Pagina 32 van 37 EersteEerste ... 22282930313233343536 ... LaatsteLaatste
De resultaten 776 tot 800 van 912 worden weergegeven.
  1. #776

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Hoi,

    Als ik James Bond box-set bestel en als cadeau laat versturen + prijs verberg en optie kies om het in te pakken, ontwijk ik importkosten e.d. dan?
    Is allemaal niet nodig als je bij Amazon UK bestelt. Staat daar nog steeds tegen een zeer scherpe prijs: £ 88.99. Geen verzendkosten, geen importkosten en geen problemen met de douane.
    Ik zou hem zeker niet bij Amazon US bestellen. Daar kost deze box maar liefst $ 299!

  2. #777

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik zou hem zeker niet bij Amazon US bestellen. Daar kost deze box maar liefst $ 299!
    Gisteren vroegen ze 99$ voor die box.

  3. #778

    Standaard

    gisteren briefje in de bus over pakket waar ik even €18.50 extra mag bijbetalen

    even rekenen: €12.50 inklaringskosten dus €6 BTW dus bedrag zal rond de $38 zijn (inclusief verzenden)

    lijkt er sterk op dat dit een bestelling is waarbij ze niet naar de kosten van de items hebben gekeken maar alleen naar het totaal bedrag (dus inclusief verzenden)

    Als dit zo is is dit dus de 2e keer dit jaar.....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  4. #779

    Standaard

    Zou ik even goed naar kijken Peter en anders gewoon niet aannemen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #780

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Zou ik even goed naar kijken Peter en anders gewoon niet aannemen.
    pakje vandaag weer aangeboden maar, zoals veel werkende mensen, was ik niet thuis; kan pakje morgen ophalen bij postagentschap, ben benieuwd

    ook zijn 2 bestellingen van Amazon.com (ver onder 22 euro), verzonden op 25/10 en 6/11, ook nog niet gearriveerd

    ben bang dat die dus nooit meer zullen aankomen, waarschijnlijk dankzij post.nl

    deze week ook bericht dat juweliers wordt aangeraden geen gebruik meer te maken van post.nl, zegt genoeg denk ik
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  6. #781

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    gisteren briefje in de bus over pakket waar ik even €18.50 extra mag bijbetalen

    even rekenen: €12.50 inklaringskosten dus €6 BTW dus bedrag zal rond de $38 zijn (inclusief verzenden)

    lijkt er sterk op dat dit een bestelling is waarbij ze niet naar de kosten van de items hebben gekeken maar alleen naar het totaal bedrag (dus inclusief verzenden)

    Als dit zo is is dit dus de 2e keer dit jaar.....
    Maar zo werkt het tenslotte ook, zo staat te lezen op de site van de belastingdienst:

    Douanerechten (zoals invoerrecht) berekent u bijna altijd over de waarde van de goederen. De waarde van de goederen is de prijs inclusief vervoers- en verzekeringskosten tot de grens van Nederland.
    De omzetbelasting berekent u over de waarde van de goederen (waarde inclusief vervoers- en verzekeringskosten tot de plaats van bestemming) plus de douanerechten.

  7. #782

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Tilburgs Bekijk bericht
    Maar zo werkt het tenslotte ook, zo staat te lezen op de site van de belastingdienst:

    Douanerechten (zoals invoerrecht) berekent u bijna altijd over de waarde van de goederen. De waarde van de goederen is de prijs inclusief vervoers- en verzekeringskosten tot de grens van Nederland.
    De omzetbelasting berekent u over de waarde van de goederen (waarde inclusief vervoers- en verzekeringskosten tot de plaats van bestemming) plus de douanerechten.
    niet dus: als het bedrag van de items onder 22 euro is dan hoeft er geen belasting over betaald worden; als het bedrag van de items wel boven de 22 euro is dan moet je belasting betalen over de items en ook over de verzendkosten (geen idee waarom eigenlijk)
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  8. #783

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    niet dus: als het bedrag van de items onder 22 euro is dan hoeft er geen belasting over betaald worden; als het bedrag van de items wel boven de 22 euro is dan moet je belasting betalen over de items en ook over de verzendkosten (geen idee waarom eigenlijk)
    Klopt, dat had ik er inderdaad niet bij gezegd.

    Ik heb ook geen idee waarom je over de verzendkosten douanerechten en omzetbelasting moet betalen. Idioter vind ik zelfs dat je die omzetbelasting ook over de in rekening gebrachte douanerechten moet betalen...

  9. #784

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Tilburgs Bekijk bericht
    Klopt, dat had ik er inderdaad niet bij gezegd.

    Idioter vind ik zelfs dat je die omzetbelasting ook over de in rekening gebrachte douanerechten moet betalen...
    In Nederland betaal je voor heel veel producten en diensten belasting over belasting. Het is mij nog steeds een groot raadsel waarom de overheid toch nog steeds keer op keer geld tekort komt. De meest zotte belasting in dit land is nog steeds de vermogensbelasting. Heb je na keihard werken en een riante loonbelastingafdracht eindelijk eens wat eigen geld of andere bezittingen, dan willen ze daar ook nog eens een deel van. Leer er maar mee te leven in dit land of ga anders emigreren.

  10. #785

    Standaard

    Jij hebt er alleen zelf nog niet mee leren leven als ik dat zo lees, dus wat houdt je nog hier?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  11. #786

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    In Nederland betaal je voor heel veel producten en diensten belasting over belasting. Het is mij nog steeds een groot raadsel waarom de overheid toch nog steeds keer op keer geld tekort komt. De meest zotte belasting in dit land is nog steeds de vermogensbelasting. Heb je na keihard werken en een riante loonbelastingafdracht eindelijk eens wat eigen geld of andere bezittingen, dan willen ze daar ook nog eens een deel van. Leer er maar mee te leven in dit land of ga anders emigreren.
    inderdaad belachelijk: ben geen econoom maar is volgens mij om de consument te stimuleren om te consumeren en niet te sparen.

    Vooral nu is het juist verstandig om te sparen in deze onzekere tijden.

    on topic:

    zoals ik reeds vermelde in de Barnes thread bestaat er dus een kans dat je, ook als het label books vermeld, toch BTW moet betalen (boven de 22 euro); is wel slechts 6%
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  12. #787

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    inderdaad belachelijk: ben geen econoom maar is volgens mij om de consument te stimuleren om te consumeren en niet te sparen.

    Vooral nu is het juist verstandig om te sparen in deze onzekere tijden
    Je zegt het: je bent geen econoom. Als iedereen zou gaan sparen en zou stoppen met consumeren zou het pas echt crisis worden. Alle bedrijvigheid in Nederland hangt samen met het feit dat mensen op de één of andere manier geld uitgeven (en dus niet oppotten).

    De overheid komt geld tekort omdat de zorgkosten sinds 2000 verdubbeld zijn (en de komende jaren nog gaan verdubbelen), de babyboomers massaal met (riant) pensioen zijn gegaan op hun 60e, het aantal studerenden is verdubbeld in de laatste decennia en we met zijn allen stukken ouder worden. Het is niet anders. We leven in een land met een goede infrastructuur, zonder tolwegen, met goed onderwijssysteem, zorgstelsel e.d. en dat kost nu eenmaal geld.

    On-topic: Waarom btw-naheffing over verzendkosten bij buitenlandse import: simpel, op een Nederlandse postzegel zit ook gewoon 19% btw.
    Laatst aangepast door Oakey : 09-12-2012 om 08:22

  13. #788

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Je zegt het: je bent geen econoom. Als iedereen zou gaan sparen en zou stoppen met consumeren zou het pas echt crisis worden. Alle bedrijvigheid in Nederland hangt samen met het feit dat mensen op de één of andere manier geld uitgeven (en dus niet oppotten).

    De overheid komt geld tekort omdat de zorgkosten sinds 2000 verdubbeld zijn (en de komende jaren nog gaan verdubbelen), de babyboomers massaal met (riant) pensioen zijn gegaan op hun 60e, het aantal studerenden is verdubbeld in de laatste decennia en we met zijn allen stukken ouder worden. Het is niet anders. We leven in een land met een goede infrastructuur, zonder tolwegen, met goed onderwijssysteem, zorgstelsel e.d. en dat kost nu eenmaal geld.

    On-topic: Waarom btw-naheffing over verzendkosten bij buitenlandse import: simpel, op een Nederlandse postzegel zit ook gewoon 19% btw.
    is natuurlijk leuke discussie, heel die crisis is relatief en de schuld van de consumptie maatschappij, mens is nu eenmaal greedy maar dat gaat een keer echt fout, en dan bedoel ik niet Griekenland en euro crisis maar meer ecologisch.

    ik heb m'n dagelijkse uitgaven en hobby's waaraan ik geld uitgeef maar is toch onzinnig om geld te gaan uitgeven aan dingen die ik niet nodig heb puur om de "economie" gaande te houden ?

    overheid komt geld tekort omdat ze toen het goed ging veel teveel geld hebben uitgegeven zonder rekening te houden met de mogelijkheid dat het het keer fout zou gaan in de wereld. Hadden ze maar gespaard, dan zouden we nu niet zoveel geld kwijt zijn aan het afbetalen van schulden

    zorg en onderwijs zijn niet zo goed in Nederland hoor en die goede infrastructuur gaat wel ten koste van natuur en dat alleen om geen vertraging van 10-20 minuten op te lopen
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  14. #789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    is natuurlijk leuke discussie, heel die crisis is relatief en de schuld van de consumptie maatschappij, mens is nu eenmaal greedy maar dat gaat een keer echt fout, en dan bedoel ik niet Griekenland en euro crisis maar meer ecologisch.

    ik heb m'n dagelijkse uitgaven en hobby's waaraan ik geld uitgeef maar is toch onzinnig om geld te gaan uitgeven aan dingen die ik niet nodig heb puur om de "economie" gaande te houden ?

    overheid komt geld tekort omdat ze toen het goed ging veel teveel geld hebben uitgegeven zonder rekening te houden met de mogelijkheid dat het het keer fout zou gaan in de wereld. Hadden ze maar gespaard, dan zouden we nu niet zoveel geld kwijt zijn aan het afbetalen van schulden

    zorg en onderwijs zijn niet zo goed in Nederland hoor en die goede infrastructuur gaat wel ten koste van natuur en dat alleen om geen vertraging van 10-20 minuten op te lopen
    Ik heb de oplossing, laten we belasting heffen stoppen en iedereen gratis laten wonen, dan hoeft niemand meer te werken, heb je ook geen natuurverspilling meer.

    Een andere oplossing is te stoppen met doorfokken van de mensheid, dat is natuurlijk de echte oorzaak van het vastlopen van ecologie en economie.

    Beiden zijn niet echt realistische scenario's, dus gaat het een keer 'fout' (in de ogen van de mens dan, voor het grotere geheel maakt het niet uit of er nu wel of geen mensheid en/of leefbare aarde bestaat).

    Tot die tijd moeten we dan maar gewoon BTW afdragen op producten die we van buiten de EU importeren, belasting blijven betalen, onze medemens op het voetbalveld niet in elkaar schoppen en lekker bluraytjes en dvd'tjes blijven kijken

  15. #790

    Standaard

    Effe mn ongenoegen kwijt. Een pakje met een waarde van 23,40.....daar moest 18 bij worden betaald. Ik weet dat de grens 22 is maar dit is wel heel kinderachtig. Behoorlijk uit proportie dat bedrag....

  16. #791

    Standaard

    Bijna een verdubbeling...kan me de frustratie voorstellen. Dat houdt mij dus vaak tegen om te importeren uit de VS.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  17. #792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Bijna een verdubbeling...kan me de frustratie voorstellen. Dat houdt mij dus vaak tegen om te importeren uit de VS.
    Als je onder de 22 blijft is er niets aan de hand. Maar ook al zit je er 1,40 boven dan pakken ze je dus al... Er moet een grens zijn maar soms zit je net boven de 22 euro. Jammer dat ze je daar meteen zo op afrekenen.

  18. #793

    Standaard

    Zo wacht ik onder andere nog op een betere prijs voor de 2-disc US uitgave van The Baader Meinhof Complex...maar met verzendkosten komt die nog steeds boven de importgrens uit. Wil het risico niet lopen dat ik er dan bijna 20 euro importkosten over moet gaan betalen. Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen...
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  19. #794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Zo wacht ik onder andere nog op een betere prijs voor de 2-disc US uitgave van The Baader Meinhof Complex...maar met verzendkosten komt die nog steeds boven de importgrens uit. Wil het risico niet lopen dat ik er dan bijna 20 euro importkosten over moet gaan betalen. Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen...
    Dan zou ik dit topic of de site van de douane nog maar eens goed doornemen, want je begrijpt nog steeds niet hoe het werkt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #795

  21. #796

    Standaard

    Blijft toch leuk dit.
    'De hoge heren op het pluche moeten weer hun zakken vullen met onze zuurverdiende centjes'.

    In NL moet je gewoon BTW betalen, klaar. Dit proberen te omzeilen door belastingvrij importeren is belastingontduiking. Een bedrijf mag dit niet en een particulier ook niet. Je gaat toch ook niet klagen bij de kassa van de Mediamarkt dat er 21% BTW op je bon staat en dat je dat niet wilt betalen en dat dat oneerlijk is? Die grens van €22 is juist een meevaller, want feitelijk ben je voor producten onder die waarde ook BTW verschuldigd, maar dan wegen de kosten niet meer op tegen de baten.

  22. #797

    Standaard

    Vergissing idd...de grens van 22 euro slaat op de kosten van het pakketje exclusief verzendkosten en niet inclusief. Was even in de war. Sorry Pep
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  23. #798

    Standaard

    Toeristen uit bijv. Azie kunnen hier taxfree winkelen. Koop je iets bij een Aziatische webwinkel dan komt er geld bovenop. Zag van de week nog een bordje in de etalage bij een winkel die zeer luxe tassen verkoopt.
    Laatst aangepast door Jan-Kees : 08-05-2013 om 22:02

  24. #799

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jan-Kees Bekijk bericht
    Toeristen uit bijv. Azie kunnen hier taxfree winkelen. Koop je iets bij een Aziatische webwinkel dan komt er geld bovenop. Zag van de week nog een bordje in de etalage bij een winkel die zeer luxe tassen verkoopt.
    Sorry Jan-Kees, maar je snapt er dus helemaal niets van. Ik zou zeggen verdiep je er eens in voordat je wat typt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #800

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jan-Kees Bekijk bericht
    Toeristen uit bijv. Azie kunnen hier taxfree winkelen. Koop je iets bij een Aziatische webwinkel dan komt er geld bovenop. Zag van de week nog een bordje in de etalage bij een winkel die zeer luxe tassen verkoopt.
    Touristen die hier tax free winkelen moeten de tax dan bij aankomst in eigen land betalen.

    Jij kan in Azië en US etc ook tax free kopen, maar dan moet je de rekening in NL betalen, dat is meestal 21 % ipv bijvoorbeeld in Amerika 6 tot 9 %.

    Dus inderdaad, lees eens eerst wat over btw regelgeving voor je zulke opmerkingen verkoopt.

Pagina 32 van 37 EersteEerste ... 22282930313233343536 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •