het in te pakken, ontwijk ik importkosten e.d. dan?

  25. #775

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Hoi,

    Als ik James Bond box-set bestel en als cadeau laat versturen + prijs verberg en optie kies om het in te pakken, ontwijk ik importkosten e.d. dan?
    Nee.

Pagina 31 van 37 EersteEerste ... 21272829303132333435 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •