Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 102 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Gister stonden er maarliefst 6 films op het programma en het werd tot nog toe een top dag.

    Vroeg opgestaan om mijn favoriete fun film The Heroic Trio op 35 mm te zien, maar helaas bleek de kopie zoek en kregen we een flauwe romatische komedie van To voorgeschoteld. Maar ach, zondagochtend 9.30 uur is niet het moment om je daar druk over te maken en het was een gezapig ontwaken. Wel verbijsterend hoe hard sommige volwassen mannen kunnen lachen om zulke flauwe grappen.

    Daarna in de tijdmachine naar Vietnam 1970 om een vriendelijke overspelige Vietnamees mijnen te zien ruimen en bijkomend het dorp vruchtbaar te maken. Mooi gefotografeerd, maar de muziek was wat overdreven aanwezig. Terug in de tijdmachine om samen met wat gearresteerde geëmancipeerde Iraanse meisje het Iraanse voetbalelftal de WK kwalificatie te zien halen voor 2006. Dit alles al ruziend met de bewakers, die ook niet goed konde uitleggen waarom het stadion verboden is voor vrouwen, aan de buitenzijde van het kolkende stadion.

    Daarna een speelfilmpie gepakt. De Koreaanse Scareface, die een stuk enerverender was dan The Departed en een gewelige scene kende met heel veel honkbalknuppels.

    Na vier films begin je het wel te merken en het was daarom tijd voor een popconcert van de Beastie Boys Tsukamoto style. De registratie met 50 door het publiek bediende camera's in Madison Square Garden is zonder enige terughoudendheid met gemak de Citizen Kane van de concert film te noemen. Ik had zelf niets met The Beastie Boys, maar dit geslaagde experiment was ronduit brilliant en was ben klaar wakker.

    Tot slot stond als cooling down een milieuthriller uit Alaska waar het maar niet koud lijkt te worden op het programma. Verobtrustende thriller.

    Goh, wat kan het IFFR toch mooi zijn.
    Gaan we die koreaanse Scareface ook binnenkort op dvd terugzien hierzo??????
    I always tell the truth. Even when I lie.

  2. #77

    Standaard

    A Dirty Carneval heet die. Draait nog twee keer op het IFFR als ik me niet vergos...

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    A Dirty Carneval heet die. Draait nog twee keer op het IFFR als ik me niet vergos...

    Geen tijd om te gaan bekijken dus het wordt voor mij toch een dvdtje.
    hopelijk brengen ze hem hier uit. Draaien er nog meer goede Misdaadfilms?? zo ja welke??
    I always tell the truth. Even when I lie.

  4. #79

    Standaard

    Election 2, Exile en vooral No Mercy for the Rude.

  5. #80

    Standaard

    Vandaag naar the Host en Princess geweest. Allebei best redelijk goede films. 3/5.

  6. #81

    Standaard

    Gisteren Daft Punk Electroma gezien en de tweede 0.5* van het festival is binnen. Filmpje ziet er leuk uit en kent ook nog een paar goede ideeën en had best een leuk clipje van 3 a 4 minuten kunnen opleveren. Nu wordt het over meer dan een uur uitgesmeerd en is het dom en pretentieus.

    Zo moeten we 10 keer zien dat de twee robots in een auto met als nummerbord de tekst Human.....Do we get it? Ja, de wens van deze robots is om mens te worden/zijn. Nu schrijf ik robots, maar meer dan twee mannen in een motorpak met Daft Punk op hun rug gestikt en een gouden helm zijn het niet. Nu staat er in de omschrijving bij het IFFR dat de muziek niet van Daft Punk is maar wel brilliant gemixed door de heren. Hoe gaat dat? Brilliant mixen volgens het IFFR.

    We starten een plaat laten die geheel uitlopen en kijken vervolgens 5 minuten naar twee motorrijders die door het zand lopen en dan starten we gewoon een nieuwe plaat, wederom een nog al zijïge.

    Nee, zoals ik al schreef Pretentieuze bagger, iets anders is het niet. De constante stroom van vertrekkende bezoekers geven aan dat ik niet de enige ben die er zo over dacht. Maar (Mug), er is nog hoop, er klonk tot mijn grote verbazing toch nog applaus uit de zaal. Zouden zij dan eindelijk begrepen hebben dat de Robots mens wilde worden....?

    0,5*


    PS. Daft Punk zegt me niets, ik hoop alleen dat ze geen films meer maken.

  7. #82

    Standaard

    Daft Punk is een muziekband die zich vooral met disco achtige muziek bezig houden. De clips waren ook al niet veel soeps dus goed dat ik deze niet heb gekeken.

    Dirty Carnival wel gezien en die was top!

    IK heb nu alleen nog vrijdag Day Night Day Night en Inland Empire staan.

    Simon

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door godofgamblers
    Daft Punk is een muziekband die zich vooral met disco achtige muziek bezig houden. De clips waren ook al niet veel soeps dus goed dat ik deze niet heb gekeken.

    Dirty Carnival wel gezien en die was top!

    IK heb nu alleen nog vrijdag Day Night Day Night en Inland Empire staan.

    Simon
    Is het al zeker dat de surprisefilm Inland Empire wordt?

  9. #84

    Standaard

    Vandaag eerst Scream of Ants gezien. Mooi gefotografeerde extentialistische film over een zoektocht naar geloof. Niet helemaal miin ding, maar het was prettig om naar te kijken, de Indiaase cultuur was erg beklijvend en veel religieuze vragen best prikkelend. 3-3,5*

    Daarna Summer Palace, Mooie poetische film die mij helaas niet wisst te boeien. Normaal hou ik erg van films met een hyper Romantische hoofdpersoon zoals Bad Timing, Betty Blue en Turks Fruit. Maar in al die films is de vrouwwelijke hoofddpersoon behalve romantisch ook nog eens temperamatvol en dat mistte deze Chineese en daarmee werd de film wat vlak. Jammer want verder heb ik er weinig op aan te merken het was sfeervol gefilmd, maar het kabbelde slechts waar ik het liever zie stormen. 2,5- 3*

    Net Bamako en Transe gezien. Bamako was een aardige vertelling over de aanklacht tegen het IMF de werledbank en nog wat financiele instellingen die Afrika in een wurggreep houden. Was vrij documantair verteld en filmisch weinig bijzonder. Het gezang van de shamaan en de speach van de franse aanklager deden er op het laats een turbo bij maar niet genoeg voor de 4*. Dikke 3,5* dus. Hoop overigens wel dat deze de publieksprijs gaat winnen. Maakt hij gezien de politiek geëngageerdde zaal zeker kans op en dit probleem verdient meer aandacht dat dat van de DDR. Die laatste is immers al opgelost.

    Daarna Transe en wat een schitterende film was dat. Voor mij wellicht de beste tot nog toe. Zwaar verhaal over een vrouw die in de vrouwenhandel beland gefilmd in een soort assoiciatieve stijl die een beetje weg heeft van Tarkovsky, maar vooral van Lynch. Ik zeg Lynch, maar dan wel zonder het surrealistische laagje. Het velvet is vervangen door geschaad behang zal ik maar zeggen en de gangsters zijn ipv stijlvol en cool, anoniem en onverschillig. Scene met de discobol was een pareltje. Dikke 4,5*

  10. #85

    Standaard

    A Dirty Carnival, zeer toffe film. Had wel een half uurtje korter gemogen maar al met al een hele leuke misdaadfilm met honkbalknuppels. Super toffe actiescenes. Jammer dat hier net als in de Host ineens circusmuziek er onder zit. Wat is dat toch met die koreanen :P 4/5

  11. #86

    Standaard

    Weet iemand of als kaarten niet meer in verkoop zijn, zijn ze dan uitverkocht of zijn ze gewoon niet meer op internet te bestellen?

  12. #87

    Standaard

    Gisteren eerst fourteen gezien. Minimalistisch Japans drama dat kwa tempo wel wat weg heeft van Tokyo.Sora. Vond de laatste wel mooier gefotografeerd, maar echt pakken doet dit genre me niet. 2,5-3*

    De Japanners zijn de grote teleurstelling van het festival voor mij, want ook de nieuwe Tsukamoto weet geen voldoende te scoren. Weinig interessant slap aftreksel van zijn eerdere werk. 2,5*

    Vanochtend naar aar Bog of Beasts geweest. Wel heftig portret van een Brazilliaans suikerrietdorpje. 3 - 3,5*

  13. #88

    Standaard

    Yes, yes, yes! Op de valreep toch nog een film gezien die in aanmerking komt voor de volle 5*.

    Aachi & Ssipak houdt het midden tussen Dead Leaves en Fritz The Cat. Wervelende animatiefilm die absoluut onderdeel gaat uitmaken van mijn collectie, want een herziening of 5 a 10 kan de film makkelijk hebben. Tussen de bodycount van honderden geluierde smurfen door werden films als Aiens, Robocop, Potemkin en Indianna Jones op de hak genomen.

    Als de muziek nog wat harder had gestaan en het publiek nog iets uitzinniger (eerste film die een ovationeel applaus kreeg na de openingsscene) was geweest had het zeker 5* gekregen. Nu hou ik die achter de hand voor de herziening. Dikke 4,5* voor nu.

  14. #89

    Standaard

    Met alleen nog Inland Empire te gaan is dit mijn tussenstand. (Buiten het IFFR om ook nog Citizen Toxie gezien, met 5* de leukste van allemaal.)

    1 Transe - Portugal 4,5
    1 Aachi & Ssipak - Zuid Korea 4,5
    3 A Dirty Carneval - Zuid Korea 4,5
    4 Murch - USA 4,5

    5 No Mercy for the rude - Zuid Korea 4-4,5
    6 Awesome I Fucking Shot that - USA 4-4,5

    7 Exiled - Honk Kong 4
    8 Clash of Ego's - Denemarken 4

    9 The Last Winter - USA 3,5-4

    10 Election 2 - Honk Kong 3,5
    11 Bamako - Mali 3,5
    12 Mark of Cain - GB 3,5
    13 Election - Honk Kong 3,5
    14 Off Side - Iran 3,5

    15 Tender is the Wolf - Tunesie 3-3,5

    16 Living in Fear - Vietnam 3
    17 Scream of Ants - Iran 3
    18 Bog of Beasts - Brazilië 3
    19 Summer Palace - China 3

    20 Nightmare Detective - Japan 2,5-3

    21 Paprika - Japan 2,5
    22 Love on a diet - Honk Kong 2,5
    23 Fourteen - Japan 2,5

    24 The Host - Zuid Korea 2
    25 Journals of Knud Rasmussen, The - Canada 2
    26 Freesia - Japan 2

    27 Hana - Japan 1,5

    28 Daft Punk' Electroma - Frankrijk 0,5
    29 Opera Jawa - Indonesie 0,5

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    20 Paprika - Japan 2,5
    Kun je me nog vertellen waarom je paprika een 2,5 heb gegeven aangezien ik wel een fan van het werk van Satoshi Kon ben en ik eigenlijk gister naar deze film zou gaan.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  16. #91

    Standaard

    Ik ben geen fan van Satoshi. Vond Millenium actress vervelend en zo ook het eerste uur van deze film. Ik hou niet van de tekenstijl en vind de personages houterig. Verhaal kom me als gevolg daarvan ook niet echt boeien. Laatste half uur was wel erg mooi met een prachtige achtervolging door enkele droomwerelden. Als fan hoef je je dus geen zorgen te maken en vind je het vast mooi.

  17. #92

    Standaard

    Zondag de Volkskrant dag en ben benieuwd welke 5 films er dan op het programma staan, staat natuurlijk morgen in deze krant.

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Ik ben geen fan van Satoshi. Vond Millenium actress vervelend en zo ook het eerste uur van deze film. Ik hou niet van de tekenstijl en vind de personages houterig. Verhaal kom me als gevolg daarvan ook niet echt boeien. Laatste half uur was wel erg mooi met een prachtige achtervolging door enkele droomwerelden. Als fan hoef je je dus geen zorgen te maken en vind je het vast mooi.
    thanks dit wilde ik even horen
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Vermeer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Ik ben geen fan van Satoshi. Vond Millenium actress vervelend en zo ook het eerste uur van deze film. Ik hou niet van de tekenstijl en vind de personages houterig. Verhaal kom me als gevolg daarvan ook niet echt boeien. Laatste half uur was wel erg mooi met een prachtige achtervolging door enkele droomwerelden. Als fan hoef je je dus geen zorgen te maken en vind je het vast mooi.
    thanks dit wilde ik even horen
    Paprika was gisteren een van de drie films die ik die dag heb gezien en tja... het is maar goed dat smaken verschillen, want ik was erg onder de indruk. Al ben ik zelf een grote liefhebber van de werken van een andere Japanse animatiestudio (Studio Ghibli), ik ben zeker geen anime otaku en beschouw mezelf eerder een filmliefhebber. En als filmliefhebber zou ik deze film 4* geven. Maar nogmaals, smaken verschillen... Hoe dan ook, als je het vorige werk van Satoshi Kon kon waarderen dan zit je deze keer zeker goed.

  20. #95

    Standaard

    Ik heb gehoord dat Fantasma en Drama/Mex in de smaak zijn gevallen bij diversen. Net weer dingen die ik gemist heb. Darn. Festival zit er voor mij nu ook op. Geen kaartjes meer te krijgen voor voorstellingen die ik graag wou bijwonen. Hoop nog elders kansen te krijgen.

    Nieuwe Lola's was het slotakkoord en eindigde met de beste film tot nog toe: Nederlands voor Beginners. Het absolute dieptepunt was Fragments [of Clips] of Cinema and Philosophy. De boosdoener was Enrico Ghazzi, halve gare neuroot die absoluut niet kan interviewen. En Herzog en Gitain blijven beleefd ja en nee knikken. Aaaargh!
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  21. #96

    Standaard

    VPRO's Nieuwe Lola's, iemand?

    Nederlands voor beginners was absoluut top!
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  22. #97

    Standaard

    Eergister was er een trailer van een film (en ook een stukje achter de schermen) te zien op de Rotterdam Filmmatinee serie, maar ik had helaas niet de titel meegekregen.

    Het was een (volgens mij uit Italië) film dat over 3 meisjes ging, 1 mooi meisje, 1 ander meisje, en een lelijk meisje. De Regisseuse (het was een vrouw) vertelde dat de 3 meisjes voor 3 problemen stonden waar de meeste vrouwen mee te maken krijgen.

    Het was in deze aflevering: http://www.uitzendinggemist.nl/index...7291f634285db9

    Maar heb hem bekeken, en kan hem niet terugvinden, weet iemand welke film dit is geweest?

  23. #98

    Standaard

    lol zit me dood te zoeken naar die koreaanse scarface, blijkt is dit een oud topic

  24. #99

    Standaard



    Zal vast tog wel ergens op internet te bekijken zijn?

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank_black Bekijk bericht
    Eergister was er een trailer van een film (en ook een stukje achter de schermen) te zien op de Rotterdam Filmmatinee serie, maar ik had helaas niet de titel meegekregen.

    Het was een (volgens mij uit Italië) film dat over 3 meisjes ging, 1 mooi meisje, 1 ander meisje, en een lelijk meisje. De Regisseuse (het was een vrouw) vertelde dat de 3 meisjes voor 3 problemen stonden waar de meeste vrouwen mee te maken krijgen.

    Het was in deze aflevering: http://www.uitzendinggemist.nl/index...7291f634285db9

    Maar heb hem bekeken, en kan hem niet terugvinden, weet iemand welke film dit is geweest?
    iemand?

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •