Pagina 5 van 11 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 257 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Mooi ding, maar hoe is de geluidskwaliteit?
    Nogal afhankelijk van de MP3 kwaliteit :wink: .

  2. #102

    Standaard

    @ Alexander: hij staat voor de warmte openingen, maar het apparaatje zelf wordt ook wel vrij warm, dus ik moet nog een ander plekje zoeken. het liefst een plek niet in het kastje zodat ik het schermpje kan lezen (kastje heeft melkglas)

    @ Rob: ik ben erg tevreden over de geluidskwaliteit. MP3's op de hoogste kwaliteit klinken erg goed. Audiofielen zullen me afschieten, maar ik voor mij is het prima

  3. #103
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Leuke dingen inderdaad.

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Mooi ding, maar hoe is de geluidskwaliteit?
    Nogal afhankelijk van de MP3 kwaliteit :wink: .
    Duhhh, maar mogelijk dat MP3 nog van mindere kwaliteit wordt door deze gadget. Opzich erg handig natuurlijk, maar mn iPod voldoet hierin ook.

  5. #105

    Standaard

    iPod kun je inderdaad ook hiervoor gebruiken. het voordeel nu vind ik echter dat alles dat gedownload wordt in een gedeelde map ook meteen te beluisteren is beneden en dat alles heel makkelijk is aan te sturen met het grote scherm en de afstandsbediening.

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Mooi ding, maar hoe is de geluidskwaliteit?
    Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor internetradio en vind de kwaliteit van een hogestream beter klinken als de analoge radio. Met mp3's is het ook gewoon goed maar het is maar net wat je er van verwacht.

    Ik luister mp3's niet met de verwachting dat het net zo goed klinkt als een cd dus voor mij perfect! Vind het tot nu toe de beste oplossing om lekker mp3's te luisteren ipv ze allemaal op cd of dvd te branden.

  7. #107

    Standaard

    Wellicht een domme vraag
    Zou het hiermee ook mogelijk zijn om flac bestanden af te spelen ?

  8. #108

    Standaard

    Als je de flac kan streamen vanaf het media center moet dat kunnen toch>?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  9. #109

    Standaard

    wat houdt flac precies in?
    ik ben tot nu toe nog geen mp3-bestanden tegenkomen die hij niet kan afspelen, zelf virable bitrate is geen probleem. andere extensies heb ik nog niet geprobeerd (wma bijv.)

  10. #110

    Standaard

    FLAC is een afkorting van Free Lossless Audio Codec. Het is een (lossless = zonder enig verlies) compressie techniek. Het is een open source project, ooit gestart door Josh Coalson om audio te comprimeren. FLAC haalt een compressie van 30%-50%, waar MP3 80% haalt, MP3 doet dit echter met enig kwaliteitsverlies, er van uitgaande dat u frequenties boven 16KHz waarschijnlijk toch niet hoort, of niet door uw luidspreker worden weergegeven .

    Flac wordt ondersteund door Media Player Classic, Foobar 2000 en (WMP na install vanK-lite mega codec pack)

    VLC media player heeft nog te vaak moeite met Flac en hierdoor maakt ook Songbird helaas nog te veel fouten met Flac.

    http://flac.sourceforge.net/
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  11. #111

    Standaard

    heb je dan wel mp3 als extensie?
    bij interesse kan ik het eens proberen natuurlijk.

  12. #112

    Standaard

    Nee, je extensie is dan .flac. Als je 't een keertje zou willen proberen zou dat zeer fijn zijn. Het interesseert me vooral omdat er hier al beetje werd gesproken over iets mindere kwaliteit van mp3 en ik vroeg me dan gewoon af als je je cd's zou rippen in flac of je 't dan qua kwaliteit kan vergelijken met het afspelen van een cd.
    Winamp ondersteunt ook flac trouwens (die gebruik ik steeds).
    Bootlegs van concerten op een bepaalde site worden trouwens ook steeds in flac aangeboden.

  13. #113

    Standaard

    hmm, ik denk niet dat het gaat werken dan, met die extensie. maar ik kan het zeker proberen natuurlijk

  14. #114

    Standaard

    hier kun je trouwens de specificaties zien:
    http://www.rokulabs.com/downloads/sb..._SpecSheet.pdf

    FLAC staat niet genoemd als ondersteund formaat, maar misschien dat dat nog wel eens komt met een nieuwe software update...

  15. #115

    Standaard

    Dat kan best er nog aan zitten te komen. Die squeezebox, kan die wel flac aan?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  16. #116

    Standaard

    Moest het ooit lukken na een update dan hoor ik graag wat je bevindingen zijn :wink:

  17. #117

    Standaard

    volgens mij kun je hieruit opmaken dat de Squeezebox zeker met FLAC overweg kan.

  18. #118

    Standaard

    waar kan ik muziekfiles in FLAC formaat downloaden trouwens? dit is echt een nieuwe wereld voor mij

  19. #119
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    waar kan ik muziekfiles in FLAC formaat downloaden trouwens? dit is echt een nieuwe wereld voor mij
    veelal via nieuwsgroepen/Usenet

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    waar kan ik muziekfiles in FLAC formaat downloaden trouwens? dit is echt een nieuwe wereld voor mij
    Of zelf rips omzetten naar flac.

  21. #121

    Standaard

    ok, goed nieuws en slecht nieuws
    de Soundbridge kan WEL flac files afspelen, maar je moet dan een andere music server draaien op je pc. Ik gebruik nu Windows Media Connect en dat is eigenlijk de fijnste omdat je dan alle zoek en browse functies van de Soundbridge tot je beschikking hebt.

    Om FLAC files af te spelen moet je een Firefly server draaien. Je hebt dan echter wel een stuk minder functionaliteit qua zoeken en browsen.

    Een overzicht van de verschillen tussen de verschillende servers kun je hier vinden: http://www.rokulabs.com/products_servernotes.php

    Ik zal eens kijken of ik zo'n Firefly server aan de gang krijg en wat dan precies het verschil is. Ook qua geluidskwaliteit natuurlijk

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    Ook qua geluidskwaliteit natuurlijk
    Uiteraard :wink: Ik ben benieuwd... succes !

  23. #123

    Standaard

    kleine update: ik kan zowel Firefly als Windows Media Connect draaien als server, dus dat is mooi! hoef ik alleen maar de in de Soundbridge van server te wisselen om de FLAC files te kunnen spelen. ALS ik die eenmaal aan de gang krijg, want dat wil nog niet echt lukken

  24. #124

    Standaard

    YES! Het is gelukt hoor
    Soundbridge speelt de FLAC files perfect af. Ik heb nu 2 servers draaien zoals gezegd en dat werkt perfect.

    Ik heb nu alleen maar een gare FLAC van een liveconcert dus die kwaliteit is sowieso niet echt denderend. Als ik er nog aan toe kom zal ik eens uitvogelen hoe ik een nummer van een cd kan rippen met flac en dan hetzelfde nummer ook rippen in mp3 om de kwaliteit te beoordelen.

    Of misschien kan iemand mij 2 files toesturen (of ergens op een webspace zetten) van hetzelfde nummer. Eentje in FLAC dus en eentje in MP3.

  25. #125

Pagina 5 van 11 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •