Pagina 16 van 39 EersteEerste ... 612131415161718192026 ... LaatsteLaatste
De resultaten 376 tot 400 van 969 worden weergegeven.
  1. #376

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Wat ik vervelend, om het woord "irritant" niet te gebruiken , vind is dat ik altijd de 2 profielen (Hollandse en belgische) moet selecteren om dan een combinatie te doen met al de gegevens die in deze twee profielen zijn. Beiden hebben meestal informaties die de andere niet heeft.
    Ik vind de meeste Netherlands profielen toch wel behoorlijk volledig zijn. Overigens denk ik dat veel Belgium profielen gewoon gecopieerd zijn van Netherlands, behalve dan misschien voor recente uitgaven.
    Maar met vergelijken ga ik me toch echt niet bezig houden. Ik ga er echt niet wakker van liggen dat er bij een paar profielen misschien wat correctere data in het Belgium profiel zat. Trouwens, als je niet vergelijkt, kan je ook niet weten dat de andere vollediger is, en ga je beter slapen .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Hoe komt je aan de Disc ID van een schijfje? Ik heb de instructies van de site gevolgd maar het lukt niet.
    Gewoon de DVD in je DVD-ROM steken. De Disk ID kan je vervolgens op 3 manieren gebruiken :
    1. Wanneer de disk al in je database zit (zie puntje 3) dan selecteert DP automatisch dat profiel voor je. Zit het er nog niet in, maar wel in de online database, dan zal hij je voorstellen om de DVD toe te voegen op basis van Disk ID. Enig probleempje: er zit een bug in waardoor je soms een profiel van een ander land (maar met zelfde Disk ID) krijgt, of soms zelfs helemaal geen, alhoewel het wel beschikbaar is online. (Er is wel een workaround voor).
    2. Je kan Disk ID gebruiken als alternatief voor de UPC/EAN, en dat voor gevallen waar er geen UPC/EAN van toepassing is (bvb afzonderlijke disks in een box set, of bvb promotionele DVDs die geen barcode hebben). Daarvoor ga je naar DVD | Change UPC... waar je dan kan aanvinken dat je de Disk ID van je ingestopte DVD wil nemen.
    3. Bij Edit kun je naar Disks gaan waar je voor elke disk de Disk ID kunt specifiëren. Daar kun je dan met Set de Disk ID van je ingestopte DVD automatisch laten invullen.

  2. #377

    Standaard

    net ook profiler 3.0 aangeschaft, eenmalig 29 dollar is niet onoverkomelijk!

    ziet er gelikt uit trouwens!!!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #378
    Member
    Registratie datum
    May 2007
    Woonplaats
    crossing borders every day.

    Standaard

    wat gebruiken de Mac users alhier?

  4. #379

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Als je het niet noodzakelijk vindt dat je collectie niet online zichtbaar is, is het programma nog steeds gratis hoor! Met precies dezelfde database waar betalenden ook gebruik van maken.
    Inmiddels ook niet meer, mijn hele collectie is leeggeruimd.

  5. #380

    Standaard

    Ik heb sinds een week of twee de betalende versie van DVDProfiel 3.0. Ik heb een collectie van meer dan 1000 titels. Het zal veel tijd nemen om een volledige profiel te hebben van mijn collectie.

  6. #381

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Vergeet ook niet dat de ontwikkelaars enorm veel tijd hebben gestoken in het ontwikkelen van de software, en dat het hosten van zo'n database e.d. ook klauwen met geld kost. Vanuit die optiek vind ik die 23 euro ronduit een schijntje. Met een gepatchte versie aan de haal gaan is diep triest.
    Deze Database heeft nooit klauwen met geld gekost, maar brengt al sinds het begin af aan meer in het laadje: veel reclame inkomsten, simpele software en 'n database die door de gebruikers gecrëeerd is.

    Het is dus ook niet zo dat 't nu opeens geld moet kosten. Een pagina hosten waarvan de database elders online staat zal verder ook weinig bandbreedte kosten. Het is echter wel zo dat de gebruikers die de database gecrëeerd hebben en er toendertijd voor gekozen hebben vrede te hebben met de Banner-versie nu zwaar naast de pot pissen, en dan kan het ook om gebruikers gaan die tig films hebben gesubmit (zoals bovengenoemde post).

    Als kanttekening ik vind dat ik ook wel wat zondes mag begaan vooral op dit vlak... spreek liever de film-leechers aan, naar goed begrijp is moviecollector verkocht aan 'n ander bedrijf en deze poogt er nu 'n slaatje uit te slaan... daar weiger ik aan mee te werken. *PATCH!*
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  7. #382

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Dat de database-content een community-effort is, betekent nog niet dat het hosten ervan geen geld kost. Een soortgelijke illusie leeft bij veel mensen over internet-bankieren: "dat bespaart de bank alleen maar geld omdat alles rechtstreeks kan worden verwerkt ipv via post". Niets is minder waar.

    En ja, film leechers mogen van mij ook ongezien de tiefus krijgen.
    Daarom host ik mijn eigen dvd list , dat probleem ook opgelost.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  8. #383

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Ik heb sinds een week of twee de betalende versie van DVDProfiel 3.0. Ik heb een collectie van meer dan 1000 titels. Het zal veel tijd nemen om een volledige profiel te hebben van mijn collectie.
    Je zult er wellicht van verschieten hoe snel dat gaat. Het enige wat je immers telkens moet intypen is het barcode nummer. Het zal je wellicht meer tijd kosten om al je doosjes uit de rekken te nemen en ze terug te plaatsen .

  9. #384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Daarom host ik mijn eigen dvd list , dat probleem ook opgelost.
    Als het je enkel om een lijstje van je DVDs te doen is, is het inderdaad weggegooid geld om software als DVD Profiler of Movie Collectorz te kopen...

    Maar ik ben vrij zeker van dat jij de volgende zaken niet kunt doen met je eigen lijstje :
    * volledige cast en crew en alle details van elke DVD bekijken.
    * kijken welke andere DVDs je hebt met een bepaalde acteur erin.
    * statistieken trekken op basis van genres, aankoopdata, aankoopprijs, etc...
    * bijhouden wat je wanneer gekeken hebt, aan wie je uitgeleend hebt, etc...

    Bon, misschien kan je het wel, maar dan moet je er zo ongelooflijk veel tijd insteken dat je echt wel gek moet zijn om dan niet gewoon $30 te betalen.

  10. #385

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    Als het je enkel om een lijstje van je DVDs te doen is, is het inderdaad weggegooid geld om software als DVD Profiler of Movie Collectorz te kopen...

    Maar ik ben vrij zeker van dat jij de volgende zaken niet kunt doen met je eigen lijstje :
    * volledige cast en crew en alle details van elke DVD bekijken.
    * kijken welke andere DVDs je hebt met een bepaalde acteur erin.
    * statistieken trekken op basis van genres, aankoopdata, aankoopprijs, etc...
    * bijhouden wat je wanneer gekeken hebt, aan wie je uitgeleend hebt, etc...

    Bon, misschien kan je het wel, maar dan moet je er zo ongelooflijk veel tijd insteken dat je echt wel gek moet zijn om dan niet gewoon $30 te betalen.
    * volledige cast en crew en alle details van elke DVD bekijken.
    * kijken welke andere DVDs je hebt met een bepaalde acteur erin.
    * statistieken trekken op basis van genres, aankoopdata, aankoopprijs, etc...
    * bijhouden wat je wanneer gekeken hebt, aan wie je uitgeleend hebt, etc...

    Dit kan echter allemaal , sterker nog heb zelfs 'n online searchfeature..., tijd viel mee het scannen van de barcodes was het meeste werk, de rest van de info is gewoon via externe sites als Amazon/imdb/Empire/etc. binnengehaald.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  11. #386

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Dit kan echter allemaal , sterker nog heb zelfs 'n online searchfeature..., tijd viel mee het scannen van de barcodes was het meeste werk, de rest van de info is gewoon via externe sites als Amazon/imdb/Empire/etc. binnengehaald.
    Misschien tijd om het te commercializeren dan .

  12. #387

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    Ik vind het eigenlijk wel wat bizar dat sommigen wel een collectie hebben van honderden DVDs, maar dan zitten te zaniken over €23 voor een betalende full-feature licensie van een software-pakket dat hen duidelijk beviel (anders zouden ze wel iets anders gebruikt hebben).
    En zoals Ludo zegt: zelfs zonder betalende licensie heb je een volledig werkend database programma waarbij je overigens nog lekker de profielen kunt downloaden waar notabene betalende gebruikers tijd en werk in gestoken hebben om ze up-to-date te brengen! Nog steeds geen slechte deal, lijkt me!
    Helemaal mee eens.
    *** Star-trader / SafeTrader

  13. #388

    Standaard

    Kan je ergens aanduiden welke films je nog moet zien? Had ze eerst allemaal gemarkeerd maar die markering is weg als je het programma afsluit.

  14. #389

    Standaard

    Personal Video

    Wil je je filmcollectie op een overzichtelijke manier beheren? Dan is het gratis programma Personal Video Database vast iets voor jou!
    voor meer info:
    http://www.fan.tv/digitaal/toontext.asp?id=19551

  15. #390

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SpaaiK Bekijk bericht
    Kan je ergens aanduiden welke films je nog moet zien? Had ze eerst allemaal gemarkeerd maar die markering is weg als je het programma afsluit.
    Je kan aanduiden welke films je al gezien hebt, en dus kan je dan ook rap zien welke je nog moet zien, lijkt me.
    Je kan bvb in het lijstje een kolom met Last Watched toevoegen. Die waar Last Watched leeg is, zijn dus die die je nog moet zien . Je kan bovendien ook sorteren op die kolom. En bovendien kan je ook filters definiëren en daar zou het ook best kunnen dat je kan aangeven dat je ene al wel/niet gezien hebt (maar ben hier niet zeker van).
    Die markering (flags) dienen enkel om op een hele hoop DVDs eenzelfde operatie te doen.

  16. #391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door leslcor Bekijk bericht
    Personal Video

    Wil je je filmcollectie op een overzichtelijke manier beheren? Dan is het gratis programma Personal Video Database vast iets voor jou!
    voor meer info:
    http://www.fan.tv/digitaal/toontext.asp?id=19551
    Ziet er interessant uit, maar heeft hetzelfde nadeel als de Collectorz programma's : de informatie wordt van diverse 3rd party sites gehaald, zoals Amazon, e.d. Daar zijn een aantal nadelen aan die voor mij doorslaggevend zijn :
    1. De informatie op die andere sites kan je niet zomaar corrigeren en is zeker niet vaak even accuraat.
    2. Die informatie komt vaak van buitenlandse sites en komt dus vaak al helemaal niet overeen met het materiaal dat ik heb (bvb verkeerde scans van hoesjes, sommige dingen vind je al helemaal niet, etc...).
    3. Je weet helemaal niet zeker hoe lang die andere sites hun materiaal nog ter beschikking gaan willen stellen voor dergelijke software. Als ze ineens hun APIs wijzigen werkt je software ook niet meer (tijdelijk tot de auteur zijn software aangepast heeft).

    Ik verkies echt wel een user-built database waar ik zelf ook kan aan bijdragen. Simpel voorbeeld: onlangs zat in de Humo de gratis DVD "An Inconvenient Truth". Wel, die zit dus al gewoon in de database van DVD Profiler. Die ga je echt nergens anders vinden hoor.

  17. #392

    Standaard

    Vraagje (zal wel een domme zijn)

    'Vroeger' zag ik bij profiler mijn titels als 'naam' onder elkaar staan terwijl dat in de nwe de 'hoesjes' van de films zijn, is dit te veranderen naar de titels?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  18. #393

    Standaard

    Ja, dan moet je in het kader, waar je ook het 'DVD totaal' en 'filter totaal' ziet (vlak boven je titels), de knop 'toon als lijst' aanklikken, rechts in dat kader. :wink:
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  19. #394

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    Ziet er interessant uit, maar heeft hetzelfde nadeel als de Collectorz programma's : de informatie wordt van diverse 3rd party sites gehaald, zoals Amazon, e.d. Daar zijn een aantal nadelen aan die voor mij doorslaggevend zijn :
    1. De informatie op die andere sites kan je niet zomaar corrigeren en is zeker niet vaak even accuraat.
    2. Die informatie komt vaak van buitenlandse sites en komt dus vaak al helemaal niet overeen met het materiaal dat ik heb (bvb verkeerde scans van hoesjes, sommige dingen vind je al helemaal niet, etc...).
    3. Je weet helemaal niet zeker hoe lang die andere sites hun materiaal nog ter beschikking gaan willen stellen voor dergelijke software. Als ze ineens hun APIs wijzigen werkt je software ook niet meer (tijdelijk tot de auteur zijn software aangepast heeft).

    Ik verkies echt wel een user-built database waar ik zelf ook kan aan bijdragen. Simpel voorbeeld: onlangs zat in de Humo de gratis DVD "An Inconvenient Truth". Wel, die zit dus al gewoon in de database van DVD Profiler. Die ga je echt nergens anders vinden hoor.
    Dit zijn duidelijk vooroordelen. Al deze zgn. minpunten zijn allemaal wel mogelijk met moviecollector. sterker nog de betalende moviecollector gebruiker zal ook gebruik kunnen maken van hun eigen database en ook alles is naar wens aan te passen. 3rd party sites zijn zelf te beheren, tegen de tijd dat de boel veranderd is komt er idd wel weer 'n update.

    Verder de scans op moviecollector kloppen vaker niet dan wel, vaak ook nog van redelijk matige kwaliteit, dus 'n vaste database heeft niet alleen z'n voordelen, Ik verkies echt wel een user-built database waar ik zelf ook kan aan bijdragen. Simpel voorbeeld: onlangs zat in de Humo de gratis DVD "An Inconvenient Truth". Wel, die zit dus al gewoon in de database van DVD Profiler. Die ga je echt nergens anders vinden hoor. staat ook gewoon in mijn lijst.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  20. #395

    Standaard

    Zijn er die soms een backup doen?

  21. #396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Zijn er die soms een backup doen?
    Erm ja... je moet wel gek zijn om geen backups te maken van bestanden waar je veel tijd en werk in steekt.
    Snap de vraag niet zo goed eigenlijk...

  22. #397

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Zijn er die soms een backup doen?
    Ik maak eigenlijk na elke toevoeging van een titel wel een back up op m'n harde schijf.

  23. #398

    Standaard

    ik ben pas 1x een back up gemaakt en dat was met de overgang van 2.4 naar 3.0

    dus als er iets fout was gegaan was ik ruim 800 titels uit mijn lijstje kwijt...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  24. #399

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen Bekijk bericht
    ik ben pas 1x een back up gemaakt en dat was met de overgang van 2.4 naar 3.0

    dus als er iets fout was gegaan was ik ruim 800 titels uit mijn lijstje kwijt...
    Je kan wel nog je online collectie terugplaatsen op je harde schijf volgens mij, maar ik ben liever dubbel voorzichtig

  25. #400

    Standaard

    Ik bewaar mijn database na iedere update zowel op mijn hdd als online op m'n webspace, op deze manier kan ik het altijd weer terug halen.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


Pagina 16 van 39 EersteEerste ... 612131415161718192026 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •