Pagina 173 van 277 EersteEerste ... 73123163169170171172173174175176177183223273 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.301 tot 4.325 van 6924 worden weergegeven.
  1. #4301

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank_black
    Gister Schindler's List gezien.
    Blijft een mooie film. (in de zin van camerawerk enzenz)

    Het enigste wat mij stoorde is dat het duits niet ondertiteld is,maar van de andere kant geeft het dan ook meer indruk.
    Schintler? Is dat de bijna naamgenoot van Schindler?

    Hoewel ik snap wat je bedoelt, zou ik de film niet als 'mooi' typeren. :wink:
    WOW, de carnaval is een beetje naar m'n hoofd gestegen!
    Ge-edit.

  2. #4302

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank_black

    WOW, de carnaval is een beetje naar m'n hoofd gestegen!
    haha, ik denk dat je niet de enige bent hoor! :wink:
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #4303

  4. #4304

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door superman
    SAW 10/10
    Yo, bedankt!

  5. #4305

    Standaard

    MrEd: je hebt helemaal gelijk, ik vind zelfs dat 6th Sense ondanks zijn naam en alle lof nog steeds niet heeft gekregen wat het verdiende... (Unbreakable en Signs komen niet eens in de buurt en m.n. over Unbreakable wordt dat wel eens gezegd wat ik absoluut NIET vind)

    Scott Donkers: ik vind het vooral een echte sfeerfilm en ik kon hem wel waarderen, wellicht dat de 2e keer de film je meer aanspreekt, de hoofdrolspeler vind ik goed

    wederom weer 2 IMDB-Top 100 Toppers gezien (moet er nog een aantal :wink: )

    Singin in the Rain: Tsja, als er een echte filmliefhebber hier op het forum een antimusical is dan ben ik dat wellicht. Toch kon deze film mij heel lang echt boeien. Film is zo vrolijk en met al de verschillende felle kleuren (de versie die ik heb gezien) wordt je echt vrolijk van het verhaal. Gene Kelly is geweldig bezig in de film evenals zijn compaan. Verhaal is daarbij ook leuk en goed tot het eind met een leuk eind wat je al wel heel snel kan invullen. Zelfs de meeste liedjes heb ik met plezier gekeken en aangehoord. De decors zijn soms fantastisch.

    Toch was ik de laatste 20 min. al het gezang wel een beetje zat, maar dat ligt dan aan mijzelf omdat ik gewoon geen fan ben van musicals. Dat laatste is dan ook de enige reden dat ik deze niet zal kopen. Filmtechnisch en inhoudelijk meer dan terecht een IMDB-topper, maar je moet er zeker wel een beetje van houden en dat laatste is niet het geval bij me.

    the Treasure of the Sierra Madre: Bogart behoeft denk ik geen uitleg, heeft zo'n karakteristieke uitstraling met zijn hoofd en stem als hoogtepunt. De 2 andere hoofdrolspelers doen goed mee en tsja dit is vooral een heel leuke avonturenfilm met veel gebeurtenissen die heel uitlopend zijn. Na deze zijn er ook zoveel andere soortgelijke films gekomen. Dit is voor mij een blijvertje omdat de film blijft boeien tot het eind en er zo veel gebeurt dat je de film vaak kunt zien. Eind vond ik ook heel leuk gedaan en zelfs onvoorspelbaar [spoiler:86ff2f213b]de wijze waarop en toch ook dat Bogart het niet haalt[/spoiler:86ff2f213b] Absolute aanrader en zou eigenlijk iedereen moeten kopen :wink:

  6. #4306

    Standaard

    Vandaag al drie films gezien, namelijk:

    Mijn Filmvalley-bijlage Lock, Stock and Two Smoking Barrels. Ik had werkelijk geen idee wat me te wachten stond, maar binnen vijf minuten zit je helemaal in de sfeer van de film. Leuke combinatie van actie en typische Engelse humor. Nadat ik vorige maand de geweldige dvd 'The Name Of The Rose' bij mijn Filmvalley heb mogen ontvangen, nu weer niets dan lof over mijn bijgeleverde dvd.
    7,5/10

    LSaTSB vervolgde ik met Rain Man. Een film waar ik kort over kan zijn, fantastisch! Ben normaal niet zo'n Tom Cruise fan toch kon hij me in deze film zeker bekoren, maar toch gaat veruit de meeste lof naar Dustin. Werkelijk geniaal zoals hij zijn rol vertolkte, doe daarbij een soundtrack van Hans Zimmer en een goed in elkaar stekend verhaal en je hebt een topfilm. Een must-see!
    9/10

    Ik sloot mijn filmtrio af met Alien; Director's Cut. Een film die ik nog nooit had gezien maar waarover ik louter positieve reacties gelezen had. De film kwam ondanks zijn leeftijd totaal niet gedateerd over en de constant heersende spanning houden je aan de buis gekluisterd. Ik kan niets anders zeggen dan dat ik een topochtend/-middag heb gehad.
    8+/10

    Nu 24 verder kijken...

  7. #4307

    Standaard

    Vroeg opgestaan om films te kijken :P

  8. #4308

    Standaard

    The Blues Brothers

    We're on a mission from God 8) Erg leuke film. Er zitten een paar geweldige scenes in en de film verveelt bijna niet

  9. #4309

    Standaard

    Wallace And Gromit: 3 cracking adventures ***1/2
    3 geweldige en korte verhaaltjes van kaas liefhebber Wallace en z`n trouwe viervoeter Gromit. Heerlijke droge humor, mooi geanimeerd en originele verhaaltjes. Geweldig.

    Corpse Bride ****
    Had `m afgelopen herfst al in de bios gezien, en nu dus een tweede kijkbeurt op dvd. Vond `m nu nog beter en leuke dan toen ik `m in de bios zag. Leuke liedjes, coole personages en een goede voice cast. De film ziet er prachtig uit, vooral de wereld van de doden is erg mooi. De film duurt niet zo lang waardoor ie interessant blijft. Heb genoten, wederom een pareltje van Burton
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  10. #4310

    Standaard

    Net The Brothers Grimm gezien, vermakelijke film, met iets mindere special effects
    Where's Spoon? Spoon? There is no Spoon - Dog Soldiers

    Mijn films

  11. #4311

    Standaard

    Ik ben een grote James Bond-fan. Ik heb juist Thunderball bekeken. Hij is van 1965, maar hij blijft goed voor mij.
    "₤ 5,000 Gold Bar....A Perfect Bait For Goldfinger."

  12. #4312

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sir 'Colonel' Smithers
    Ik ben een grote James Bond-fan. Ik heb juist Thunderball bekeken. Hij is van 1965, maar hij blijft goed voor mij.
    Oh vreselijk, zo'n oude film

  13. #4313

    Standaard

    Die hard
    Het is heel lang geleden dat ik deze film gezien had maar nu ik hem terug zie vind ik hem toch een stuk minder dan toen ik hem voor het eerst zag,misschien is dit te wijten doordat de formule al zo vaak in diverse andere aktiefilms gebruikt zijn..Het is best een goede aktiefilm maar echt briljant vind ik hem nu ook weer niet.Bruce Willis is natuurlijk voor deze rol geknipt en Alan Rickman zet een sterke rol neer maar sommige scenes hadden ze er beter kunnen uitgelaten zoals de scenes met die negeroide politieman,ook vind ik een aantal dingen niet echt intelligent/geloofwaardig overkomen,als dit wel zo geweest was had de film meer credit van mij gehad.De aktie/special effect scenes zien er verder spectaculair uit en bevat de film ook de nodige humor die ik op het einde wel een beetje de overhand vond nemen.Wat ik ook altijd zo overdone vind is van die politie auto,s die op het einde aan komen gesjeesd met sirene/zwaailicht als mosterd na de maaltijd.Neemt verder niet weg dat dit toch een van de betere aktiefilms uit het jaren 80 tijdperk is.Yippee-ki-yay,************ 7.5/10
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  14. #4314

    Standaard

    The War Of The Worlds ***1/2
    Niet een van beide films, maar een 2 documentaires van The History Channel die onder deze naam zijn uitgebracht op een dvdtje.
    1 docu gaat over mensen die UFO`s onderzoeken en zeggen met aliens in aanraking te zijn gekomen.
    De 2e docu gaat over het leven op Mars en de onderzoeken die men daar naar doet.

    Beide zijn best interessant om te zien, maar niet direct iets dat ik zelf zou kopen.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #4315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Swanski
    the Treasure of the Sierra Madre: Absolute aanrader en zou eigenlijk iedereen moeten kopen :wink:
    Deze film ook net gekeken en het is inderdaad een aanrader! Dat einde kan je inderdaad verassend noemen!
    Four-Star Trader (236)

  16. #4316

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scott Donkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Swanski
    the Treasure of the Sierra Madre: Absolute aanrader en zou eigenlijk iedereen moeten kopen :wink:
    Deze film ook net gekeken en het is inderdaad een aanrader! Dat einde kan je inderdaad verassend noemen!
    Eén van de drie films die ik nog uit de Top 100 van IMDb moet kijken, dus deze knaagt al lang . Ben iig heel benieuwd!

  17. #4317

    Standaard

    Lady and the Tramp: Weer een geweldige uitgave van deze disney klasieker 8/10

    Boondock Saints 7,5 /10

    Naked Gun 1 7/10

  18. #4318

    Standaard

    the machinist

    Film die je niet snel vergeet. Wat ziet bale er eng uit zeg.

    8/10
    Fc Twente is na films een andere hobby van me:).

  19. #4319

    Standaard

    Baron Blood (Bava, 1972). Heerlijke sfeervolle horrorfilm van de geweldige Mario Bava. Het verhaal is allemaal nogal standaard, maar Bava weet met zijn visueel virtuoze regie deze film naar een klein genremeesterwerkje te tillen. Er zitten enkele juweeltjes van scènes in, waarin Bava een prachtige sfeer weet neer te zetten en op een puur visuele wijze spanning weet te creëren, want filmen kon de man als geen ander (ook al hadden de vele zooms van mijn achterwege mogen blijven). De aanwezigheid van Joseph Cotten is wel erg leuk (ook al is het maar vrij kort), zeker omdat de man zijn carrière begon onder de regie van grootheden als Welles, Hitchcock en Reed en op het einde van zijn carrière belandde in allerlei ‘minderwaardige’ horrortoestandjes. Maar aan deze film is niets minderwaardigs, sterker nog: het is wellicht mijn favoriete Bava film tot op heden. Zeer aanbevolen.

    Dr. Phibes Rises Again (Fuest, 1972). Geïnspireerd door Joseph Cotton, die namelijk ook in de voorganger van deze film ‘The Abominable Dr. Phibes’ zat, bedacht ik me dat ik het vervolg op die film nog moest zien. Robert Fuest en Vincent Price keren allebei terug, evenals dat grietje met die briljante naam ‘Vulnavia’ en het orkestje van opblaaspoppen. Maar feitelijk is dit gewoon exact dezelfde film als zijn heerlijke voorganger, maar dan uiteraard zonder de originaliteit en zonder die uitzinnige openingssequentie van ‘The Abominable Dr. Phibes’. Toch valt er nog voldoende te genieten, als je het neemt voor wat het is: volslagen kolderiek.
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  20. #4320

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris van Laarhoven
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scott Donkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Swanski
    the Treasure of the Sierra Madre: Absolute aanrader en zou eigenlijk iedereen moeten kopen :wink:
    Deze film ook net gekeken en het is inderdaad een aanrader! Dat einde kan je inderdaad verassend noemen!
    Eén van de drie films die ik nog uit de Top 100 van IMDb moet kijken, dus deze knaagt al lang . Ben iig heel benieuwd!
    Of je hem nu goed vindt of niet, sowieso de moeite waard qua kijkplezier en een leuk eind, vraag Scott maar :wink:

    welke 2 andere titels moet je nog zien Joris?

    ik ben zelf ook aardig op weg om alle films uit de Top 100 van IMDB te kijken, had de meeste titels al gezien en de laatste tijd druk bezig om de resterende te kijken, vandaag wederom 2 gezien:

    City Lights: Derde Chaplin die ik heb gezien na Modern Times en the Great Dictator. Alhoewel ik wellicht het hardst heb gelachen in City Lights, de boksscene vond ik GEWELDIG, vind ik deze wel minder compleet dan the Great Dictator en vind ik Modern Times nog altijd de beste en leukste van de 3 (meer heb ik niet gezien maar volgens IMDB zijn dit de 3 beste films van hem). Net als de andere 2 wel grandioos acteerwerk van de geniale Chaplin. Zonder geluid een kijker toch laten lachen is al knap en er zit ook nog meer dan humor in. Leukste vind ik toch wel de relatie die hij heeft met de rijke man, maar ook het eind is natuurlijk mooi gedaan. Het zijn voor mij geen films die je keer op keer wilt herzien, maar inhoudelijk en filmtechnisch grandioos.

    the Bridge on the River Kwai: Mooie film die idd ver zijn tijd voor was, zoals velen deze film bestempelen. Film is lang en heeft eigenlijk 2 verhaallijnen die op zichzelf ook een aantal subplotten bevatten. De dikke 2 1/2 uur vervelen absoluut niet en de omgeving is prachtig om te zien. Absolute hoogtepunt was voor mij toch wel het eind, dat heel goed is uitgewerkt, echt super spannend opgebouwd. Alleen het eind is al de moeite waard om vaker te herzien. Moet dan wel zeggen dat ik deze bijvoorbeeld minder leuk (dus niet per se minder goed) dan het iets nieuwere the Great Escape vind. Had voor mij toch wat meer extra. Wel jammer dat ik beide klassiekers pas recent voor het eerst heb gezien, terwijl ik zoveel troep al heel lang ken :wink: .

  21. #4321

    Standaard

    Seven Swords

    Redelijke film die helaas net wat lang duurt door het trage middenstuk.

    7/10
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  22. #4322

    Standaard

    Yi yi - Edward Yang (2000)

    Een indrukwekkende en emtioneel heftige familiekroniek. 'Yi yi' is één van de meest emtionele en indringende kijkervaringen die ik de laatste tijd heb gehad. In tegenstelling tot vele westerse familiekronieken is 'Yi yi' een artfilm pur sang, in een grootse regie van Edward Yang. De film is traag, maar na een uurtje blijkt hoe geniaal Yang zijn verhaal heeft opgebouwd en verteld, en na een uurtje zit je in de film en ga je stuk voor stuk van de personages houden. Het artfilm karakter zorgt bovendien voor hele interessante 'parallelmontages/verhalen' in een mooi 'mozaikstructuur', die de film absoluut kracht bijzetten. De personages zijn even bizar als beminnelijk, en de acteurs overtuigen. Voeg daar een prachtig, hartverwarmend maar nooit sentimenteel einde aan toe, en je hebt een waar meesterwerk. Helaas is 'Yi yi' niet helemaal perfect. Hoewel de traagheid de grote kracht van de film is, duurt Yangs films soms toch iets te lang, waardoor de aandacht wat verslapt en je je als kijker afvraagt wat Yang op dat moment wil overbrengen. Desalniettemin een meesterwerk van formaat en een ervaring die je toch minstens één keer in je leven moet ondergaan:

    9/10



    Sophie Sholl, Die Letzten Tage - Marc Rothemund (2005)

    Een indrukwekkende, emotionele en belangrijke film, waarmee de Duitse cinema opnieuw en oprecht de schaamte van het Naziregime probeert te verwerken. Het onderwerp is interessant, de dialogen zijn ongelofelijk scherp en de acteurs gaan overtuigend op in hun rol. Bovendien ziet de film er, ondanks zijn minimalistische opzet, authentiek en overtuigend uit.
    Toch is 'Sophie Sholl' geen 'Der Untergang' geworden. Daarvoor volgt de film net iets teveel de lijntjes die we al vaak in klassieke films gezien hebben. De film zich nogal makkelijk in een hokje stoppen: het is zowel een thriller als een rechtbankdrama, en dergelijke combinaties hebben we al eerder gezien. Bovendien slaat de soundtrack met zijn elektronische klank en thriller-achtige percussie de plank volledig mis en is het bijna schandelijk ongepast.
    Kortom, geen meesterwerk die eenzelfde mokerslag als 'Der Untergang' uitdeelt, wel een belangrijke, relevante, knap geschreven en knap geacteerde film met een onthutsend einde als ultiem eerbetoon aan jonge standvastigheid en ultiem betoog tegen het nutteloos vergooien van jonge mensenlevens. Een aanrader.

    8/10
    YMDB - Mijn Top 20

    I wouldn't take the advice of a lot of so-called critics on how to shoot a close-up of a teapot.
    David Lean

  23. #4323

    Standaard

    Gisteren Big Trouble In Little China gekeken. Snelle actiekomedie van John Carpenter met Kurt Russell heerlijk op dreef. Typisch jaren '80 entertainment.

  24. #4324

    Standaard

    Gisteren een begin gemaakt met Seizoen 3 van The Simpsons. 2 geweldig sterke afleveringen gezien, nu al leuker dan seizoen 1 + 2 samen! Dat belooft wat..

  25. #4325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris van Laarhoven
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scott Donkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Swanski
    the Treasure of the Sierra Madre: Absolute aanrader en zou eigenlijk iedereen moeten kopen :wink:
    Deze film ook net gekeken en het is inderdaad een aanrader! Dat einde kan je inderdaad verassend noemen!
    Eén van de drie films die ik nog uit de Top 100 van IMDb moet kijken, dus deze knaagt al lang . Ben iig heel benieuwd!
    Een van de oude klassiekers die ook echt iedereen gezien moet hebben,inderdaad.
    Spanning door die chemie tussen de 2 zwervers is briljant.
    Inmiddels 14 maanden geleden gezien ong. ,wordt tijd voor herkijken. :P

Pagina 173 van 277 EersteEerste ... 73123163169170171172173174175176177183223273 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •