Bekijk uitslag poll: Wat is je favoriete horror-franchise?

Stemmers
66. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Halloween

    9 13,64%
  • Hellraiser

    7 10,61%
  • A Nightmare on Elm Street

    19 28,79%
  • Friday the 13th

    6 9,09%
  • Child's Play

    9 13,64%
  • Children of the Corn

    1 1,52%
  • Overig

    15 22,73%
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 36 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Favoriete Horror-franchise?

    Beste Mede-forummers,
    Ik ben erg benieuwd naar welke horror-frachise jullie het meest aanspreekt en waarom. Denk aan Hellraiser, A Nightmare on Elm Street, Friday the Thirteenth of bijvorbeeld Halloween.
    Ikzelf ben verzot op de Hellraiser serie. Met name deel 2, 5 en 6. De laatste twee Inferno en Hellseeker vind ik vooral erg goed door de duistere sfeer (o.a. door lichtgebruik) en ook omdat ze de nadruk minder op de 'gore' leggen en meer op suspense dan bij bijvorbeeld deel 3 en 4.
    Komt u maar!
    "I like to remember things my own way. Not neccessarily the way they happened". - Bill Pullman in Lost Highway

  2. #2

    Standaard

    Halloween, omdat Michael Myers uber-cool is, omdat zijn achtergrond mysterieus is en omdat de Halloween Theme ruled 8)
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wizz-Art
    Halloween, omdat Michael Myers uber-cool is, omdat zijn achtergrond mysterieus is en omdat de Halloween Theme ruled 8)
    +1 voor Halloween

  4. #4

    Standaard

    De Living Dead serie en de Evil Dead serie (hoewel de laatste meer tegen humor aanleunt)

  5. #5

    Standaard

    Nightmare on Elm Street, Freddy heeft een soort van cynische vrolijkheid...

  6. #6

    Standaard

    Ik ben niet echt een horrorfan, maar ik kies Nightmare on Elmstreet dankzij het Freddy Krueger karakter.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  7. #7

    Standaard

    Scream
    vlot, snel, suspense, modern, lekkere waivu 8)

  8. #8

    Standaard

    Als eerste de Romero Dead films. Dan de Evil Dead trilogie daarna komen halloween en childs play.
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  9. #9

    Standaard

    Dank voor jullie input tot nu toe! Leuke reacties.
    "I like to remember things my own way. Not neccessarily the way they happened". - Bill Pullman in Lost Highway

  10. #10

    Standaard

    A Nightmare on Elm Street natuurlijk!
    M'n eerste kennismaking met het genre.

  11. #11

    Standaard

    A Nightmare on Elmstreet, Freddy is the man!

  12. #12

    Standaard

    Ik heb voor Child's Play gekozen. Ben niet echt een horror fan maar kon Child's Play vroeger toen ik klein was wel waarderen hehe... Scary shit at that age...
    Four-Star Trader (236)

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caledonians
    Ik heb voor Child's Play gekozen. Ben niet echt een horror fan maar kon Child's Play vroeger toen ik klein was wel waarderen hehe... Scary shit at that age...
    Same here!
    Een paar jaar geleden wel eens een Child's Play film laat op de tv bekeken en dat vond ik toen echt ontzettend eng! :P

  14. #14

    Standaard

    Ik vind de Living Dead en Evil Dead series ook beter dan degene die in de poll staan, en heb dus maar voor overige gekozen.

  15. #15

    Standaard

    A Nightmare On Elm Street omwille van Freddy Krueger en zijn heerlijke oneliners, de goede muziek en ook dat leuke 80's sfeertje van de eerste delen.

    Verder ook Scream en Maniac Cop.

  16. #16

    Standaard

    Absoluut Romero's Dead Trilogie. Humor, sociaal commentaar, horror allemaal top gecombineerd.

  17. #17

    Standaard

    Uit deze reeks ga ik ook voor de Hellraisers, met als goede tweede dhr. Freddy K.
    Veel van deze 'franchises' hebben meer het karakter van bloederige thrillers met een 'killer at large' dan echte horror-films (geldt vooral voor Halloween en Friday the 13th). De Hellraiser-films -zeker de eerste twee- hebben een wat meer 'mythische' uitstraling. Sfeer speelt in deze serie een belangrijke rol dan in de overige series.

    P.s.: Hoort deze poll niet in de film-thread thuis?
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  18. #18

    Standaard

    de EVIL DEAD reeks vind ik de beste films allertijden!
    daarom heb ik ook van alle 3 de delen meer dan 10 verschillende dvd uitgaves, dus in totaal over de 30 dvd's
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Uit deze reeks ga ik ook voor de Hellraisers, met als goede tweede dhr. Freddy K.
    Veel van deze 'franchises' hebben meer het karakter van bloederige thrillers met een 'killer at large' dan echte horror-films (geldt vooral voor Halloween en Friday the 13th). De Hellraiser-films -zeker de eerste twee- hebben een wat meer 'mythische' uitstraling. Sfeer speelt in deze serie een belangrijke rol dan in de overige series.

    P.s.: Hoort deze poll niet in de film-thread thuis?
    Misschien wel ja... Trouwens, de Evil dead en de Romero serie was ik even vergeten inderdaad.
    "I like to remember things my own way. Not neccessarily the way they happened". - Bill Pullman in Lost Highway

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Major Goodvibes
    Trouwens, de Evil dead was ik even vergeten
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

  21. #21

    Standaard

    Djeez, wat is dit lastig zeg. Je mag zeker maar 1 stem uitbrengen?

    Op dit ogenblik vind ik Voorhees & Myers geweldig, omdat ze zo hersendood zijn. Er zit totaal geen emotie in . Mijn stem gaat dan uit naar 'Jason f___ing Voorhees'

    Maar andere vind ik ook geweldig:
    - Krueger: Hier kan ik me denk ik het beste mee identificeren........
    - Chucky, toch ook een idool. Ik had vroeger hier een mega grote poster van, net als van Krueger in mijn kamer hangen (toen ik nog thuis woonde).
    - Evil Dead, voor deze serie blijf ik toch wel een zwak houden. Evil Dead 1 of 2 was de allereerste horror die ik had gezien (was toen 12 jaar).

    Dit zijn wat mij betreft de films waarvan in ieder geval de franchise echt moet blijven en ze mogen wat mij betreft ook meer en meer delen hiervan maken. Hoe fouter de one-liners de beter
    Freddy Krueger: [to Jason] Penny for your thoughts?

    (updated on 24-08-2002)

  22. #22

    Standaard

    Evil Dead
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  23. #23

    Standaard

    Hoewel ik ee grote fan ben van het horror-genre, gaat mijn voorkeur toch uit naar A Nightmare on Elmstreet. Freddy is legendarisch en in mijn ogen het meest originele character ooit verzonnen. Er mag van mij ooit nog wel een prequel gemaakt worden van deze film. De geschiedenis is naar mijn mening spannend en interessant genoeg om in beeld te brengen.

  24. #24

    Standaard

    Van geen enkele horrorfranchise die ik me op dit moment voor de geest kan halen, vind ik alle films goed. In elke geval zijn, globaal genomen, de Evil Dead films voor mij beter dan de voorgestelde.

  25. #25

    Standaard

    A Nightmare on Elmstreet, puur om Freddy Krueger 8).

    Heb de box puur om Freddy, de films zijn niet zo hoogstaand vind ik. Maar toch viel maar 1 film me tegen.

    Quote: "I just broke my own record " geloof uit deel 5...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •