Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 55 worden weergegeven.

Discussie: Zodiac

  1. #26

    Standaard

    Sinds kort in de bios te bewonderen.
    Wil deze zeker nog in de bios zien (hoop dat er nog van komt ), nadeel om 'm in de bios te zien is dat je geheid met een toeslag zit vanwege de filmlengte...
    Alsof je ook een reductie krijgt bij films die korter zijn dan normaal, maar dit terzijde...

    Al ga ik er wel vanuit dat 'ie wel elke cent waard is, aangezien ik veel positieve geluiden hoor en lees. Vooral de realisme en de details in de film zijn erg sterk.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  2. #27

    Standaard

    David Fincher bewijst eens te meer dat hij niet voor niets een van mijn favoriete regisseurs van dit moment is. De film is eigenlijk on-Finchers, want hij maakt geen gebruik van fraaie camerabewegingen uit eerdere films als bijv. Fight Club en Panic Room. Het is allemaal vrij sober gefilmd, maar laat, a la All The President's Men, uitgebreid het gedetailleerde onderzoek van de journalisten en politieagenten naar de Zodiac zien. Hoewel de kijker erg veel informatie krijgt, is het toch heel goed te volgen. De film heeft een lekkere jaren '70 sfeer met de daarbijbehorende muziek. Het acteerwerk is ook dik in orde, met name van Jake Gyllenhaal en Robert Downey jr, en de dialogen tussen deze twee bevat ook de nodige humor. Hoewel de speelduur wel meer dan twee en een half uur bedraagt, verveelt Zodiac eigenlijk geen moment.
    Sometimes nothin' can be a real cool hand.

  3. #28

    Standaard

    Zag vandaag MTV movie special over deze film. Ben erg benieuwd geraakt. David Fincher heeft toch zeker een aantal zeer goede films afgeleverd, en ben dus benieuwd naar dit project.
    Turn around and feel the vibe.....

  4. #29

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Een review
    (6.0)
    Grootste stuk onzin dat ik ooit gelezen heb... Je geeft de film een zes omdat hij niet spannend genoeg is? Is het ooit in je opgekomen dat dat de hele opzet ook niet was? De enige overeenkomst tussen Seven en Zodiac is de regisseur, verder zijn beide films totaal verschillend in aanpak en uitwerking.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #31

    Standaard

    Zodiac bewijst eenstemeer dat Fincher een van de moderne meesters is. De film is ontzettend gedetailleerd (zeker na het lezen van een boek over Zodiac en het tijdsbeeld dat de film schetst), iets wat we tegenwoordig iets te weinig zien. Het acteren is van zeer hoog niveau, met als uitblinker Mark Ruffalo als coole rechercheurs Toschi. Ook Robert Downey jr. en Jake Gyllenhaal laten zich van hun beste kant zien. De hoogtes van 'Se7en' en ''Fight Club' haalt Zodiac niet, maar elke regisseur zou moeite hebben twee moderne klassiekers van zijn eigen hand te overtreffen. Wel zien we hoe Fincher een 'volwassener' regisseur wordt (zijn andere films zijn uiteraard ook 16+, maar daar doel ik niet op) qua thematiek. De film is op momenten zeker wel spannend (een scene waarbij een auto in het donker komt aanlopen is in 1 minuut tijd spannender dan de gemiddelde crap-horrorfilm die van de lopende band afrolt tegenwoordig), maar spanning is niet het doel van deze film. Fincher wil met Zodiac het meest accuraat en realistisch gefilmde beeld schetsen van een zaak die Amerika eind jaren '60/begin jaren '70 in de ban hield. En daar is hij met vlag en wimpel in geslaagd!!
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  7. #32

    Standaard

    Maandag in de bios gezien. Een erg goede film. Ik moet zeggen dat omdat ik niet heel veel over deze film had gelezen/gezien wist. Natuurlijk wel waar het over ging maar toch had ik eigenlijk iets anders verwacht. Ik dacht een spannende thriller als Seven of Panic Room te zien, maar het was een zeer interessante film over een groepje agenten en journalisten die proberen om een seriemoordenaar te pakken die zichzelf de Zodiac noemt. Het verhaal is interessant en blijft boeien.

    De karakters worden goed uitgewerkt en er wordt rustig de tijd genomen om alles uit de doeken te doen. Het acteerwerk is erg goed. Vooral Mark Ruffalo, Jake Gyllenhaal en Robert Downey jr. doen het erg goed. De jaren 70 worden erg goed neergezet en dankzij het goede sfeertje komt de film realistisch over. De goede soundtrack maakt de film af. De film is een behoorlijke zit maar verveeld geen moment.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  8. #33

    Standaard

    Zodiac (2007 – David Fincher)



    Na enkele moorden in 1968 en 1969 worden bij vier kranten in de omgeving van San Francisco brieven bezorgd met daarin een gedetailleerde beschrijving en enkele vreemde codes. De dader van de moorden en de zender van de brieven noemt zich snel daarna de Zodiac en claimt in de jaren daarna nog meer moorden waarbij op een handige manier de media bespeelt en de politie tot wanhoop drijft. Naast de politieagenten Armstrong en Toschi proberen ook journalist Paul Avery en Robert Graysmith cartoonist de identiteit van de moorden te ontrafelen. Tijdens dit moeizame proces begint hun obsessie echter de overhand te nemen.

    Vijf jaar hebben we moeten wachten op een nieuwe film van David Fincher. Als één van de meest getalenteerde regisseurs van zijn generatie ontstaat dan ook een hoog verwachtingspatroon voor zijn komende films. Met ‘Zodiac’ heeft hij nu zijn meest volwassen en misschien wel meest persoonlijke film afgeleverd tot nu toe. De jonge Fincher leefde immers in de tijd van de Zodiac-killer in de omgeving van San Francisco waar de Zodiac, na een dreigement om een bus met school kinderen uit te moorden, zijn grootste jeugdangst werd. Na ruim dertig jaar gebruikt hij zijn fascinatie nu om een tot in de puntjes gedetailleerde verhaal te maken over de mannen die hun leven gaven om de identiteit van de Zodiac te onthullen. De vijf jaar na ‘Panic Room’ heeft hij dan ook vooral gebruikt om research te doen naar het politieonderzoek naar de Zodiac waarbij hij duizenden rapporten heeft doorgelezen. Als uitgangspunt voor de film heeft hij gekozen voor het boek van Robert Graysmith die beweert de ware identiteit van de Zodiac te weten.

    Beweert te weten inderdaad. Tot op heden is de zaak namelijk nog niet opgelost en zou de Zodiac nog gewoon vrij rond kunnen lopen. Hoewel Graysmith en Fincher aan het einde een duidelijke richting aangeven wie de dader is, blijft er nog genoeg open voor speculatie. Dit geeft de film misschien geen gevoel van totale bevrediging maar het is een prima methode om de frustratie weer te geven van de mannen die zochten naar het antwoord waarvan ze nooit zullen weten of het klopt. Hoewel de uitkomst bekend is, leef je als publiek toch mee in de hoop op een ‘goede’ afloop. Na verloop van tijd weet Fincher je zelf ook zover te krijgen dat je bijna mee gaat delen in de obsessie van de vier mannen die hun hele leven in duigen zagen vallen omwille van een de Zodiac. Avery verliest zichzelf naar verloop van tijd aan de drank, Graysmith krijgt problemen met zijn gezin, Armstrong besluit zelfs te stoppen bij moordzaken en Toschi wordt zelfs beschuldigd voor het maken van nepbrieven. “He offed a few citizens, wrote a few notes and faded into a footnote.” zegt Avery op een gegeven moment. Je vraagt je inderdaad af of het het waard was.

    De grootste triomf van Fincher is echter dat hij een film van ruim 150 minuten boeiend weet te houden ondanks dat het grootste deel alleen uit pratende mensen bestaat. Geen moment wordt de film echter saai of stoffig: de dialogen zijn lekker vlot en is een goede mix tussen de praatscènes en de wat spannendere, harde moorden en onderzoek- / puzzelmomenten en zelfs enkele komische elementen om druk eraf te halen. Dit is mede te danken aan de voortreffelijke cast. Met name Robert Downey Jr is op dreef als Paul Avery met zijn nonchalante uitstraling terwijl Jake Gyllenhaal overtuigt als de sociaal onderontwikkelde Graysmith die als enige de onuitputtelijkheid heeft om door te blijven gaan met zoeken. Een goede ondersteunende cast maakt het verhaal compleet.

    ‘Zodiac’ is op zich een bijna on-Fincherse film geworden qua beeldvoering. Waar met name ‘Fight Club’ en ‘Panic Room’ vol zaten met spectaculair camerawerk is ‘Zodiac’ vrij sober en documentaireachtig. Dit past prima bij het tijdsbeeld wat door Fincher is geschept. Alle sets en kleding geven je echt het gevoel in de jaren ’70 te zitten (Fincher schijnt zelfs zo ver te zijn gegaan om echte gummen en potloden uit die periode in laden te leggen om ze vervolgens nooit te openen). Hierdoor is het wel vrij opvallend dat in een tijdsbestek van ongeveer 15 jaar de karakters niet ouder lijken te worden. Verder wordt er vooral in het begin van de film behoorlijk wat tijdsprongen gemaakt (wisselend van uren tot maanden). Dit geeft de film wat moeite om in een goed ritme te komen. Een andere ‘fout’ in de montage is wat mij betreft de laatste scène. Hoewel hiermee de cirkel van de film wordt voltooid, was de een-na-laatste scène (in 1983) wat mij betreft een veel pakkender einde geweest.

    ‘Se7en’ of ‘Fight Club’ blijven naar mijn mening zijn beste films maar toch is ‘Zodiac’ een meer dan waardige toevoeging aan het oeuvre van Fincher en was het lange wachten meer dan waard. Zolang zijn films van deze kwaliteit zijn, mag hij zo lang over een film doen als hij wil. ‘Zodiac’ is wat mij betreft de beste film van 2007 tot nu toe.

    Robert Graysmith: I... I Need to know who he is. I... I need to stand there, I need to look him in the eye and I need to know that it's him.
    Laatst aangepast door pokalapoketl : 06-06-2007 om 22:10

  9. #34

    Standaard

    Da's een flinke lap tekst, Poka... :wink:
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Da's een flinke lap tekst, Poka... :wink:
    Ik heb het heel geboeid gelezen

    Moet de film nog steeds zien!!
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  11. #36

    Thumbs up

    Gisteren:

    Zodiac
    David Fincher is terug en hoe! Hij levert na de jarenlange stilte rond z`n persoon opnieuw een enorm sterke film af.
    Zodiac is anders als andere seriemoordenaar films in de zin dat het verhaal zich niet zozeer concentreert op de jacht op de Zodiac maar meer op het feit dat de onderzoekers, en dan met name Jake Gyllenhaal`s personage Robert Graysmith, steeds meer geobsedeerd raken door z`n daden.
    Waar in het begin van de film de aandacht nog ligt op de massale klopjacht op Zodiac, verschuift de aandacht langzaam maar zeker steeds meer naar andere zaken terwijl Graysmith zich steeds meer gaat vast bijten in het geheel. Met alle gevolgen vandien.
    Het feit dat dus niet zozeer de klopjacht zelf centraal staat is een welkome verandering ten opzichte van andere films en komt nergens geforceerd over. Integendeel: het zorgt er juist voor dat de karakters verder kunnen worden uitgediept waardoor je steeds meer met ze gaat meeleven.
    Het tempo ligt tamelijk laag maar ook dat is geen probleem, de film weet de volle 2,5 uur te boeien.
    Het oog voor detail is in de hele film opvallend groot. Van uiteraard kleren tot tv sets en auto`s tot de muziek op de achtergrond. Ook dat verhoogt uiteraard alleen maar de sfeer.

    Het acteerwerk is zeer goed te noemen. Jake Gyllenhaal bewijst eens te meer dat ie een geweldig getalenteerd acteur is en zet een fantastische rol neer. Daarnaast zijn ook de andere rollen, van de grote bijrollen tot en met de kleinste personages, erg goed geacteerd waarbij Mark Ruffalo er bovenuit steekt.

    Met z`n terugkeer op het hoofdpodium van de cinema levert Fincher dus een zeer indringende en indrukwekkende film af die het meer dan waard is om gezien te worden.
    Nu al één van de toppers van het jaar.

    8,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  12. #37
    Erwin_W
    Guest

    Standaard

    Tja ik deel toch niet echt bovenstaande meningen.. tis wel een goeie film, mooi gemaakt en alles, maar had toch idd iets 'spannenders' verwacht.. Het kwam bij mij over als een lange film waar veel gepraat word met hier en daar een spanningsmoment.

    Verder snap ik één ding niet:
    Als die cartoonist in dat huis van die gast waar ik ze naam niet meer van ken vraagt hij of er nog iemand thuis is.. wie is die gast en wat zit er boven?
    Dit vond ik nog wel het spannendste uit de hele film..

    Maar goed.. ik ga naar de bios om vermaakt te worden en dat is niet gelukt.. ik zeg: huur 'm lekker een keertje op een verloren avondje..

  13. #38

    Standaard

    ga morgen kijken ben benieuwd
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin_W Bekijk bericht

    Verder snap ik één ding niet:
    Als die cartoonist in dat huis van die gast waar ik ze naam niet meer van ken vraagt hij of er nog iemand thuis is.. wie is die gast en wat zit er boven?
    Dit vond ik nog wel het spannendste uit de hele film..
    Dat zul je wellicht nooit te weten komen

    Daarbij: waarom moet je altijd vermaakt worden als je naar de bios gaat?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #40

    Standaard

    Heb hem twee dagen geleden gezien en na wat bezinken zeg ik nog steeds, WOW, wat een prachtige film. Weet niet echt wat ik er over kwijt moet verder behalve de standaard dingen als heerlijke cast, prachtig en effectie camerawerk, vlekkeloze regie. Enige minpuntje vond ik dat het op het einde een beetje verviel in een routine (the hoax achtig) verhaal over hoe Graysmith zijn boek schrijft. Miste toen een beetje de pit van de vele karakters uit het eerste deel van de film. Desondanks nog steeds een prima film. Krijgt van mij een hele dikke 8/10

  16. #41

    Standaard

    vandaag gezien, best goede film, wordt veel tijd uitgetrokken om alles te presenteren maar blijft wel boeiend geheel. aanrader.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  17. #42

    Standaard

    Hele sterke film is het geworden.
    2 ½ uur geboeid zitten kijken en het gevoel meegesleurd te zijn in deze intrigerende en bizarre zaak.
    Creepy dat dit heeft plaats gevonden.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  18. #43

    Standaard

    Paar dingen gelezen over deze film en lijkt me zeer interessant. Wordt denk ik de eerst volgende die ik in de bios ga zien.

  19. #44

    Standaard

    Geweldige film die je (mij in ieder geval) de volledige 160 minuten op het puntje van je stoel houdt. Zonder de bombast die Finchers andere films kenmerken weet hij op zeer gedetaileerde wijze de obsessies en frustraties van de hoofdpersonen voelbaar te maken. Voor de rest niks dan lof. Zal toch zeker een Oscarnominatie of 8 inzitten (als hij tegen die tijd niet alweer vergeten is) , want alles is top aan deze productie.

    Dikke 4,5* en wellicht een 5* in de toekomst.

  20. #45

    Standaard

    Ik ga zeker de film zien zal helaas op dvd zijn..want een fincher dien je eerst wel op het grote doek gezien te hebben.

  21. #46

    Standaard

    Ik kom net terug uit de bioscoop waar ik Zodiac heb gezien. Allereers wil ik aangeven dat het een goede film is. De stijl, het acteerwerk en de sfeer die de film uitstraalt zijn goed.

    Toch vind ik het jammer dat de gevolgen van de (bijna) obsessievelijkje zoektocht van Graysmith en inspecteur Toschi naar de man achter Zodiac niet zo diep is uitgediept. OK wij krijgen een aantal scenes waar de vrouw van Graysmith duidelijk haar afkeuren laat blijken, maar hier blijft het bij. Natuurlijk is het een keuze van de regisseur cq screenwriter om bepaalde deel iets minder te belichten, maar waarom wordt het dan toch aangestipt? Misschien komt het ook wel omdat ik te vooringenomen de film inging en dus verwachte dat er meer drama in zou zitten, waardoor het uiteindelijk tegenviel. Maar naar mijn mening had het iets meer belichten van de wat de zoektocht voor gevolg had voor hun leven.

    Toch wil ik hiermee niet zeggen dat ik het een slechte film vind. In tegendeel het is een goede film waar ik elke minuut van heb kunnen genieten en blij ben dat ik hem gezien heb.

  22. #47

    Standaard

    dvd recensie @ dvdbeaver van de R1 dvd

    Extras:
    The only extras are previews for other Paramount offerings, including an announcement of a two-disc special edition director’s cut of Zodiac to be released in 2008.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    De rip laat wel erg lang op zich wachten, gezien er blijkbaar al een retail in circulatie is.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  24. #49

    Standaard

    H.m er komt dus ook een director's cut uit volgend jaar, volgens die link.

    Ik vraag me af wat ik me daar nou bij voor moet stellen, nog langer? Ik vond 'm nu al lang genoeg.

    Maar ik kan me ook niet voorstellen dat bepaalde dingen worden vervangen door andere scenes.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BobT Bekijk bericht
    H.m er komt dus ook een director's cut uit volgend jaar, volgens die link.

    Ik vraag me af wat ik me daar nou bij voor moet stellen, nog langer? Ik vond 'm nu al lang genoeg.

    Maar ik kan me ook niet voorstellen dat bepaalde dingen worden vervangen door andere scenes.
    weet iemand wat het verschil is tussen de "gewone" versie en de DC? het gaat immers maar om 3 of 4 minuten...
    There is only one real truth: causality!...

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •