Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 109 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Basso
    Ja, als je overal neutraal invult kan je al snel bij die partij uit 8)
    Nou, ik heb juist niet vaak de neutraal mogelijkheid gekozen... ik vertrouw het niet. D'66 zal wel ergens bij de site betrokken zijn

  2. #27

    Standaard

    ik ga morgen PVDA stemmen , al is het alleen maar om het CDA te dwarsbomen .(maar natuurlijk ben ik het ook met diverse standpunten van de pvda eens )
    Co-StarTrader Safetrader
    Mijn Collectie
    I'm the servant of the secret fire, wielder of the flame of Anor. The dark fire will not avail you! Flame of Udûn!

  3. #28
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Groen Links of SP

    Na het debat vanavond weet ik dat de Limbo van de CDA alleen staat voor een Europa waarin Nederland zich moet aanpassen, dikke toeter. En het beste argument is dat je dan stemt voor de fractie waartoe Berlusconi behoort (en die meneer vind ik echt niet fraai).
    En ik vond Eurlings in het debat een nietszeggend generaliserend figuur, en die sturen ze Europa in. Zo'n figuur waar we dan geen last meer van hebben.

    VVD & Zalm verneuken eerst met de PvdA de hele boel en gaan vervolgens verder in het volgende kabinet. Zalm is toch mede debet door onder paars geen reserves te creeren. Te gladjes deze clan.

    Pvda - Ik was erg gecharmeerd door meneer van de Berg, maar niet van de club waar ie bij hoort.

    Ik vind de verrechtsing van Europa een beetje eng, onmenselijk worden. Straks worden we een beetje als de VS iedereen die zich aanpast is goed en ieder die het niet doet is fout.

    Ik stem dan liever links, misschien vechten tegen de bierkaai, maar dat heeft ook zijn charme.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  4. #29

    Standaard

    ik stem niet, europa is 1 grote leugen en geldklopperij, bovendien zijn na de verkiezingen de kiezers toch alweer vergeten.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    ik stem niet, europa is 1 grote leugen en geldklopperij, bovendien zijn na de verkiezingen de kiezers toch alweer vergeten.
    Volledig mee eens. Alleen móeten wij Belgen gaan stemmen...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    ik stem niet, europa is 1 grote leugen en geldklopperij, bovendien zijn na de verkiezingen de kiezers toch alweer vergeten.
    same for me... ik had het kaartje al verscheurd bij binnekomst

  7. #32

    Standaard

    Ik ga ook niet stemmen denk ik. Het is mij compleet onduidelijk waar ze zich mee bezig houden daar in Brussel
    Four-Star Trader (236)

  8. #33
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Niet stemmen betekend ook geen mening uiten, door niet te stemmen geef je dus gewoon te kennen dat wat er ook gebeurd je alles best vindt??????????
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  9. #34

    Standaard

    Ze verwachten maar 30% opkomst. Moet eerlijk zeggen dat ik dat toch wel schandalig vind... Mensen hebben altijd wat te zeiken over Europa, de euro, politiek, etc... en dan kan je eindelijk een keer je mening uiten op een manier die telt (al is het maar een heel klein beetje), en dan doet het overgrote deel het niet.
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01
    Niet stemmen betekend ook geen mening uiten, door niet te stemmen geef je dus gewoon te kennen dat wat er ook gebeurd je alles best vindt??????????
    Principieel niet stemmen betekend juist wel een mening uiten, de mening: ik ben tegen europa!

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Headhunter
    Ze verwachten maar 30% opkomst. Moet eerlijk zeggen dat ik dat toch wel schandalig vind... Mensen hebben altijd wat te zeiken over Europa, de euro, politiek, etc... en dan kan je eindelijk een keer je mening uiten op een manier die telt (al is het maar een heel klein beetje), en dan doet het overgrote deel het niet.
    Vind ik ook raar. Nog geen eeuw geleden kon het gewone volk geen eens stemmen. Het is ons recht en eigenlijk ook onze plicht om het te doen. En als je denkt dat er niks is om te stemmen moet je er maar eens meer in verdiepen. Al kan ik me lichtelijk voorstellen dat mensen europa maar een ver van me bed show vinden.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  12. #37

    Standaard

    Ik vind het ook raar dat heel veel mensen niet gaan stemmen. Het is eigenlijk maar een kleine moeite (bij mij is alleen maar de straat uit lopen naar het stembureau).
    Het jammere is dat maar heel weinig mensen die moeite nemen (30% ofzo), zodat de uitkomst eigenlijk niet echt een goede weerspiegeling is van de mening van het volk...

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Anne Bijlsma
    Ik vind het ook raar dat heel veel mensen niet gaan stemmen. Het is eigenlijk maar een kleine moeite (bij mij is alleen maar de straat uit lopen naar het stembureau).
    Het jammere is dat maar heel weinig mensen die moeite nemen (30% ofzo), zodat de uitkomst eigenlijk niet echt een goede weerspiegeling is van de mening van het volk...
    zal ook komen omdat de mensen terecht denken dat er toch niet naar hun wordt geluisterd en ze niet serieus worden genomen.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  14. #39
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Principieel stemmen betekend enkel dat jouw stem niet gehoord wordt. Er zijn bij deze verkiezingen voor Europa geen minimumdrempel qua kiezersopkomst.

    Tegen Europa zijn is een gepasseerd station.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Anne Bijlsma
    Ik vind het ook raar dat heel veel mensen niet gaan stemmen. Het is eigenlijk maar een kleine moeite (bij mij is alleen maar de straat uit lopen naar het stembureau).
    Het jammere is dat maar heel weinig mensen die moeite nemen (30% ofzo), zodat de uitkomst eigenlijk niet echt een goede weerspiegeling is van de mening van het volk...
    zal ook komen omdat de mensen terecht denken dat er toch niet naar hun wordt geluisterd en ze niet serieus worden genomen.
    Is ook simpel te bewijzen.
    -Alhoewel een bepaalde partij bij de verkiezingen fors heeft verloren zit die wel in de regering. De winnende partij zit in de oppositie. Volksverlakkerij en kiezersbedrog dus.
    -Geen hond wordt afgerekend op prachtige verkiezingsbeloftes die vervolgens niet worden nagekomen. Dat maakt het volk afkerig.
    -Partijbelangen zetten mensen op niet-verkiesbare plaatsen. De namenlijst wordt dus geheel door de partij afgeschermd.
    Kortom: verkiezingen suggereren democratie maar het is een schijndemocratie. Het is puur te doen om macht. Als 30% gaat stemmen kunnen 70% zich dan uitspreken tegen Europa??? Nee dat is afgeschermd. Je kunt slechts voor stemmen of je stem verloren laten gaan.
    -En dan tot slot: wat doen 27 vertegenwoordigers (zo'n 3%) in dat totale college? Al ging heel Nederland stemmen, dan nog blijft de invloed 3%. En bedenk daarbij dan even dat wij de grootste financiële bijdrage leveren.
    Al met al: TEL UIT JE WINST EN JE ZEGENINGEN!!!!!!!
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  16. #41

    Standaard

    vvd
    Mr Hardy is a man of great care, caution and discretion -- Mr Laurel is married too

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01
    Tegen Europa zijn is een gepasseerd station.
    Nee hoor, helemaal niet, je kunt een partij stichten die tegen allerlei Europese voorstellen stemt. Een soort oprollen van Europa van binnenuit.
    Fenomeen is namelijk dat er geen regerings- en oppositiepartijen zijn, op Europees niveau zijn er slechts regeringspartijen. Kortom die 70% wordt genegeerd. 30% legt hun wil op en dan ook nog eens middels compromis over compromis. Een logge bureaucratie die afschaffing verdient.
    Dus ben je tegen is er geen weg van oppositie maar moet je nee-stemmen van binnenuit.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommycat
    Vind ik ook raar. Nog geen eeuw geleden kon het gewone volk geen eens stemmen. Het is ons recht en eigenlijk ook onze plicht om het te doen. En als je denkt dat er niks is om te stemmen moet je er maar eens meer in verdiepen. Al kan ik me lichtelijk voorstellen dat mensen europa maar een ver van me bed show vinden.
    Vroeger had men geen invloed maar kon er ook niet aan ontsnappen, kijk maar naar het vrouwenkiesrecht dat was een heel gevecht.
    Tegenwoordig kan men op velerlei terrein lak hebben aan de overheid, echt er zijn hele volkstammen die de overheid negeren. Voorbeeldje we rijden allemaal te hard, moeten we nu vechten voor afschaffing van de 100km limiet. Welneen. Gewoon negeren en af en toe een boete slikken als 't fout gaat. :P
    De overheid verliest al jaren totaal haar grip op het volk. Er zullen zich dus steeds meer mensen afkeren door gewoon niet meer te gaan. De huidige democratie is een schijndemocratie met uitsluitend partijpolitieke belangen. (Voor partijpolitieke belangen lees: macht)
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dull boy
    vvd
    lotr :P
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    -Alhoewel een bepaalde partij bij de verkiezingen fors heeft verloren zit die wel in de regering. De winnende partij zit in de oppositie. Volksverlakkerij en kiezersbedrog dus.
    Zolang er niet in de kieswet / grondwet staat vermeld dat alleen winnende partijen mogen regeren is jouw visie een zeer ondemocratische.

    Coalitie vorming is bedoeld om een meerderheid van de kiezers tevreden te stellen, indien er geen partij is met een absolute meerderheid, je moet d'66 niet de schuld geven dat ze in de regering zitten, maar de schuld leggen bij de linkse kiezers oftewel het gebrek daaraan.
    Er is dus absoluut geen sprake van volksverlakkerij/kiezersbedrog, want elke kiezer weet dat er in een coalitie compromie's worden gesloten.

    Overigens neig ikzelf erg sterk naar een twee partijen stelsel.

    Ontopic, heb net mijn zwevende stem uitgebracht op het CDA, ten koste van de VVD.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    -Alhoewel een bepaalde partij bij de verkiezingen fors heeft verloren zit die wel in de regering. De winnende partij zit in de oppositie. Volksverlakkerij en kiezersbedrog dus.
    Zolang er niet in de kieswet / grondwet staat vermeld dat alleen winnende partijen mogen regeren is jouw visie een zeer ondemocratische.

    Coalitie vorming is bedoeld om een meerderheid van de kiezers tevreden te stellen, indien er geen partij is met een absolute meerderheid, je moet d'66 niet de schuld geven dat ze in de regering zitten, maar de schuld leggen bij de linkse kiezers oftewel het gebrek daaraan.
    Er is dus absoluut geen sprake van volksverlakkerij/kiezersbedrog, want elke kiezer weet dat er in een coalitie compromie's worden gesloten.

    Overigens neig ikzelf erg sterk naar een twee partijen stelsel.

    Ontopic, heb net mijn zwevende stem uitgebracht op het CDA, ten koste van de VVD.
    Als de kiezer zegt jij hebt het verkeerd gedaan, jij krijgt minder stemmen, verbaas ik me dat zo'n verliezende partij via het poldermodel dus toch kan regeren. Dat coalitiedenken verfoei ik, van mij mag het worden afgeschaft. Winnende partijen moeten regeren, verliezende partijen niet. Maar ik geef toe het volk heeft niet echt duidelijk links gestemd.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  22. #47

    Standaard

    Coalitie vorming is bedoeld om een meerderheid van de kiezers tevreden te stellen, indien er geen partij is met een absolute meerderheid.
    Ontopic, heb net mijn zwevende stem uitgebracht op het CDA, ten koste van de VVD.
    Jawel, vier kleine verliezende partijen kunnen groter zijn dan 1 winnende partij. Dat soort dingen zie je dus typisch in Nederland. Rechts is in staat om met een linkse partij een coalitie aan te gaan om maar te kunnen regeren. Nog kwalijker is CDA. Die gaan eerst met winnend PVDA in zee, om vervolgens aan de geheel andere kant met de verliezende VVD te gaan regeren. Dat noem ik toch groot kiezersbedrog en volksverlakkerij. Schijt aan het stemgedrag van het volk is dat, niks meer, niks minder. :wink:
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  23. #48

    Standaard

    Ik ben ook gaan stemmen.
    En wel op Camiel Eurlings, ook een Limburger dus wie weet hij kan wat betekenen voor het zuiden. :wink:

  24. #49
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Na hem gisteren hebben zien debateren, hij sloeg de plank regelmatig mis zowel inhoudelijk als qua boodschap, rest mij enkel de conclusie dat deze jongeman binnen een paar jaar een leuke woning kan kopen in europa. Hij gaf zelf te kennen dat Nederland hem een zorg is, enkel europa telt.
    Ben er niet te trots op een dergelijke Limburger.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  25. #50

    Standaard

    Hij heeft een weblog met een behoorlijk enge foto op de voorpagina: http://www.camiel.com/

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •