Pagina 5 van 42 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 1044 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Morgen komt er weer een nieuwe firmware uit 1.80 waarbij 1 van de grootste toevoegingen is dat dvd's en PS1/PS2 spellen tot maximaal 1080p geupscaled kunnen worden.. Nou, ik ben benieuwd naar de reviews, en of het ook mogelijk is om deze naar 720p te upscalen (en natuurlijk de daarbij behorende review of die bv beter is dan een oppootje).. Nu maar hopen dat er snel eens een firmware update komt waarbij de PS3 goed 1080p films downscaled naar 720p, zodra die er is dan zal er bij mij een PS3tje in de kamer komen (indien ook de BC weer wat verbeterd is).. En dan maar hopen dat ook snel de nieuwe revisies met de nieuwe zuinigere cell proc hier verkrijgbaar zal zijn..
    ik heb het net even snel getest en het ziet er indrukwekkend uit!
    Full Metal Jacket was de dvd. 576p ziet er onscherp en ruis achtig uit. Scaled naar 1080p ziet het er een stuk scherper en minder ruizig uit.
    Eerste bevindingen positief dus....

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Denk niet dat ik met de PS3 DVD's ga kijken, ook niet als de PS3 ze kan upscalen, vind hem iets teveel herrie maken en te duur als DVD speler, maar wil best wel eens kijken hoe hij uit de bus komt in vergelijking met de Oppo, de Oppo is heerlijk stil, dat puntje heeft de PS3 al verspeeld8)
    Ben ik het met je eens. De ps3 maakt gewoonweg teveel lawaai om als serieus afspeelmedium te kunnen gebruiken. Ik zet er een hdmi switch tussen zodat ik hem in de voorraadkast kan zetten. Lekker rustig...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ik zet er een hdmi switch tussen zodat ik hem in de voorraadkast kan zetten. Lekker rustig...
    En lekker heet ;(.

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    En lekker heet ;(.
    Daarom zit er nu zo'n irritante cooler in....

    Maar zal niet gebeuren hoor, kast is groot genoeg om koel te staan...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #105

    Standaard

    upscaler in de nieuwe firmware is fantastisch.


    PS2 games zien er gelikt uit!

  6. #106
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Destelbergen, België

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ben ik het met je eens. De ps3 maakt gewoonweg teveel lawaai om als serieus afspeelmedium te kunnen gebruiken. Ik zet er een hdmi switch tussen zodat ik hem in de voorraadkast kan zetten. Lekker rustig...
    Van welke afstand tot de PS3 is dit lawaai irritant ? Ik zit namelijk 2.5 meter van mijn TV.

  7. #107

    Standaard

    Booo!!! Alleen DVD upscaling via HDM I

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door damu Bekijk bericht
    upscaler in de nieuwe firmware is fantastisch.


    PS2 games zien er gelikt uit!
    You DAMN right !!! update 1.80 is uit en de scaler werkt prima en dan niet alleen voor de games maar ook voor je dvdtjes.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Master S Bekijk bericht
    Van welke afstand tot de PS3 is dit lawaai irritant ? Ik zit namelijk 2.5 meter van mijn TV.

    dat geluid is alleen irritant als je een zeur bent of als je films zonder geluid kijkt

    ik zit 3m van mijn ps3 af en heb nooit last van die cooler (en nee heb een zeer scherp gehoor)

    ik zet gewoon het geluid aan van me receiver zodat ik hem niet hoor. en in stille momenten hoor je hem. woo erg....

    nog altijd minder erg als geluid van irritante mensen die popcorn naarbinnen schrokken alsof ze maanden niet gegeten hebben en die zitten te bellen bij je in de buurt of er constant doorheen kletsen (bios anyone? )
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  10. #110

    Standaard

    Kan iemand mij vertellen welke van de opties te kiezen en wat het verschil is tussen double scale, normal en full screen?

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stephan. Bekijk bericht
    Kan iemand mij vertellen welke van de opties te kiezen en wat het verschil is tussen double scale, normal en full screen?
    Double scale is volgens mij zoals in mediaplayer 200%.

    Normal is upscalen naar de resolutie van je tv (720 p 1080i 1080p) maar met behoud van de verhoudingen.

    Full screen is upscalen naar de resolutie van je tv (720 p 1080i 1080p) zonder behoud van de verhoudingen dus het beeld wordt opgerekt bij 4:3 opnames.

    Double scale weet ik niet helemaal zeker maar de rest werkt wel iig zo.....

  12. #112

    Standaard

    Heb vandaag de ps3 binnengekregen. Heb direct de 1.80 update er op gegooid. Wat mij overigens opviel is dat de ps3 nu blijkbaar ook 24 p weergave via hdmi ondersteunt, bij geschikte tv's dus geen schokkende beelden bij snelle camerabewegingen. Dit is dan de tweede speler die dit pas doet in Europa.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Heb vandaag de ps3 binnengekregen. Heb direct de 1.80 update er op gegooid. Wat mij overigens opviel is dat de ps3 nu blijkbaar ook 24 p weergave via hdmi ondersteunt, bij geschikte tv's dus geen schokkende beelden bij snelle camerabewegingen. Dit is dan de tweede speler die dit pas doet in Europa.
    En moet je daar iets voor aanzetten, of gaat dat automatisch?

  14. #114

    Standaard

    Het menu staat standaard op 24 p of 24frames weergave. Je kunt het dan alleen nog maar op off instellen. Weet niet of mijn toestel de 40w2000 van sony dit ondersteunt. Er zijn inmiddels nieuwere sony modellen die dit wel doen, maar gek genoeg slechts een maximale resolutie van 1080i hebben.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 25-05-2007 om 16:02
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank J. Bekijk bericht
    Double scale is volgens mij zoals in mediaplayer 200%.
    Dat denk ik niet. Want dan zou 480p of 576p geüpscaled worden naar 960 of 1152 lijnen, en ik zie toch echt wel volledig het beeld op mijn TV met 768 lijnen en het signaal is daarbij trouwens 1080i.

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Het menu staat standaard op 24 p of 24frames weergave.
    Niet erg slim van Sony.
    Er wordt flink geklaagd op diverzen forums, dat de PS3 geen Blu-Ray,s meer afspeeld na de 1.80 firmware update, maar dit wordt dus veroorzaakt omdat de meeste schermen helemaal geen 24P ondersteunen en daarom zwart beeld geven.

    Is makelijk op te lossen natuurlijk, maar het zal toch wel even schrikken zijn.

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Niet erg slim van Sony.
    Er wordt flink geklaagd op diverzen forums, dat de PS3 geen Blu-Ray,s meer afspeeld na de 1.80 firmware update, maar dit wordt dus veroorzaakt omdat de meeste schermen helemaal geen 24P ondersteunen en daarom zwart beeld geven.

    Is makelijk op te lossen natuurlijk, maar het zal toch wel even schrikken zijn.
    Grappig, nu maar hopen dat de Sony tv's dat wel doen, wel een geklier tussen de merken, zo kun je met een Sony TV weer geen 1080p via de PC ingang bekijken, daar ondersteund Sony niet het formaat waarmee de Xbox uitzend. Maar ook Microsoft is een klier, hun Joytech XBox 360 control center wil niet met de Wii samenwerken.... Het nare is dat ze je dat geen van alle vertellen

    Zodoende had ik een XBox 360 add on waarmee ik geen 1080p mee kan kijken en een Joytech XBox 360 control center die de Wii niet aankan..... en dan moet je ook nog eens een slechte leverancier treffen...... Blue Ray - HD DVD - Wii - PS3- XBox 360, ze maken het je niet gemakkelijk met hun strijd.

    Moet me PS3 nog updaten...... helaas nog geen tijd gehad vandaag en ook mijn Oppo is nog niet analog van de 6 kabeltjes voorzien.... was ook zo mooi weer vandaag :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Morgen komt er weer een nieuwe firmware uit 1.80 waarbij 1 van de grootste toevoegingen is dat dvd's en PS1/PS2 spellen tot maximaal 1080p geupscaled kunnen worden.. Nou, ik ben benieuwd naar de reviews, en of het ook mogelijk is om deze naar 720p te upscalen (en natuurlijk de daarbij behorende review of die bv beter is dan een oppootje).. Nu maar hopen dat er snel eens een firmware update komt waarbij de PS3 goed 1080p films downscaled naar 720p, zodra die er is dan zal er bij mij een PS3tje in de kamer komen (indien ook de BC weer wat verbeterd is).. En dan maar hopen dat ook snel de nieuwe revisies met de nieuwe zuinigere cell proc hier verkrijgbaar zal zijn..
    De PS3 is nu geupdate met versie 1.8 en doet het heel aardig met upscalen, die zal ik dan ook niet afkraken op dat gebied. Ik heb het niet uitvoerig getest, maar een paar DVD tjes laten spelen en wat gerommeld met normal-double scale en fullscreen , ben blijven hangen bij fullscreen op 1080p en het resultaat was goed. Je krijgt wat men noemt een filmisch plaatje, het is niet echt heel scherp, maar wel mooi gedetailleerd.
    De PS3 is in eerste instantie een gamecomputer en geen Blue Ray - CD - DVDspeler, al wordt hij hier alleen gebruikt als Blue Ray speler , om er DVD's mee af te spelen vind ik hem een beetje te kostbaar, iets teveel geluid maken als het echt stil is, al is hij redelijk gebruiksvriendelijk met de apart aangeschafte afstandsbediening.
    Beter dan de Oppo? nee, maar de Oppo heeft dan ook veel meer instelmogelijkheden dan de PS3, met de Oppo kun je heel fijn regelen zoals je het hebben wilt. Bedenk wel dat de verschillen maar minimaal zijn en dat het ook zal afhangen van het scherm waarop je het resultaat ziet, het is en blijft de combinatie van speler en scherm die het uiteindelijke bepaald. Zelf heb ik dit bekeken op deze Sony TV:
    http://www.kieskeurig.nl/product/D40...E70044EA0F.htm
    Zowel de Oppo als de PS3 zijn met HDMI kabel van Hyperwire met de TV verbonden(HDMI kabel van de Oppo zit nog in de originele verpakking) en dat werkt prima.
    Oppo voor DVD en SA-CD etc etc en de PS3 alleen voor Blue Ray schijfjes, dat bevalt mij goed.
    Have fun and enjoy your collection

  19. #119

    Standaard

    Hi, ik overweeg ook nog steeds de aanschaf van een PS3; niet zozeer voor het upscalen van DVD's (denk niet dat 'ie dat beter kan dan de ABT1010 in mijn DVD speler ), maar wel voor Blu-Ray HD materiaal.

    Ik wil 'm echter wel zowel op mijn TV als projector kunnen aansluiten. TV zou dan via component gaan, en projector via HDMI. Vraag is nu: kun je over beide aansluitingen tegelijktijdig signaal krijgen, of is afhankelijk van de configuratie maar 1 uitgang actief?

    Ik begrijp dat via HDMI eventueel ook nog een probleem kan ontstaan als de ontvanger niet overweg kan met 24fps ... heeft er iemand ervaring icm. de Panasonic PT-AE900? Edit: Volgens de manual (toch maar even uit de doos geplukt op zolder) kan 'ie 1920x1080p op 24Hz aan! Wicked .
    Laatst aangepast door Rob van Hout : 26-05-2007 om 12:21

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Het menu staat standaard op 24 p of 24frames weergave. Je kunt het dan alleen nog maar op off instellen. Weet niet of mijn toestel de 40w2000 van sony dit ondersteunt. Er zijn inmiddels nieuwere sony modellen die dit wel doen, maar gek genoeg slechts een maximale resolutie van 1080i hebben.

    Mijne plasma ondersteunt het denk ik staat auto en krijg toch beeldweergave 1080p.
    Geen zwartbeeld de film begint ineens Blu-ray.
    Laatst aangepast door Willy B. : 26-05-2007 om 12:19
    Sony 55XE9305 Sony HT-CT790 Panasonic DMP-UB704 XBOX ONE S ? http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/willyjean64

  21. #121

    Standaard

    Misschien heeft iemand deze vraag al gesteld

    Als ik een PS3 of een andere BD-speler aansluit op mijn HD Ready plasmascherm met een HDMI-DVI kabel, heb ik dan beeld? Misschien is dit een domme vraag maar ik wil zekers zijn voordat ik investeer.:wink:

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Willy B. Bekijk bericht
    Mijne plasma ondersteunt het denk ik staat auto en krijg toch beeldweergave 1080p.
    Geen zwartbeeld de film begint ineens Blu-ray.
    Het schijnt zo te zijn dat de PS3 via de HDMI aansluitind zelf detecteerd of je scherm 24frames aan kan, en daar zijn instelling automatisch op afstemd.
    het hoeft dus niet te betekenen dat als je beeld krijgt, dat ie dan ook op 24frames weergeeft.
    het kan best zo zijn dat de PS3 op een andere frequentie overschakeld.

    Bij de gene die zwart beeld krijgen is er een probleem met deze automatische detectie (zogenaamde HDMI handshake probleem), en die moeten hun PS3 zelf instellen.

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Misschien heeft iemand deze vraag al gesteld

    Als ik een PS3 of een andere BD-speler aansluit op mijn HD Ready plasmascherm met een HDMI-DVI kabel, heb ik dan beeld? Misschien is dit een domme vraag maar ik wil zekers zijn voordat ik investeer.:wink:
    Als het een echte HD Ready TV is zou hij beeld moeten geven via de HDMI aansluiting, dat is een eis waaraan de echte HD Ready TV's moeten voldoen. Je kunt waarschijnlijk geen 1080p signalen aan, maar wel 720p en 1080i.

    Je kunt hier ook even je merk en modelnr neerzetten, kunnen we je nog beter helpen.
    Have fun and enjoy your collection

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    dat geluid is alleen irritant als je een zeur bent of als je films zonder geluid kijkt
    Blijft optie 1 over, ik ben een zeur.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als het een echte HD Ready TV is zou hij beeld moeten geven via de HDMI aansluiting, dat is een eis waaraan de echte HD Ready TV's moeten voldoen. Je kunt waarschijnlijk geen 1080p signalen aan, maar wel 720p en 1080i.

    Je kunt hier ook even je merk en modelnr neerzetten, kunnen we je nog beter helpen.
    Ik heb een LG RZ42PX12X met een DVI aansluiting. Het was nog een tijd dat de meeste HD-Ready schermen alléén maar een DVI aansluiting hadden.

Pagina 5 van 42 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •