Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 63 van 63 worden weergegeven.

Discussie: Films over autisme

  1. #51

    Standaard

    Ben x
    Rain man
    Summer Glau can simply walk into Mordor.

    www.tv-shows.be - DVD Profiler

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door black_sabat Bekijk bericht
    Ben x
    Rain man
    Stonden in deze draad reeds vermeld

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  3. #53

  4. #54

    Standaard

    oehh die ga ik binnenkort opzoeken
    Actions speak louder than words

  5. #55

    Standaard

    Alleen nergens op bluray te vinden.
    Volgens moviemeter moet het een hele goede film zijn.
    SafeTrader

  6. #56

    Standaard

    Amerikaans over de top, en zeer stereotype Hollywood "For the love of Aaron" uit 1994 en volgens mij bedoeld, toen, als tv drama.

    Als "ervarings deskundige" ik heb een neefje die autistische is. Lastig mee in contact te komen, maar eenmaal zover een schitterend mannetje....

    Jay.

  7. #57

    Standaard

    "My name is Khan" , is een Bollywood-film over een indisch echtpaar (Rizwan en Mandira) dat in de USA woont.
    .
    Rizwan lijdt aan Asperger. Bij een controle op de luchthaven (na 11 september) doet zijn "raar" gedrag hem in de cel belanden.

    screenshots op blu-ray com
    http://forum.blu-ray.com/india/14883...reenshots.html

    trailer op you-tube
    http://www.youtube.com/watch?v=FlyesRnsxEc

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Helemaal mee eens, vergeet ook niet de erg mooie rol van Alan Rickman.
    daarvoor heb ik hem ook gekocht,
    ik vind het persoonlijk veruit zijn beste rol ooit...

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door phgc65 Bekijk bericht
    Ben X is de echte realiteit.
    Ben X is misschien jouw realiteit (als "Asperger"), maar is allesbehalve representatief voor het autismespectrum in zijn geheel.

    Daarnaast is het wel een echt slechte film : slecht gecast, nog slechter geacteerd, boordevol clichés en inspiratieloos in beeld gebracht. Maar dat is naast de kwestie

  10. #60

    Standaard

    Dat is jou mening.

    Een representative film over het hele spectrum is onmogelijk. Ben X raak wat betreft Asperger juist aardig de essentie. Ik ben nog geen film tegengekomen die daar beter in geslaagt is dan Ben X.
    Ben X gaat echter niet alleen over asperger maar ook over extreem pesten. Pesten komt wel vaker voor bij autisten maar niet perse zo extreem.
    Het mooie van Ben X is dat ze zoals bij een echte Asperger een aantal kenmerken hebben gepakt zonder die echt aan de dikken.

    Bijna alle andere films zijn zwaar overdreven of ze hebben de kenmerken van een hele hoop bij elkaar gegooit.

    Khan is ook wel aardig. The Black Baloon vind ik dan weer minder omdat die jongen niet alleen autistisch is maar ook zwak begaaft.

  11. #61

    Standaard

    ga je serieus benx verdedigen? het is een feit dat de casting droevig was alsmede dat ze niet eens kinderen hebben gebruikt

  12. #62

    Standaard

    Nuja als je puur kijkt naar het gedrag als autist, dan is deze film een stuk beter dan de meeste andere films die hier genoemt worden.
    En dan heb ik het verder niet over de rest.

    Als je wil weten hoe het is om autist te zijn...(niet dat je dat ooit zou begrijpen) is deze film een goed begin.

    Als je gewoon een leuk filmpje wil pakken en er moet toevallig een autist in zitten kan je mischien beter Mercury Rising kijken. Maar dat heeft nouwelijks iets met autisme te maken. Weer zo'n sociaal gestoort kindje wat wonderbaarlijk inteligent zou zijn. Echt puur steriotype maar heeft nauwelijks met de werkelijkheid te maken.

  13. #63

    Standaard

    Amerikanen kunnen alleen maar in stereotypen denken. Een nerd heeft altijd een bril op en is lid van de schaakclub van de school. Een autist is altijd hoogbegaafd.

    Toch vind ik dat van alle Amerikaanse sterotypen 'Rain Main' (pas nog gezien op MGM) toch redelijk integer wordt gebracht. De hoogbegaafdheid van Raymond B. wordt juist opgevoerd om een ander sterotype te ontkrachten "een autist is per definitie achterlijk". Met de intelligietest van Raymond bij de psychiater wordt ook duidelijk dat hoogbegaafdheid bij een autist niet is wat we in het algemeen onder hoogbegaafd verstaan. Zijn hoogbegaafdheid is namelijk heel beperkt; wat een chocoladereep of een auto kost weet hij niet. Op het eind gaat hij ook weer terug naar de inrichting, omdat hij gewoon niet zelfstandig kan wonen.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •