De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Oktober was een goede maand voor klassieke horror

    Het aanbod van Regio 2 DVDs in het genre van de klassieke horror uit de jaren 60 en 70 kan je moeilijk groots noemen.
    Toch kunnen we niet klagen van de voorbije maand.
    Hier zijn enkele aanraders
    AWFUL DR ORLOF van Jesus Franco (Dutch Filmworks)
    CARLTON HAMMER HORROR BOX SET
    (Twins of Evil, Vampire Circus en Countess Dracula) -spotgoedkoop en met 3 uitstekende 16x9 transfers, en Engels ondertiteld erbij)
    CARLTON CLASSIC HORROR BOX SET
    (Hands of the Ripper, The Uncanny en The Monster)
    WARNER HAMMER ORIGINALS BOX SET
    (Curse of Frankenstein, Horror of Dracula en The Mummy van Terence Fisher)
    WARNER HAMMER HAMMER HORROR SELECTION BOX SET
    (Devil Rides Out, Blood from the Mummy's Tomb, Horror of Frankenstein, Lust for a Vampire en Scars of Dracula)
    EL VAMPIRO van Fernando Mendez

    Verder waren er nog releases van PHENOMENA (Italian Shock - Argento), 2 Italiaanse DVDS: ZEDER (Avati), THE SECT aka LA SETTA (Soavi) en CAT'S EYE (Lewis Teague)
    Voor mij is oktober 2002 de beste maand in vele jaren, althans voor Regio 2.

    Zijn er hier nog fans van ouderwetse gotische horror?

  2. #2

    Standaard Re: Oktober was een goede maand voor klassieke horror

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mac Hammer Fan


    Zijn er hier nog fans van ouderwetse gotische horror?
    Ik hou wel van horrorfilms, of ik de oudere ook leuk vindt zou ik niet weten, ik heb er namelijk vrij weinig gezien. Ik zit er wel aan te denken om er een paar aan te schaffen dus als iemand nog tips heeft.....

  3. #3

  4. #4
    Joost van der Molen
    Guest

    Standaard Re: Oktober was een goede maand voor klassieke horror

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mac Hammer Fan
    Zijn er hier nog fans van ouderwetse gotische horror?
    Ja! Alleen heb ik totnogtoe vrij weinig oude horror gezien..
    Maar een half jaar geleden was DEVIL RIDES OUT op de bbc,
    en die is echt geweldig!
    SLEEPY HOLLOW vond ik erg goed, en dat schijnt een pastiche op de Hammer producties te zijn. Dat zou je misschien ook kunnen zeggen van NINTH GATE, die ik ook heel vermakelijk vond.
    NOSFERATU, CALIGARI en ROSEMARY'S BABY: prachtig!
    NIGHT OF THE HUNTER heb ik net besteld. DRACULA (met Lugosi) en Herzogs NOSFERATU ga ik bestellen (tenminste, als de beeldtransfer goed is).

    Mac, welke andere films moet ik volgens jou absoluut zien?
    En is DEVIL RIDES OUT een beetje decent op de DVD terecht gekomen?

  5. #5

    Standaard

    Lees eens de recencies op de links die ik hierboven heb aangehaald.
    DEVIL RIDES OUT kwam uit in een uitstekende transfer, maar zonder noemenswaardige extras in tegenstelling tot de Amerikaanse Anchor Bay DVD die regio O was.
    Ik hou van al die films, maar als ik een persoonlijke voorkeur zou geven aan wat er van Hammer Productions verschenen is zou ik de CARLTON HAMMER BOX SET proberen, die heel goedkoop is en waar de de transfer van de film 16x9 echt superieur is. Er is zelfs een Engelse ondertiteling.
    Mijn persoonlijke voorkeur van de op DVD beschikbare titels gaat naar
    HORROR OF DRACULA
    CURSE OF FRANKENSTEIN
    REVENGE OF FRANKENSTEIN
    TWINS OF EVIL
    THE VAMPIRE LOVERS
    SCARS OF DRACULA
    LUST FOR A VAMPIRE
    maar de andere vind ik ook best genietbaar.
    In R1 is er ook nog o.a.
    DEMONS OF THE MIND
    DR JECKYLL AND SISTER HYDE
    FRANKENSTEIN CREATED WOMAN
    Als je van DEVIL RIDES OUT houdt, zal je wellicht ook erg kunnen genieten van TO THE DEVIL A DAUGHTER

    In de niet Hammer Productions kan ik THE LIVING DEAD AT MANCHESTER MORGUE aanbevelen, die mijns inziens zelfs NIGHT OF THE LIVING DEAD nog overtreft.

    De goedkoopste plaats om al dat leuks aan te schaffen is
    www.splashdvd.com , geloof me vrij: ze zijn een stuk goedkoper dan Blackstar en Amazon. Als je in Nederland woont, kan je ook bestellen bij www.play.com

    Die NIGHT OF THE HUNTER heb ik nog niet gezien. Hij staat heel hoog gekwoteerd op de Internet Movie Database (8,3/10) en bij de 150 beste films aller tijden. Ik zal die toch eens moeten aanschaffen. Voor 8 pond is dat een koopje. Is het niet meer een thriller en film-noir dan een horrorfilm?

  6. #6

    Standaard

    Lees eens de recencies op de links die ik hierboven heb aangehaald.
    DEVIL RIDES OUT kwam uit in een uitstekende transfer, maar zonder noemenswaardige extras in tegenstelling tot de Amerikaanse Anchor Bay DVD die regio O was.
    Ik hou van al die films, maar als ik een persoonlijke voorkeur zou geven aan wat er van Hammer Productions verschenen is zou ik de CARLTON HAMMER BOX SET proberen, die heel goedkoop is en waar de de transfer van de film 16x9 echt superieur is. Er is zelfs een Engelse ondertiteling.
    Mijn persoonlijke voorkeur van de op DVD beschikbare titels gaat naar
    HORROR OF DRACULA
    CURSE OF FRANKENSTEIN
    REVENGE OF FRANKENSTEIN
    TWINS OF EVIL
    THE VAMPIRE LOVERS
    SCARS OF DRACULA
    LUST FOR A VAMPIRE
    maar de andere vind ik ook best genietbaar.
    In R1 is er ook nog o.a.
    DEMONS OF THE MIND
    DR JECKYLL AND SISTER HYDE
    FRANKENSTEIN CREATED WOMAN
    Als je van DEVIL RIDES OUT houdt, zal je wellicht ook erg kunnen genieten van TO THE DEVIL A DAUGHTER

    In de niet Hammer Productions kan ik THE LIVING DEAD AT MANCHESTER MORGUE aanbevelen, die mijns inziens zelfs NIGHT OF THE LIVING DEAD nog overtreft.

    De goedkoopste plaats om al dat leuks aan te schaffen is
    www.splashdvd.com , geloof me vrij: ze zijn een stuk goedkoper dan Blackstar en Amazon. Als je in Nederland woont, kan je ook bestellen bij www.play.com

    Die NIGHT OF THE HUNTER heb ik nog niet gezien. Hij staat heel hoog gekwoteerd op de Internet Movie Database (8,3/10) en bij de 150 beste films aller tijden. Ik zal die toch eens moeten aanschaffen. Voor 8 pond is dat een koopje. Is het niet meer een thriller en film-noir dan een horrorfilm?

  7. #7
    Joost van der Molen
    Guest

    Standaard

    Allereerst bedankt voor de tips!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mac Hammer Fan
    Die NIGHT OF THE HUNTER heb ik nog niet gezien. Hij staat heel hoog gekwoteerd op de Internet Movie Database (8,3/10) en bij de 150 beste films aller tijden. Ik zal die toch eens moeten aanschaffen. Voor 8 pond is dat een koopje. Is het niet meer een thriller en film-noir dan een horrorfilm?
    De film laat zich inderdaad moeilijk categoriseren.
    Op dvdbreakdown beschrijven ze het als volgt:

    "The Night of the Hunter was dismissed by audiences at the time, but has since developed into one of the most treasured and influential movies of its era, and has more or less single-handedly defined the whole genre of gothic dramas of the American South. Its totally unique mixture of melodrama, satire, fairy tale and outright horror may have been too far ahead of its time, and still makes the film hard to categorize. "*

    Geen pure horror dus, meer een amalgaam van horror en meer of minder verwante stijlen. Het lijkt me in ieder geval een unieke film!

    *
    http://www.dvdbreakdown.com/titles/nightothunter.html

  8. #8

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •