Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 80 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Films downloaden van het internet

    Lees... En huiver... Van nu.nl...

    Nederlanders downloaden 150 miljoen films

    Uitgegeven: 11 januari 2006 16:53
    Laatst gewijzigd: 12 januari 2006 08:33


    AMSTERDAM - In Nederland zijn vorig jaar 150 miljoen films gedownload via internet. Dat zegt de stichting Brein. Vooral jongeren van 12 tot 30 jaar, voornamelijk scholieren en studenten, downloaden veel films. Naar schatting halen zijn minimaal 8 miljoen films per maand binnen. Dat schrijft het Algemeen Dagblad.

    Dinsdag werd bekend dat de Nederlandse bioscopen in 2005 minder bezoekers hebben getrokken dan het jaar daarvoor. Het aantal bezoekers daalde met 11,2 procent ten opzichte van 2004. Als belangrijkste oorzaak noemt de branche onder andere de piraterij op internet.


    Om die piraterij te bestrijden wil de sector dat downloaden van illegale bronnen zonder meer wordt verboden. Hiervoor moet de wet worden aangepast naar het model dat voor software geldt. De filmbranche heeft daarvoor de hulp nodig van de overheid.

    Wilco Wolfers, voorzitter van de Nederlandse Federatie voor de Cinematografie, is bang dat er een generatie opgroeit die meent dat speelfilms, software en muziek gratis verkrijgbaar zijn zonder dat rekening wordt gehouden met auteursrechten.

  2. #2

    Standaard

    Valt nog wel mee , ik download zelf geen films maar wel andere dingen :wink: .

    Ben niet iemand die haast heeft om iets te kijken dus wacht gewoon lekker af tot ie te koop is en bid in de tussen tijd dat ik niet de pijp uit ga .
    What ?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Gr8oNe
    Valt nog wel mee , ik download zelf geen films maar wel andere dingen :wink: .

    Ben niet iemand die haast heeft om iets te kijken dus wacht gewoon lekker af tot ie te koop is en bid in de tussen tijd dat ik niet de pijp uit ga .
    LOL!

  4. #4

    Standaard

    Hoeveel omzet heeft de filmsector vorig jaar gedraaid? Ik dacht toch meer als behoorlijk, vooral in de dvd-verkopen. Als de film goed is schaffen de meesten mensen hem toch aan.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Hoeveel omzet heeft de filmsector vorig jaar gedraaid? Ik dacht toch meer als behoorlijk, vooral in de dvd-verkopen. Als de film goed is schaffen de meesten mensen hem toch aan.
    Klinkt als iemand die dvd-tjes koopt, maar er toch ook regelmatig eentje download...

  6. #6

    Standaard

    Kijk eens naar de prijs van een bioscoopkaartje zou ik zeggen..


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G.
    Kijk eens naar de prijs van een bioscoopkaartje zou ik zeggen..
    Ugh, hou op! Bijna twintig ouderwetse guldentjes om naar een groot schermpje te staren...

    En dan heb je nog niets gedronken!

  8. #8

    Standaard Re: Films downloaden van het internet

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Dinsdag werd bekend dat de Nederlandse bioscopen in 2005 minder bezoekers hebben getrokken dan het jaar daarvoor. Het aantal bezoekers daalde met 11,2 procent ten opzichte van 2004. Als belangrijkste oorzaak noemt de branche onder andere de piraterij op internet.
    Belangrijkste oorzaak is de prijs van het bioscoop kaartje. Kom op zeg. Maakt een kaartje goedkoper en meer mensen zullen naar de bioscoop gaan. 8,75 Euro voor een kaartje en dan heb je nog geen eens iets te drinken en te snacken. Maak dvd's goedkoper en kwalitatief gezien beter en men zal meer dvd's kopen. Laat de prijs van games en cd's dalen en de verkopen zullen stijgen.

    Volgens mij is nederland het duurste land van Europa wat bovenstaande producten betreft. En maar klagen dat de verkoop drastisch daalt. Gek he. Laat de prijs dan zakken .
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  9. #9

    Standaard

    Ik heb ook al lang niet meer in de zaal gezeten, en dat komt ook door dat bioskaartje, maar ook door het schreeuwende lastige teringvolk dat mijn individuele kijkgenot bederft, de rotzooi die in zo'n zaal ligt en plakt en rondslingert [vooral mensen die het vertikken hun zooi op te ruimen maar glazen en flessen heel opvallend ver onder de stoel te schuiven, zodat ze er zelf geen last van hebben grrr!!!], het feit dat er altijd iemand voor me zit [ik ben niet zo groot] en dat ik de hele tijd 1 houding moet aannemen en achteraf dus een houten kont heb. Het zitcomfort van veel zalen/stoelen laat ook te wensen over en ik moet altijd haasten om de trein terug te halen en als ik met de auto ga mag ik niet drinken... En parkeergeld betalen.

    Ik kijk gezellig dvd's op mijn slaapkamer, in mijn bed, lekker warm en comfortabel [wel in zithouding] en met pauzefunctie wanneer het mij uitkomt.

    Als ik vanavond naar de film zou gaan zoek ik er een uit die bij t Hoogt, Utrecht, draait. Die mensen waarderen de film nog in zijn hoedanigheid en slepen geen popcorn mee. Al moet ik zeggen dat die 'intellectuele' ogen in het eet/drinkgedeelte me behoorlijk na staan.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  10. #10

    Standaard

    Hmmm, ze mogen best wat eten en drinken zolang ze anderen maar geen last bezorgen.

    Persoonlijk was twee keer serieus last gehad van mensen. Een keer wist er een klasgenoot (10 meter van mij vandaan) boven de hardste stukken van Triple X verstaanbaar uit te komen, een andere keer moest iedereen de hele tijd naar de wc.

    Maar naast de hoge kosten van de bioscoop (al stel ik me daar vragen bij, als ik zie hoeveel mensen ik onlangs zach bij pathe..en altijd zie bij een pathe bioscoop), speelt er natuurlijk meer.

    Al vind dat ze het wel erg snel over de makkelijke oorzaak schuiven, want ik denk niet dat ze naar andere zaken kijken zoals o.a. de kwaliteit van de bioscopen, de prijzen etc. Ze kijken ook niet of het bioscoopbezoek wordt gecompenseert met dvd-verkoop of dat het misschien te lang duurt tussen de eerste reclames en de daadwerkelijke (dvd) release...nee: Het is het downloadden. Klaar. Lekker makkelijk.

    Welnu, van die 150 miljoen kan niets kloppen. Want er downloadden zo'n 1 miljoen mensen (minder zelfs) mensen in dit land, die moeten dan dus allemaal zo'n 150 films per jaar binnen halen. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het makkelijk halen, maar kijken ze ze ook? Want veel mensen downloadden alleen voor de kick naar mijn idee.

    Kortom, de bioscopen kijken veel te oppervlakkig!

    En dat zeg ik niet omdat ik af en toe ook wel eens film binnen haal (doorgaans films die niet te krijgen zijn op dvd, en de enige actueele film ben ik nadien nog in de zalen gaan bekijken en heb ik op SLE DVD gekocht en een keer gehuurd), maar vanwege de makkelijke manier van beredeneren waarin veel te veel facetten worden vergeten. Ik vergeet er nu zelfs nog een paar.

    Grt. Deweb

  11. #11

    Standaard

    Wat een klachten over de prijs voor een kaartje. Ikzelf ga graag naar de bios. De sfeer, lekker op een groot scherm de film kijken, hard geluid. Ik geniet er nog steeds van als ik naar de bios ga.
    Ik ben het wel eens dat de snacks en drinks prijzig zijn zin de bioscoop. Dat mag wel goedkoper....
    So Join The JoyRide

  12. #12

    Standaard

    Ik ga ook graag naar de bioscoop en doe het nog steeds zo'n 2 keer per maand , maar 8 a 9 euro per kaartje is behoorlijk prijzig!

    Dat de film maatschappijen dan het illegale downloaden de grootste factor vinden van het tegenvallende bioscoopjaar ( qua opbrengst ) vind ik behoorlijk absurd.


  13. #13

    Standaard

    De cd verkoop gaat achteruit door het downloaden van muziek.

    De dvd verkoop gaat OMHOOG terwijl er steeds meer films gedownload worden, vreemd.

    Vind de conclusie die ze trekken ook wel makkelijk. Wordt indd geen rekening gehouden met de prijs/kwaliteit verhouding en het feit dat mensen steeds minder te besteden hebben.
    Het is dan makkelijker om een bioscoop bezoek te laten vervallen dan je etenswaren.
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  14. #14

    Standaard

    In mijn opinie is de film- en muziekindustrie voor een aanzienlijk deel zelf verantwoordelijk voor piraterij-probleem wat ze hebben. Immers ze blijven tegen beter weten krampachtig vasthouden aan het pre-internet bedrijfsmodel dat ze hebben/hadden. Dat niet alleen ze vormen ook nog eens een groot kartel.

    Ongeveer elke bedrijfstak heeft zich in meer of mindere mate aangepast aan de komst van internet en zelfs de overheid begint diensten aan te bieden via internet, zie de postbus 51 reclame van DigID. Wie jengelt als een klein kind dat de consument niet doet wat ze willen? Juist de film- en muziekmaatschappijen en zich afvragen of ze nog wel een goed bedrijfsmodel hebben? Wel nee! De beschuldigende vinger naar piraterij wijzen en nog harder bleren en jengelen met allerlei vage "onderzoeken", in de hoop dat de overheid maatregelen neemt zodat de vrijheden van de consument nog verder worden beperkt zodat zij zich maar niet hoeven aan te passen. Te vergeefs hoop ik dat de overheid het jengelende kind op de trap zet en pas als het over is weer terug aan tafel mag komen.

    Ik denk dat de consument al sinds de komst van breedbandverbindingen zit te wachten tot ze muziek en film bij itunes achtige sites kunnen downloaden voor een redelijke prijs/kwaliteitverhouding. Want itunes vindt ik tot op heden niet zo spetterend, de muziek die je koopt is niet van bijzonder hoge kwaliteit, je betaald bijna dezelfde prijs als in de winkel en bovendien ook nog eens flink beperkt door DRM.

    Ik verwacht dat als de maatschappijen gaan luisteren naar de consument en ideen die realiseerbaar zijn ook tot uitvoering brengen, dat de piraterij zonder extra maatregelen of hardere straffen veel minder gaat worden. Het grootste deel van de "piraten" is wel bereid om te betalen om via hun breedbandverbinding een recentelijke film te kijken.

    Dat gaat wel in houden dat bioscopen en videotheken in zwaar weer terecht gaat komen en een deel dat zich niet aanpast of wil aanpassen hun activiteiten zal moeten staken al dan niet gedwongen door faillisement. Ik denk dat het noodzakelijk is om de consument uit de piraterij te halen danwel te houden. Verder vindt ik dat deze groep behoorlijk aan de prijs is 7,5 tot 9 euro voor een bioscoopkaartje of een 4,5 euro voor een dagfilm.

    Ik weet best dat er ook mensen zijn die voor een dubbeltje (eigenlijk liever gratis) op de eerste rij willen zitten, maar ik denk dat deze groep zeer beperkt is en ik denk niet dat het rendabel is om ook deze groep koste wat het kost over te krijgen naar het legale circuit. Een groep die van mij keihard mag worden aangepakt zijn de handelaren in illegale kopieen, immers zij verdienen geld over de rug van de maatschappijen.

    Ik heb een vrij bescheiden (in vergelijking tot sommige members van deze site) collectie van zo'n 150 dvds, maar ik download ook films van internet en goeie films resulteren op termijn legaal in mijn collectie te komen, slechte films die verdwijnen in /dev/null...
    "Those who would sacrifice Freedom to gain Security, will not have, nor do they deserve, either."

    Thomas Jefferson

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jgro
    In mijn opinie is de film- en muziekindustrie voor een aanzienlijk deel zelf verantwoordelijk voor piraterij-probleem wat ze hebben. Immers ze blijven tegen beter weten krampachtig vasthouden aan het pre-internet bedrijfsmodel dat ze hebben/hadden. Dat niet alleen ze vormen ook nog eens een groot kartel.

    Ongeveer elke bedrijfstak heeft zich in meer of mindere mate aangepast aan de komst van internet en zelfs de overheid begint diensten aan te bieden via internet, zie de postbus 51 reclame van DigID. Wie jengelt als een klein kind dat de consument niet doet wat ze willen? Juist de film- en muziekmaatschappijen en zich afvragen of ze nog wel een goed bedrijfsmodel hebben? Wel nee! De beschuldigende vinger naar piraterij wijzen en nog harder bleren en jengelen met allerlei vage "onderzoeken", in de hoop dat de overheid maatregelen neemt zodat de vrijheden van de consument nog verder worden beperkt zodat zij zich maar niet hoeven aan te passen. Te vergeefs hoop ik dat de overheid het jengelende kind op de trap zet en pas als het over is weer terug aan tafel mag komen.

    Ik denk dat de consument al sinds de komst van breedbandverbindingen zit te wachten tot ze muziek en film bij itunes achtige sites kunnen downloaden voor een redelijke prijs/kwaliteitverhouding. Want itunes vindt ik tot op heden niet zo spetterend, de muziek die je koopt is niet van bijzonder hoge kwaliteit, je betaald bijna dezelfde prijs als in de winkel en bovendien ook nog eens flink beperkt door DRM.

    Ik verwacht dat als de maatschappijen gaan luisteren naar de consument en ideen die realiseerbaar zijn ook tot uitvoering brengen, dat de piraterij zonder extra maatregelen of hardere straffen veel minder gaat worden. Het grootste deel van de "piraten" is wel bereid om te betalen om via hun breedbandverbinding een recentelijke film te kijken.

    Dat gaat wel in houden dat bioscopen en videotheken in zwaar weer terecht gaat komen en een deel dat zich niet aanpast of wil aanpassen hun activiteiten zal moeten staken al dan niet gedwongen door faillisement. Ik denk dat het noodzakelijk is om de consument uit de piraterij te halen danwel te houden. Verder vindt ik dat deze groep behoorlijk aan de prijs is 7,5 tot 9 euro voor een bioscoopkaartje of een 4,5 euro voor een dagfilm.

    Ik weet best dat er ook mensen zijn die voor een dubbeltje (eigenlijk liever gratis) op de eerste rij willen zitten, maar ik denk dat deze groep zeer beperkt is en ik denk niet dat het rendabel is om ook deze groep koste wat het kost over te krijgen naar het legale circuit. Een groep die van mij keihard mag worden aangepakt zijn de handelaren in illegale kopieen, immers zij verdienen geld over de rug van de maatschappijen.

    Ik heb een vrij bescheiden (in vergelijking tot sommige members van deze site) collectie van zo'n 150 dvds, maar ik download ook films van internet en goeie films resulteren op termijn legaal in mijn collectie te komen, slechte films die verdwijnen in /dev/null...
    Amen! Same goes for me. Ik download ook wel eens films. Vaak om te zien of ze de hype waarmaken. Want 8,5 euro vind ik wel een beetje een wilde gok. En benzine kost natuurlijk ook wat hè, laat staan het parkeren Kortom, flinke rib uit me lijf zo'n bios bezoek. Nu vind ik dit niet erg, zeker niet als ik een film heel graag wil zien. Maar bij teveel films ontstaat bij mij twijfel. Dit komt vaak doordat het OF een remake OF een vervolg is. Tja, dan wordt het een dure gok, die ik gewoon liever niet neem, en dus ff download. Vind ik m goed, komt ie zeker in me collectie en ben ik zelfs bereid hem nog een keer te zien in de bios. Is ie dat niet, dan gaat ie gewoon de digitale prullenbak in hierzo.

  16. #16

    Standaard

    Het is ook belachelijk maarja daar is de overheid toch de grote schuldige van. Voor dit regeltje en dit en dat moet je extra belasting of een of andere vergoeding voor betalen. Als ik kijk naar Belgie waar ik voor 4 euro naar een film kan en dat als er nog niet eens de actie is van 2 voor de prijs van 1. De stoelen zijn er nog eens beter ook.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marco1983
    Het is ook belachelijk maarja daar is de overheid toch de grote schuldige van. Voor dit regeltje en dit en dat moet je extra belasting of een of andere vergoeding voor betalen. Als ik kijk naar Belgie waar ik voor 4 euro naar een film kan en dat als er nog niet eens de actie is van 2 voor de prijs van 1. De stoelen zijn er nog eens beter ook.
    Ik bedoel maar! Bij de buren kan het blijkbaar!

  18. #18

    Standaard

    Nadat Philips een jaar geleden bekendmaakte aan een watermerksysteem tegen piraterij te werken, is het bedrijf nu zover er een naam aan te geven: CineFence. Met het systeem, dat vanaf heden verkrijgbaar is, zijn contentproviders in staat hun producten van 'analoge' watermerken te voorzien, wat ertoe zou moeten leiden dat van illegale kopieën de oorsprong achterhaald kan worden (zoals een bioscoop waar een film met videocamera werd opgenomen), en dat dergelijke bestanden op p2p-netwerken geblokkeerd kunnen worden. Het watermerk is in zekere zin 'analoog' te noemen omdat het niet in termen van de bits van het fysieke bestand wordt gerepresenteerd, maar in termen van audio- of videokenmerken. Hierdoor zou het watermerk analogisering van het bestand en hercomprimering naar andere formaten overleven. De technologie, ook wel 'forensic coding' genoemd, is een van de kandidaten om in p2p-software geïmplementeerd te worden; van p2p-makers wordt naar aanleiding van de zaak tegen Grokster en StreamCast van vorig jaar geëist dat ze maatregelen nemen om beschermde content te blokkeren. Volgens Philips is de technologie eenvoudig in p2p-software te implementeren, maar zou deze ook op providerniveau het netwerkverkeer efficiënt in de gaten kunnen houden, mocht wetgeving dat op den duur vereisen.


    Tweeëneenhalf jaar geleden sabelde Philips een plan van de MPAA neer wat het opnemen van een speciale 'broadcast bit' in de fysieke digitale bestandsstructuur behelste, teneinde beschermde content te herkennen en die vervolgens met een goedgekeurde methode te en- of decrypten. Volgens Philips impliceerde het plan dat alleen speciale apparatuur daarmee om zou kunnen gaan, wat niet handig is voor de doorsnee consument, en beloofde daarop met een 'consumentvriendelijk contentbeschermingssysteem' te zullen komen. Het bedrijf voorziet dat alle waardevolle digitale content in de nabije toekomst van forensische watermerken wordt voorzien. Een van de eerste afnemers van zijn CineFence-technologie is AccessIT (voorheen Hollywood Software), een IT-leverancier voor de Amerikaanse filmindustrie, die de technologie in licentie heeft genomen. Digital Cinema Initiatives, een samenwerkingsverband van Disney, Fox, MGM, Paramount, Sony, Universal en Warner, heeft forensische watermerktechnologie verplicht gesteld in zijn standaard voor digitale cinema.
    bron: tweakers.net

    Dit lijkt mij een veel betere manier om films te beveiligen, dan die *piep* DRM, de consument de vrijheid om hun gekochte film op diverse media te zetten. Iemand die dergelijke films op internet verspreid is te traceren en het spreekwoordelijke bokkie.
    "Those who would sacrifice Freedom to gain Security, will not have, nor do they deserve, either."

    Thomas Jefferson

  19. #19

    Standaard

    Er is nieuwe wetgeving op komst aangaande het downloaden van beschermde materialen (films, muziek) via het Internet:

    Kabinet verbiedt downloaden uit illegale bron

    Het downloaden uit illegale bron wordt wordt binnen drie jaar onrechtmatig en strafbaar. De kopieerheffing op blanco cd's en dvd's wordt afgeschaft.

    Dat schrijft het kabinet in een uitgebreide reactie (pdf) op het van de zomer verschenen rapport van de commissie Gerkens.

    Het kabinet wil met het downloadverbod legale online diensten stimuleren. Nieuwe bedrijfsmodellen komen niet van de grond als andere partijen zich met illegale activiteiten verrijken. "Daardoor ontstaat een markt waarin consumenten tegen een redelijke vergoeding en op een legale manier op internet aan muziek en films kunnen komen en rechthebbenden ook in de toekomst verzekerd zijn van inkomsten."

    Legale alternatieven

    De Commissie Gerkens adviseerde in juni dat er pas een downloadverbod kan komen op het moment dat er legale alternatieven zijn. Het kabinet lijkt op dit punt af te wijken door te zeggen dat zonder downloadverbod legale diensten geen kans maken.

    Het downloadverbod zal betekenen dat de huidige heffing op blanco cd's en dvd's wordt afgeschaft. Volgens het kabinet komt het huidige stelsel door snelle groei van de beschikbare geheugencapaciteit en de snelheid van het dataverkeer nog meer onder druk te staan. Onlangs besloot de regering de het thuiskopiestelsel nog drie jaar te bevriezen en niet uit te breiden naar andere geheugendragers.

    Geen Franse praktijken

    De regering wil geen Franse praktijken in Nederland. "Het kabinet wil het downloadverbod niet gebruiken om individuele internetgebruikers het leven zuur te maken, maar juist om de illegale activiteiten van commerciële partijen uit te bannen."

    Waar de commissie Gerkens een rol ziet voor isp's bij de handhaving van het downloadverbod, is het kabinet terughoudender. "Het opleggen van aanvullende verplichtingen voor internet service providers (ISP’s) en hostingproviders, zoals voorgesteld door de parlementaire werkgroep, zou weinig effect hebben. De rol van ISP’s beperkt zich tot het faciliteren van de toegang tot het internet en strekt zich niet uit tot het beheren van content."
    Zie http://webwereld.nl/nieuws/64141/kab...gale-bron.html

    Ik vind het wel veelbelovend klinken. Ik denk dat de situatie er met deze wetgeving een stuk duidelijker op kan worden. Enerzijds is het dan over met de tegenstrijdigheid dat je wel mag downloaden maar niet mag uploaden, en anderzijds hoeven er dan ook geen discussies meer gevoerd te worden over de eerlijkheid van kopieerheffingen.

  20. #20

    Standaard

    De kopieerheffing op blanco cd's en dvd's wordt afgeschaft.

    Dank u. En de hardeschijven/mp3 spelers ook gelijk met rust laten.

    "Het opleggen van aanvullende verplichtingen voor internet service providers (ISP’s) en hostingproviders, zoals voorgesteld door de parlementaire werkgroep, zou weinig effect hebben. De rol van ISP’s beperkt zich tot het faciliteren van de toegang tot het internet en strekt zich niet uit tot het beheren van content."

    Nogmaals dank u.

  21. #21

    Standaard

    Ik download elke week flink wat afleveringen van series die ik als ik ze leuk vind toch wel koop.
    Zo kijk ik op dit moment dexter,house en nog wat andere series die hier over 2 jaar pas uit zijn.

  22. #22

    Standaard

    Ik haat echt films downloaden via internet. Dit is gewoon onrespectvol t.o.v. de uitgevers en makers...


  23. #23

    Standaard

    Al zal iedereen denk ik wel begrijpen waarom zovelen hun TV series via torrents/usenet binnentrekken.
    Laatst aangepast door -Jaap- : 30-10-2009 om 20:56

  24. #24

    Standaard

    Ik ben best bereid om max. 5 euro te betalen voor een HD download van een film en max. 2 euro voor een album in flac. Meer ook niet.

    Ik vrees helaas dat we een soort download tax gaan krijgen, hoe sneller je verbinding hoe meer je gaat betalen...


  25. #25

    Standaard

    Ehh, dat wordt juist afgewezen in het rapport.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •