Bekijk uitslag poll: Wat is je favoriete Sci-Fi serie van dit moment ?

Stemmers
76. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Star Trek TNG

    7 9,21%
  • Star Trek DS9

    7 9,21%
  • Star Trek Voy

    20 26,32%
  • Star Trek Ent

    7 9,21%
  • Babylon 5

    7 9,21%
  • Stargate SG1

    18 23,68%
  • Farscape

    4 5,26%
  • Andromada

    1 1,32%
  • Space: Above and Beyond

    4 5,26%
  • Earth: Final Conflict

    1 1,32%
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 49 van 49 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Battlestar Galactica Rulezzz

  2. #27
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    Futurama al staat het niet bij de poll



    8) 8)


    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pieter bond
    Futurama al staat het niet bij de poll



    8) 8)


    Ik heb die serie nog nooit gezien maar ik kan wel aan die boxen komen vor een leuk prijsje.. is dit wel een leuk serie om hem in je collectie te hebben?
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  4. #29

    Standaard

    [quote="Rickje"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door pieter bond
    Futurama al staat het niet bij de poll



    8) 8)


    Ik heb die serie nog nooit gezien maar ik kan wel aan die boxen komen vor een leuk prijsje.. is dit wel een leuk serie om hem in je collectie te hebben?
    Deze serie is zeker de moeite waard en zeker als je de boxen voor een leuke prijs kan krijgen.
    Van de makers van Bart Simpson.
    Ik heb me kostelijk hiermee vermaakt!!
    http://www.gotfuturama.com/

    Grappig detail: Meestal zijn de R1 (USA) releases eerder uit maar Futurama wordt eerder in Engeland uitgebracht.
    Futurama season4 komt pas in Augustus in the USA uit maar is in Engeland al geruime tijd te krijgen. Slecht nieuws is wel dat de serie gaat stoppen helaas (las ik net).
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  5. #30

    Standaard

    [quote="Loggie"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rickje
    Citaat Oorspronkelijk gepost door pieter bond
    Futurama al staat het niet bij de poll



    8) 8)


    Ik heb die serie nog nooit gezien maar ik kan wel aan die boxen komen vor een leuk prijsje.. is dit wel een leuk serie om hem in je collectie te hebben?
    Deze serie is zeker de moeite waard en zeker als je de boxen voor een leuke prijs kan krijgen.
    Van de makers van Bart Simpson.
    Ik heb me kostelijk hiermee vermaakt!!
    http://www.gotfuturama.com/

    Grappig detail: Meestal zijn de R1 (USA) releases eerder uit maar Futurama wordt eerder in Engeland uitgebracht.
    Futurama season4 komt pas in Augustus in the USA uit maar is in Engeland al geruime tijd te krijgen. Slecht nieuws is wel dat de serie gaat stoppen helaas (las ik net).
    Mooi zo..dan denk ik dat het maar eens ga proberen
    Bedankt voor je hulp
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rickje
    Mooi zo..dan denk ik dat het maar eens ga proberen
    Bedankt voor je hulp
    Graag gedaan....en veel kijkplezier alvast!!!
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Loggie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rickje
    Mooi zo..dan denk ik dat het maar eens ga proberen
    Bedankt voor je hulp
    Graag gedaan....en veel kijkplezier alvast!!!
    Ja, bedankt..ben nu al de seizoenen aan het regelen
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  8. #33

    Standaard Firefly

    Ik heb gestemd op Star Trek TNG, maar als ik de leukste science fiction serie op dit moment moet noemen, dan drie woorden:

    Firefly !
    Geweldig !
    Jammer !

    De serie "Firefly" is momenteel nog te volgen op zaterdag om 21:00 uur op Yorin .
    Het speelt zich ongeveer 400 jaar in de toekomst af. Twee partijen , The Independents en The Alliance, hebben net een oorlog uitgevochten en de Alliance hebben gewonnen. De Alliance heersen er met dictatoriale hand.
    De hoofdpersoon Malcolm Reynolds (was vroeger een Independent) reist samen met zijn crew (in totaal negen pers.) in de Firefly class starship "Serenity" rond als smokkelaar en moderne Robin Hood rond om eten en fuel bij elkaar te scharrelen en uiteraard ad hoc (soms met tegenzin) mensen in nood te redden.
    Voor meer details en lijst met afleveringen, zie o.a. www.tv-tome.com . Let er wel op dat er spoilers zitten in de beschrijving van de afleveringen.

    Geweldig: Een serie die boven mijn verwachting scoorde. Zelf had ik eerst mijn bedenkingen over een science fiction serie waarin
    a) geen aliens in voorkomen (alleen mensen)
    b) een western stijl werd gehanteerd, gecombineerd met ruimteschepen etc. .
    Echter kom je er achter dat de entourage erom heen er niet toe doet, zolang het maar een goed verhaal heeft (en de vele komische momenten).

    Jammer: De serie is een vroegtijdige dood gestorven. Slechts 14 afleveringen zijn gemaakt voor het eerste seizoen. Gelukkig kan je de DVD box met alle 14 afleveringen bestellen (bv. op www.play.com maar ik neem aan dat het in Nederland binnenkort ook verkrijgbaar is).
    Maar goed nieuws: Er komt een film uit , voortbordurend op de serie, die "Serenity" gaat heten. Leuk weetje is ook dat FOX network de aflevering "The train job" als eerste uitzond, terwijl Jos Whedon de dubbel(pilot) aflevering "Serenity" liever wilde. Krijgt Jos toch met deze filmtitel min of meer zijn zin achteraf.
    En als de film aanslaat wordt er ,zoals bij de meeste commerciële gevallen tegenwoordig, een trilogie van gemaakt.
    Echter zal een vervolg op de serie voorlopig niet het daglicht zien.


    Ik denk dat ik mijn enthousiasme over deze serie wel voldoende geuit heb en ik kan een ieder deze serie aanbevelen.


    P.S. Star Trek Deep space nine was nou niet bepaald mijn favoriet.
    Keep you damn filthy bones outta my mouth.

  9. #34

    Standaard

    Mijn absolute favoriet is Babylon 5, vanwege de karakters, de onderliggende verhaallijn en de humor.
    Een goede tweede is Farscape, al vind ik de afleveringen uit serie 3, die Yorin nu uitzendt minder.
    Red dwarf is een goede derde.

    Alleen ST the original series kan mij boeien, van DS9 alleen het eerste seizoen, de rest mag je houden.
    Rimmer: "Step up to Red Alert"
    Kryten: "Are you quite sure, sir? It does mean changing the bulb !"
    - Red Dwarf: the series -

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mycroft
    van DS9 alleen het eerste seizoen, de rest mag je houden.
    Dat hoor je anders nooit! Zo'n beetje iedereen vindt juist het eerste seizoen nogal matig, daarna wordt het beter! Grappig dat dat bij jou dus andersom is

  11. #36

    Standaard

    Nog een stem voor Firefly.

    Niet van dat politiek correct geneuzel als die ST series (al valt dat bij ST Enterprise wel mee)

    Farscape (SF Muppetshow )

    Babylon 5 (nooit gezien, maar als er niet wordt gereisd door de ruimte ben ik bij voorbaat niet geboeid)

    Stargate (uitstekende serie, met betere acteurs zou het een topserie zijn)

  12. #37

    Standaard

    Tussentijdse resultaten :

    Na al die goede raad ben ik gaan beginnen sparen en heb me aangekocht:
    Babylon 5 (The Gathering + seizoen 1)
    Firefly (UK inport)
    Farscape (seizoen 1 Frans van MM Brussel)

    En nu de conclusies:

    Al meteen toegeven Firefly behoort ECHT wel in de poll ! Deze serie had enorm veel potetieel en weet me keer op keer weer te boeien. Goed dat de film er aan zit te komen in 2005, maar ik had nog liever gewoon de serie verder zien gaan.
    Visueel een spektakel en er kan geregeld goed gelachen worden.
    Topper !!

    Farscape heeft me ook verrast, na een magere eerste paar episodes begint de serie lekker te lopen en beginnen de poppetjes me minder te storen. Erg amusant, maar ik ga het denk ik toch maar bij dit ene seizoen houden.
    Qua verhaal zeker minder sterk dan mijn all time favorite Star Trek, maar

    Babylon 5 tot slot is een heel ander verhaal, na zeer benieuwd te worden na de vele lof over de serie hier, meteen de film gezien en ik moet zeggen dat ik erg men best heb moeten doen om deze volledig uit te zien. Erg magertjes geacteerd en tja...trekt op niks.
    De serie mag dan wat beter geacteerd zijn, al word er wel vaak wat aan over-acting gedaan, de serie weet me niet te boeien. Ook al leunt het principe van een ruimtestation dicht aan bij DS9, toch zie ik geen sterke gelijkenissen. Komt tot slot ook nog eens bij dat de meeste thema's in de verhalen al eerder aan bod kwamen in andere show, jawel, waaronder Star Trek, waar ze beter uitgewerkt werden.

    Nu mijn vraag, is het net zoals bij DS9 trouwens, gewoon en slecht eerste seizoen en wordt het beter in de volgende, of blijft de huidige stijl van verhaal/acteren behouden in volgende seizoenen, want juist omdat er zoveel lof over de serie werd gezegd en na de vele fan pagina's op het internet gezien te hebben, ben ik wel bereid de serie een 2de kans te geven.

    Conclusie: Mijn nieuwe favoriet: Firefly en verassend Babylon een schop tegen zijn achterwerk

  13. #38
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    Futurama :P
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  14. #39

    Standaard StarTrek

    Op het moment is Enterprise m'n beste serie.
    Zeer realistisch "ouder" als Star Trek gemaakt.
    Wapens, kleding, schepen e.d. die inderdaad ouder kunnen zijn dan de originele serie.
    Leuk verhaal, leuke Vulcan actrice helpt ook.

  15. #40

    Standaard

    Ik hou het voorlopig nog lekker bij StarTrek The Original Series.. gewoon lekker Back to Basic!
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  16. #41

    Standaard

    favo zijn babylon 5 en space:Above and beyond
    verder volg ik enterprise op veronica, coole verhalen over het algemeen.
    ds9 vind ik zwaar zuigen, komt doordat het in mijn ogen een zwak aftreksel is van babylon 5 die zwaar ruled.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pieter bond
    Futurama :P
    Daar sluit ik me bij aan, ook al staat 'ie niet in de lijst! :P
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  18. #43

    Standaard

    Ik heb zojuist de pilot van Firefly gezien, erg veelbelovend en geeft Star Trek wat mij betreft het nakijken.

  19. #44

    Standaard

    Battlestar Galactica - nieuwe versie (ook wel BSG 2003 genoemd).

    Verslavende serie...
    Send a maniac to catch a maniac...

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayko de Boer
    Battlestar Galactica - nieuwe versie (ook wel BSG 2003 genoemd).

    Verslavende serie...
    ....same here :wink:

  21. #46

    Standaard

    Mijn stem gaat naar Star Trek Voyager. Vooral vanaf seizoen 3 vond ik deze serie erg goed. En Janeway als captain, helemaal geweldig
    En andere aanraders:
    Farscape; seizoen 3 is wat minder, maar dat maakt seizoen 4 weer goed en Peacekeeper wars sluit de serie best spectaculair af.
    Star Trek Deep Space 9; Leuke serie, vooral als de Dominion in de serie wordt betrokken.
    Star Trek Next Generation; Gewoon een leuke serie
    Battlestar Galactica (originele serie); Die 'wandelende broodroosters' blijven leuk Gewoon een gave serie
    Battlestar Galactica 2003; Vanaf de miniserie al gewoon een aanrader. Helemaal top!
    V(miniserie, Final Battle en tv-serie); Leuk vermaak uit de jaren '80
    Buck Rogers; Seizoen 1 is geweldig, seizoen 2 wordt pas halverwege het seizoen leuk.
    En andere leuke science fiction series zijn: Taken, Enterprise, Dune (miniserie en Children of dune miniserie).
    Babylon 5 ga ik van de week eens aan beginnen (heb net de serie gekocht, maar nog nooit een aflevering gezien, dus ben benieuwd).
    En Firefly moet ik ook nog bekijken.
    Weet iemand of Crusade (spin-off van babylon 5) de moeite van het aanschaffen waard is?

  22. #47

    Standaard

    Nog een stem hier voor battlestar galactica 2003 versie. Ik zat trouwens te kijken bij cdwow naar het complete eerste seizoen van deze serie en ik vraag me af, of bij die region 2 box ook nederlandse ondertiteling zit? Zo ja dan is het bestellen, zo niet dan wacht ik nog even.

  23. #48

    Standaard

    The 4400 (maar die staat niet in de poll )

    Weet iemand wanneer seizoen 2 op dvd uitkomt in Nederland (of Belgie)?
    Seizoen 1 heb ik al op dvd en dat kijkt toch stukken beter dan op zo'n tv-zender met reclamebreaks.

  24. #49

    Standaard

    Even ter verduidelijking, deze threat is gemaakt mei 2004, da's al lang geleden.
    Van "The 4400" was nog geen sprake (toch niet hier in NL), maar hoor hier ook niet echt thuis, daar deze poll echt over de 'space' SF gaat. "The 4400" hoort meer in het "Taken" - "X-Files" genre SF.
    "Firefly" is pas de grote hype geworden na deze datum (al mis ikzelf deze titiel nu het meest in de poll, deze is nu mijn absolute favoriet).
    En er zijn natuurlijk nog meer series die het licht gezien hebben sinds deze tijd.

    Als een moderator zich geroepen voelt om Firefly nog tussen de keuzemogelijkheden te proppen, ben ik al zeer tevreden.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •