De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: The Tudors

  1. #1

    Standaard The Tudors



    Van Wikipedia:
    The Tudors is een Iers-Canadese televisieserie, gebaseerd op historische feiten en aangevuld met fictie. De serie werd bedacht en geschreven door Michael Hirst, is gebaseerd op het leven van de Britse monarch Hendrik VIII van Engeland en vernoemd naar de Tudor-dynastie.
    Waarom had deze prachtserie nog geen eigen topic?

    Ik heb de eerste twee seizoenen nu gezien en ik ben compleet verslaafd.

  2. #2

    Standaard

    Staat al een tijdje op mijn lijst van series die ik nog wil zien. Maar ja, die lijst wordt steeds langer.

  3. #3

    Standaard

    Ik moet 3 en 4 ook nog een keer aanschaffen en gaan kijken.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Ik heb alles gezien en zeker een topserie. Toch kent de show diverse dipjes, maar herstelt altijd zeer goed. Met de geschiedenis wordt hier en daar wel een loopje genomen, dus neem niet alles voor lief aan. Ik heb alleen seizoen 2 op BD, de rest moet nog komen maar dan moeten ze eerst in prijs zakken.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb het eerste seizoen achter de rug en ben hier zeker positief over. Zoals Marcel reeds aangeeft, elk dipje werd dubbel en dik opgevangen door een uitschieter. Naar mijn beleving is het ook niet de meest voor de hand liggende serie, vele personages zijn alles behalve sympathiek en laten vaker hun lelijke dan hun mooie kant zien. Het is in dat opzicht net iets moeilijker om écht om meerdere belangrijke personages te geven. Meer nog, er zijn sleutelfiguren die ik niet kan uitstaan vanwege hun dubieuze karakter. Vaak moeten we (spoiler?) ook afscheid nemen van figuren die ik liever wat beter leren kennen had alvorens ze van 't toneel verdwenen en durft er ook al eens een personage verdwijnen dat een érg groot aandeel had in het verhaal en waarvan de vertolker het acteerniveau naar hogere sferen bracht.

    Het "stoorde" me in't begin soms wel dat het hier om personages gaat die er -op enkele na- uitzien als fotomodellen. Geen haartje scheef, geen vuiltje op hun lichaam, geen rotte tand ... Gezien de data waarop dit verhaal zich afspeelt lijkt me dit wel érg onwaarschijnlijk. Maar goed, eens dat aanvaard kon ik me volledig wentelen in de verhaallijnen, die het overigens waard zijn. Verslavend, inderdaad.

    Helaas moet ik wachten tot het moment waarop de zender de serie hervat voor 't verdere verloop.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Het "stoorde" me in't begin soms wel dat het hier om personages gaat die er -op enkele na- uitzien als fotomodellen. Geen haartje scheef, geen vuiltje op hun lichaam, geen rotte tand ... Gezien de data waarop dit verhaal zich afspeelt lijkt me dit wel érg onwaarschijnlijk.
    Compleet historisch authentiek is de serie inderdaad niet. Zelf vond ik het wel grappig toen Henry in een bepaalde scene in een soort van boxershort uit bed stapte: niet echt realistisch dunkt me.

    Toch komt de serie over de grote linie absoluut wel geloofwaardig over. Er worden weliswaar op sommige punten niet-historische gebeurtenissen en niet-historische props toegepast, maar het gebeurd niet op een manier die stoort. En alhoewel de serie in de eerste plaats is gemaakt voor amusement is het ook niet zo dat er erg wordt afgeweken van de werkelijke gebeurtenissen. N.a.v. de serie ben ik me gaan verdiepen in de periode en in de figuur van Henry VIII en ik zou zeggen dat rond de 95% van het verhaal overeen komt met dat wat je ook in de geschiedenisboeken leest. Ik hoop daarom dat mensen zich niet laten "afschrikken" door de misschien wat overglamoureuze stijl van de serie, want zowel qua amusement als qua historische weergave is deze serie absoluut de moeite waard.

  7. #7

    Standaard

    What the fuck?
    Ik krijg hier een releasebericht van Sony waar ze het hebben over de dvdrelease van seizoen 4, maar over de Blu-ray hebben ze het niet...
    Zeg dat het niet waar is hè!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    What the fuck?
    Ik krijg hier een releasebericht van Sony waar ze het hebben over de dvdrelease van seizoen 4, maar over de Blu-ray hebben ze het niet...
    Zeg dat het niet waar is hè!
    Koop over een tijdje de FR versie die heeft NL subs Weet niet of je seizoen 1 tot 3 al hebt? Want de complete boxset op amazon.fr kost nu : 80euro op blu-ray

    De prijzen op de complete collection zakken in Fr heel snel dus zeg over 4 maanden is ie 50euro ofzo

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Koop over een tijdje de FR versie die heeft NL subs
    Wel dat wil ik eerst wel eens zien, 't zou niet de eerste keer zijn dat zoiets in de specificaties staat en dan alleen maar S1-3 NL subs blijken te hebben en S4 niet.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #10

    Standaard

    De Franse versie heeft dus *geen* Nederlandse subs! Enkel Frans, Engels en Arabisch.
    De 4 seizoens-boxset heeft overigens ook maar op 2 van de 4 seizoenen Nederlandse subs. Enkel seizoenen 2 en 3 hebben die, seizoenen 1 en 4 *niet*.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •