Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 65 worden weergegeven.

Discussie: Poirot Box Set

  1. #26

    Standaard

    Jup, dat is zo bij de R2 UK uitgave. 2 afleveringen per schijf én extras erop.

    Wat ik me ook afvraag: Als DFW de rechten niet heeft op 'The Mysterious Affair at Styles' dan zijn ze 9 op de 10 nog bij Memphis Belle (zij gaven S1 t.e.m. S3 uit). Er is dus inderdaad weinig kans dat ze er nog wat mee doen. Ik heb de amerikaanse versie geimporteerd omwille daarvan.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  2. #27

    Standaard

    Die aflevering zal hier nooit op DVD verschijnen denk ik. Zelf heb ik een TV opname met NL ondertiteling om het voorlopig zo te hebben.
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  3. #28

    Standaard

    Inmiddels is er weer een nieuw seizoen van Poirot uit, let wel, de UK versie. In Nederland lopen ze een beetje achter. De nieuwe richting die de serie is uitgeslagen bevalt mij erg goed.

    Het betreft hier:

    Mrs McGinty's Dead
    Cat among the Pigeons
    Third Girl
    Appointment with Death

    Ik heb zelf afgelopen weekend de eerste gezien, en deze is echt heel erg goed. Artistiek ook heel apart uitgewerkt. Jammer dat dit soort series niet door veel mensen gezien wordt, al die US series (die zeker erg goed kunnen zijn, bedoel daar niets verkeerds mee) worden toch net door iets meer mensen bekeken. Dit is toch echt een van mijn favoriete serie's, en David Suchet is ... IS ... echt Poirot, superbe !!!
    I find your lack of faith disturbing

  4. #29

    Standaard

    Serie 8 staat ook hier te verschijnen vanaf 15 oktober.

    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  5. #30

    Standaard

    Zijn er nog mensen die op de achterkant van seizoen 8 een sticker met andere tekst hebben over de normale hoes?
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  6. #31

    Standaard

    Ik hoef al niet ver te zoeken; de coverart is identiek aan Seizoen 7, alleen is er een ander kleurtje gekozen. Ik durf te verwedden dat ze zelf de achterflaptekst van die afleveringen gewoon meegekopieerd hebben. Ik walg er weer van. Telkens als mijn favoriete series worden uitgegeven (toegegeven: het zijn meestal Britse, maar dan nog) loopt er wel iets fout. Wie zetten ze toch aan het roer van zo'n project als ze niets goed kunnen doen??
    Laatst aangepast door Pieter D : 30-10-2008 om 19:43
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  7. #32

    Standaard

    Zoiets dacht ik dus ook al. Zoiets noemt men toch eindcontrole????

    Nou, dan maar snel even een sticker op de cover.
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  8. #33

    Standaard

    Maar we hebben wel als enige land de 16/9 uitvoering van Poirot. Ik heb vergeleken met de UK release en wij hebben meer beeld en de juiste versie! (Let op: cover vermeld toch 4/3 maar het is echt 16/9)
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  9. #34

    Standaard

    Dat klopt. Vanaf Serie 9 is de serie sowieso opgenomen in 16:9.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  10. #35

    Standaard

    Seizoen 9 verschijnt volgens Bubblegum.nl op 13 Januari.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  11. #36

    Standaard

    Inderdaad: 13-01-2009 Agatha Christie's Poirot - Seizoen 9
    Bron: dvd-home.nl
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  12. #37

    Standaard

    Weet iemand of er nog plannen zijn of DFW ook de eerste 3 series welke eerder door Memphis Belle zijn uitgebracht opnieuw uit te brengen. Zelf ben ik redelijk tevreden over de kwaliteit van de door DFW uitgebrachte serie. De beeldkwaliteit en presentatie van de door Memphis Belle uitgebrachte series zijn een stuk minder.

    Voordeel is dan dat er in de kast een mooie aansluitende serie staat en dat mogelijk de beeldkwaliteit wat wordt opgeschroefd. Vooral de beeldkwaliteit van de tweede serie is werkelijk van een bedroefende kwaliteit.

    Weet iemand die in bezit is van buitenlandse uitgaven (US of UK) van deze tweede serie of de beeldkwaliteit daarvan vergelijkbaar of duidelijk beter is. Je vraagt je toch werkelijk af wat er hier is mis gegaan. De kwaliteit van mijn eerdere VHS opnamen vanaf de TV waren zelfs beduidend beter.

  13. #38

    Standaard

    Ja, dat viel me direct op toen ik indertijd Seizoen 4 aanschafte. Verbluffend betere beeldkwaliteit dan de vorige uitgaves. Bij Serie 2 hangt er precies een waas over het beeld... Ook de lay-out van DFW is veel meer passend bij de serie en het personage dan de kale verpakking van Memphis Belle (die, en ik blijf het volhouden, nog steeds de rechten op The Mysterious Affair at Styles heeft maar er niets mee wil aanvangen).

    Nuja, het is niet de eerste serie die verbrokkeld op de markt komt...
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Ja, dat viel me direct op toen ik indertijd Seizoen 4 aanschafte. Verbluffend betere beeldkwaliteit dan de vorige uitgaves. Bij Serie 2 hangt er precies een waas over het beeld... Ook de lay-out van DFW is veel meer passend bij de serie en het personage dan de kale verpakking van Memphis Belle (die, en ik blijf het volhouden, nog steeds de rechten op The Mysterious Affair at Styles heeft maar er niets mee wil aanvangen).

    Nuja, het is niet de eerste serie die verbrokkeld op de markt komt...
    Dat van "The Mysterious Affair at Styles" is inderdaad weer zo'n zwaar irritatie puntje, hoe bedenk je nou zoiets. Gelukkig is deze aflevering laatst nog op Canvas uitgezonden en kon ik hem opnemen maar mis wel de eerste minuten omdat ik net te laat was.

  15. #40

    Standaard

    Heb hem ook als TV opname. De zender één heeft ook een tijd alle Poirot's herhaald.
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  16. #41

    Standaard

    Even een andere vraag. Wie van jullie bekijkt series als Poirot op een brredbeels (groot formaat) LCD of Plasma scherm. Hoe is dan de kwaliteit van het beld in verhouding tot een CRT televisie. Zelf gebruik ik nog steeds een 70cm B&O CRT televisie met een prachtige beeld kwaliteit, maar ben wel in een plasma of lcd scherm geinterreseerd.

  17. #42

    Standaard

    Leuk artwork voor de nieuwe box die verschijnt, al mochten ze wel eens een nieuwe afbeelding kiezen (ze gebruikten al 4 keer dezelfde):
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Ja, dat viel me direct op toen ik indertijd Seizoen 4 aanschafte. Verbluffend betere beeldkwaliteit dan de vorige uitgaves. Bij Serie 2 hangt er precies een waas over het beeld... Ook de lay-out van DFW is veel meer passend bij de serie en het personage dan de kale verpakking van Memphis Belle (die, en ik blijf het volhouden, nog steeds de rechten op The Mysterious Affair at Styles heeft maar er niets mee wil aanvangen).

    Nuja, het is niet de eerste serie die verbrokkeld op de markt komt...
    Ik heb onlangs via Amazon.co.uk een Engelse uitgave gekocht "Poirot Collection 2" en deze kan ik van harte aanbevelen. Prima beeldkwaliteit en de ontbrekende aflevering "The Mysterious Affair at Styles staat er gewoon op. Alleen ontbreken de Nederlandse ondertitels. Wel zijn er Engelse ondertitels aanwezig zodat e.e.a. toch probleemloos te volgen is.

  19. #44

    Standaard

    Ik heb die aflevering van TV opgenomen met NL subs. Misschien schaf ik toch nog eens de Engelse versie aan.

    Trouwens, box 10 heeft ander artwork:
    Vanaf 7/04/2009
    http://www.bol.com/imgbase0/VIDEOCOV...5664064061.gif
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  20. #45

    Standaard

    Erg leuk. Ik vraag me af of DFW toch geen bod zou doen naar Memphis Belle om de rechten af te kopen voor Serie 1 - 2 - 3.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Erg leuk. Ik vraag me af of DFW toch geen bod zou doen naar Memphis Belle om de rechten af te kopen voor Serie 1 - 2 - 3.
    Dat hoop ik ook. De beeldkwaliteit van de Engelse uitgeven is identiek aan die van DFW (of eigenlijk omgekeerd). Ook het artwork voor de hoesjes is afgekeken van de Engelse uitgaven. Eigenlijk vind ik die laatsten nog mooier omdat die volledig consistent zijn qua layout en afmetingen.

    Ik snap eigenlijk niet hoe het komt dat Memphis Belle er zo'n verschrikkelijk zooitje van heeft kunnen maken terwijl het goede voorbeeld al voor handen was. Het is trouwens nog erger met Memphis Belle, in de eerste versie die zij hadden uitgebracht van de eerste serie van Poirot waren 4 afleveringen ingekort. Zo ontbrak er bijvoorbeeld van de aflevering "Triangle at Rhodes" maar liefst 15 minuten. Helaas is deze maatschappij betrokken bij meer series die ik graag wil hebben. Ze moesten zich diep schamen voor hun wanprestaties.

  22. #47

    Standaard

    Toch vreemd dat die 3 series bij memphis Belle liggen. Is dat in andere landen ook dat de eerste delen bij iemand anders liggen?

    De beeldkwaliteit/menu's van de 1e Poirot zijn inderdaad ondermaats. Menu's die verkeerd linken,...
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  23. #48

    Standaard

    Volgens mij wordt Memphis Belle door een beperkt aantal mensen gerund die zeer weinig van het vak afweten. Talloze series zijn reeds van hen afgesnoept door andere uitgevers omdat de verdeler/rechthebbenden ook merken dat er wat scheelt aan die releases. Ze kopen naar het schijnt met mondjesmaat aan en hebben geen enkele band met de vertegenwoordigers waardoor het pad blijft openliggen voor andere uitgevers om het draadje op te pakken (zoals met o.a. Poirot gebeurde).

    Wat ze met het beeld gedaan hebben is ook voor mij een mysterie. Slechte discs? Verkeerde transcodering? Al wat ik weet is dat toen ik disc 1 van serie 4 in m'n speler stak, de kwaliteit haast 50 % hoger lag dan bij Memphis Belle. Ook de ondertitels waren netter en stonden mooier in beeld.

    Tsja, en dan die foeilelijke lay-out. Dutch Filmworks heeft gelukkig afgekeken bij Engeland en Duitsland, maar we staan hier nu wel met 3 goedkoop uitziende scanavo's tegenover mooie slipcases.



    Ik heb dan ook maar beslist om over te stappen naar de UK versies. Onlangs stonden die op Play voor maar € 15 per box (te bedenken dat zo'n box hier met minder afl. bijna € 30 kost) en ik heb mijn kans gegrepen. Mocht DFW toch nog 1, 2 en 3 uitbrengen dan ben ik misschien terug te overhalen.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Ik heb dan ook maar beslist om over te stappen naar de UK versies. Onlangs stonden die op Play voor maar € 15 per box (te bedenken dat zo'n box hier met minder afl. bijna € 30 kost) en ik heb mijn kans gegrepen. Mocht DFW toch nog 1, 2 en 3 uitbrengen dan ben ik misschien terug te overhalen.
    Dat geld ook voor mij. Ik heb inmiddels de Engelse "Poirot Box 1 t/m 3" gekocht. Deze boxen lopen overigens niet geheel synchroon met de series want Box 3 gaat t/m serie 4.
    Mocht DFW de eerste drie series alsnog uitbrengen dan zal ik die zeker kopen als de beeldkwaliteit op het niveau is van de eerder door hen uitgebrachte series.

  25. #50

    Standaard

    Even ter vergelijking een overzichtje van landen die de serie in quasi dezelfde verpakking uitgeven. Let vooral op de consistentie bij de ruggen van het UK artwork en het Duitse artwork, terwijl dat in de Benelux compleet verpest wordt. DFW mag dan misschien mooier artwork afleveren, de ruggen zijn al 3 keer gewijzigd en ze hebben maar liefst 4 keer dezelfde kaftfoto gebruikt ook, terwijl ze keuze hadden uit prachtige andere (zie onder dus):

    UK BOXEN:







    Er staat ook een nieuwe, complete collection box te verschijnen:


    DUITSE BOXEN:




    NEDERLANDSE BOXEN:




    Laatst aangepast door Pieter D : 04-04-2009 om 19:27
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •