De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vloeiende beelden via DVDrom

    Als ik een DVD op mijn computer kijk, ervaar ik altijd dat alsof het lijkt dat de camera te snel beweegt. Het lijkt net alsof mijn DVDrom niet snel genoeg is of dat het beeld niet snel genoeg ververst wordt. Wie heeft hier ook ervaring mee of weet een oplossing?

  2. #2

    Standaard

    Het kan helpen om de DMA van je DVD-ROM speler aan te zetten in het configuratiescherm onder systeem.

    Ook een betere videokaart met MPEG-2 versnelling wil nog weleens helpen (ATI kaarten staan bekend om hun ongeëvenaarde DVD-afspeelkwaliteit).

    Ook kan het uitmaken welk DVD-afspeel programma je gebruikt. Sommige programma´s gebruiken namelijk meer systeembronnen dan andere. Probeer dus ook verschillende afspeelprogramma´s tot je er eentje hebt gevonden waar je tevreden mee bent.

  3. #3

    Standaard

    Mijn DMA stond inderdaad uit. Ik heb alleen nog niet getest of het nu wel werkt. In mijn PC zit een GeForce2 videokaart. Volgens de verkopen zouden de beelden wel vloeiend moeten lopen; alleen deelde hij mij wel mede dat er meer klachten van klanten waren ivm de beeldkwaliteit.
    In mijn PC zit 256 MB geheugen. Op de videokaart zou 8 of 16 MB moeten zitten. Ik weet niet of dit voldoende is om een DVD af te spelen?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy van de Wiel
    In mijn PC zit een GeForce2 videokaart <knip> In mijn PC zit 256 MB geheugen. Op de videokaart zou 8 of 16 MB moeten zitten. Ik weet niet of dit voldoende is om een DVD af te spelen?
    Dat moet prima lukken lijkt mij... Waarschijnlijk heeft je videokaart 16 MB of zelfs 32 MB... Ik heb nog nooit een Geforce II met minder geheugen gezien...

    Je hebt alleen niets over je processor gezegd, maar vanaf zo'n 450 MHz zou dat ook goed moeten gaan...

    Zorg er ook voor dat je de laatste drivers voor je videokaart hebt geinstalleerd...

  5. #5

    Standaard

    Ik heb een AMD Athlon Processor 1200 Mhz.

    Waar kan ik deze drivers downloaden ?

  6. #6

    Standaard

    Dit probleem had ik ook, niet onder XP maar wel onder 98SE.
    ff DMA aangevinkt en het probleem was opgelost

    ik heb een p3 450

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy van de Wiel
    Waar kan ik deze drivers downloaden ?
    Sorry voor de eeeeeeeerg late reactie...
    Drivers kun je downloaden bij de fabrikant van je videokaart...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NiHiels
    Dit probleem had ik ook, niet onder XP maar wel onder 98SE.
    Zelf draai ik momenteel nog onder 98SE. Misschien dat het dan toch eens tijd wordt om over te schakelen naar XP.
    "Power is nothing without control"

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy van de Wiel


    Zelf draai ik momenteel nog onder 98SE. Misschien dat het dan toch eens tijd wordt om over te schakelen naar XP.

    ff offtopic: XP is veel stabieler in 98SE in mijn geval, alleen vind het nog beetje ge*** met de videokaart drivers. en om nou een hele nieuwe videokaart aan te schaffen om mijn tvout onder xp werkend te krijgen vind ik wat overdreven, dualboot is nog prima voor mij

  10. #10

    Standaard

    Klopt.

    Ik heb zoveel software op mijn schijf staan die helaas niet compatible is met Windows XP.

    En omdat XP nog nieuw is zijn deze programma's ook nog niet overal verkrijgbaar.
    "Power is nothing without control"

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •