Pagina 33 van 37 EersteEerste ... 23293031323334353637 LaatsteLaatste
De resultaten 801 tot 825 van 912 worden weergegeven.
  1. #801

    Standaard

    Leg mij dan eens uit waarom er voor touristen een uitzondering wordt gemaakt? Snap het gewoon niet

  2. #802

    Standaard

    Ik heb het net uitgelegd, maar je snapt het blijkbaar dus inderdaad niet.

  3. #803

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jan-Kees Bekijk bericht
    Leg mij dan eens uit waarom er voor touristen een uitzondering wordt gemaakt? Snap het gewoon niet
    Toeristen betalen dus bij terugkomst in hun thuisland aan de douane aldaar BTW, sales tax of invoerrechten.
    Net zoals wij dat moeten doen als wij buiten de EU tax-free zaken kopen.

  4. #804

    Standaard

    Derde pakket van grofweg 50$ in 3 weken, weer niks van de douane er bij dat ik moet betalen. Klopt het dat als je moet betalen die melding gelijk bij het pakket moet krijgen? Of kan ik het nu achteraf alsnog op mijn dak krijgen?

    Als ik er mee weg kom wil dus zeggen dat men zeer selectief is!

  5. #805

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Toeristen betalen dus bij terugkomst in hun thuisland aan de douane aldaar BTW, sales tax of invoerrechten.
    Net zoals wij dat moeten doen als wij buiten de EU tax-free zaken kopen.

    Dit lijkt me niet helemaal juist te zijn. Er is immers ook nog een bedrag voor wat je niet hoeft te melden
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  6. #806

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Dit lijkt me niet helemaal juist te zijn. Er is immers ook nog een bedrag voor wat je niet hoeft te melden
    Dat is er voor postpakketten ook. Het verschil in hoogte van het bedrag heeft natuurlijk met handhaving te maken; je wilt niet voor ieder t-shirt dat mensen in de VS gekocht hebben btw-inklaring doen op schiphol, is ook lastig aan te tonen. Bij dure spullen (ipad, laptop, camera) is dit gemakkelijker te doen.

  7. #807

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    Derde pakket van grofweg 50$ in 3 weken, weer niks van de douane er bij dat ik moet betalen. Klopt het dat als je moet betalen die melding gelijk bij het pakket moet krijgen? Of kan ik het nu achteraf alsnog op mijn dak krijgen?

    Als ik er mee weg kom wil dus zeggen dat men zeer selectief is!
    Als er spraken is van douanekosten moeten deze aan de pakketbezorger worden betaald als die het pakket aflevert, je hebt het recht om het betalen van deze kosten te weigeren en dan neemt de pakketbezorger het pakket retour. Je hebt dus mazzel gehad.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  8. #808

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Als er spraken is van douanekosten moeten deze aan de pakketbezorger worden betaald als die het pakket aflevert, je hebt het recht om het betalen van deze kosten te weigeren en dan neemt de pakketbezorger het pakket retour. Je hebt dus mazzel gehad.
    Toch heb ik hier al vaker gelezen dat het ook achteraf gebeurt, maar veel vaker bij DHL dan bij PostNL.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #809

    Standaard

    Het paste gewoon door de brievenbus, dus denk via PostNL. Pakket was steeds van Amazon.com. Stel dat het alsnog achteraf komt, hoe lang duurt dat dan? (Iemand ervaring?) Niet dat ik over een half jaar nog bericht krijg!

    PS Route was LA, Frankfurt en dan pas NL. Misschien zit daar mij geluk?

  10. #810

    Standaard

    Punt van EU binnenkomst zouden de heffingen voldaan moeten worden. Dus dat zou inderdaad je mazzel kunnen zijn. Daarnaast zit €50 toch gewoon binnen de vrijstelling?

  11. #811

    Standaard

    Ik las op andere plekken dat vrijstelling iets in de 20 is... Daarom snap ik er niks van. Wilde het ook weten voor de toekomst.

  12. #812

    Standaard

    Ik schat dat dat bedrag en de bereken methode wel minimaal 25 keer te vinden is in dit topic en anders wel de link maar de site v/d douane. Ook zal er in dit topic een aantal keer vermeld staan dat als een pakketje via een ander land de EU binnenkomt de kans op onderschepping zeer gering is.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #813

    Standaard

    @peptalk. Ik proef irritatie? De links ken ik (zoals je zegt... In dit topic gegeven), die spreken van €22,-. Dus als ik wat anders lees, vraag ik ernaar. Logisch toch? En ik vraag dan ook gelijk of je een rekening achteraf kan krijgen.

    Via een ander land kans op onderschepping klein. Dat heb ik niet gelezen... Maar het zijn veel pagina's. Je reactie, die toch wel sarcastisch is, beoordeel ik ook als ongepast.

  14. #814

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    @peptalk. Ik proef irritatie? De links ken ik (zoals je zegt... In dit topic gegeven), die spreken van €22,-. Dus als ik wat anders lees, vraag ik ernaar. Logisch toch? En ik vraag dan ook gelijk of je een rekening achteraf kan krijgen.

    Via een ander land kans op onderschepping klein. Dat heb ik niet gelezen... Maar het zijn veel pagina's. Je reactie, die toch wel sarcastisch is, beoordeel ik ook als ongepast.
    Die irritatie proef je goed en dat ik sarcastisch ben dat heb je ook nog eens een keer goed. Je hebt het zelf dus al gevonden en dan ga je het in een open vraag nog een keer navragen en dat doe je niet alleen hier in dit topic. Dat vind ik nou ongepast. Je kunt ook laten zien dat je het al hebt opgezocht en dat je er dus tijd in moeite in hebt gestopt zoals ik zelf ook ooit gedaan heb.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #815

    Standaard

    Dit is dus arrogantie van iemad die het allemaal zo goed denkt te weten? Nieuwe leden zijn auomatisch lui omdat ze navragen naar iets wat over ervaringen gaat (zie uitleg hieronder)... Dus iets waarvoor een forum uitermate geschikt is.

    Misschien moet jij beter lezen. Ik vraag of ik geluk heb gehad... nergens noem ik een bedrag. Als iemand dan iets zegt over een ander bedrag dan ik ken, is het toch niet gek dat ik navraag doe? Door het bedrag wat ik noem blijkt dus dat ik wel de goede bronnen ken en uit het topic heb gevist. Bovendien staat nergens in officiele bronnen wat de ervaringen van mede forummers zijn... Dus krijg je nooit, soms of vaak nog bericht achteraf? Dat soort ervaringen haal je juist bij anderen vandaan. Dus dat ik antwoord op mijn vraag had, de eerste, klopt dus niet: die ging niet over de hoogte van vrijstelling. Zoals ik eerder zei: dat kwam pas na een reactie ter sprake (omdat de bronnen die ik uit het topic heb gehaald tegen sprak)

    Dat ik NIET heb gelezen dat de kans kleiner is bij aankomst via een ander EU land, dat is mijn fout. Alhoewel dit pas LATER ter sprake is gekomen, omdat ik zelf met de suggestie kwam na het bestuderen van de sticker. Wat nou, zelf niks doen? En ook hier bleken verschillende mensen anders over dit onderwerp te denken.

    Voor de rest... Als je op de man speelt, en schijnbaar in andere topics last van mij hebt, heb dan de ballen om een prive bericht te sturen. Benoem het. Maar ga niet zo iets , zoals nu, zo uitvechten.

  16. #816

    Standaard

    Ik ga niet via PB's aan de gang daar heb ik geen zin in. Eigenlijk ligt het aan mij, ik moet me gewoon niet ergeren aan dit soort dingen en als ik dat dan wel doe er zeker niet op reageren via een post. Iedereen is anders en dat ga ik toch niet veranderen.

    EDIT: Heb je toch van een kort antwoord op je PB gegeven, dat is natuurlijk wel zo fatsoenlijk.
    Laatst aangepast door peptalk : 12-05-2013 om 21:16
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #817

    Standaard

    Voor de algemen rust op het forum: uitgesproken Dus kunnen weer ontopic.

  18. #818

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Daarnaast zit €50 toch gewoon binnen de vrijstelling?
    Is dit nu een grapje? Ik ga nu even mee met de irritatie van Pepijn....want dat deze vraag nu moet komen van iemand die al sinds 2004 member is....

  19. #819
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Voor alle commerciële zendingen die een waarde vertegenwoordigen van boven de € 22,- en voor alle geschenken (gift) die een waarde vertegenwoordigen van boven de € 45,- betaalt u btw, douanerechten en inklaringskosten. Meer informatie over de te betalen belastingen vindt u op www.douane.nl of via telefoonnummer 0800-0143

    http://www.postnl.nl/voorthuis/pakke...laringskosten/

  20. #820
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Ja lap, hebben we weer eens zitten. Was niet thuis dus briefje in de bus voor een bestelling bij kimchidvd.com. Daar kan je een lagere waarde laten zetten op een pakket maar dat heeft blijkbaar niet geholpen

    Totaal zonder verzenden was 88,97 $ voor 3 BD's. Staat er op dat briefje dat ik nog eens 30,81 € mag ophoesten. Als ik me niet vergis moet ik hier dus 21% BTW over betalen + eventuele kosten vervoerder.

    Omgerekend komt 88,97 $ nu overeen met 66,74 € en 21% daarvan is 14,02 € dus dat laat 16,79 € over voor de vervoerder. Is dat niet wat hoog ? Of wordt dat bedrag met pure willekeur berekend ?

    Maandag meer nieuws want dan ga ik het pakketje ophalen en zal ik waarschijnlijk, of niet de post kennende, meer details kennen waarom dit bedrag zo hoog is. In ieder geval zuur, vooral omdat het bedrag op het pakketje lager is dan 22 € blijkbaar laten ze zich niet meer zo gemakkelijk vangen bij de douane.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  21. #821

    Standaard

    Er zat dus een factuur in het pakje? Anders krijg je voor aanbieding een vraag tot opsturen van factuur, bij geen reactie doet de douane een schatting.

    je moet ook btw berekenen op de verzendkosten !
    Laatst aangepast door kristofke : 14-06-2013 om 13:28

  22. #822
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Nee Kristof, pakje heb ik nog niet. Dat ga ik pas maandag zien. Er zat gewoon zo'n standaard formuliertje van de post in de bus, je kent ze vermoedelijk wel o.a. zoals op dit beeld te zien is

    Verzendkosten waren 11,30 $


    Volgens dutycalculator.com zou het bedrag dat ik moet bijbetalen rond de 16 € liggen. Of is die site niet meteen betrouwbaar ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  23. #823

    Standaard

    Stefaan, het ergste aan die douane vind ik die willekeur. Ik heb nog altijd geen enkele basis gezien waarop ze de toeslag berekenen. Feitelijk zou je dat tot de laatste cent moeten weten vooraleer je iets bestelt. In Nederland is dat precies beter geregeld dan bij ons, in het Belgiekske is het weeral uitzuigen troef zoals met vele zaken.

    Ik hou overigens al mijn geplande bestellingen in de US on hold want binnen een viertal weken ben ik daar. Het bedrag dat je zelf mag meenemen is hoger dan wat je per post kan invoeren, niet veel hoger, maar toch (en dan nog eens te vermenigvuldigen met 4 want we gaan met 4 personen).
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #824
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Werner klopt, ook reeds één en ander gevonden op het net dat het bij ons echt met de natte vinger is. In Nederland is het inderdaad duidelijker ... toch wat douane-kosten betreft
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  25. #825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Werner klopt, ook reeds één en ander gevonden op het net dat het bij ons echt met de natte vinger is. In Nederland is het inderdaad duidelijker ... toch wat douane-kosten betreft
    Deze site al eens gezien? http://thomasvanhoutte.be/bereken-ta...le-verzending/

Pagina 33 van 37 EersteEerste ... 23293031323334353637 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •