Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567
De resultaten 151 tot 168 van 168 worden weergegeven.

Discussie: Rocky 6

  1. #151

    Standaard

    De film heeft inmiddels 65 miljoen opgebracht. Toch niet slecht voor een film waarvan bijna iedereen aanvankelijk dacht dat het het lachertje van het jaar zou worden. Het imdb-cijfer is na bijna 15000 stemmen een 7,7, maar ik denk dat een cijfer rond de 7,0 realistischer is gezien het enorme aantal fans wat een 10 heeft gestemd.

    Deze week komt hij dus hier uit, net als in Engeland, waar Stallone op dit moment is om de film te promoten en de premiere bij te wonen.

    Hij bezocht gisteren of eergisteren ook een wedstrijd van Everton op Goodison Park:
    http://www.youtube.com/watch?v=61YhBcEwpOs

    en vanuit het publiek gefilmd:
    http://www.youtube.com/watch?v=YDS7_...elated&search=

  2. #152

    Standaard

    Ik kon deze thread niet vinden (omdat hij staat gelist als Rocky 6, terweil de film gewoon :"Rocky Balboa" heet, dus had ik er hier eentje. geopend, en nu laten sluiten. Dit is wat ik geschreven had:


    Ik heb gezocht, maar kon geen discussie vinden over deze film. Mocht deze er wel zijn; sorry voor de dubbele post.

    Ik ben vandaag (za 13-01-2007) naar de voorpremiere geweest, en de film was echt dik boven verwachting! ZEER TOF!!! De film is perfect geknoopt aan de 4de film. Omdat de 5de film een grote flop was, en niet echt past in het rocky-beeld, vind ik dit een prima keuze!

    Een aanrader voor iedereen. Ik raad alleen echt aan om eerst sowieso de eerste film te kijken. Je krijgt een beeld, en snapt sommige dialogen in de laatste film velen malen beter!

    8/10

  3. #153

    Standaard

    Ik vond dat in de zeventiger en tachtiger jaren betere films werden gemaakt dan heden het gaat tegenwoordig alleen maar om effecten, ik zit nu de Rockies weer te kijken ben nu aan deel vier en ze zijn nog steeds actueel, ik vond a million dollar baby ook redelijk maar de Rocky Films staan.
    Laatst was er een gevecht op Eurosport en dat was net een Rocky film, er stond er een met een straatlengte voor en in de laatste minutt ging hij KO.
    Typisch een Rocky einde

  4. #154

    Standaard

    Sly was gister aanwezig bij een wedstrijd van Everton. Voor de wedstrijd ging hij ff het veld op en genoot zichtbaar van al het gejuich / geklap.
    Tijdens de wedstrijd zat ie flink te gebaren / praten met z'n buurman, maar of dat over voetbal ging weet ik natuurlijk niet. Tim Cahill, speler van Everton, speelt altijd een partijtje schijnboksen met de cornervlag als ie heeft gescoord en voor hem heeft Sly nog wat bokshandschoenen gesigneerd. Hij had het allemaal over: great club, real workingclass people etc., echt het Rockygevoel zeg maar. Hij zag er trouwens verschrikkelijk papperig uit. Wel leuk was dat de presentator ter plekke, na de korte reportage afsloot en zei: back to you ADRIAAAAAAAAAN!!
    ( de presenator in de studio heet Adrian Chiles ). Leuk om ff gezien te hebben.

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raufvaugel
    Ik vond dat in de zeventiger en tachtiger jaren betere films werden gemaakt dan heden het gaat tegenwoordig alleen maar om effecten, ik zit nu de Rockies weer te kijken ben nu aan deel vier en ze zijn nog steeds actueel, ik vond a million dollar baby ook redelijk maar de Rocky Films staan.
    Dit is ook de rede dat ik de film zo geweldig vond. Buiten het betere beeld en geluid, was de film op dezelfde manier gefilmd als de oude films, op een ding na: [spoiler:da542c8c63]Het eindgevecht zat veel voller met beeldeffecten,[/spoiler:da542c8c63] wat behoorlijk irritant was. Voor de rest was de film echt een genot om te kijken! Net of je terug in de tijd gaat Ik wou ook meteen alle oude films opnieuw kijken!

  6. #156

    Standaard

    Heb ook afgelopen maar de screener gekeken, kon niet wachten! 8)
    Maar wat eer heerlijke en waardige afsluiter! De film zit vol met knipogen naar de vorige delen; [spoiler:4c6d124c03]de spoorbrug, het basketbalveldje, het meisje dat Rocky eens begeleide naar huis en hem als dank uitschold, Spider Rico die Rocky in deel I versloeg, de oude boksschool en ijsbaan[/spoiler:4c6d124c03] etc etc, heerlijk gewoon en heb er vol van genoten! Het boksen en trainen vond ik wel wat gehaast en afgeraffeld overkomen maar dat is eigenlijk maar bijzaak in deze episode. Nee, het verhaal gaat echt over Rocky zelf nu en hoe hij nu leeft en het boksen maakt maar een klein deel uit van het verhaal en is eigenlijk een "noodzakelijk kwaad" omdat het er gewoon bij hoort.

    Wat mij betreft een ware voltreffer deze laatste Rocky!
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  7. #157

    Standaard

    Alle Rocky klassiekers verzameld in prachtige collector's box!

    Rocky Anthology Box

    Verkrijgbaar vanaf 21 februari 2007

    Voor het eerst zijn de Rocky® films samengebracht in een prachtige boxset. Een epos dat Stallone naar de absolute top van de filmwereld bracht, met Oscars® bekroond, boordevol actie en aangrijpend drama! Een prachtig cadeau voor alle filmliefhebbers: geniet van deze ultieme collectie!

    De Rocky saga
    Sylvester Stallone speelt de rol van bokser Rocky Balboa, een rol die wordt geprezen als “een unieke combinatie van man en materiaal” (Los Angeles Times). De eerste film, bekroond met een Oscar® voor Beste Film kende nog vier al even sterke vervolgfilms.

    Niemand ziet in Rocky Balboa een winnaar. Hij is een tweederangs bokser wiens trainer de hoop heeft opgegeven. Daar komt echter verandering in als hij het tegen de regerende kampioen besluit op te nemen. In de daaropvolgende saga bindt Rocky de strijd aan met de meest geharde tegenstanders en levert hij buiten de ring een nog zwaardere strijd. Met de razend spannende gevechtsscènes en de sensationele acteerprestaties wordt in deze vijf films het ontzagwekkende verhaal van de onvergetelijke reis van een held verteld.

    Vijf prachtfilms in een 6-disc boxset
    Deze boxset springt met zijn prachtige verpakking onmiddellijk in het oog. Behalve de vijf films maakt een extra disc met uniek bonusmateriaal deze collectie nog waardevoller. In de set vinden we ook een boekje van 16 pagina’s over de geschiedenis van Rocky met vele foto’s. De eerste Rocky film biedt bovendien nog méér filmplezier: zowel het beeld als het geluid werden volledig geremasterd.

    Het verhaal van Rocky is ook het verhaal van Stallone
    Stallone schreef het verhaal van de eerste Rocky, en het kostte hem jaren om het in Hollywood aan de man te brengen, mét hem in de hoofdrol. Stallone kon deze ontzagwekkende inspanning volhouden omdat hij gewoon wist dat hij beter dan wie ook Rocky tot leven kon brengen: Rocky's verhaal is namelijk ook Stallone’s verhaal. Het leven van iemand die voor alles heeft moeten vechten, maar puur op karakter en wilskracht de top bereikt.

    Bekroningen en nominaties
    Rocky werd bekroond met drie Oscars® waaronder voor Beste Film en ontving daarnaast nog zeven andere Oscar®-nominaties, waaronder voor Stallone’s script. Rocky II sleepte een American Movie Award en een People's Choice Award in de wacht. Rocky III mocht rekenen op een indrukwekkende reeks nominaties, waaronder opnieuw een Oscar®-nominatie.
    Het succes van de Rocky films vertaalde zich ook in adembenemende box office-resultaten: wereldwijd brachten de films meer dan 1,5 miljard dollar op.

    PRODUCTINFORMATIE
    Releasedatum: 21 februari 2007
    Genre: drama-actie
    Leeftijd: 12
    Lengte: ca. 511 min.
    Geluid: Engels, Frans
    Menu’s: Engels, Frans
    Ondertiteling: Nederlands, Frans, Engels

    Extra's:
    - Audiocommentaren van:
    o Schrijver/acteur Sylvester Stallone
    o Bokslegende trainer Lou Duva en commentator Bert Sugar
    o Regisseur John G. Avildsen, producers Irwin Winkler & Robert Chartoff, acteurs Talia Shire, Carl Weathers & Burt Young en Steadicam-uitvinder Garrett Brown

    - Featurettes:
    o Drie rondes met de legendarische trainer Lou Duva
    o Interview met een legende – Bert Sugar: schrijver/commentator en geschiedkundige
    o De tegenstanders
    o In the Ring: het maken van Rocky
    o Steadicam: toen en nu met Garrett Brown
    o Make up! The Art and Form met Michael Westmore
    o Staccato: het aantekeningenboek van componist Bill Conti
    o The Ring of Truth
    o Achter de schermen met regisseur John Avildsen
    o Eerbetoon aan Burgess Meredith en James Crabe

    - Trailers en TV spots
    - Beeldcommentaar met Sylvester Stallone
    - Sylvester Stallone in de talkshow “Dinah!” (1976)
    de rocky anthology box weet iemand of er in de toekomst nog een soort gelijke box uitkomt met alle 6 de delen?

  8. #158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    [spoiler:86babffbc2]de spoorbrug, het basketbalveldje, het meisje dat Rocky eens begeleide naar huis en hem als dank uitschold, Spider Rico die Rocky in deel I versloeg, de oude boksschool en ijsbaan[/spoiler:86babffbc2]
    [spoiler:86babffbc2]de spoorbrug, het basketbalveldje, [/spoiler:86babffbc2]

    Wat zijn hier precies de gedachtes achter dan?
    HUP NAC

  9. #159

    Standaard

    Ik heb hem afgelopen weekend gezien. Viel mij erg tegen. Eerste uur een zware sentimentele toestand. En het gevecht......tjaa..laat ik daar maar geen spoilers over vuil maken :wink:
    UltraStartrader
    Aantal plussen : 411!!!!

  10. #160

    Standaard

    Was zwaar verrast door deze film. Zat er echt van te genieten. Alleen halverwege de film kwam er even een raar gevoel in me op.. [spoiler:e05bc84225]Hoe kan Rocky in godsnaam van deze kerel winnen?!?! Dat Rocky uiteindelijk ook niet wint, dat maakt alles in 1 keer goed.. Maar toch.. je gaat verwachten dat Rocky em eventjes alle hoeken van de ring gaat laten zien en deze vriendschappelijke wedstrijd wint met een K.O. Toch?[/spoiler:e05bc84225]

    Heb er van genoten. Heb nu de screener liggen, maar deze wordt absoluut vervangen
    I don't have any friends.. Nobody likes me...

  11. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nasibal
    Was zwaar verrast door deze film. Zat er echt van te genieten. Alleen halverwege de film kwam er even een raar gevoel in me op.. [spoiler:e6c3a11775]Hoe kan Rocky in godsnaam van deze kerel winnen?!?! Dat Rocky uiteindelijk ook niet wint, dat maakt alles in 1 keer goed.. Maar toch.. je gaat verwachten dat Rocky em eventjes alle hoeken van de ring gaat laten zien en deze vriendschappelijke wedstrijd wint met een K.O. Toch?[/spoiler:e6c3a11775]

    Heb er van genoten. Heb nu de screener liggen, maar deze wordt absoluut vervangen
    [spoiler:e6c3a11775]Rocky wint niet!!! [/spoiler:e6c3a11775] :P

  12. #162

    Standaard

    Maanden heb ik gewacht om m te zien maar het was het wachten meer dan waard: Wat een (h)eerlijke, fantastische film.

    Respect voor Stallone!

  13. #163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank van Eenbergen
    [spoiler:19e496a371]Rocky wint niet!!! [/spoiler:19e496a371]
    Eh... Zei ik toch al? Ik beschreef wat mijn gedachte was tijdens de film..
    I don't have any friends.. Nobody likes me...

  14. #164

    Standaard

    Ik heb 'm bij de premiere gezien vorige week! XD

    Ik had nog nooit een Rocky film gezien, maar een vriend van me wou er persé heen, dus ik ook maar gegaan.

    De film was, ook al is het al deeltje 6, verassend goed!
    Ik kan natuurlijk niet meepraten of er een groot aantal clichés voorbijkwamen of dingen herhaald werden, (ook al ben ik daar met de trainingsmontage vrij zeker van).

    Maar ik vond het een toffe film.
    Zeker geen Oscarwinnaar, maar een verassend goeie film met het hart op de goede plek.
    Bound only by the paper-thin wrapper of mortality, a soul here lies, struggling to be free, and so it will, thanks to a bowl of bad gezpacho and a man named Calavera.

  15. #165

    Standaard

    Wil je een over-the-top Stallone action flick zien met alleen maar brute actie en snedige one-liners?? Kijk dan een dvd'tje van een van zijn jaren 80 / 90 films....

    Maar voor wie waardering op kan brengen voor een goed verhaal, goede dialogen en heel wat levenslessen verpakt in een feel-good movie, dan is deze film een aanrader.

    Een zesde deel in een filmreeks mag je natuurlijk nooit los beoordelen. Het is het sluitstuk, het laatste kunstje van de meest geweldige kampioen die ooit op het witte doek heeft gelopen (naar mijn persoonlijke mening dan).

    De film bevat veel verwijzingen naar zijn voorgangers, de flash-backs zijn geen ellenlange scenes, maar inderdaad ook letterlijk flitsen.
    Ook de muziek kan gezien worden als een best-of, aangevuld met een paar nieuwe nummers.

    En het verhaal, gaat het het nu om dat laatste kunstje (goed gevecht), om zelfrespect, om omgaan met je omgeving, om oud worden ??? Iedereen kan dit voor zichzelf uitmaken.

    Een waardig einde van deze filmreeks, waarin Stallone toont dat hij (net als zijn personage) nog lang niet versleten is.
    Send a maniac to catch a maniac...

  16. #166

    Standaard

    Het is gewoon een mooie en waardige afsluiter geworden van de Rocky-serie. Stallone zet Rocky weer goed en geloofwaardig neer, en de hele sfeer van de film voelt nostalgisch aan. Hij laat je ook achter met een tevreden gevoel aan het einde.

    In dit deel wordt weer echt de sfeer van deel 1 en 2 benadert, waar 3 en 4 toch meer over the top actiefilms geworden waren (die ik overigens ook zeer vermakelijk vind om te zien), 5 probeerde ook terug te gaan naar de sfeer van 1 en 2, maar die was op 1 scene na (in de boksgym waarbij Rocky terugdenkt aan Mickey) gewoon slecht uitgewerkt.

    Ik vind het 6e deel geslaagd, zeker als je bedenkt dat niemand hier ook maar iets van verwachtte toen bekend werd dat hij gemaakt ging worden.

  17. #167

    Standaard

    Iemand een idee hoe het Nummer(song) heet als Mason Dixon opkomt voor het gevecht?

  18. #168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Saw11 Bekijk bericht
    Iemand een idee hoe het Nummer(song) heet als Mason Dixon opkomt voor het gevecht?
    Is dat niet 'It's a Fight" van Three-Six-Maffia ??
    Send a maniac to catch a maniac...

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •