De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Na City of God Nu City of Men

    Cidade de deus was dé revelatie van 2002: een pakkend verhaal over opgroeien in een sloppenwijk, gefilmd in een energieke en vernieuwende stijl die je nooit zou verwachten uit een land als Brazilië. Hetzelfde team maakte aansluitend een tv-serie volgens dezelfde principes en met dezelfde tieneracteurs, en ook deze City Of Men en is meer dan de moeite. Opnieuw draait het om twee vrienden die al hun inventiviteit benutten om zich door armoede en drugsgeweld heen te slaan in de achterbuurten van Rio de Janeiro. Het camerawerk is zo grimmig en realistisch dat de grens met een documentaire niet veraf lijkt, maar er is ook plaats voor onverwachte fantasietjes (getekende bootjes die tot leven komen in een schoolschrift) en vooral voor humor, zoals wanneer een van de jongens het verhaal van Napoleon vertaalt naar krottenwijkterminologie. Serieus de moeite, zeker als je hart klopt voor Zuid-Amerika.


  2. #2

    Standaard

    Heb de r2 uk versie liggen met het 1e & 2e seizoen van deze serie, maar heb hem nog niet gekeken.
    Las dat er ook nog een 3e & 4e seizoen zijn, maar deze zijn nog niet uitgebracht op dvd op r2.
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    Heb de r2 uk versie liggen met het 1e & 2e seizoen van deze serie, maar heb hem nog niet gekeken.
    Las dat er ook nog een 3e & 4e seizoen zijn, maar deze zijn nog niet uitgebracht op dvd op r2.
    Dan moet je em zeker gaan bekijken. erg leuke en goede serie.


    Weet je toevallig wanneer de geplande release datum is voor de volgende seizoenen?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rotterdam5314
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    Heb de r2 uk versie liggen met het 1e & 2e seizoen van deze serie, maar heb hem nog niet gekeken.
    Las dat er ook nog een 3e & 4e seizoen zijn, maar deze zijn nog niet uitgebracht op dvd op r2.
    Dan moet je em zeker gaan bekijken. erg leuke en goede serie.


    Weet je toevallig wanneer de geplande release datum is voor de volgende seizoenen?
    Nee helaas niet, weet alleen dat ze in Brazilië al wel uitgebracht zijn, maar weet niet of er plannen zijn om ze ook op r2 uit te brengen.
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  5. #5

    Standaard

    ik hoop het wel want het is een erg leuke serie

  6. #6

    Standaard

    Dit kende ik nog niet, maar heb niet zo lang geleden City Of God gezien en vond die erg goed, dus hoop ik dat deze serie hier hopelijk ook nog eens uitkomt.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor
    Dit kende ik nog niet, maar heb niet zo lang geleden City Of God gezien en vond die erg goed, dus hoop ik dat deze serie hier hopelijk ook nog eens uitkomt.
    seizoen 1 en 2 zijn al uit en zitten samengevoegd in 1 hoes
    de serie haalt zeker het niveau van de film

  8. #8

    Standaard

    waar zijn deze seizoenen te bestellen en voor welke prijs?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    waar zijn deze seizoenen te bestellen en voor welke prijs?
    ik heb em gewoon bij de frs gehaald
    prijs was toen € 24,95
    maar ik heb em ook een keer bij de mm zien liggen voor € 19,95
    als ze hem niet hebben kan je em daar wel bestellen denk ik

    hij is ook hier te verkijgen:

    http://www.dvdoutlet.nl/cgi-bin/web_store/web_store.cgi

  10. #10

    Standaard

    Weet iemand al iets meer over een R2 uitgave van seizoen 3 en 4? Ik zou deze graag zien voordat de Cidade Dos Hommens film dit jaar verschijnt.


  11. #11

    Standaard

    Is de serie een beetje te vergelijken met de film? Qua inhoude en kwaliteit?

  12. #12

    Standaard

    De film is nog niet uit

    Maar je bedoelt waarschijnlijk of het te vergelijken is met Cidade De Deus? Ja en nee. Sfeer, omgeving en acteurs zijn wel hetzelfde, maar er is duidelijk wat meer humor toegevoegd. Je volgt twee jongere ventjes, die naast het harde leven in de sloppen van alles meemaken. Je ziet ze echt opgroeien en dat is erg mooi gedaan. Zeker als je de aflevering Palace II uit de serie Brava Gente en de short Palace II nog meerekent, heb je de kids van jongs af aan gevolgd (hoewel de rollen van Laranjinha en Acerola daar omgedraaid zijn).


  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timothy Bekijk bericht
    Weet iemand al iets meer over een R2 uitgave van seizoen 3 en 4? Ik zou deze graag zien voordat de Cidade Dos Hommens film dit jaar verschijnt.

    Wanneer word de R2 uitgave van seizoen 3 en 4 verwacht?
    I always tell the truth. Even when I lie.

  14. #14

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timothy Bekijk bericht
    De film is nog niet uit

    Maar je bedoelt waarschijnlijk of het te vergelijken is met Cidade De Deus? Ja en nee. Sfeer, omgeving en acteurs zijn wel hetzelfde, maar er is duidelijk wat meer humor toegevoegd. Je volgt twee jongere ventjes, die naast het harde leven in de sloppen van alles meemaken. Je ziet ze echt opgroeien en dat is erg mooi gedaan. Zeker als je de aflevering Palace II uit de serie Brava Gente en de short Palace II nog meerekent, heb je de kids van jongs af aan gevolgd (hoewel de rollen van Laranjinha en Acerola daar omgedraaid zijn).
    Bedankt, misschien toch maar eens aanschaffen dan. Prijs valt op zich ook wel mee, dus daar hoef ik het niet voor te laten.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timothy Bekijk bericht
    ... dat vraag ik net
    sorry verkeerd gelezen ik dacht dat je de film bedoelde
    I always tell the truth. Even when I lie.

  17. #17

    Standaard

    29 november komt in Nederland eindelijk het 2e deel uit met daarin seizoen 3 en 4. Ik heb de eerste twee afleveringen inmiddels gezien en de anderen gaan snel volgen! De serie heeft nog niets aan kracht ingeboet. Wel wordt de toon langzaam volwassener en is er al snel een gebeurtenis die veel zal veranderen.

    Prachtige serie!!!


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •