Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 37 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Het grote upcoming Disney-animatie topic

    Ik heb de afgelopen tijd wat screenshots en data lopen verzamelen van Disneyfilms die nog in ontwikkeling zijn, zowel bioscoopfilms als direct-to-video animatiefilms. Let wel: het gaat hier alleen om nieuwe animatiefilms. Films als de nieuwe Herbie reken ik dan niet mee. Ook re-issues van oude films reken ik niet mee (zoals bijvoorbeeld de Cinderella S.E.), het gaat alleen om nieuwe films. Okee, daar gaan we:

    2005
    - Tarzan 2
    - Kronk's New Groove (vervolg op Keizer Cuzco / Emperor's New Groove)
    - Lilo and Stitch 2: Stitch Has a Glitch
    - Chicken Little
    - Pooh's Heffalump Movie

    Foto's Tarzan 2:



    Foto's Kronk's New Groove:




    Foto's Lilo & Stitch 2:




    Foto's Chicken Little:







    Foto's Pooh's Heffalump Movie:




    2006
    - Bambi and the Great Prince of the Forest (Bambi 2)
    - Brother Bear 2
    - American Dog (van Chris Sanders, de bedenker van Lilo & Stitch)
    - A Day with Wilbur Robinson
    - Cars (de laatste samen met Pixar)
    - Fox and the Hound 2 (gerucht)

    Foto's Bambi 2:




    Foto's American Dog:







    Foto's A Day with Wilbur Robinson:




    Foto's Cars:





    2007
    - Tinkerbell Movie (spin-off van Peter Pan)
    - Rapunzel Unbraided

    Foto's Rapunzel Unbraided: (concept-art)




    2008
    - Toy Story 3 (zonder Pixar)

    Overigen (nog niet bevestigd)
    - Aristocats 2
    - Hercules 2: The Trojan War
    - Aladdin 4
    - Aladdin 5
    - The Rescuers 3
    - Dumbo 2
    - Pete's Dragon 2
    - Oliver & Company 2
    - Treasure Planet 2
    - Toy Story 4
    - Monsters Inc. 2

    Iedereen die meer info heeft over toekomstige Disney animatiefilms, en/of foto's heeft, mag ze naar me mailen op het bekende adres (nathan@dvd.nl) of post hieronder, dan pas ik deze post weer aan.

  2. #2

    Standaard

    Snow White 2 is inmiddels afgelast. Wel zijn ze bezig met Aladdin vier en vijf.
    God help the outcasts, hungry from birth
    Show them the mercy, they don't find on earth

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nandor
    Snow White 2 is inmiddels afgelast.
    Thank God. Ik hoopte al dat daar geen sequel van kwam. Aladdin 4 en 5 zal ik even wat info van proberen te vinden.

    Iemand hier trouwens die weet hoe het met Fantasia 2006 staat? Ik heb wel wat screenshots van een stuk dat vermoedelijk uit Fantasia 2006 komt, maar ik weet nog niet helemaal zeker dat die er in gaat komen.

  4. #4

    Standaard

    Mijn god wat een sequals, kunnen ze niets anders verzinnen daar?


    Ik ben niet echt positief, maar ik vind gewoon dat Ghibli de aandacht verdient die Disney krijgt! :wink:

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wushu-4-ever
    maar ik vind gewoon dat Ghibli de aandacht verdient die Disney krijgt! :wink:
    Dat is zeker zo,maar vlak Pixar ook niet uit. :wink:
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wushu-4-ever
    Mijn god wat een sequals, kunnen ze niets anders verzinnen daar?
    Blijkbaar niet, ze verzinnen steeds minder originele dingen, steeds meer remakes en onnodige sequels.
    We stand alone together...Preciousss...And like that, he's gone...
    My Website Mijn verkoopthread

  7. #7

    Standaard

    Dat Disney op zoek gaat naar andere sprookjes etc. om films van te maken dan al die sequels waar ze nu mee bezig zijn

  8. #8

    Standaard

    Ik heb begrepen dat Fantasia 2006 (het project van Roy Disney) niet meer doorgaat. Een paar segmenten zijjn wel al geanimeerd (o.a. John Henry, Destino en One by One).
    One By One staat als extra op de DVD van Lion King 2 en John Henry en Destino zullen binnenkort wel opduiken op een Disney Treasure verwacht ik.
    * Just because I don't care doesn't mean I don't understand *

  9. #9

    Standaard

    Alleen "Rapunzel Unbraided: (concept-art)" vind ik er wel oke uitzien, de sequals doen me helemaal niets.....


  10. #10

    Standaard

    Toffe thread man! Ben zelf een grote Disney fan (inmiddels bijna 50 titels in mijn bezit). Sequels zijn niet per definitie slecht. Denk aan Toy Story 2 (ja, standaard voorbeeld), maar ook De Reddertjes 2, Jungle Book 2 zijn prima te pruimen hoor. Mijn Atlantis 2 heb ik nog niet gezien...

    Asspoester 2, Tarzan & Jane zijn inderdaad wel om te huilen...

    Anyway, ik hou deze thread in de gaten. Totdat ik ze gezien heb krijgen alle 2's op zijn minst het voordeel van de twijfel!!!

  11. #11

    Standaard

    Idd, waarom al die vervolgen?? Ze waren zo goed en geweldig. Ik ben een echte Disneyfan, maar dan moeten ze wel wat anders doen dan alleen maar oude dingen helemaal uitmelken...
    All the real people are really not that real

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Snowball
    One By One staat als extra op de DVD van Lion King 2
    Krijg nou tieten, je hebt gelijk! (Had de extra's van Lion King 2 nog niet bekeken )

    Ga ik zo meteen even doen. Ik ben dol op Fantasia spul. Jammer dat ze niet doorgegaan zijn met produceren van segmenten voor Fantasia 2006. Het idee om animatie te maken op muziek van over de hele wereld is een prima idee.

    En om even in te gaan op de anti-sequel discussie die hier (en in vele andere Disney-threads) weer losbarst: ikzelf ben al dat ge-sequel ook spuugzat. Er zit gewoon werkelijk geen origineel idee meer tussen. Ik ben niet tegen direct-to-video spul, er moet tenslotte geld in het laatje komen, maar verzin dan iets origineels.

    Wat ik wel een erg positieve ontwikkeling vind is dat Disney qua animatiestijlen kennelijk flink de breedte in gaat. Okee, Chicken Little ziet er dan misschien nog wat te computer-achtig uit, maar als ik kijk naar de afbeeldingen van American Dog, A Day with Wilbur Robinson en de concepten van Rapunzel Unbraided, dan moet ik toen bekennen dat Disney een aantal visueel zeer aparte films in de planning heeft staan.

    Eerst maar even door de zure appel (of zure chicken ) heenbijten. Volgens mij kunnen we daarna best wat Disney-verrassingen verwachten.

  13. #13

    Standaard

    Dat Rapunzel ziet er inderdaad wel goed uit.. Maar het komt echt niet in de buurt van Aladdin of iets dergerlijks... En ik vind die computeranimaties heel jammer. Ja, ze worden ook in gewonen tekenfilms gebruikt, maar dat is anders :S Snap je?? Ik vind tekenfilms nog steeds beter dan animatie films, ook al wordt het vaak onder 1 noemer genoemd.

    Ja, Finding Nemo en The Incredibles zijn leuk, humoristisch en kleurrijk. Maar daar hebben we maatschappijen als Dreamworks voor. Disney moet zich gewoon houden bij wat ze groot heeft gemaakt, de classic tekenfilms. Want welk kind houdt er nou niet van Aladdin, De Leeuwenkoning, De Klokkenluider van de Notre Dame, Pocahontas, Lady en de Vagebond, De kleine zeemeermin, Assepoester en ga zo maar door..

    Vervolgen kunnen leuk zijn, maar dan niet zo veel in 1 keer. Het is nu net of er niets anders is... Er zijn ook nog leuke films te maken met de Disney karakters. Denk aan het geweldige A Goofy Movie, die is geweldig.. Pak een karakter en maak daar een orginele film bij. En neem dan wel een ander karakter dan een Winnie de Pooh karakter :S
    All the real people are really not that real

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Mijn Atlantis 2 heb ik nog niet gezien...
    Geloof me, dat wil je zo houden. Zelfde kaliber als Assepoester twee en Tarzan & Jane.

    Aladdin 4 en 5 zal ik even wat info van proberen te vinden.
    Als het goed is, gaan die over de achtergrond van de geest.

    Een tijd geleden heb ik op een ander forum een post gemaakt over de vervolgen, met de basisideeën erbij. Die zal ik even quoten.
    Films die nog niet in het lijstje stonden:
    - Dombo 2 (voorlopig uitgesteld. Men kan niet beslissen of hij handgetekend of computergeanimeerd moet worden.
    - Piratenplaneet 2
    - Peter en de Draak 2
    - De Reddertjes 3

    Wat ik weet:

    Tarzan 2
    Weer een midquel. Een hoofdstuk uit het leven van Tarzan, zoals ze ook Bambi 2 doen. Tarzan is nog een kind.

    Lilo en Stitch 2
    Subtitel: Stitch has a glitch. Stitch wordt weer slecht.

    Keizer Kuzco 2
    Kronk's New Groove. Gaat over het hulpje van Yzma.

    Frank en Frey 2
    Midquel. Frank en Frey zijn nog jong.

    Bambi 2
    Bambi heeft prinslessen van zijn vader.

    Dombo 2
    Het circus is bijna failliet, en Dombo moet het redden. Origineel, zeg.

    Hercules 2
    Herc, Meg en hun dochter Hebe gaan naar Troy, om daar hun vriendin Helena te redden van ene Paris. Uiteraard met een groot leger, en een stom houten paard.

    Aladdin 4 & 5
    De geest heeft de hoofdrol.

    Tinkerbell-film
    Tinkerbell-film zal een Peter Pan-prequel worden. Kapitein Haak speelt ook een rol, maar er is nog niet bekend hoe het verhaal verder verloopt. Wel zal Tinkerbell ineens familie hebben.
    Niet dat ik me voor wil doen als één of andere expert, maar ach... De posts waren toch al klaar
    God help the outcasts, hungry from birth
    Show them the mercy, they don't find on earth

  15. #15

    Standaard

    Van boven genoemd lijstje:

    Graag Dombo gewoon tekenen
    Leuk:
    Hercules, niet orgineel wel leuk
    Tinkerbell, creatief???? nee. leuk??? ja
    All the real people are really not that real

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nandor
    - Piratenplaneet 2
    - Peter en de Draak 2
    Die had ik al wel vermeld, maar ik vermeld alleen Engelse titels. In mijn post stonden dus "Pete's Dragon 2" en "Treasure Planet 2". Wellicht heb je ze daarom over het hoofd gezien.

    Maar toch bedankt voor de aanvulling, want er ontbraken er toch nog een paar... ik zal mijn post straks aanpassen.

  17. #17

    Standaard

    Ik vind die American Dog er zo cool uit zien. Erg gaaf. Jammer dat Rapunzel 3d wordt. Zie liever dat ze de concept art in 2d hangetekende animaties uitwerken. Maar goed, das een verloren zaak

  18. #18

    Standaard

    Rapunzel 3d??? Dat is al stukken minder inderdaad...
    All the real people are really not that real

  19. #19

    Standaard

    Rapunzel wordt als het goed is een overgangsfilm. Het begint in 2D, en gaat dan langzaam over naar 3D. Lijkt me leuk voor een keertje, maar daarna is de lol er wel vanaf.
    Sorry Nathan... Je moet toegeven, de lijst is lang
    God help the outcasts, hungry from birth
    Show them the mercy, they don't find on earth

  20. #20

    Standaard

    Het is wel al beter dan helemaal 3d, het is weer eens wat anders
    Kijken of het resultaat net zo leuk wordt als het idee
    All the real people are really not that real

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    Ik vind die American Dog er zo cool uit zien. Erg gaaf. Jammer dat Rapunzel 3d wordt. Zie liever dat ze de concept art in 2d hangetekende animaties uitwerken. Maar goed, das een verloren zaak
    American Dog is ook 3D hoor, maar heeft een geschilderde look.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cooldown
    Rapunzel 3d??? Dat is al stukken minder inderdaad...
    Hoho, niet zo afgeven op 3D. Rapunzel Unbraided wordt dan wel 3D (net als American Dog), maar krijgt een soort levend-schilderij-look. Het schijnt er erg spectaculair uit te zien.

    Dus mensen: animaties die 100% in computers gemaakt worden hoeven niet altijd het 3D-effect te hebben a la Pixar en Dreamworks. Je kunt juist met de computer verschillende heel gave animatiestijlen maken. (kijk ook eens op mijn site, ik heb daar een korte animatie gemaakt die Rendezvous heet, in waterverfstijl, maar wel op de computer geanimeerd, alleen de poppetjes zijn handgetekend).

    Er is trouwens geen verschil tussen tekenfilms en animatiefilms. Alles waarbij niet bewegende dingen lijken te bewegen heet animatie. Dus ook stop-motion films (The Corpse Bride, A Nightmare Before Christmas) zijn animatiefilms. Maar binnen de animatiefilm heb je dus verschillende stromingen. Tot op heden zijn dat: handgetekende animatie (wat veel mensen tekenfilms noemen), klei-animatie en stop-motion animatie en de jongste vorm: computeranimatie.

  22. #22

  23. #23

    Standaard

    Ok, sorry.. Had me nog niet zo verdiept.. Nu blijkt maar weer dat je niet zomaar een oordeel mag hebben over een onderwerp waar je niets tot weinig vanaf weet

    Kee, en ja ik weet dat zelfs in de aristokatten de computer gebruikt is. En dat vind ik ook helemaal niet erg. Als ze maar niet over gaan stappen op alleen maar Nemo en shrek dinegn :S Snap je??
    All the real people are really not that real

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    Ik vind die American Dog er zo cool uit zien. Erg gaaf. Jammer dat Rapunzel 3d wordt. Zie liever dat ze de concept art in 2d hangetekende animaties uitwerken. Maar goed, das een verloren zaak
    American Dog is ook 3D hoor, maar heeft een geschilderde look.
    Dat weet ik :wink: Heb je die animatie van Rapunzels haar al gezien dat ze op de comic con vertoond hadden dit jaar of vorige jaar? Dat zag er iig heel strak uit. Ik zal eens zoeken of het nog te vinden is.

  25. #25

    Standaard

    Gevonden http://www.aintitcool.com/downloads/...lUnbraided.mov

    De animatie van het haar is niet super goed, je ziet duidelijk dat het een vluchtig gemaakte loop is. Maar desondanks vind ik de kleuren en de combinatie van het 3d haar met de 2d artwork erg geslaagd. Als dit de stijl voor de hele film zal bepalen ben ik voor.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •