De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Huisdieren en surround sound ...

    Hoe reagereert jou huisdier op je surround?
    Als het ook even minder serieus mag zijn

    Maar eigenlijk misschien wel een leuk onderwerp.

    Als ik de surround bij mij privé opzet, zelfs op een vrij normaal volume, en de rears hoorbaar meespelen, spurt onze kat onmiddelijk de kamer uit en begeeft zich een verdiep hoger.
    Zet ik het volume echt luid, kan je ze nog een verdiep hoger gaan zoeken.

    Ik stel vast dat onze kat 'het surround' gebeuren, als niet echt prettig ervaart, en zich daardoor elke keer uit de voeten maakt, tot ergernis van mijn vrouw. Dus niet alleen de WAF factor, maar blijkbaar ook een PET-factor

    Nog mensen met gelijkaardige dieren? :wink:

    Vr.gr.
    Mario

    PS: En neen, het heeft niets met de kwaliteit van de speakers zelf te maken...
    SVSound BeNeLux

  2. #2

    Standaard

    Ik heb gelukkig het probleem niet. Zoniet zou dat zéér spijtig zijn voor die huisdieren in kwestie
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Hoi,

    Onze hond slaap tijdens een film gewoon of het stoort haar in elk geval niet, echter "doet ze het in de broek" als ik het wk voetbal op heb staan.

    Waarschijnlijk ervaart ze de joelende menigte en het constante drukke karakter van de wedstrijd niet echt als prettig, dus waarschijnlijk valt er ook veel te zeggen over hetgeen wat je afspeelt.

    Het is zelfs zo erg dat ze dan echt even op een ander plekje moet worden neergezet....

    Tijdens Cats & Dogs kijkt ze gewoon mee,

    Gr. Roger.

  4. #4

    Standaard

    Ja, bepaalde geluiden kunnen een dier ook wel enerveren, maar in het geval van surround, lijkt het alsof onze kat, problemen heeft met het horen van surround geluiden, terwijl ze wel rustig blijft liggen bij gewoon stereo signaal.

    Vr.Gr.
    Mario
    SVSound BeNeLux

  5. #5

    Standaard

    De kat zet nog geen nagels in het speakerdoek? Dat is ook een veel gehoord probleem.
    Zelf geen huisdieren, maar de hond van een vriend blijft regelmatig logeren en die heeft geen enkel probleem met surround of stereo geluid.

  6. #6

    Standaard

    Mijn hond begint tijdens een film vrijwel altijd op een knook gemaakt van buffelhuid (is goed voor het gebit) te kauwen wat gepaard gaat met luidruchtige smakkende geluiden...... soms is het zo storend dat ik de knook afpak .
    Het gekke is dat ze er overdag vanaf blijft en dit dus alleen maar doet als ik TV aan het kijken ben .
    Rotel RSX-1056, Rotel RDV-1050, B&W CDM-1NT, B&W SCC6 S1, REL Quake 200, Qed Original Bi-wire MKII, Qed Qunex SR-CV, Philips 32PF3321 LCD

  7. #7

    Standaard

    hallo

    als ik de apparatuur inschakel in de volgorde om HT te gaan bekijken is de kat in geen velden of wegen meer te bekennen die vliegt naar zolder tot het einde van de film daarna komt ze langszaam weer naar beneden

    bij gewoone muziek is dit niet het geval blijft ze gewoon op de bank liggen
    groet koop
    vsx 908, 3 x Ma 500 center hepta ace, front hepta spring, rear hepta harmony, DVL 919E, DVD 717, TV TH37PA50E , Velodyne SPL 1200r,Aralex

  8. #8

    Standaard

    Mijn kat gaat er alleen vandoor als Frans Bauer op de radio is...

  9. #9

    Standaard dieren

    Dan gaat niet alleen de kat er vandoor overigens....................................

    Heeft die kat van jou dat alleen met Fransje of met meerdere Nederlandse artiesten

  10. #10

    Standaard

    Onze kat rent niet weg. In tegendeel, hij zoekt het op. Onze kat is helemaal gek van bas geluiden. Hij steekt zijn kop in de bas poort van mijn sub en vind het getril machtig interessant. Ook de lade van mijn dvd speler vind ie geweldig interessant. Hij zit mooi op een afstandje van een centimeter of 50 te kijken hoe ik met de afstandsbediening de lade op en dicht doe om em te vermaken. Echt een geweldig beest. En hoort ie een raar geluid uit de surrounds dan zit ie daar ook met zijn kop tegenaan om te kijken waar dat rare geluidje vandaan kwam....
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martello
    Onze kat rent niet weg. In tegendeel, hij zoekt het op. ...
    ...Hij steekt zijn kop in de bas poort van mijn sub en vind het getril machtig interessant.
    Een baskat? Deden wij dit vroeger ook niet op feestjes....hoofd in de W-bin steken...
    SVSound BeNeLux

  12. #12

    Standaard dier

    Dan drinken die katjes zeker melk met paracetamol


    Je kunt in ieder geval beter een "baskat" hebben dan een "angsthaas" want bij de laatste dan moet je je duur betaalde subwoofer steeds zachter zetten om aan je kat te denken.

    Als die poes de volgende keer weer zijn kop in de baspoort stopt dan stop King Kong maar eens in je DVD speler en laat die sub maar eens blazen want bij King Kong lijkt het wel alsof mijn +2 de vloer 5 cm omlaag drukt. Dus als ie het na King Kong nog steeds doet dan is het een DIE HARD / HARDCORE kat

  13. #13

    Standaard

    Wahah lachen man wat een kat!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  14. #14

    Standaard

    Me huisdier vind het wel best, me moeder niet, die schrok zich laatst dood omdat ze dacht dat er een heli in de straat landde..
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  15. #15

    Standaard Re: dier

    Citaat Oorspronkelijk gepost door darkraver
    Dan drinken die katjes zeker melk met paracetamol


    Je kunt in ieder geval beter een "baskat" hebben dan een "angsthaas" want bij de laatste dan moet je je duur betaalde subwoofer steeds zachter zetten om aan je kat te denken.

    Als die poes de volgende keer weer zijn kop in de baspoort stopt dan stop King Kong maar eens in je DVD speler en laat die sub maar eens blazen want bij King Kong lijkt het wel alsof mijn +2 de vloer 5 cm omlaag drukt. Dus als ie het na King Kong nog steeds doet dan is het een DIE HARD / HARDCORE kat
    Nou ik heb dus een DIE HARD / HARDCORE kat. Haha. Die kat is gewoon vreemd, maar ik vind t wel prima. Hoe harder de bas hoe interessanter hij het vindt. En de andere kat ligt gewoon lekker te slapen. Dus ik tref het maar weer....
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  16. #16

    Standaard

    Onze kat vind het maar vreemd dat wanneer ie voor de sub langsloopt het lijkt alsof er windkracht 10 op haar wordt gezet
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  17. #17

    Standaard

    Mijn kat vindt het allemaal niet erg, hij kijkt zelf met me mee haha. Ook al staat het geluid lekker hard. Alleen laatst keek ik Garfield en toen was ie echt gefixeerd op het beeld elke keer als ie in beeld was. Mijn kat is ook rood hij heet Tijgertje :P
    http://www.denniskoppen.nl

    "When this baby reaches 88 miles per hour, you're gonna see some serious sh*t" - Doc. Emmet L. Brown "Back to the Future"

  18. #18

    Standaard

    Toen onze kat nog klein was en ik een keer Star Wars keek dacht het maffe beest dat ze wel ff wat lightsabers kon vangen. En maar over het scherm gaan met die pootjes :P
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  19. #19

    Standaard

    Jaren geleden, nog voor de dvd, toen ik nog Laserdics afspeelde had ik een LD waar na afloop van de film een testbeeld kwam met een piep geluid die van laag naar hoog ging.
    Bij de hoge pieptoon werd m'n kat helemaal gek....

  20. #20

    Standaard

    Use the Force pussycat...
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  21. #21

    Standaard

    Surroundgeluid zal een kat niet zo gauw last van hebben denk ik. Harde geluiden of zware bas daar houden veel katten niet van. Vooral als het hoog te hard is is een kat snel weg.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •