Pagina 4 van 11 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 257 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Hups aansluiten die handel!
    ik ga zo naar huis en dan hoop ik eindelijk eens even de tijd te hebben om het aan te sluiten.
    En wel een voor een he! :wink:

  2. #77
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Hups aansluiten die handel!
    ik ga zo naar huis en dan hoop ik eindelijk eens even de tijd te hebben om het aan te sluiten.
    We verwachten nu natuurlijk wel even een reviewtje

  3. #78

    Standaard

    zojuist even aangesloten en wat dingetjes getest. een paar scenes uit Pirates of the C. bekeken en het viel me op dat het geluid een stuk helderder klinkt en de bas veel strakker. ik heb alleen wel het gevoel dat de stemmen wat minder goed naar voren komen. hetzelfde geldt voor muziek. mijn eerste gevoel is dat de stemmen een beetje overstemd worden door de muziek en andere geluiden.

    dit is een eerste korte test geweest met een paar scenes uit 1 film en 1 cd, dus vandaag en morgen nog even flink wat andere dingen proberen en morgenavond een hele film kijken met de Spellbinder.

    Nu moet ik helaas weer weg.... (druk leventje), dus to be continued!

  4. #79

    Standaard

    Sja wat wil je, voor een echt goede stemmen weegave moet je ook een centerspeaker met ook de spellbinder hebben staan :wink:
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Sja wat wil je, voor een echt goede stemmen weegave moet je ook een centerspeaker met ook de spellbinder hebben staan :wink:
    duh, logisch
    komt er ook wel uiteindelijk.
    maar ik had dat idee vooral bij cd's... en dan gebruik je geen center :wink:

  6. #81
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Dat is denk ik gewoon een kwestie van wennen, aangezien elke kabel andere eigenschappen heeft.

    Ik zou hem nog even ertussen laten. Lekker op je gemak luisteren en dan een oordeel vellen over de kabel.

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Dat is denk ik gewoon een kwestie van wennen, aangezien elke kabel andere eigenschappen heeft.

    Ik zou hem nog even ertussen laten. Lekker op je gemak luisteren en dan een oordeel vellen over de kabel.
    Het nadeel van lang luisteren is dat je akoustisch aan het geluid gaat wennen, waardoor je een milder oordeel zal gaan vellen.

    Het fenomeen wat hij opnoemd heb ik wel eens met versterkers waargenomen (Rotel vs. Nad). De ene was erg gedetailleerd, alleen de stemmen vielen wat weg (ook goeie stage) de ander was minder gedetailleerd stemmen waren heerlijk op de voorgrond. Dus een beetje een keuze dien je te maken wat JIJ lekker vind.

  8. #83
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Dat is denk ik gewoon een kwestie van wennen, aangezien elke kabel andere eigenschappen heeft.

    Ik zou hem nog even ertussen laten. Lekker op je gemak luisteren en dan een oordeel vellen over de kabel.
    Het nadeel van lang luisteren is dat je akoustisch aan het geluid gaat wennen, waardoor je een milder oordeel zal gaan vellen.

    Het fenomeen wat hij opnoemd heb ik wel eens met versterkers waargenomen (Rotel vs. Nad). De ene was erg gedetailleerd, alleen de stemmen vielen wat weg (ook goeie stage) de ander was minder gedetailleerd stemmen waren heerlijk op de voorgrond. Dus een beetje een keuze dien je te maken wat JIJ lekker vind.
    Maar door lang luisteren, en daarna weer je oude kabel ertussen doen, dan hoor je juist precies de verschillen tussen de kabels!

    Als je kortstondig luistert, dan zul je waarschijnlijk de details van de kabel missen bij het beluisteren ervan

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    lekkere naam zeg; orgel vreten..... 8)
    inderdaad!
    zal wel een lekker geluidje uit die lampen komen

    Sicco, leuk verhaal joh, leest lekker weg, prima illustraties erbij
    Succes met de verdere upgrades!
    Bevalt de G&W-filter? of kan ik dat ergens anders lezen?

  10. #85

    Standaard

    Heej Ago,

    het is een behoorlijk verhaal geworden, maar mooi dat het lekker leest

    Wat precies de invloed van het G&W filter op audiogebied is, durf ik eigenlijk niet zo goed te zeggen. Qua beeld merk ik wel dat het strakker en helderder is, maar qua geluid ben ik niet anders gewend dan spelen op dit filter. Met de nieuwe opstelling is sowieso heel mijn geluidsbeeld veranderd ten opzichte van de oude situatie, dus in hoeverre het filter daar ook verantwoordelijk voor is, durf ik niet te zeggen

    Over een tijdje zal ik het filter er eens tussenuit halen en vervangen door een simpel Gamma-stekkerblok. Kijken of ik verschil zie/hoor

    Wat betreft de Spellbinders: vandaag weer wat cdtjes beluisterd en scenes bekeken en ik kan zeggen dat ik vooral te spreken ben over de strakkere bass die ik nu heb. Ik liet mijn vriendin het verschil horen tussen de Spellbinder en mijn huidige kabel en het eerste dat ze zei is dat alles helderder klinkt. Precies het woord dat ik ook mijn hoofd had. Niet gek dus voor een leek

  11. #86

    Standaard

    Het is inderdaad een eerlijke open helder en gedetailleerd kabeltje.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    Heej Ago,

    het is een behoorlijk verhaal geworden, maar mooi dat het lekker leest

    Wat precies de invloed van het G&W filter op audiogebied is, durf ik eigenlijk niet zo goed te zeggen. Qua beeld merk ik wel dat het strakker en helderder is, maar qua geluid ben ik niet anders gewend dan spelen op dit filter. Met de nieuwe opstelling is sowieso heel mijn geluidsbeeld veranderd ten opzichte van de oude situatie, dus in hoeverre het filter daar ook verantwoordelijk voor is, durf ik niet te zeggen

    Over een tijdje zal ik het filter er eens tussenuit halen en vervangen door een simpel Gamma-stekkerblok. Kijken of ik verschil zie/hoor

    Wat betreft de Spellbinders: vandaag weer wat cdtjes beluisterd en scenes bekeken en ik kan zeggen dat ik vooral te spreken ben over de strakkere bass die ik nu heb. Ik liet mijn vriendin het verschil horen tussen de Spellbinder en mijn huidige kabel en het eerste dat ze zei is dat alles helderder klinkt. Precies het woord dat ik ook mijn hoofd had. Niet gek dus voor een leek
    Het filter heeft er zeker ook debet aan.

  13. #88

    Standaard

    gisteren 2 mooie pakketjes binnengekregen: 7m Spellbinder speakerkabel en 8 banaanstekkers die ik via HTForum heb gekocht.

    De boel aangesloten en nu de kabel lekker laten inspelen. Weer een succesvolle upgrade achter de rug Nu zal het wel weer even stil zijn voor wat betreft mijn updates ...



  14. #89
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Mooie aanwinst.

  15. #90
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    [quote="Sicco"]

    Wauw! Jij bent erg goed bezig Sicco!

    Toch gekozen voor de Spellbinder? 8)

    Welkom in de Nordost familie :P

  16. #91

    Standaard

    haha, ja ik heb het virus te pakken hoor Robbert

    Johan adviseerde nog de LOK pluggen, maar ik vraag me af of dat je ook kwaliteitsverschil zult horen met andere pluggen... Ze zijn namelijk wel flink duurder dan degene die ik nu heb.

  17. #92
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    De kans is klein dat je het verschil gaat horen maar ze passen zeker beter bij de kabel.
    Daarnaast zijn ze nu ook weer niet echt duur die LOk,s.

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    De kans is klein dat je het verschil gaat horen maar ze passen zeker beter bij de kabel.
    Daarnaast zijn ze nu ook weer niet echt duur die LOk,s.
    Helemaal mee eens, bij mij pasten dezelfde pluggen niet erg lekker, klemden niet erg lekker toen ik de Spellbinders ging testen. De Loks klemmen perfect, en zijn ook zeker niet erg duur en zien er super uit. Als je pluggen goed blijven zitten, niks meer aan doen dan

    Al met al heerijke kabels hoor, dat wordt lekker inspelen en genieten! Laat je nog je bevindingen weten?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Al met al heerijke kabels hoor, dat wordt lekker inspelen en genieten! Laat je nog je bevindingen weten?
    Volgens eel bestaat inspelen niet. :wink:

    Die lok bananen zijn echt niet duur hoor. Voor rhodium exemplaren zelfs belachelijk goedkoop, mischien dat andere merken een dikkere laag rhodium gebruiken maar die prijs per stuk is gewoon laag te noemen. :wink: Daarnaast gaan ze ook nog langer mee omdat rhodium erg slijtvast is. :wink: Je kunt ze dus jaren gebruiken.....

    Zeker een goede tip van Johan. :wink:

  20. #95

    Standaard

    ja ik zei veel duurder, maar dat komt meer omdat deze die ik nu heb belachelijk goedkoop waren

    ik hou het in mijn hoofd, dus wellicht in een later stadium overstappen naar LOK. voor nu werkt het prima

  21. #96
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman

    Zeker een goede tip van Johan. :wink:
    Is een tip die onstaan is door uitproberen en eigen ervaring.
    Ik heb zelfs mijn WBT,s (die een vermogen kosten) vervangen door deze LOK,s.
    Let wel, deze tip is wel specifiek icm de Spellbinder of vergelijkbare dunne kabels.

  22. #97

    Standaard

    zo, door de drukte van de laatste tijd als werkend man is er weinig veranderd in mijn HT-situatie, maar afgelopen donderdag heb ik mijn nieuwste update ontvangen: een Roku Soundbridge M500. Hiermee kan ik de muziekfiles van mijn PC afspelen via mijn versterker beneden in de woonkamer. Tevens kan ik er internet radiostations mee ontvangen.



    Hier in Nederland wordt dit apparaatje verkocht onder de naam van Pinnacle, maar ik heb via eBay de Amerikaanse versie gekocht.

    Hij doet alles wat ik er van verwachtte en ik ben er dan ook erg tevreden mee! Vanuit de doos meteen aangesloten op de router en via een digital coax kabel aan mijn receiver gehangen. Het eerste dat hij deed was nieuwe drivers downloaden en installeren. Plakkie cake tot zover.

    Er stonden al een aantal radiozender op voorgeprogrammeerd en die kon ik meteen beluisteren, zonder dat mijn pc aanstond. Precies wat ik wilde!

    De volgende stap was om mijn muziekfiles op de computer beneden te kunnen beluisteren. Hiervoor moest ik een muziekserver starten op mijn PC, wat heel makkelijk gaat via Windows Media Connect. De Soundbridge wordt direct herkend op het netwerk. Aangeven welke mappen je wilt delen en klaar ik Kees. Muziek in prima kwaliteit van je PC in je woonkamer!

    Het apparaat heeft een eigen IP-adres waarmee je toegang krijgt tot een aantal extra instellingen via je je PC. Hiermee kan je onder andere instellen welke internet radiostations je wilt ontvangen (plek voor ongeveer 40 zeg ik even uit het hoofd).

    Met de meegeleverde afstandbediening is het heel makkelijk en overzichtelijk browsen tussen al je muziekbestanden. Je kunt zoeken op tal van verschillende manieren en hele mappen op shuffle zetten is ook geen probleem.

    Ik ben tevreden met wat ie doet en ook zeker met de kwaliteit die hij laat horen, hoewel dat natuurlijk ook weer heel erg afhangt van de bron: de MP3tjes in dit geval...

  23. #98

    Standaard

    Mooi apparaat en handig als je veel op je pc hebt staan. :wink:

    Staat hij nu bovenop de koelingsopeningen van je receiver of zit daar wat ruimte tussen?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  24. #99

    Standaard

    Heb hier ook zo'n ding en werkt perfect via WiFi.

  25. #100

    Standaard

    Mooi ding, maar hoe is de geluidskwaliteit?

Pagina 4 van 11 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •