Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 59 van 59 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Scenic artist is normaal de achtergrondschilder. Het kan natuurlijk ook een setaankleder zijn, maar dat moet je van de beelden zelf afleiden en setaankleder is trouwens wel een goede NL vertaling voor set dresser, heb dit al vaak gezien in subs.
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  2. #52

    Standaard

    Echt duizend maal dank!!
    Als ik jullie toch niet had .

  3. #53

    Standaard

    Ik ben er weer!
    Het gaat om een featurette waarin wordt gezegd: A-mark. Tail on B.
    Nu weet ik op zich wat A-mark betekent, maar 'Tail on B-Mark' kan ik niet echt verklaren.

  4. #54

    Standaard

    Dat wordt gezegd door de clapper loader?
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  5. #55

  6. #56

    Standaard

    Tail mark on B betekent dat de syncklap met het klapperbord na afloop van het shot wordt gegeven i.p.v. aan het begin bij de 2e camera. Dat zal waarschijnlijk zijn omdat de B-camera "instart" (ze lopen niet vanaf het begin, maar zullen ergens halverwege het shot de camera aanzetten).
    In Nederland wordt zoiets een "naklap" of ook wel "eindklap" genoemd.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 04-06-2008 om 20:06
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  7. #57

    Standaard

    Duizend maal bedankt!

  8. #58

    Standaard

    Hé, ik heb dit topic weer eens afgestoft voor wat mooie termen van een making of.
    De zin in kwestie is:
    "Let's go for the double-week wrap."
    Het is dus een making of, de acteur krijgt instructies van de regisseur, en buiten beeld zegt iemand dit. Ik heb dus verder geen context of wat dan ook, aangezien het eigenlijk niets te maken heeft (denk ik) met de instructies van de regisseur.

  9. #59

    Standaard

    Misschien was men twee week met een bepaalde scene bezig en dat men die nu gaat afronden.....maar het zal wel niet het afronden van twee weken betreffen

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •