Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 145 worden weergegeven.

Discussie: Aanschaf laptop

  1. #26

    Standaard

    Heb gisteren de Toshiba gekocht, leuk computertje.

    Macbook was toch echt boven mijn budget

  2. #27

    Standaard

    Ik heb voor klein, persoonlijk en mobiel gebruik een tweedehands iBook gekocht. Ben altijd gecharmeerd geweest van die dingetjes, en al zijn het geen monsters, het werken op een mac is een zegen. Ik heb zelf wel een vrij krachtige PC thuis staan, dualcore 2.77ghz met 2gb RAM en, altogether, ruim een terabyte aan opslagruimte. Daarop doe ik dan ook het wat intensievere rekenwerk, maar voor school en dingen onderweg [voornamelijk tekstverwerken en internetten] leek me een laptopje ideaal.

    Dus heb ik een iBookje van 12", 120gb HD, 640mb Ram, Airport, de stadaard aansluitingen, waaronder DVI en Firewire, met als enige minpuntje de lage kloksnelheid van 500Mhz. Maar het ding draait uitstekend en doet wat ik wil. Videoaaplicaties, echter, laten nog weleens een steekje vallen, maar daarvoor heb ik mijn powerpc thuis. Superrelaxt aan Mac vind ik dat je zo weinig gezeik hebt met drivers. Bluetooth dongeltje erin en het werkt! Airport open en je hebt gelijk beschikking over draadloze netwerken.

    Kostte trouwens € 350,-
    Laatst aangepast door 1101 : 09-06-2007 om 11:25
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  3. #28

    Standaard

    Heeft iemand ervaring met een notebook van HP?
    Zit er sterk aan te denken deze aan te schaffen.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  4. #29

    Standaard

    Dat is een puike laptop Quido - ik weet niet precies wat je ermee wilt gaan doen, maar wellicht is het zelfs een beetje overkill. Ik heb overigens een HP 9085ea. Zeer vergelijkbaar met de machine die jij op het oog hebt. Ook 2gb intern, een GeForce GO videokaart. Met die videokaart en die configuratie kun je ook prima gamen, als je dat wilt. Het 17 inch scherm maakt werken/spelen op het apparaat een feest.

    Overigens wil ik je misschien ook een MacBook aanraden, maar nogmaals, dat ligt er maar net aan wat je precies wilt gaan doen. Persoonlijk vind ik bij dagelijks gebruik de Mac vele malen prettiger, maar als je wilt powergamen.... dan is een opgepompte Windows laptop toch wellicht geschikter. Dat je dan moet leven met Windows is de prijs die je dan helaas moet betalen.
    Learned a new word today. Atom bomb. It was like God taking a photograph.

  5. #30

    Standaard

    Ik las op internet iets over notebooks van HP met een 17'' breedbeeld scherm waarbij je de TL-lichtbuizen 'door het scherm' heen kon zien ... ? Jij hebt nergens last van? En het is ook een stil apparaat, wordt niet al te warm e.d.?

    Ik ga volgend jaar op kamers in Utrecht en wil voor daar een laptop aanschaffen waarmee ik alles kan doen, en die ook nog een (lange) tijd mee kan. Heb me ook altijd gericht op een laptop met minimaal 2 GB en minstens 256 mb (losstaand geheugen) videokaart.De betreffende laptop is nu in de aanbieding bij Office Centre, rond de 1400 euro, vrij nette prijs vind ik, gezien de specificaties.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  6. #31

    Standaard

    Ik heb geen 'vreemd' beeldscherm, nee - het beeld is gewoon erg strak. Mijn HP heeft een glossy (reflective) scherm, let er op dat sommige mensen dat fijn vinden en andere mensen een mat scherm prefereren. Zelf vind ik een glossy scherm erg prettig (mijn MacBook heeft er ook een).

    De laptop is ook inderdaad vrij stil. Je kunt bij de Vista instelling 'energiestand' ook kiezen of hoe zwaar je het OS en de hardware wilt belasten: energiezuinig, medium of maximale performance. Afhankelijk van deze setting gaat de laptop natuurlijk ook harder met zijn ventilator zwaaien. Bij games zul je de ventilator waarschijnlijk wel horen, maar bij normaal office of applicatie gebruik is mijn HP in ieder geval netjes stil.

    Het is inderdaad wel slim om redelijk vooruit te denken met je laptop aankoop. Als je er een flinke tijd mee vooruit wilt dan is 2GB intern en minimaal 256Mb videogeheugen (als je tenminste zware games speelt) een verstandige zet. Je keuze voor Intel Core 2 Duo is ook een goede wat relatieve energiezuinigheid betreft. Zo kun je het apparaat ook zonder netsnoer (dus op de accu) vrij lang gebruiken, handig voor je school dus.

    Veel succes met je keuze, en alvast plezier met je aankoop zou ik zeggen.
    Laatst aangepast door Rob Visser : 13-07-2007 om 18:46
    Learned a new word today. Atom bomb. It was like God taking a photograph.

  7. #32

    Standaard

    Hartelijk dank, ook voor de info
    Morgen even gaan kijken, hopelijk is hij er dan ook nog
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  8. #33

    Standaard

    Heb hem gekocht. Even de boel installeren en aan alles wennen de komende tijd. Hopelijk is ie in de praktijk net zo denderend als op papier
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  9. #34

    Standaard

    Als je budget indd 1500 tot 1800 euro is hoef ik geen seconde na te denken:

    Macbook Pro

  10. #35

    Standaard

    Dank zij mijn werk heb ik naats mijn Acer 15 inch breedbeeld nu ook een 17 inch breedbeeld van Acer met een prachtig Cristal-Bright scherm.
    Baas betaalde dus mocht wat kosten
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld Bekijk bericht
    Dank zij mijn werk heb ik naats mijn Acer 15 inch breedbeeld nu ook een 17 inch breedbeeld van Acer met een prachtig Cristal-Bright scherm.
    Baas betaalde dus mocht wat kosten
    Goed bezig henk! Wat voor soort werk doe je(als ik zo vrij mag zijn om het te vragen), IT richting?

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Symphony X Bekijk bericht
    Goed bezig henk! Wat voor soort werk doe je(als ik zo vrij mag zijn om het te vragen), IT richting?
    Nee lange tijd overheidsfinancien gedaan, ben sinds 1 juli weer in bedrijfsleven bezig als professional consultant.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  13. #38

    Standaard

    ben op het moment aan het sparen voor deze:

    Acer Aspire 5310-301G08Mi - 1024MB / 80GB





    Productspecificaties:



    Processor: Intel Celeron M - 520 Kloksnelheid: 1600 MHz Besturingssysteem: Windows Vista Home Basic Edition Intern geheugen: 1024 MB DDR2 (1 x 1024 MB) Max. intern geheugen: 2048 MB Opslagmedia:

    Harde schijf: 80 GB (Serial ATA, 5400 rpm) Mediastations: DVD±RW Dual Layer Beeld:

    Beeldscherm: 15.4 inch WXGA TFT breedbeeld Resolutie: 1280 x 800 pixels Videokaart: Intel Graphics Media Accelerator 950 Videokaartgeheugen: 224 MB Shared Geluid:

    Geluid: Onboard Luidsprekers: Ja Ingebouwde microfoon: Ja Netwerk:

    Netwerkfuncties: 100 Mbit Ethernet Draadloze netwerkverbinding: IEEE 802.11a/b/g Modem: V90/V.92 (56 Kbit/s) Aansluitmogelijkheden:

    PCMCIA slot(en): 1 Data: Modem, USB, RJ-45 Ethernet Video: VGA Audio: Hoofdtelefoon uitgang, Microfoon / line-in Voeding: Netstroomadapter Software:

    Microsoft Works 8.5, Office Home & Student 2007 (30 dagen probeerversie) Gewicht: 2.8 kg Afmetingen (BxHxD): 360 x 30/43 x 267 mm. Introductie model: 2007


    lijkt me erg geschikt, aangezien hij voor "erbij" is, ik vervang niet mijn gewone PC en vooral de prijs is erg geschikt
    Mindy Macready: Act like a bitch, get slapped like a bitch.
    Besteld: *out of order*



  14. #39

    Standaard

    Wel erg achterhaald een 100Mbit ethernet adapter. Kan je niet even lekker bestanden uitwisselen met een andere pc/laptop op een gigabitswitch, maar als je alleen draadloos gaat, is het prima.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko Bekijk bericht
    Wel erg achterhaald een 100Mbit ethernet adapter. Kan je niet even lekker bestanden uitwisselen met een andere pc/laptop op een gigabitswitch, maar als je alleen draadloos gaat, is het prima.
    lekentaal graag

    wat is een gigabitswitch?
    Mindy Macready: Act like a bitch, get slapped like a bitch.
    Besteld: *out of order*



  16. #41

    Standaard

    Beste BM,

    Ik wil dezelfde laptop kopen als jij voor mijn zoontje. mijn vraag is dan ook beval die goed? en kan je er grafisch ook nog iets mee?

    Ik hoor het graag van je,

    Met vriendelijke groet,

    Jacco

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jacco van Malssen Bekijk bericht
    Beste BM,

    Ik wil dezelfde laptop kopen als jij voor mijn zoontje. mijn vraag is dan ook beval die goed? en kan je er grafisch ook nog iets mee?

    Ik hoor het graag van je,

    Met vriendelijke groet,

    Jacco

    ik heb geen idee, heb em nog niet gekocht:smile:

    maar er is vast wel iemand die je verder kan helpen:wink:
    sorry
    Mindy Macready: Act like a bitch, get slapped like a bitch.
    Besteld: *out of order*



  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jacco van Malssen Bekijk bericht
    Ik wil dezelfde laptop kopen als jij voor mijn zoontje. mijn vraag is dan ook beval die goed? en kan je er grafisch ook nog iets mee?
    Als je echt iets grafisch wil moet je niet voor deze laptop gaan. De processor is niet zo snel en vooral de videokaart zit aan de onderkant van de markt. (zie overzicht op deze pagina). Voor grote spelletjes of videobewerking is deze laptop niet geschikt.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  19. #44

    Standaard

    inmiddels veranderd, ik ben nu voor deze aan het sparen

    http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH..._Page=Features


    is dit een goede laptop? de prijs spreekt me in ieder geval zeer zeker aan
    Mindy Macready: Act like a bitch, get slapped like a bitch.
    Besteld: *out of order*



  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc Trip Bekijk bericht
    Als je budget indd 1500 tot 1800 euro is hoef ik geen seconde na te denken:

    Macbook Pro
    best raar, voor dezelfde prijs kun je een laptop van ibm of lenovo kopen die prestaties levert waar een apple natte dromen van krijgt

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door B.M Bekijk bericht
    inmiddels veranderd, ik ben nu voor deze aan het sparen

    http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH..._Page=Features


    is dit een goede laptop? de prijs spreekt me in ieder geval zeer zeker aan
    Denk tegenover je eerdere keus een enorme vooruitgang
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  22. #47
    Mindy Macready: Act like a bitch, get slapped like a bitch.
    Besteld: *out of order*



  23. #48

    Standaard

    ze hebben beide trage harde schijven die vaio heeft een normaal scherm, maar met een te lage resolutie, daarmee komt de wat betere videokaart niet tot z'n recht

    dan zou ik voor de aspire gaan, je krijgt meer voor minder in tegenstelling tot de vaio

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    ze hebben beide trage harde schijven die vaio heeft een normaal scherm, maar met een te lage resolutie, daarmee komt de wat betere videokaart niet tot z'n recht

    dan zou ik voor de aspire gaan, je krijgt meer voor minder in tegenstelling tot de vaio

    heb je idd gelijk in, maar vind vooral het design van de Vaio mooi, die Acer ziet er ook erg goed uit hoor maar toch..............maar alles is al beter dan wat ik nu heb (gewone PC) met 511 Mb RAM geheugen dus dat word nog twijfelen
    Mindy Macready: Act like a bitch, get slapped like a bitch.
    Besteld: *out of order*



  25. #50

    Standaard

    511 mb? Vreemd. Wat is er met die ene mb gebeurd?
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •