De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Afspelen van 1.0 en 2.0 geluid

    Ik heb een homecinemaset van Daewoo (keer gratis gekregen bij telefoonabonnement) met 5.1 en DTS.

    Op zich ben ik best wel tevreden over deze set, ik heb alleen een probleem bij het afspelen van dvd's met 1.0 of 2.0 geluid. Dan gaat ie namelijk haperen en kun je de film niet fatsoenlijk kijken. Hij moet de instelling veranderen naar mono of stereo, maar dat gaat dus niet helemaal goed. Wat kan ik daar aan doen?

    Ik heb er op zich niet zo heel veel verstand van, dus ik vraag het hier maar even :wink:
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  2. #2

    Standaard

    Daar kun je weinig aan doen.

    Het haperen komt doordat de kanalen van de bron niet volledig van elkaar gescheiden zijn en de (Matrix-)decoder (zoals Dolby ProLogic of DTS Neo6) de deze zelf probeert te scheiden. Dit kun je meestal goed horen wanneer je (te) dicht bij een luidspreker luistert. Je zou in dit geval ook de decoder -in plaats van de film-stand*- in de muziek-stand* kunnen zetten waardoor de kanalen minder goed van elkaar gescheiden worden en je dan wel een mooier geluidsbeeld hebt of een DSP-instelling gebruiken.

    *=Is alleen mogelijk wanneer het toestel is voorzien van een Dolby Prologic II(x) of DTS Neo6 decoder.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    1.0 geluid? as in mono?
    Yep, wat anders....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Je heb geluk dat er niet veel dvd's in 1.0 of 2.0 zijn omdat je er verders weinig aan kunt doen, ze weten uiteraard wel wat ze weg geven......

  6. #6

    Standaard

    ik heb mijn dvd-speler niet alleen via een digi-coax met mijn versterker verbonden, maar ook met 2xtulp.
    Veel 2.0 en 1.0 dvd's spelen beter als ik het geluid daarlangs afspeel.

    Nu ken ik je setje niet. Maar ik zou proberen om instellingen te vinden die zonder DSP (Digital Sound Processing) werken. Mogelijk '(x-channel) stereo' of 'direct'.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  7. #7

    Standaard

    Ach, het is niet strikt noodzakelijk om ze op die homecinemaset af te spelen. Ik heb ook nog een goedkope allesvreter en daar speelt ie 1.0 en 2.0 gewoon goed af. Ik vroeg me alleen af of er misschien een simpele oplossing was.
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  8. #8

    Standaard

    Ja, gewoon via een cinchkabel de dvd aansluiten zoals Adriaan schrijft.
    Rotel RSX-1056, Rotel RDV-1050, B&W CDM-1NT, B&W SCC6 S1, REL Quake 200, Qed Original Bi-wire MKII, Qed Qunex SR-CV, Philips 32PF3321 LCD

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •