Pagina 11 van 42 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 1044 worden weergegeven.
  1. #251

    Standaard

    Irritant he, zo'n thread waar mensen binnenvallen en niet teruglezen!
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  2. #252

    Standaard

    't is duidelijk dat we elkaar niet (willen) begrijpen, dus we zullen er maar over ophouden.
    Denon AVR 3806, Infocus X1, HTPC with X15e case, B&W 604 front, B&W 603 rear, B&W cc60 center, SVS PB 12Plus sub, Projecta screen, Buttkicker, Blu-ray collection played by PS3. Visiosat G4 with Alps Quad to Topfield 7700HSCI (HD player) NEW : Samsung PS50-Q91H
    http://bluray.ligfietsers.be/phpdvdprofiler/index.php

  3. #253

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door minimoke Bekijk bericht
    't is duidelijk dat we elkaar niet (willen) begrijpen, dus we zullen er maar over ophouden.
    Minimoke, Heb ik ook gedaan . Die Weissel heeft nog nooit een lens in werking gezien maar denk dat ie weet hoe het werkt. Ik ben blij voor je dat je tevreden bent met je zwarte balken .

  4. #254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door brian 123@ Bekijk bericht
    Minimoke, Heb ik ook gedaan . Die Weissel heeft nog nooit een lens in werking gezien maar denk dat ie weet hoe het werkt. Ik ben blij voor je dat je tevreden bent met je zwarte balken .
    Ben volleerd operateur (A), weet dus wel wat de objectieven doen (want lens is de foute benaming daar dit 'n lenzenstelsel is).

    maakt verder niet uit, iemand die z'n eigen berichten verwijderd en vervolgens verwijtingen gaat maken over hoe goed ie het wel of niet zou weten, zal het idd het beste weten.

    Echter is het wel 'n feit dat dit topic over PS3 gaat, en dat deze Blu-ray discs leest en deze laatstgenoemde niet door 'n anamorphoot heen geprojecteerd dienen te worden, een fullhd projector zal deze dan ook zonder zwarte balken moeten kunnen weergeven, echter is het in dit laatste geval wel weer zo, dat het witte restscherm van de gem. 16:9 doek dan overprojectie (belichting) krijgt, dus in dat laatste geval misschien toch maar de zwarte balken enablen in de beamer.

    In het geval van 'n cstm:cinemascope scherm heb je uiteraard bijna altijd het probleem met de non anamorpische formaten daar je veel schermhoogte inleverd.
    Laatst aangepast door TJ Weissel : 04-08-2007 om 12:48
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  5. #255

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Voor de achtste keer ... HiDef formaten zijn niet anamorphisch en ook niet letterboxed.
    k, dus volgens jou is een 4x3 dvd met een 1.85:1 film niet letterboxed, en is een 16x9 dvd met een 2.35:1 niet letterboxed.. hmmm.... wat is letterboxed dan als ik het vragen mag? voor zover bekend is, is dus op een BD disk een 2.35:1 film wel letterboxed opgeslagen, MAAR misschien laat het BD formaat wel toe om een 2.35:1 film anamorphic op de BD-disk op te slaan (ofwel dus WEL de volledige 1080 resolutie te gebruiken) waarna de speler zelf dus indien geen anamorphic lens aanwezig is de zwarte balken erboven en onder zet (net als een standaard-dvd speler kan wanneer het om een anamorphic 1.85:1 film gaat op een 4:3 tv). Maar of daar zo gebruik van gemaakt zal worden vraag ik me af, want dvd heeft namelijk ook de mogelijkheid (een speciale 'infotrack' om het maar even simpel te noemen) om een 16:9 film op een 4:3 tv netjes te Pan en Scannen, maar ik moet nog de dvd tegenkomen waarbij dat is toegepast (maarja daarentegen zou ik eigenlijk ook niet weten want ik heb al zo'n 10 jaar geen 4:3 tv meer)..

    Enig idee wanneer de volgende firmware uit komt van de PS3? ik persoonlijk verwacht eigenlijk tijdens die beurs in duitsland eind augustus..

  6. #256

    Standaard

    Letterbox is 4:3 met ingecodeerde zwarte balken, toch? En als HD dat dan niet is, dan is alle HD dus breedbeeld, 16:9. Omdat de oppervlakte van HDvideo 1920*1080 is, en als je dat terugrekent....
    1920/16 = 120, 1080/9=120. Dus 16*9.

    En anamorphic hoeft dan niet omdat het bronbeeld al 16*9 is.

    Maar naar 2.35 toe moet dan, indien gewenst zonder zwarte balken] met een speciale lens, die wel horizontaal uitrekt, maar waarvan het bronmateriaal niet anamorphic is omdat bij normale [op een 16*9 tv] display zwarte balken verschijnen....

    Het is dus niet aan de pixel om te rekken, maar aan de gebruiker om indien gewenst het beeld op te blazen tot 16*9 formaat, in [verticaal] 'te hoog' beeld en vervolgens met een lens/objectief te zorgen dat het beeld alsnog in de juiste verhouding maar 1.42 keer zo breed op het scherm verschijnt, in deze kwestie bijvoorbeeld een muur zonder licht- of pixeluitstoot.

    Toch?
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  7. #257

    Standaard

    Letterbox is 4:3 met ingecodeerde zwarte balken, toch? En als HD dat dan niet is, dan is alle HD dus breedbeeld, 16:9. Omdat de oppervlakte van HDvideo 1920*1080 is, en als je dat terugrekent....
    1920/16 = 120, 1080/9=120. Dus 16*9.
    Juist, echter is het zo, dat 'n HD film niet altijd 1080x hoog hoeft te zijn of 1920x breed, de rest pixels bevatten in dit geval tevens geen zwarte data. Dus 'n HiDef formaat door 'n anamorphoot heen jagen, blijft hoe je het went of keert, A/R verkrachting.

    Voor de mensen die niet weten wat letterbox is raad ik aan maar even wat informatie te vergaren alvorens te gaan schreeuwen in 'n topique
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  8. #258

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Juist, echter is het zo, dat 'n HD film niet altijd 1080x hoog hoeft te zijn of 1920x breed
    Dát wist ik niet. Dus je kunt ook een HDfilm maken die 1920 breed is en 720 hoog? Of 756 inclusief marges....

    Ultrawidecinemascreenscope! Vét!

    En de player herektn dat en genereert zwarte balken daar waar niks is?
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  9. #259

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101 Bekijk bericht
    Dát wist ik niet. Dus je kunt ook een HDfilm maken die 1920 breed is en 720 hoog? Of 756 inclusief marges....

    Ultrawidecinemascreenscope! Vét!

    En de player herektn dat en genereert zwarte balken daar waar niks is?
    Het zijn zeer interactieve formaten, met zeer veel cpu power, dat soort info staat allemaal in de data verwerkt (moderne IFO file als het ware). Je kan dus idd alle kanten op.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  10. #260

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Juist, echter is het zo, dat 'n HD film niet altijd 1080x hoog hoeft te zijn of 1920x breed, de rest pixels bevatten in dit geval tevens geen zwarte data. Dus 'n HiDef formaat door 'n anamorphoot heen jagen, blijft hoe je het went of keert, A/R verkrachting.
    Maar niet als 2.35:1 volledig gecodeerd zou worden als als 1920x1080. Dan brengt zo'n lens de verhouding weer tot normale proporties (wel met rechthoekige pixels).
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  11. #261

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Maar niet als 2.35:1 volledig gecodeerd zou worden als als 1920x1080. Dan brengt zo'n lens de verhouding weer tot normale proporties (wel met rechthoekige pixels).
    Dan kunnen zgn. plasma/lcd schermen er niets mee.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  12. #262

    Standaard

    Dan heb je het inderdaad wel over anamorph, omdat het beeld vervormd moet worden en zogenaamd meer informatie bevat. Dan kun je het beeld dus rekken tot 2538 pixels breed en dat is dan 100%! Is dat nooit een overweging geweest voor de ontwikkelaars?
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  13. #263

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101 Bekijk bericht
    Dan heb je het inderdaad wel over anamorph, omdat het beeld vervormd moet worden en zogenaamd meer informatie bevat. Dan kun je het beeld dus rekken tot 2538 pixels breed en dat is dan 100%! Is dat nooit een overweging geweest voor de ontwikkelaars?
    Quad HD staat uiteraard ook in de planning, maar is zeker nog niet nodig daar 1920 wide genoeg is, alvorens quad hd consumentenformaat is zijn we sowieso 15 jaar verder
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  14. #264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Dan kunnen zgn. plasma/lcd schermen er niets mee.
    Wel als de spelers terugscalen (net als de spelers nu doen voor dvd op een 4:3 scherm). Heb je wel minder goed beeld dan 1 op 1 pixel mapping maar met goede scalers maakt dat ook niet zoveel uit. De HD ready schermen moeten ook terugscalen.
    Misschien kan ook beide informatie zonder al teveel ruimteverlies op schijf worden gezet. Dan hebben de 1920x1080 projectoren wel wat aan een anamorf 2.35:1.

    Je kunt natuurlijk ook naar een hogere breedte resolutie gaan, maar dan moet je ook weer een projector hebben met die resolutie. Anamorf 2.35:1 is dus zo gek nog niet als de beeldkwaliteit voor full HD LCD's en plasma's daardoor niet tenminste minder wordt.

    Maar goed dat is allemaal theorie. Zie de maatschappijen nog niet direct zich daarvoor gaan inspannen, als je nu al kijkt hoe matig sommige films op DVD zijn gezet...
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  15. #265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Quad HD staat uiteraard ook in de planning, maar is zeker nog niet nodig daar 1920 wide genoeg is, alvorens quad hd consumentenformaat is zijn we sowieso 15 jaar verder
    Dan moeten de consumenten ook allemaal een hele muur vrij hebben.
    Zie ik ook nog niet meteen gebeuren.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  16. #266

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Je kunt natuurlijk ook naar een hogere breedte resolutie gaan, maar dan moet je ook weer een projector hebben met die resolutie. .
    Dit is wat nu dus ook gebeurt. bij HD DVD en Blu-ray...
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  17. #267

    Standaard

    zie dat mijn probleem al redelijk aan het licht is geweest hier in dit topic en nu ik heb gelezen over het bitstream limiet voor PCM, heb ik toch maar besloten hier een postje te wagen voor hulp.

    Let wel ik ben geen expert en zoek veel op met google en beetje bij beetje wordt het plaatje compleet, echter nu wil het gewoon niet goed duidelijk worden!

    Probleem: Geen DTS signaal bij Onkyo TX-SR 604 vanaf PS3 via HDMI. Ik gebruik een dure Panasonic kabel tussen tv en versterker en de standaard sony HDMI kabel tussen PS3 en versterker.

    Voorlopige oplossing: geluid apart optisch aangesloten. maar dat geeft weer die PCM beperking.

    Vraag: Ik moet toch alle geluidsformaten gewoon via die HDMI kabel naar de receiver kunnen sturen? Waarom pakt hij dat niet via HDMI... Is de standaard kabel niet goed genoeg?

    Ik hoop er ooit toch uit te kunnen komen. 8)

  18. #268

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jedi Bekijk bericht
    .....Probleem: Geen DTS signaal bij Onkyo TX-SR 604 vanaf PS3 via HDMI. Ik gebruik een dure Panasonic kabel tussen tv en versterker en de standaard sony HDMI kabel tussen PS3 en versterker.
    Had ik ook en het is te simpel voor woorden! Gewoon 'DTS' nog even aanvinken in de settings van je PS3, zie http://manuals.playstation.net/docum...diooutput.html
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  19. #269

    Standaard

    Heb sinds een weet een ps3. Gekocht omdat ik een BR speler wilde hebben, wetende dat de huidige generatie nog niet top is dus als ik volgend jaar een goede koop heb ik idd nog een PS3 ipv enkel een gedateerde BR.

    Beeld is prachtig, zeker de 1080P BR schijfjes, maar ook de dvd's komen er kraakheleder uit.
    Geluid van de cooling vind ik nauwelijksstorend, je hoort het alleen als er geen filmgeluid is, daarbij heb ik ook nog een Barco die ook niet helemaal geluidsloos is.

    Enig nadeel vind ik dat je niet tegelijk via HDMI en componente kan kijken, maar dat je dit steeds in het menu moet instellen. Zo is het ook niet mogelijk om het geluid analoog af te tappen (naar koptelefoonversterker) als je op HDMI kijkt. Ook het ontbreken van een koptelefoongat vind ik een gebrek.

    Kortom - als speler doet hij het prima, alleen zijn de aansluitmoglijkheden te beperkt IMO.

  20. #270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    Heb sinds een weet een ps3. Gekocht omdat ik een BR speler wilde hebben, wetende dat de huidige generatie nog niet top is dus als ik volgend jaar een goede koop heb ik idd nog een PS3 ipv enkel een gedateerde BR.

    Beeld is prachtig, zeker de 1080P BR schijfjes, maar ook de dvd's komen er kraakheleder uit.
    Geluid van de cooling vind ik nauwelijksstorend, je hoort het alleen als er geen filmgeluid is, daarbij heb ik ook nog een Barco die ook niet helemaal geluidsloos is.

    Enig nadeel vind ik dat je niet tegelijk via HDMI en componente kan kijken, maar dat je dit steeds in het menu moet instellen. Zo is het ook niet mogelijk om het geluid analoog af te tappen (naar koptelefoonversterker) als je op HDMI kijkt. Ook het ontbreken van een koptelefoongat vind ik een gebrek.

    Kortom - als speler doet hij het prima, alleen zijn de aansluitmoglijkheden te beperkt IMO.
    Misschien je koptelefoon in je versterker proppen? of als je HDMI in je TV gaat, hier de analoge audio output van pakken?

    Qua connectivity is er idd veel gestript op de PS3, dit ivm cooling/ruimte/geld
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  21. #271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Misschien je koptelefoon in je versterker proppen? of als je HDMI in je TV gaat, hier de analoge audio output van pakken?

    Qua connectivity is er idd veel gestript op de PS3, dit ivm cooling/ruimte/geld
    Ik kan het wel oplossen, maar het geeft wel gedoe. Snap best dat ze het aantal outputs beperken, maar snap vind het slecht dat je niet gewoon beide outputs tegelijk kan gebruiken.

  22. #272

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    Ik kan het wel oplossen, maar het geeft wel gedoe. Snap best dat ze het aantal outputs beperken, maar snap vind het slecht dat je niet gewoon beide outputs tegelijk kan gebruiken.
    Nou weet ik natuurlijk niet wat voor tv jij hebt, maar dit is iig de (werekende) situatie bij mij:

    PS3 -> HDMI -> TV -> TV Audio out (optical) -> Receiver -> Digital out (optical) -> Hoofdtelefoon versterker (Sony MDR-DS5100).

    Zelfs DTS werkt via deze constructie uitstekend!
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  23. #273

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    Ik kan het wel oplossen, maar het geeft wel gedoe. Snap best dat ze het aantal outputs beperken, maar snap vind het slecht dat je niet gewoon beide outputs tegelijk kan gebruiken.
    Mjah, de ene output is analoog de ander digitaal.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  24. #274

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt Bekijk bericht
    Had ik ook en het is te simpel voor woorden! Gewoon 'DTS' nog even aanvinken in de settings van je PS3, zie http://manuals.playstation.net/docum...diooutput.html
    Dat is een van de eerste dingen die ik heb nagelopen en DTS staat dus gewoon aangevinkt bij mij. Het is meer uit wanhoop dat ik het hier gepost heb aangezien ik al lang ernaar aan het spitten ben.,

    Krijg gewoon geen DTS via die HDMI binnen.


    Kan het ook niet zijn dat de ps3 HDMI 1.3 geeft en de onkyo maar 1.1 kent?

  25. #275

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jedi Bekijk bericht
    Dat is een van de eerste dingen die ik heb nagelopen en DTS staat dus gewoon aangevinkt bij mij. Het is meer uit wanhoop dat ik het hier gepost heb aangezien ik al lang ernaar aan het spitten ben.,

    Krijg gewoon geen DTS via die HDMI binnen.


    Kan het ook niet zijn dat de ps3 HDMI 1.3 geeft en de onkyo maar 1.1 kent?
    Kan het ook niet gewoon zo zijn dat de 604 en alle andere wat oudere type receivers gewoon helemaal niets doen met het door de HDMI aangeboden audio signaal

    De meeste wat oudere type receivers kunnen alleen het signaal doorschakelen en doen daar verder helemaal niets mee, de receivers zijn zo gebouwd dat zij de digitale audio signalen alleen verwerken wanneer zij binnenkomen via de optische of de coax ingang.

    Ik denk dat je toebent aan een 605...
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 11 van 42 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •