Pagina 101 van 218 EersteEerste ... 5191979899100101102103104105111151201 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.501 tot 2.525 van 5442 worden weergegeven.
  1. #2501

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Earendil Bekijk bericht
    Even de spoilertag aanzetten dan maar

    1. Wist Clooney dat hij dood zou gaan? Hij reed zo op die jeeps af, maar waarom precies? Het leek wel alsof hij dat deed zodat de raket beter op de plek kwam, dus was het een zelfmoordmissie!

    2. Waarom blazen die jongens een schip van Connex-Killen op? Wat is het nut? Beetje onnodig om een schip op te blazen. Kan zo een nieuw gemaakt worden, schade is niet super groot.

    3. Wat gebeurd er met Matt Damon. Zijn vrouw neemt hem wel erg gemakkelijk terug. Beetje onrealistisch.

    4. Waarom reageerde die oude zwarte man zo boos toen die andere uit de limo stapte?


    Dat was het wel even
    1) Nee, George Clooney kreeg juist informatie door dat bij de jeeps de Amerikanen een raket zouden sturen om de Prins te doden. Omdat de Prins juist het land wou opbouwen maar Amerika wou dat niet! Clooney's personage was van plan de Prins te redden uit zijn situatie. Omdat hij van niets wist. Dus geen zelfmoordmissie op het eerste oog! :wink:

    2) Die jongens, laten we ze gewoon Jihadstrijders noemen. Ze werden dus duidelijk van te voren geinformeerd dat ze die bepaalde boot moesten opblazen. Zelfmoordcommando zoals in Paradise Now! Drie keer raden wie er op die boot zat? :wink:

    3) Film is over het algemeen onrealistisch.8) Hij bekent zijn zonde bij haar, bekend schuld en dan kun je twee dingen doen als vrouw zijnde. Terug nemen of het huis uit gooien (vergoed). Ze nam hem terug.

    4. Die zwarte man bedoel je daarmee Jeffrey Wright? Zo ja, dat kwam omdat hij alweer voor niets had gestreden om de oliemaatschappij voor het gerecht te trekken. Dat kwam ALWEER door een hogere macht...


    En waar vind ik de spoiler tags???

  2. #2502

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    1) Nee, George Clooney kreeg juist informatie door dat bij de jeeps de Amerikanen een raket zouden sturen om de Prins te doden. Omdat de Prins juist het land wou opbouwen maar Amerika wou dat niet! Clooney's personage was van plan de Prins te redden uit zijn situatie. Omdat hij van niets wist. Dus geen zelfmoordmissie op het eerste oog! :wink:

    2) Die jongens, laten we ze gewoon Jihadstrijders noemen. Ze werden dus duidelijk van te voren geinformeerd dat ze die bepaalde boot moesten opblazen. Zelfmoordcommando zoals in Paradise Now! Drie keer raden wie er op die boot zat? :wink:

    3) Film is over het algemeen onrealistisch.8) Hij bekent zijn zonde bij haar, bekend schuld en dan kun je twee dingen doen als vrouw zijnde. Terug nemen of het huis uit gooien (vergoed). Ze nam hem terug.

    4. Die zwarte man bedoel je daarmee Jeffrey Wright? Zo ja, dat kwam omdat hij alweer voor niets had gestreden om de oliemaatschappij voor het gerecht te trekken. Dat kwam ALWEER door een hogere macht...


    En waar vind ik de spoiler tags???
    Goed alternatief Maar het is een important-topic in Film Discussies.

    Anyway:

    1. Hmm, ok. Beetje jammer dat ze dan naar elkaar blijven kijken.
    2. Ok, dat stukje heb ik dan gemist. Wie zat er op de boot? Echt geen flauw idee!
    3. Jammer dat films niet realistisch kunnen zijn. Komt misschien ook door Amerika, die zijn gek op familie.
    4. Jah, die ja. Maar hoe wist die oude man dat meteen nadat hij uitgestapt was? Of stel ik teveel vragen, wat je bij zo'n film niet moet doen?
    -Aiya Eärendil Elenion Ancalima!-

  3. #2503

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Earendil Bekijk bericht
    Goed alternatief Maar het is een important-topic in Film Discussies.

    Anyway:

    1. Hmm, ok. Beetje jammer dat ze dan naar elkaar blijven kijken.
    2. Ok, dat stukje heb ik dan gemist. Wie zat er op de boot? Echt geen flauw idee!
    3. Jammer dat films niet realistisch kunnen zijn. Komt misschien ook door Amerika, die zijn gek op familie.
    4. Jah, die ja. Maar hoe wist die oude man dat meteen nadat hij uitgestapt was? Of stel ik teveel vragen, wat je bij zo'n film niet moet doen?
    2. De broer van de Prins die net Koning was geworden. Heb je wel naar de film gekeken? \

    3. Pas op deze film is juist een aanklacht op het Amerikaanse Systeem sinds Beiroet. Op elk presidentschap, CIA, iedereen....! Zo Amerikaans is hij gewoon niet. Probeer trouwens Michael Clayton een soort gelijke film over het Amerikaanse systeem maar dan zonder olie maar duidelijk WEER politiek engagement. Toegangelijker en zeer makkelijk te volgen...:wink:

    4. Vier begrijp ik niet helemaal, wie bedoel je met die oude man?! Probeer wat meer informatie te geven over de situatie... :wink:

  4. #2504

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    2. De broer van de Prins die net Koning was geworden. Heb je wel naar de film gekeken? \

    3. Pas op deze film is juist een aanklacht op het Amerikaanse Systeem sinds Beiroet. Op elk presidentschap, CIA, iedereen....! Zo Amerikaans is hij gewoon niet. Probeer trouwens Michael Clayton een soort gelijke film over het Amerikaanse systeem maar dan zonder olie maar duidelijk WEER politiek engagement. Toegangelijker en zeer makkelijk te volgen...:wink:

    4. Vier begrijp ik niet helemaal, wie bedoel je met die oude man?! Probeer wat meer informatie te geven over de situatie... :wink:
    Ik heb de film helaas wel gezien, maar misschien ben ik in slaap gevallen!
    2. Ik ga nu bijna flippen. Mijn kortetermijngeheugen is weg denk ik. Maar die aanslag op het schip was (in de film) tegelijk met de uitreiking van de prijs voor olieman van het jaar toch? De prins, die koning zou worden kon het dus niet zijn. Maar leg het aub uit. Ik heb het gevoel dat ik inderdaad iets gemist heb!
    3. Dat klopt idd, maar er zijn zeker een aantal basis-principes van Amerika terug te vinden. Zoals een goed gezinsleven. En ik ga zeker Michael Clayton kijken
    4. Die gekleurde, Joey Wright ofzo heet hij in het echt, maar ik ben slecht in namen, was aan het hardlopen. Dan wordt hij opgepikt door Don, met een limo. Beetje praten etc. over een tweede zondebok. Dan wordt hij voor de deur afgezet en als hij uitstapt loopt die oudere man boos weg. Middelvinger etc.
    -Aiya Eärendil Elenion Ancalima!-

  5. #2505

    Standaard

    The Station Agent (Thomas McCarthy, 2003)



    Dwerg Finbar McBride werkt in de modeltreinwinkel van zijn enige vriend Henry Styles. Wanneer deze op een dag door een hartstilstand overlijdt, erft Fibar diens kleine treindepot in Newfoundland, New Jersey. Hij trekt erin en, ondanks zijn wil om alleen te blijven, ontmoet hij er nieuwe vrienden.

    Mooie kleine film die, zonder in vals sentiment of zelfmedelijden te vervallen, op een hartverwarmende manier een verhaal vertelt over verdriet, eenzaamheid en vriendschap.

    8.0/10
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  6. #2506

    Standaard

    Hard Candy:

    Deze film toch maar eens gekeken, zaten zeker wat goede stukken in, maaarr... ik kan helaas niet zeggen dat het bij mij echt veel indruk heeft gewekt. Niet mijn ding.

    6.5 / 10
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  7. #2507

    Standaard

    Unleashed/Danny The Dog
    Danny is opgevoed als hond. Zijn "baasje" Bart heeft hem zo getraind dat zodra hij zijn halsband afdoet, Danny in een dodelijke vechtmachine veranderd. Bart gebruikt Danny en zijn eigenschappen om geld te innen van lastige klanten die hij er als gangster op na houdt. Na een zware aanslag weet Danny gewond, maar levend, een oud pakhuis te bereiken. Daar wordt hij opgevangen door een blinde piano stemmer. Hij leert Danny samen met zijn stiefdochter Victoria dat er veel meer uit het leven te halen valt. Maar Danny kan zijn verleden niet ontlopen.

    Een film met Jet Li staat garant voor veel actie en mooie gevechten. En ook in deze film is dit allemaal dik in orde. Het wordt prachtig in beeld gebracht met veel vaart en goede muziek en geluidseffecten. Natuurlijk is het allemaal wel wat overdreven en over-the-top, maar daar moet je in dit soort absoluut niet naar kijken.

    Wat de film echter echt goed maakt, is de andere kant van de film. De serieuze kant. Jet Li zet een goede en erg leuke rol neer. Omdat hij veel dingen ontdekt die iedereen normaal vindt, komt hij erg komisch uit de hoek. Heb regelmatig om hem moeten lachen. Maar ook de serieuze scene's over het verleden van Danny is erg goed. Vooral dankzij het geweldig acteerwerk. Bob Hoskins is goed als de "baas" van Danny en ook Kerry Condon als Victoria zet een mooie, charmante rol neer. Echter wordt de show gestolen door de briljante Morgan Freeman. Hij is echt geweldig en tilt de hele film naar een hoger niveau. De enige minpunten zijn bepaalde gedeeltes van het verhaal. Zo zijn er een aantal verhaallijnen die niet afgerond worden. De belangrijkste is vooral na de aanslag waarna Danny weet weg te komen. Ik vond het gewoon heel raar dat er verder niets mee gedaan wordt terwijl het wel een belangrijk onderdeel van het verhaal is geweest. Verder vond ik het nogal vreemd dat Danny wel gewoon (redelijk) normaal kan praten. Had gedacht dat hij dat ook weer opnieuw zou moeten leren, omdat hij als een hond opgevoed is.

    Dus ik vond dit zeker een erg goede film. De actie en gevechten met Jet Li zijn genieten geblazen en de serieuze scenes zijn geweldig. Acteerwerk is ook erg goed met Morgan Freeman die de show steelt in iedere scene.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  8. #2508

    Standaard

    Gisteren in de sneak:

    The Bucket List
    Een niet compleet geslaagde mix van comedy en drama over 2 mannen (Jack Nicholson en Morgan Freeman) die beide te horen krijgen dat ze terminaal ziek zijn. Ze maken een lijst (The Bucket List) van dingen die ze nog willen doen of meemaken voordat ze overlijden.
    De keuze om er een mix van comedy en drama van te maken pakt jammer genoeg niet helemaal niet lekker uit.
    Zowel het comedy als het drama gedeelte zijn op zich zelf goed en zorgen voor een oprechte lach en traan. Het is dan ook jammer dat er niet is gekozen om maar voor 1 van de 2 genres te kiezen. Daardoor blijf je achter met een gevoel van ontevredenheid.
    Erg jammer, want verder is er eigenlijk redelijk weinig op aan te merken.

    6,8/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  9. #2509

    Standaard

    Horton Hears a Who! - Geweldige animatie van de 'Ice Age studio'. Pixar waardig!

    Happiness (Haengbok) - Mooie Koreaanse film over geluk. Rustig leven in de middle-of-nowhere of party at the disco?

    Cashback - Visueel prachtige film over een jongen die niet meer kan slapen nadat het uit is gegaan met z'n vriendin. Daarom neemt hij maar een nachtbaantje in de supermarkt en zet de tijd stil.

    My Flesh and Blood - Indrukwekkende docu over een vrouw die 11 special needs kinderen opvoedt.

  10. #2510

    Standaard

    De film: Memphis Belle
    super mooie oorlogs klassieker! Moet je gezien hebben! Mooi verhaal, perfect ! Heb me geen seconde verveelt, ookal was het de 7e keer dat ik de film keek!

  11. #2511

    Post Shadow of a Doubt (Alfred Hitchcock)

    Joseph Cotten speelt in deze thriller uit de jaren '40 een serie-moordenaar die het vooral voorzien heeft op weduwen, om hun het geld en de juwelen afhandig te maken zodat hij een luizeleventje kan leiden. Zijn beredenering is dat ze toch maar teren op het geld van hun overleden mannen, en dat zijn ze niet waard. Als de politie hem op het spoor komt vlucht hij naar zijn zus en haar familie in het idyllische plaatsje Santa Rosa in Californie, waar hij erg in de smaak valt bij de familie en de mensen van Santa Rosa; vooral de oudste dochter Charlie is erg van hem gecharmeerd. Als op een gegeven moment twee politie-rechercheurs aan de deur staan, die zich in eerste instantie voordoen als enqueteurs en haar later inlichten, gaat ze zijn sporen na en komt Charlie erachter wat haar oom in werkelijkheid voor iemand is. Joseph Cotten die ook niet op zijn achterhoofd is gevallen, probeert haar te intimideren en uiteindelijk zelfs te vermoorden.

    Alweer een geweldige film van Alfred Hitchcock, met een verhaal wat geen seconde verveelt en wat heel vloeiend verteld wordt. De acteurs zijn allemaal goed gecast, waar vooral Teresa Wright als de oudste dochter Charlie mag schitteren. Ik kon haar alleen maar van The Rainmaker van Francis Ford Coppola.

    Op de signature collection van Hitchcock staat trouwens een documentaire van Shadow of a Doubt waar acteurs Hume Cronyn en Teresa Wright vertellen over hun samenwerking met Hitchcock. Een beetje wrang is het wel dat beide acteurs inmiddels overleden zijn.

    goed
    It's a damn refreshment to see this kind of professiolism these days

  12. #2512

    Standaard

    Amores perros (Alejandro González Iñárritu, 2000)
    Mexico City. De levens van verschillende stadsbewoners raken door een ongeluk met elkaar verweven. Honden vertellen (onbedoeld) het verhaal, in drie afzonderlijke delen. Wederom een film waar verschillende verhaallijnen bij elkaar komen, een kenmerk van regisseur Alejandro González Iñárritu, maar dit maal is de uitvoering goed en origineel. Acteerwerk is goed en de verschillende verhaallijnen zijn ook op zichzelf al sterk, verder fraai geschoten beelden. 8.0

    Wag the Dog (Barry Levinson, 1997)
    De president van de Verenigde Staten was betrokken bij een seks-schaandaal, dit dreigt twee weken voor de verkiezingen uit te lekken in de pers. Het Witte Huis roept de hulp in van Conrad Brean (De Niro), hij moet het schandaal doen vergeten. Dit wil hij doen door middel van het bedenken van een oorlog met Albanie, hiervoor roept hij vervolgens weer de hulp in van Hollywood producer Stanley Motss (Hoffman). Leuke en originele komedie, die vermakelijk is zolang hij duurt maar dan ben je het ook snel weer vergeten. 7.0

  13. #2513

    Standaard

    American Gangster: Extended Unrated Edition

    Na de trailers gezien te hebben een aantal maanden geleden dacht ik, ah fijn, een nieuwe maffia film. En het is een goede film, maar hij viel me enigzins toch wat tegen. Ik weet ook niet waarom. Misschien moet ik em nog eens kijken. Of misschien moet ik de bioscoop versie kijken. Aan de heren Washington en Crowe ligt het niet. Ze acteren allebei erg goed. Washington zet een keiharde drugsbaron neer met een menselijke kant, die hij toont naar zijn familie. En Crowe zet een geloofwaardige rol als narcotica agent neer die te eerlijk voor woorden is.

    Ik zal de film nog een keer een kans gunnen. Voor nu...

    7,5/10
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  14. #2514

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    The Station Agent (Thomas McCarthy, 2003)



    Dwerg Finbar McBride werkt in de modeltreinwinkel van zijn enige vriend Henry Styles. Wanneer deze op een dag door een hartstilstand overlijdt, erft Fibar diens kleine treindepot in Newfoundland, New Jersey. Hij trekt erin en, ondanks zijn wil om alleen te blijven, ontmoet hij er nieuwe vrienden.

    Mooie kleine film die, zonder in vals sentiment of zelfmedelijden te vervallen, op een hartverwarmende manier een verhaal vertelt over verdriet, eenzaamheid en vriendschap.

    8.0/10
    Volgens mij genieten wij van dezelfde films...?! Pracht van een film!

  15. #2515

    Standaard

    Afgelopen tijd:

    Magnolia - Sterke film waarin je, jezelf afvraagt of iets wel toeval is en het niet gewoon allemaal voorbestemd is.

    Munich - Goede film van Steven Spielberg die na alle lovende woorden toch ietswat tegenviel. Het lag iniedergeval niet aan het acteerwerk en de sfeervolle beelden want die waren beide dik in orde. Vooral Eric Bana vind ik een hele goede acteur, die naar mijn mening soms wat ondergewaardeerd wordt.

    Road To Perdition - De 3e film die ik nu zie van Sam Mendes en tevens vind ik het ook zijn sterkste(American Beauty en Jarhead vind ik beide ook erg goed). Het acteerwerk is sterk en geloofwaardig, de muziek is sfeervol en past perfect bij de film, het verhaal is boeiend en blijft dat tot het eind. Maar het allerbeste zijn toch wel de prachtige beelden. Elk plaatje is gewoon beeldschoon. De in 2003 overleden Conrad L. Hall (R.I.V.) was de cinematographer en je kan wel zeggen dat hij met deze laatste film zijn meesterwerk gefilmd heeft.


  16. #2516

    Standaard

    Eastern Promises (2007)

    Zo gisteravond eindelijk Eastern Promises kunnen zien met geluid. En dat is een zeer interessante ervaring vooral het accent van de acteurs en de muziek onder de film zorgde voor de nodige onderhuidse spanning. Wat een tweede ervaring niet allemaal met je mee kan brengen. Waar ik vooral oplette waren de details in de film zoals dat ik wist dat het personage van Viggo Mortensen er een geloof op na hield maar de eerste kijkbeurt niet helemaal kon bevestigen.

    Als ik me niet vergis is het waarschijnlijk het Boeddhisme. Denk aan het prentje dat hij geeft aan de prostituee, en de kralenketting in behoorlijk wat scènes. Buiten dat hij gelovig is is hij ook een infiltrant maar het mooiste verschijnsel is dat of hij nu de Maffiabaas is van London en dus zijn oude leven achterlaat en het nieuwe ingaat. Denk aan de scene waarna hij de drie sterren op zijn lichaam krijgt getatoeëerd. Waarbij hij (s)preekt over dat zijn vader niets voor hem voorstelde, vanaf zijn vijftiende emotieloos staat van zijn lichaam etcetra. Of hij blijft een infiltrant en gaat verder door in zijn rol in de maffiawereld. Om de kopstukken uit te schakelen in thuisland Rusland zoals hij dat ook zegt in de scene bij zijn meerdere.

    Ben er nog niet helemaal uit wat Cronenberg zelf bedoelde. Wat ik wel weet is dat het geen typische Hollywood film zoals sommige beweren. Pas daarvoor op want er speelt meer op de achtergrond dan je ziet of denkt. Dus een film die hier in Limburg zeer schaars draaide en die naar mijn mening een beter release mocht hebben voor een dergelijke regisseur. 8.2

  17. #2517

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Eastern Promises (2007)

    Zo gisteravond eindelijk Eastern Promises kunnen zien met geluid. En dat is een zeer interessante ervaring vooral het accent van de acteurs en de muziek onder de film zorgde voor de nodige onderhuidse spanning. Wat een tweede ervaring niet allemaal met je mee kan brengen. Waar ik vooral oplette waren de details in de film zoals dat ik wist dat het personage van Viggo Mortensen er een geloof op na hield maar de eerste kijkbeurt niet helemaal kon bevestigen.

    Als ik me niet vergis is het waarschijnlijk het Boeddhisme. Denk aan het prentje dat hij geeft aan de prostituee, en de kralenketting in behoorlijk wat scènes. Buiten dat hij gelovig is is hij ook een infiltrant maar het mooiste verschijnsel is dat of hij nu de Maffiabaas is van London en dus zijn oude leven achterlaat en het nieuwe ingaat. Denk aan de scene waarna hij de drie sterren op zijn lichaam krijgt getatoeëerd. Waarbij hij (s)preekt over dat zijn vader niets voor hem voorstelde, vanaf zijn vijftiende emotieloos staat van zijn lichaam etcetra. Of hij blijft een infiltrant en gaat verder door in zijn rol in de maffiawereld. Om de kopstukken uit te schakelen in thuisland Rusland zoals hij dat ook zegt in de scene bij zijn meerdere.

    Ben er nog niet helemaal uit wat Cronenberg zelf bedoelde. Wat ik wel weet is dat het geen typische Hollywood film zoals sommige beweren. Pas daarvoor op want er speelt meer op de achtergrond dan je ziet of denkt. Dus een film die hier in Limburg zeer schaars draaide en die naar mijn mening een beter release mocht hebben voor een dergelijke regisseur. 8.2
    Dat prentje is waarschijnlijk gewoon een icoon die heel normaal is in de russische orthodoxe kerk. Dat is christelijk. Een kralenketting kan een rozenkrans zijn.
    -Aiya Eärendil Elenion Ancalima!-

  18. #2518

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Eastern Promises (2007)

    Zo gisteravond eindelijk Eastern Promises kunnen zien met geluid. En dat is een zeer interessante ervaring vooral het accent van de acteurs en de muziek onder de film zorgde voor de nodige onderhuidse spanning. Wat een tweede ervaring niet allemaal met je mee kan brengen. Waar ik vooral oplette waren de details in de film zoals dat ik wist dat het personage van Viggo Mortensen er een geloof op na hield maar de eerste kijkbeurt niet helemaal kon bevestigen.

    Als ik me niet vergis is het waarschijnlijk het Boeddhisme. Denk aan het prentje dat hij geeft aan de prostituee, en de kralenketting in behoorlijk wat scènes. Buiten dat hij gelovig is is hij ook een infiltrant maar het mooiste verschijnsel is dat of hij nu de Maffiabaas is van London en dus zijn oude leven achterlaat en het nieuwe ingaat. Denk aan de scene waarna hij de drie sterren op zijn lichaam krijgt getatoeëerd. Waarbij hij (s)preekt over dat zijn vader niets voor hem voorstelde, vanaf zijn vijftiende emotieloos staat van zijn lichaam etcetra. Of hij blijft een infiltrant en gaat verder door in zijn rol in de maffiawereld. Om de kopstukken uit te schakelen in thuisland Rusland zoals hij dat ook zegt in de scene bij zijn meerdere.

    Ben er nog niet helemaal uit wat Cronenberg zelf bedoelde. Wat ik wel weet is dat het geen typische Hollywood film zoals sommige beweren. Pas daarvoor op want er speelt meer op de achtergrond dan je ziet of denkt. Dus een film die hier in Limburg zeer schaars draaide en die naar mijn mening een beter release mocht hebben voor een dergelijke regisseur. 8.2
    Geloof wat die erop na hield (of iedergeval delen vanuit gebruikte) was Oosters Orthodox (grootste vorm van Christendom in Rusland enzo). Dat kettingtje wat die bij zich had, heeft die van een gevangene uit een Russische gevangenis gehad. En het kaartje wat die aan de prostituee gaf is een heiligen kaartje ook zeer gebruikelijk in de Oosters Orthodoxe kerk.

  19. #2519

    Standaard

    Stardust: Mooie Fanatasyfilm, met als concept toch wel een beetje een sprookje. Met heksen,eenhoorns,Prinsen etc. en ook de humor is erg leuk bv de rol van Robert de Niro erg geslaagd. 8/10

  20. #2520

    Standaard

    The Phantom Menace & Revenge of the Sith
    Attack of the Clones heb ik pas nog gekeken en het begon weer te kriebelen om de rest van de prequels ook eens te bekijken.
    Er is genoeg op aan te merken maar als rechtgeaarde Star Wars fan heb ik me uitstekend vermaakt.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  21. #2521

    Standaard

    The Human Condition - No Greater Love (part 1)

    Na Harakiri, Samurai Rebellion en Kwaidan was ik erg benieuwd naar dit wereldwijd bejubelde drieluik. De box stond al een tijdje in de kast en ik moest er echt even de tijd en zin voor vinden. In totaal duurt het zo'n 576 minuten. Deel 1 alleen al 203 minuten.

    Het is 1943 en oorlog. De hoofdpersoon Kaij is een overtuigd pacifist en staat dan ook niet te popelen om in dienst te gaan. In ruil voor zn dienstplicht neemt hij een belangrijke functie aan bij een ertsmijn. Zn geliefde neemt hij mee. De werkomstandigheden zijn bar en er wordt zeer hard opgetreden. Hij doet zijn best om de werkomstandigheden menselijk te maken en gelooft heilig in beloning. Dan komen er zo'n 600 chineze dwangarbeiders bij...

    Kaij is continue in conflict met zn meerdee en zn collega's die graag met harde hand optreden. Hij sluit vriendschappen met de dwangarbeiders en probeert hun vertrouwen te winnen. Hij is dan ook steeds in conflict met anderen en zichzelf. Zal het mogelijk zijn om humaan te blijven en de dwangarbeiders een hogere productie te laten behalen? Als er dan ook nog verschillende ontsnappingspogingen worden ondernomen zal Kaij duidelijke keuzes moeten maken. Het steeds maar opnemen voor de dwangarbeiders kan op een gegeven moment worden gezien als landverraad.

    De film neemt erg de tijd en voelt ook aan als een epos. Aan de andere kant blijven de gebeurtenissen steeds boeiend zodat de lange speelduur geen probleem is. De karakters hebben duidelijke motieven die steeds met elkaar botsen. Heel af en toe is er sprake van herhaling als Kaij voor de zoveelste keer het op wil nemen voor de dwangarbeiders. Ondanks dat het grootste deel van de film zich in een kamp afspeelt, weet Kobayashi steeds andere settings neer te zetten. De zwartwit beelden vind ik dan ook zeer geslaagd. Het acteerwerk neigt wat naar melodrama maar overtuigd zeker.

    Ik heb erg genoten van het eerste deel. Aan het einde van de film heb je het idee dat dit epos nog maar net is begonnen. Hopelijk vind ik snel de tijd om het tweede deel te gaan zien. Zeker aan aanrader!! De kwaliteit van de dvd (de box van Filmfreak) is prima. Goed geluid, redelijk beeld. Enig minpunt is dat het beeld last heeft van flikkeringen bij patronen. Weet niet zeker of de term Edge Enhancement van toepassing is. Dus bepaalde delen van shots "dansen", "bewegen" of "flikkeren". In het begin stoorde me dat nogal maar naar mate de film vordert, merk je het bijna niet meer.

    Fans van Kobayashi of Japanse cinema in het algemeen zouden deze set zeker eens moeten oppikken. Ideaal voor een lang weekend of een druilerige Paaszondag....

  22. #2522

    Standaard

    Woman in the Dunes - Hiroshi Teshigahara - 1964

    Pitfall en Face of Another had ik al gezien maar Woman in the Dunes bleef maar op de plank liggen. Een leraar heeft een paar dagen vrij en gaat op zoek naar insecten in een zanderig gebied. Hij mist zn laatste bus en er wordt aangeboden dat hij wel kan overnachten bij een vrouw. Deze vrouw woont in een klein huisje in een soort kuil. Via een touwladder klimt hij naar beneden. De volgende dag is de ladder weg en blijkt dat hij daar met opzet naartoe is gelokt. De man zit gevangen.

    Tijdens de film komen er steeds vragen naar boven. Waarom lokt de plaatselijke bevolking hem naar die kuil, waarom aanvaard de man zn lot zo vrij makkelijk, waarom wil de vrouw nooit uit die kuil etc etc. Het is een vrij claustrofobische ervaring. Ik kreeg het zelf op een gegeven moment benauwd en wilde uit die kuil. De man krijgt een soort van relatie met de vrouw en wekelijks krijgen ze rantsoen van de dorpelingen. Hoe langer de man in de kuil zit, hoe meer hij zn lot begint te aanvaarden. Een film die je niet altijd letterlijk moet nemen. De film laat je nadenken over de zin van het bestaan, de nutteloosheid van handelingen, het stadsleven vs het dorpsleven, het aanvaarden van je lot etc etc.

    Ik vond het een vrij taaie zit. De film duurt met zn 150 minuten wellicht ook iets te lang. Na afloop had ik echter zeker het gevoel iets bijzonders gezien te hebben. De film heeft iets heel naargeestigs, iets ongemakkelijks. Ook in deze film zitten extreme close-ups alsof Teshigahara in de huid van de karakters wil kruipen. Niet alleen close-ups van delen van gezichten maar ook de zandkorrels of insecten worden sterk uitvergroot. Wederom speelt de bevreemdende muziek een grote en zeer sterke rol in de film. De scene waarbij de dorpelingen met maskers op aan de rand van de kuil zitten, vond ik een ijzersterke scene. De film zou ook wat erotisch zijn en dan vaond ik wel meevallen. Er zitten een aantal van die scenes in maar niet heel veel.

    Een hele bijzondere filmervaring met een geheel eigen stijl en sfeer. Een film waar je wel voor "in the mood" moet zijn....whatever the hell that means. De film is traag en heeft een naargeestige toon waardoor de 150 minuten niet altijd even makkelijk zijn. Na afloop heb je echter zeker het gevoel iets bijzonders gezien te hebben en geeft je dan ook genoeg stof tot nadenken. Een film die wel even in je kop blijft rondspoken.... Ik heb trouwens de Nederlandse versie bekeken en die ziet er prima uit.

  23. #2523

    Standaard

    The Spiderwick Chronicles (Mark Waters, 2007)
    Aardige fantasy film die echter wel erg gericht is op jonge kijkers. Toch is het zeker geen slechte film, de special-effect zien er prima uit, het acteerwerk is in orde en er zitten enkele grappige momenten in. Verder knap werk van het jonge acteurtje die de twee hoofdrollen neer moest zetten. 6.8

    Escape from Alcatraz (Don Siegel, 1979)
    Na Dirty Harry wederom een samenwerking tussen Don Siegel en Clint Eastwood en wederom levert dit een goede film op, al is Dirty Harry wel heel wat beter. Eigenlijk is er niet zo heel veel mis met de film, maar toch lijkt er iets te ontbreken. Misschien had ik ook wel wat verkeerde verwachtingen bij deze film, ik had in elk geval het aktie gehalte wat hoger verwacht. 7.3

    Badlands (Terrence Malick, 1973)
    De 25 jarige Kit Carruthers en zijn tien jaar jongere vriendin Holly Sargis zijn op de vlucht, aangezien ze Holly's vader, die hun relatie maar niets vond, hebben vermoord. Op hun weg naar de badlands van Montana laten ze een spoor van moorden achter. De films van Terrence Malick staan bekend om hun visuele pracht, in deze film is dat niet anders. Verder slaagt Mallick erin om het verhaal zo over te brengen dat je ook gaat meeleven met de hoofdrolspelers (Martin Sheen en Sissy Spacek). Ik moest bij het zien van deze film nogal denken aan Natural Born Killers, het lijkt me ook dat Badlands zeker een inspiratiebron is geweest voor Oliver Stone en Quentin Tarantino bij het maken van die film. 7.8

  24. #2524

    Standaard

    The Fallen Idol - Carol Reed - 1948

    Een butler heeft een geheime affaire. Het huis waar de man butler is, heeft nog meer inwoners, zn vrouw en een klein jongetje waar ze op passen. Er worden leugentjes om bestwil tegen het jongetje verteld wat later tot allerlei misverstanden gaat lijden omdat de vrouw van de butler op een gegeven moment een doodssmak maakt. Moord of een ongeluk? En wat zegt het gozertje tegen de politie...de leugentjes of de waarheid? De vrouw van de butler is trouwens een pokkewijf en het gozertje een vreselijk irritant ventje. Na de 100e keer het woord "BAINES" te hebben uitgesproken voelde dat bij mij alsof er nagels over een schoolbord gehaald werden.

    Deed me een beetje denken aan een film van Hitchcock. Ik vond het wel aan aardige film maar niet meer dan dat. Vooral het jongetje begon me op de zenuwen te werken. Mag niet in de schaduw staan van The Third Man.

  25. #2525

    Standaard

    The Trial (Orson Welles, 1962)



    De interessantste dingen bestaan meestal uit meerdere lagen en laten zich niet in één keer verklaren. Doorgronden wat ik nou precies gezien heb doe ik dan ook allemaal nog niet. Maar gezien het feit dat het hier om een verfilming van een boek van Franz Kafka gaat, is dat ook niet zo verwonderlijk. Een bijzondere ervaring was het echter zeker. De fraaie belichting, ongebruikelijke camerastandpunten, het spel met schaduwen, lijnen en perspectieven, de aparte dialogen...alles wordt uit de kast getrokken om verwarring te scheppen. En Orson Welles doet dat met groot succes mag ik wel zeggen. Parallellen zijn er wat dat aangaat ook te trekken met het werk van David Lynch. Fascinerend.

    8.0/10
    Laatst aangepast door BigLebowski : 23-03-2008 om 19:03
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

Pagina 101 van 218 EersteEerste ... 5191979899100101102103104105111151201 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •