Pagina 8 van 12 EersteEerste ... 456789101112 LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 285 worden weergegeven.

Discussie: Uitlenen van dvd's

  1. #176
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Renny Collard
    Sommige mensen hebben weleens gehoord dat zo'n cd/dvd een hoop kan hebben, wat kan ik me daar kwaad om maken.
    Dat komt nog uit de begintijd van de CD.
    Toen werd verteld door o.a fabriekanten en media dat je alles met zo,n schijfje kon doen.
    Erop lopen, ermee gooien, als onderzetter gebruiken, bekrassen en ga zo maar door.
    De cd kwaliteit zal er niet onder leiden zei men toen.
    Nu kwam het bij de cd inderdaad wat minder nauw dan bij de dvd maargoed, ook voor je cd,s was het niet bevoordelijk en bij je dvd,s al helemaal niet omdat het hier toch allemaal wat gevoelliger is en nauwkeuriger komt.
    Maar hierdoor zijn die misverstanden onstaan en het is de mensen dus gewoon aangepraat.

  2. #177

    Standaard

    Eigenlijk stom he want waarom zou je een dvd daarvoor gebruiken?!

    Zow van ik heb geen onderzetter...mmm laat ik eens Godzilla gebruiken
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  3. #178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wizz-Art
    Eigenlijk stom he want waarom zou je een dvd daarvoor gebruiken?!

    Zow van ik heb geen onderzetter...mmm laat ik eens Godzilla gebruiken
    Dat is dan wel inderdaad een film die het beter doet onder een glas cola dan in mijn dvd-speler :wink:

    Ik word steeds huiviger met uitlenen. Sinds ik de Giftsets heb ontdekt en mijn collectie steeds meer uitbreid met Limited Editions, Criterions en Collector's Editions heb ik liever dat de mensen er met hun takken van afblijven....

    Heel af en toe leen ik er nog wel eens eentje uit, maar alleen aan een paar mensen die ik er nog wel mee vertrouw.
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  4. #179

    Standaard

    Verwachtte al zo'n antw. :wink:
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  5. #180

    Standaard

    Ik leen mijn dvd's enkel uit aan 1 vriend. Hij heeft ook een grote collectie, gaat even respectvol met zijn schijfjes om en ik leen ook regelmatig van hem.

    Verder leen ik niet uit aan andere mensen (familie/vrienden/kennissen). Ik heb vele euro's gespendeerd aan mijn collectie, heb gelimiteerde uitgaves en zeldzame releases, dus dat leen je niet zomaar uit.

    Mensen die willen profiteren zijn bij mij aan het verkeerde adres. En als je ziet dat ze al weinig respectvol met hun eigen zaken omspringen, dan weet je gewoon dat ze dat met jouw zaken zeker niet zullen doen. Mijn collectie is van MIJ, dat ze maar naar de videotheek gaan als ze een film willen zien.

    Extra troef: met heel wat R1 en R3 dvd's, en niet NL ondertitelde films, voorkom je ook al heel wat potentieel gezeur.

  6. #181

    Standaard

    Ik leen ook niet uit aan anderen. Het is mijn collectie en als ze een film willen zien kopen/huren ze hem dan maar. Ik heb vaak zat meegemaakt met games enzo dat ik ze na een half jaar nog niet terug had en ze uiteindelijk alweer aan 3-4 anderen waren uitgeleend. Als iemand een film wil zien ga ik heb of bij hun kijken, of ze komen hem hier maar kijken.
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  7. #182

    Standaard

    Ik leen ze ook maar aan 2 mensen uit, kom ik een paar weken geleden thuis, neem ik een kijkje in mijn dvd kast zit er opeens een ontzettend groot gat in mijn collectie, heeft me mijn moeder ze aan de buurvrouw uitgeleent !!!!

  8. #183
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door captain_eddy
    Ik leen ze ook maar aan 2 mensen uit, kom ik een paar weken geleden thuis, neem ik een kijkje in mijn dvd kast zit er opeens een ontzettend groot gat in mijn collectie, heeft me mijn moeder ze aan de buurvrouw uitgeleent !!!!
    Dan moet je toch echt eens nodig met je moeder gaan praten.

  9. #184

    Standaard

    Ik leen ze gewoon uit maar haal ze het liefst uit de hoesjes en stop ze in een spindle.

  10. #185

    Standaard

    Ik leen mijn gelievde dvd tjes alleen nog maar uit aan men zus.

  11. #186

    Standaard

    Als ik uitleen , wat ook steeds minder wordt, is dit meestal aan mijn jonge neefje (1 tegelijk) en dit is omdat ik hem toch een soort van aanmoedig om hetzelfde te doen wat ik nu doe.....
    En dat lukt al aardig.... :wink:
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  12. #187

    Standaard

    als ik iets uitleen krijg ik het niet meer terug.
    dus ik leen niet meer uit.
    ben geen videotheek.

  13. #188

    Standaard

    Ik kan sowiezo geen 'nee' zeggen, dus heb ik er ook geen moeite mee als iemand een dvd'tje wil lenen. De meeste mensen vertrouw ik er wel mee, maar het zijn ook maar dvd's en geen goudstaven

    Toch, met schaarsere titels zou ik wel iets meer secuur zijn.

    Ook heb ik soms titels die ik uit mezelf uitleen aan mensen, als ik vind dat die film echt gezien moet worden. Zo leende ik laatste nog Requiem for a Dream uit omdat ik vond dat ie gezien moest worden.
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  14. #189

    Standaard

    Ik doe er meestal ook niet moeilijk over, als ik maar weet hoe de betreffende persoon er mee om zal gaan. Zo zou ik één van mijn collega's nog wel speciaal verpakte dvd's (in tin cans e.d.) uit durven lenen, terwijl een andere collega van mij hooguit de dvd's mag lenen die ik ooit ergens gratis bij heb gekregen.

    Sommige mensen stoppen een dvd niet gewoon in de dvdlade na het uit de hoes halen, maar leggen em eerst op tafel, om em vervolgens als onderzetter te gaan gebruiken (bij wijze van...)

    Dus, het hangt echt van de persoon af die em wil lenen!
    "Grandpa, were you a hero in the war?" "No", I answered, "But I served in a company of heroes".

  15. #190

    Standaard

    Ik leen alleen aan een aantal vrienden uit, en verder komt steeds vaker een buurjongen van 13 vragen of hij dvds mag lenen. Volgens mij ziet hij me als zijn gratis dvdtheek .

    Maar ik leen verder niks aan hem uit wat duurder is dan 15 euro :P , en waar ik niet zoveel waarde aan hecht. Alhoewel me zusje laatst I Robot 2-disc aan hem uitleende, en daar was ik niet zo blij mee, dus dat zal niet meer vaker voorkomen :P .

  16. #191

    Standaard

    Ik heb pas een dvd teruggekregen die ik uitgeleend had aan een vriend, na meer dan 2 en een halve maand. Ik heb er lang mogen achter zagen (Hij zei: 'de dvd ligt onder het bed (!) van mijn broer, ik zal hem zo snel mogelijk menemen')... En nu zag ik thuis dat de dvd redelijk bekrast was.
    Vanaf nu leen ik dus geen dvds meer uit. Alleen moet ik dit nog vertellen aan mijn vrienden . Of misschien moet ik beter eens een paar regels opstellen voor mensen die nog dvds van mij willen lenen.

    Een andere vriend van mij had ook eens een paar dvds geleend van mij, en ik wist dat hij die wou kopieren, en ik heb hem gewoon zijn gang laten gaan. Waarom zou ik hem tegenhouden? Hij moet dat voor zijn eigen beslissen. Ik kan trouwens ook moeilijk controleren of hij die kopieert of niet. Ik ben wel tegen gekopieerde dvds (ik moet ze niet hebben in mijn collectie), maar anderen kan je moeilijk tegenhouden.

  17. #192

    Standaard

    Ik leen geen dure edities uit dus giftsets en dure dvd-boxen maar voor de rest kunnen vrienden/kennissen altijd ff een filmpje lenen. En gaat ie kapot(wat een keer overkomen is*) dan krijg ik gewoon geld om een nieuwe aan te schaffen.

    * Was Traffic DVD heb wel geld ervoor gekregen maar nog geen nieuwe versie aangeschaft.

  18. #193

    Standaard

    Als ik heel eerlijk ben, leen ik niet snel dvd's uit (net als cd's overigens)... ben er erg zuinig op... ik kijk neem, uiteraard, weleens dvd's mee om het elders te kijken... maar uitlenen..? Nope...

    Overigens... ik LEEN OOK NIX... :P
    Jake La Motta

  19. #194

    Standaard

    Goede vrienden/vriendinnen mogen er best een aantal meenemen omdat ik van die mensen weet dat ze ook in goede staat terug komen.

    Ze weten dat ik er zuinig op ben dus gaan zij er ook zuinig mee om.
    Robbie Three-Star Trader +55

  20. #195

    Standaard

    Ik leen regelmatig wat uit. Hier vraag ik dan nix voor, maar als er iets beschadigd is moeten ze wel betalen. Ook wil ik niet dat er een dvd langer dan 2 weken is uitgeleend.

  21. #196

    Standaard Re: Uitlenen van dvd's

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kasper Peters
    Wat doen jullie bij het uitlenen van DVD's? Vragen jullie hier geld voor? En wat als er schade is? Ik leen ze gewoon gratis uit en ze moeten dokken als er iets aan kapot is. Maar ik ga er denkelijk iets voor vragen omdat zij van mijn zuur verdiende geld profiteren.
    Plextor nergens last van Ik leen nooit orginelen uit, alleen kopietjes. Als die beschadigen, who carres?
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  22. #197

    Standaard

    Ik leen uit aan wie ik van mag lenen. Bij het uitlenen zeg ik *altijd* "wel op de spulletjes letten". Nog nooit problemen gehad...

  23. #198

    Standaard

    Ik leen ze aan redelijk wat mensen uit. Famile, vrienden, collega's... Maar (!) ik zeg er wel steeds bij dat ze er voorzichtig mee moeten zijn, ik schrijf op wat ik aan wie uitgeleend heb, en ik leen de discs uit in een (gele) Amaray keepcase, dus níet in het originele hoesje met inlay!!!

  24. #199

    Standaard

    Ik leen alleen uit aan mijn oom en aan mijn moeder. De rest kopieert het of brengt het kapot terug. Dat kopieren intreseerd me geen reet, dat moet ieder voor zich weten of hij dat doet, maar ze moeten niet blind alles gaan lenen met als enige rede de DVD te kopieren.

  25. #200

    Standaard

    Ik leen ook NIX meer uit, of het moet al aan mijn eigen vriendin of familie zijn!!

    Ben blij dat er iets is zoals DVD PROFILER ...en ik plotseling ging kijken en dacht ..."Heey die film had ik toch ook" !

    En zo kom je erachter dat je wel 11 films nog aan mensen hebt uitgeleend en zolang je er niet achteraan rent je ze NOOIT meer terug krijgt


    Dus, er zijn ook videotheken, of winkels waar ze de films kunnen kopen/huren
    Women are meant to be loved, not to be understood.

Pagina 8 van 12 EersteEerste ... 456789101112 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •