Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 37 van 37 worden weergegeven.

Discussie: Hitchcock...

  1. #26

    Standaard

    OK, ligt dus niet aan mijn box.

    Kun je me ook vertellen wat die 2 boxjes moeten voorstellen bij play movie. 1 met een kruis en 1 met 2 lijnen erin.

  2. #27

    Standaard

    Mijn favoriete Hitchcocks:

    1. Spellbound (1945)
    2. Rebecca (1940)
    3. Strangers on a Train (1951)
    4. Psycho (1960)
    5. Notorious (1946)
    6. Saboteur (1942)
    7. Vertigo (1958
    8. Shadow of a Doubt (1943)
    9. I Confess (1953)
    10. Man Who Knew Too Much, The (1956)
    11. North by Northwest (1959)
    12. To Catch a Thief (1955)
    13. Dial M for Murder (1954)
    14. Rear Window (1954)
    15. 39 Steps, The (1935)
    16. Rope (1948
    17. Frenzy (1972)
    18. Lifeboat (1944)
    19. Stage Fright (1950)
    20. Trouble with Harry, The (1955)
    21. Marnie (1964)
    22. Wrong Man, The (1956)
    23. Lady Vanishes, The (1938
    24. Foreign Correspondent (1940)
    25. Man Who Knew Too Much, The (1934)
    26. Sabotage (1936)
    27. Birds, The (1963)

    Van de Hitchcock-toppers enkel Suspicion (1941) nog niet gezien omdat daar geen dvd-release met NL-subs van bestaat.

  3. #28

    Standaard

    Oké wie kan mij adviseren. Ik wil dus echt al tijden beginnen met het aanschaffen van Hitchcock's films . Tot nu toe heb ik slechts 3 films van hem gezien, te weten Rope, Rebecca en Psycho, alle drie topfilms. Ik weet echter dus ook dat me nog heel veel moois staat te wachten. Mijn vraag is nu echter, welke DVD versie(s) moet ik nu in hemelsnaam aanschaffen?
    Het idee om de Masterpiece Collection aan te schaffen heb ik maar min of meer uit m'n hoofd gezet omdat ik geen CreditCard heb en ook geen enkele andere winkel kan vinden waar ik hem aan zou kunnen schaffen zonder CC.
    Nu heb ik dus zitten kijken naar de meest recente losse releases en die lijken me best aardig, alleen is dat niet echt praktisch qua ruimte inname. De Hitchcock Collections (Witte en Zwarte) lijken me ook wel goede aankopen. Het moeilijke aan Hitchcock is volgens mij gewoon dat elke film van deze man een bepaalde kwaliteit heeft waardoor men nooit éen Box uit kan brengen met zijn beste werken. Of ze moeten zijn gehele oeuvre uitbrengen in éen Box, dan zijn we gelijk klaar.

    Concluderend; ik weet het niet meer, wie kan me helpen!?

  4. #29

    Standaard

    Ik vind persoonlijk dat die Hitchcock Collection boxen (er is nu ook een derde met zijn vroegere werk) in combinatie met de Hitchcock tin box van Warner Bros al een mooi overzicht geeft van het werk van Hitchcock. Er missen weliswaar een paar bekende titels zoals North By Northwest, Rebecca, Lifeboat en ik geloof ook Notorious. Die zijn in R2NL wel nog los verkrijgbaar voor zover ik weet.

    Eén grote box met alle bekende Hitchcock films is er denk ik gewoon niet, al is het maar omdat zijn films niet allemaal bij dezelfde studio in de catalogus zitten. Maar met de Hitchcock Collection en Hitchcock Tin boxen kom je volgens mij al een heel eind.

  5. #30

    Standaard

    Dit hoort niet helemaal in dit topic thuis, maar ik hoop dat jullie met vergeven

    Ik heb de 28e oktober de Hitchcock masterpiece collection besteld bij Amazon.com, maar heb nu, na bijna 3 weken, nog niets binnen. Zit wel met smart te wachten op deze box, heb namelijk nog nooit iets van Hitchcock gezien. Tijd om te mailen of zijn dit soort verzendtijden vaker mogelijk bij Amazon.com? Heb er zelf ongeveer 2 of 3 keer eerder wat besteld, maar kan me niet herinneren dat het destijds zo lang duurde om hier aan te komen, het wordt volgensmij ook verzonden vanuit een warenhuis in Duitsland en niet vanuit de VS.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #31

    Standaard

    Ik weet niet beter dan dat die uit de V.S. wordt verzonden. Kans is dus aanwezig dat hij bij het douanedepot ligt.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Ik weet niet beter dan dat die uit de V.S. wordt verzonden. Kans is dus aanwezig dat hij bij het douanedepot ligt.
    Oke dan ben ik in de war waarschijnlijk met Amazon.co.uk. Douanedepot hmmm.. Hoelang gaat dat duren? Totale bedrag was rond de 70 dollar geloof ik (inclusief verzendkosten, 58 dollar voor de box), dus ik neem aan dat het maximaal 10-15 dollar toeslag wordt? Nog nooit douanecontrole meegemaakt tot nu toe, eigenlijk altijd geluk gehad.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  8. #33

    Standaard

    Is al weer een tijdje geleden dat ik dat had. Ik meen 19% BTW over het totaal bedrag en afhankelijk van dat BTW bedrag nog eens wat inklaringskosten.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Is al weer een tijdje geleden dat ik dat had. Ik meen 19% BTW over het totaal bedrag en afhankelijk van dat BTW bedrag nog eens wat inklaringskosten.
    Ga ik niet vrolijk van worden dan denk ik, maar goed, ik wacht nog wel even af. In ieder geval bedankt voor de info!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #35

    Standaard

    Masterpiece collection is nu 61$ bij Amazon.com. Iemand deze de laatste tijd besteld bij Amazon en ook forse douanekosten gehad? Patrick?

  11. #36

    Standaard

    Ik heb hem vorige maand voor $ 57,- besteld en vorige week binnengehad. Moest € 11,40 aan Douanekosten betalen. Had er al op gerekend en vind het echt een koopje, erg mooie box, zeker een aanrader...

  12. #37

    Standaard

    Martin Scorsese heeft een wijncommercial geregisseerd dat tegelijkertijd een prachtige hommage is aan Hitchcock. Het is gebaseerd op een film die Hitch ooit had willen maken, maar dat ging om een of andere reden niet door. De film zou "The Key to Reserva" heten en het script bestaat louter uit drieënhalve pagina's waarvan het middelste pagina spoorloos verdwenen is. Het resultaat is schitterend en Scorsese legt gelijk uit hoe hij dit filmpje in beeld heeft gebracht.

    Kijk en geniet: http://www.scorsesefilmfreixenet.com/video_eng.htm
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •