Bekijk uitslag poll: Welk beeldscherm zou je kiezen?

Stemmers
6. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Portrait

    2 33,33%
  • Landscape (nu gebruikelijk)

    4 66,67%
De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Beeldscherm van Landscape naar Portrait

    Ik merk, dat ik tegenwoordig nagenoeg uitsluitend in portrait bezig ben (PDF/DOC), terwijl mijn monitor natuurlijk en als gebruikelijk landscape is. Weet iemand of het mogelijk is om je beeld te 'draaien'

  2. #2

    Standaard

    Sommige beeldschermen kan je roteren zoals de mijne (Syncmaster 191T van Samsung). Normaalgezien heb je dan ook software die je bureaublad ook mee roteert zodat je verticaal kunt werken in plaats van horizontaal.

  3. #3

    Standaard

    Ik blijf landscape werken, maar dan het liefst op minimaal 19" zodat er twee pagina's naast elkaar kunnen bij tekstverwerken. Ik werk sowieso meer met excel en de meeste rekenbladen zijn vooral heel breed en veel minder vaak hoog. Bovendien is het bij die hoge ook vaak zo dat het veel prettiger is als je de gegevens op rijen in een overzicht hebt. Overigens geldt voor nagenoeg elke applicatie dat die geoptimaliseerd is voor landscape. De twee genoemde doc en pdf zijn m.i. de enige veelgebruikte die in portrait beter tot hun recht komen. In win98 was er een sneltoets waarmee je direct je pagina portrait kon zetten (links of rechts gedraaid) of zelfs op de kop. Weet zo snel niet meer welke en onder XP heb ik hem nog niet ontdekt.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb 2 19" LG monitoren op een matroxkaart. Maar ik ben van programmeren in Delphi IDE overgegaan (waarvoor gewoon twee schemermen nodig hebt) naar andere activiteiten overgegaan. Ik zou nu 1 van beide schermen portrait willen zetten, zodat ik elk moment kan kiezen wat het beste is. Ik geef toe dat het een luxeprobleem is, maar dat mag anno 2006 toch wel

  5. #5

    Standaard

    Breedbeeld! Acer levert dan ook nog 'grid'-software mee waardoor je bestanden in een vast kader kan plaatsen:

    [code]
    +--------+------+
    | | |
    | | |
    +--------+ |
    | | |
    | | |
    +--------+------+
    [/code]

  6. #6

    Standaard

    Indien je een ATi kaart hebt kan dit met bijgeleverde Tray Tools

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •