Pagina 103 van 218 EersteEerste ... 3539399100101102103104105106107113153203 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.551 tot 2.575 van 5442 worden weergegeven.
  1. #2551

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bruce Lee Bekijk bericht
    Vond Michael Clark Duncan goed, maar vlak Collin Farrell ook zeker niet uit. Vond hem ook goed bezig in deze film.
    MCD, als donkere king pin ipv de blanke king pin uit de comics, vond ik maar zo zo. Voor mij draagt Colin de film met zijn rol als Bull's Eye, geweldige rol!!!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  2. #2552

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bruce Lee Bekijk bericht
    Meen je dat nou echt over Revolver? Ik vond die film echt niet slecht, wel minder als ze andere 2, maar toch nog steeds een goede film. Het was gewoon heel anders dan Snatch en Lock Stock.
    ik vond Revolver ook wel te pruimen hoor. Revolver schijn je te moeten zien als een soort van schaakspel waarin de karakters allen een eigen rol hebben (pion, koning enz.).

    Snatch en Lock Stock waren stukken beter, maar een 2.0 is weer een typische 'waar slaat dit op' cijfer.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #2553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Volgens mij werd de box een tijdje geleden massaal ingeslagen. Ik zie er weinig van voorbij komen hier. Laat de lange speelduur je niet weerhouden aan de filmserie te beginnen!! Ik ben namelijk wel benieuwd hoe anderen The Human Condition ervaren....
    Ik wacht nog op die regenachtige zondag Mel

    Maar na jouw verhalen moet ik idd maar eens beginnen aan de film. Kijk hem het liefst in één keer af...

    Mag ik jou overigens de Samurai Trilogy aanraden?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #2554

    Standaard

    gisteravond/vannacht gezien:

    Spider Baby, or the Maddest Story Ever Told (Jack Hill)****(1/2)

    The Maddest Story Ever Told, is wel een goede omschrijving voor deze film. Vreemd is het allemaal zeer zeker. In een afgelegen landhuis woont een familie die lijdt aan het zogenaamde Merrye syndroom, een syndroom dat er voor zorgt dat mensen vanaf hun late kindertijd steeds verder achteruit gaan tot ze in een barbaarse en dierlijke toestand komen. Dit verhaal draait vooral om de twee zusjes Elizabeth en Virginia, broer Ralph en hun verzorger Bruno. Als er verre familie met hun advocaat langskomt en een claim legt op het huis en deze en passant kritiek leveren op de leefomstandigheden loopt een en ander uit de hand, en raken ze zeg maar in het web van de kinderen verstrikt.
    Spider Baby levert het bewijs dat met een zeer beperkt budget toch een fantastische film gemaakt kan worden. Mooie shots die met behulp van schaduw voor een lekkere creepy sfeer zorgen. De setting draagt daar verder aan bij, uiteraad het landhuis, en verder details zoals bijvoorbeeld een krakend hek bij de ingang en heel veel spinnen (ik heb het niet zo op die beestjes). Daarnaast wordt het geheel verder nog eens goed ondersteund door een lekkere soundtrack, en sterke acteerprestaties. Spider Baby moet je eigenlijk gewoon eens zien al was het alleen maar om de gekte te ervaren, ik kan het iedereen van harte aanraden.
    Laatst aangepast door Arian de Vries : 24-03-2008 om 09:34

  5. #2555

    Standaard

    Benny’s Video (Michael Haneke)****

    Deze alweer wat ‘oudere’ film van Haneke bevat veel thema’s die zijn latere en bekendere werk ook bevatten. De impact van video/film geweld op de samenleving, onvermogen met elkaar te communiceren en het (mal)functioneren van het gezin.
    Benny (Arno Fritsch) is een doodnormale jongen die een keurig leven leidt, intelligent is en van video’s houdt. Als hij op een boerderij een video opneemt waarop een varken gedood wordt raakt hij daardoor geobsedeerd. Hij ontmoet een meisje en nodigt haar bij hem thuis uit waar hij haar die video laat zien. Als hij het wapen dat gebruikt werd om het varken te slachten in huis blijkt te hebben gaat het verkeerd en vermoordt hij het meisje zonder duidelijk reden en zonder emotie, en alles wordt opgenomen op video. Zijn ouders zien deze video en gaan vervolgens tot het uiterste om hun zoon te beschermen
    Benny’s video is vreemd, maar bovenal beklemmend. Het feit dat het hier draait om een doorsnee familie die blijkbaar in staat zijn tot zo iets dergelijks werkt beangstigend. Daarnaast is het een indringende studie naar waartoe families in staat zijn hun leden te beschermen. Michael Haneke is als geen ander in staat om knelpunten in de samenleving op te merken en de gevolgen daarvan weer te geven. Hij filmt het zoals hij dat altijd doet met strakke, lange shots die niet altijd tonen wat er gebeurt. Vaak hoor je de actie die ergens anders plaatsvindt terwijl je eigenlijk naar niets zit te kijken. Het acteerwerk is goed, zoals in alle Haneke films. Arno Frisch is hier sterk als de 14-jarige Benny, een rol die een voorproefje is van zijn koelbloedige rol een aantal jaar later in Funny Games eveneens van Haneke. Daarnaast is er goede een rol voor Ulrich Muhe, die onlangs naam maakte met Das Leben der Anderen. Benny’s Video is wederom een sterke film van Michael Haneke die bewijst dat hij nu al geruime tijd tot een van de beste cineasten van Europa behoort.

  6. #2556

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    MCD, als donkere king pin ipv de blanke king pin uit de comics, vond ik maar zo zo. Voor mij draagt Colin de film met zijn rol als Bull's Eye, geweldige rol!!!
    Tja das wel waar idd, maar toch ik heb dan liever een goede donkere King Pin zoals MCD dan dat ze geforceerd een blanke gaan zoeken, die de rol niet goed kan spelen.

  7. #2557

    Standaard

    Transformers op HD DVD

    Film is leuk, beeld is absoluut demomateriaal maar geluid is niet je van het. De sub moet echt bijgeregeld worden om de juiste balans te krijgen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #2558

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht

    Mag ik jou overigens de Samurai Trilogy aanraden?
    Ik heb die box hier liggen.....moet ik ook nog zien!

  9. #2559

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Volgens mij werd de box een tijdje geleden massaal ingeslagen. Ik zie er weinig van voorbij komen hier. Laat de lange speelduur je niet weerhouden aan de filmserie te beginnen!! Ik ben namelijk wel benieuwd hoe anderen The Human Condition ervaren....

    Die van mij is gecancelled uiteindelijk... Weet iemand anders waar ik die voor een appel en ei kan krijgen...?

  10. #2560

    Standaard

    L' Appartement (Gilles Mimouni, 1996)
    Max is een succesvolle jonge zakenman die op het punt staat om te trouwen, als hij plotseling de stem hoort van Lisa, zijn grote liefde die van de ene op de andere dag uit zijn leven verdween. Vanaf dat moment moet alles wijken voor het verlangen om haar terug te vinden. Max raakt verstrikt in een geschiedenis waarin veel niet is wat het lijkt. Sterke Franse film met in de hoodrollen Monica Bellucci en Vincent Cassel. De film steekt goed in elkaar en kiest voor een wat ongebruikelijke vertelwijze in fragmenten en dat dwingt je goed op te blijven letten: Alleen het einde viel me wat tegen, wat te kort door de bocht. Verder ook prima regie. 7.8

    The Cotton Club (Francis Ford Coppola, 1984)
    Harlem, 1928. Dixie, een cornetspeler, redt Schultz, een onderwereld baron, van een moordpoging. Ten tijde van een bendeoorlog tussen Schultz en de eigenaar van de jazzclub The Cotton Club gebruikt Dixie de bescherming van Schultz. Hij heeft genoeg van al het geweld en besluit zijn eigen weg te gaan richting Hollywood. Wederom maakten Francis Ford Coppola en Mario Puzo samen een maffiafilm, The Cotton Club komt echter niet in de buurt van The Godfather films. Er zijn eigenlijk teveel verhaallijnen die ervoor zorgen dat het een wat onsamenhangende film is geworden. 6.5
    Laatst aangepast door Marcel v/d H. : 24-03-2008 om 12:32

  11. #2561

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    ik vond Revolver ook wel te pruimen hoor. Revolver schijn je te moeten zien als een soort van schaakspel waarin de karakters allen een eigen rol hebben (pion, koning enz.).

    Snatch en Lock Stock waren stukken beter, maar een 2.0 is weer een typische 'waar slaat dit op' cijfer.

    Coen ik ben ook heel erg gecharmeerd van zijn eerste twee crimewerkjes. Veelvuldig her bekeken maar Revolver gaat nergens over. Ik noem het dan ook een pretentieus kunstwerkje vandaar ook mijn lage cijfer. WiW laat ook zien dat ik niet alleen sta in me mening. Plus de critici over de hele wereld over deze film heen ging en dat zegt ook behoorlijk wat over deze film. Swept Away al gezien misschien vind jij dat ook wat....

  12. #2562

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht

    Raging Bull, Martin Scorsese (1980)
    Volgens velen de beste film van Scorsese. Bijzonder is de film zeker, maar op emotioneel vlak wist die me niet te raken. De keuze voor zwart/wit begrijp ik ook niet zo goed, zou iemand me hier misschien meer over kunnen vertellen? Wel is het camerawerk briljant als vanouds en verdient ook de editing een vermelding. De boksmatches zijn ongeëvenaard. DeNiro overtuigt als een van de meest onsympathieke hoofdrolspelers ooit en Pesci doet zijn standaard rol nog eens overtuigend over. Een zeer sterke film, maar voor mij geen meesterwerk. 8,2
    De film is zwart-wit gedraaid, vermoedelijk omdat Jake la Motta, de ontketende psychopaat uit de jaren '40 en -'50 wiens levensverhaal verteld wordt, zo lijkt weggelopen uit archiefbeelden van toen. :wink:

  13. #2563

    Standaard

    Invincible (2006)

    Een niet onaardige sportfilm uit de studio’s van Walt Disney. Ieder moment moet je oppassen dat het moraal je niet de strot in wordt geduwd maar het viel gelukkig nog mee. Hoewel ik denk dat hier veel meer uitgehaald had kunnen worden. Dit is het regiedebuut van Ericson Core die laat zien dat hoop en doorzettingsvermogen altijd zal leiden tot gouden wegen. Althans bij sommige mensen dan. De film is uitgewerkt met de nodige kleurfilters en muziek denk daarbij een niet al te moeilijke rol voor Mark Wahlberg en de film kon me de gehele speelduur bezig houden. Naar de film even de extra’s bekeken en die waren eerlijk gezegd beter te doen dan de film. Onoverwinnelijk: het verhaal van Vince Papale, komt de beste man aan het woord en zien we prachtig archiefmateriaal. Dus geen onaardige sportfilm maar hier en daar schuurde het wel.

  14. #2564

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Raging Bull, Martin Scorsese (1980) De keuze voor zwart/wit begrijp ik ook niet zo goed, zou iemand me hier misschien meer over kunnen vertellen?
    Zodat het er authentieker uiziet; scorsese herinnerde die periode op deze manier. En om zich af te keren/te onderscheiden van de verschillende sport/box films uit die tijd (jaren 7/80 dus) die gewoon in kleur waren. En het ziet er natuurlijk véél mooier uit. Ik denk niet dat die gevechtscènes zo intens zouden zijn als het gewoon in kleur was geschoten.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  15. #2565

    Standaard

    Fong juk (Johnnie To, 2006)
    Mijn eerste film van Johnnie To is een geweldige gangster hommage aan de westerns van vroeger. Wo, een gewezen gangster, keert met zijn gezin terug naar zijn thuisstreek. Zijn voormalige baas stuurt twee hitmen op hem af, maar deze mannen treffen bij het huis twee andere mannen aan die Wo willen beschermen. De vier mannen en Wo sluiten een alliantie om met één klus genoeg geld binnen te halen voor de vrouw en kind van Wo. Dit tot groot ongenoegen van de baas die deze daad als verraad ziet, waardoor de mannen op elkaar aangewezen zijn. In de film zijn veel western invloeden te herkennen. Zowel qua thematiek (eenzame pistolenhelden) als qua stijl van filmen. Het is duidelijk dat To goed naar de films van bijvoorbeeld Leone (close ups) en Peckinpah (extreem geweld in slow motion) heeft gekeken. De hoofdrolspelers zijn allen extreem cool en wekken probleemloos sympathie op, ondanks hun gewelddadige karakters. Het vriendschapselement werkt goed, want ik werd echt in de film opgezogen. *****
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  16. #2566

    Standaard

    Monster's, Inc
    Voor de zoveelste keer gezien en hij blijft super. Prachtige animatie en gewoon een lekkere feel good film. Pixar's beste IMO.

  17. #2567

    Standaard

    101 Dalmatiers: Wederom een leuke disney Classic en deze SE maakt het nog leuker door de mooie transfer. Ik beleef mijn jeugd weer helemaal opnieuw 7.5/10

    Green Butchers : Ook deze film van Anders Thomas Jensen kon me weer goed bekoren, 2 slagersbedienden willen graag een eigen zaak beginnen en deze draait voor geen meter, totdat de electricien per ongeluk wordt opgesloten in de vrieskast. Ze besluiten uiteindelijk maar om hem te verkopen als kipdipjes in marinade en dit slaat erg aan. Lugubere film maar toch ook weer erg humoristisch. Ik vond 'm nog niet zo goed als flickering Lights. 7.5/10

  18. #2568

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Zodat het er authentieker uiziet; scorsese herinnerde die periode op deze manier. En om zich af te keren/te onderscheiden van de verschillende sport/box films uit die tijd (jaren 7/80 dus) die gewoon in kleur waren. En het ziet er natuurlijk véél mooier uit. Ik denk niet dat die gevechtscènes zo intens zouden zijn als het gewoon in kleur was geschoten.
    Bedankt!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  19. #2569

    Standaard

    Afgelopen week, the invasion, ben x en The Mangler gekeken

    alle lof gaat naar the invasion

  20. #2570

    Standaard

    The Skeleton Key

    Een film waar aan je begint en na een half uur kan het je allemaal geen bal meer schelen maar je kijkt het toch effe af om vervolgens een schijteinde voorgeschoteld te krijgen. Zeer zwakke film.

  21. #2571

    Standaard

    Monty Phyton and the Holy Grail

    Misschien waren mijn verwachtingen wel veel te hoog, maar deze film viel een beetje tegen. De enige ervaring die ik had met Monty Phyton, was een gedeelte van Life of Brian die ik op school gezien had en die ik erg grappig vond. The Holy Grail was ook grappig, maar helaas niet meer dan dat. De film drijft op humor die erg leuk is als je melig bent of wat gedronken hebt, maar het is geen diepgaande humor. De leukste gedeeltes waren toch wel de gedeeltes met de franse soldaten en met de ridders die Ni zeggen. Daarnaast is het paardrijden erg goed gedaan, vooral als je de achterliggende gedachte leest (geld tekort).
    Al met al een film die wel leuk was, maar niet wat ik had verwacht.
    7.0/10

    Magnolia

    Mijn eerste film van P.T. Andersen! En wat voor een! Het is lastig om onder woorden te brengen wat deze film nu zo goed maakt. Is het nu het einde, het begin of het middenstuk? Is het hele verhaal over toeval nu juist zo goed, of juist het acteertalent?
    Voor mij is deze film erg geslaagd en waarschijnlijk komt dat door het goede script. Ik ga zeker nog meer films van Andersen kijken!
    8.5/10
    -Aiya Eärendil Elenion Ancalima!-

  22. #2572

    Standaard

    Gangs of New York
    Een hele zit, bijna drie uur neemt Martin Scorsese de tijd om het wel en wee van Ierse immigranten in het New York rond 1860 te vertellen, en plakt daar ook nog de problemen met (de dienstplicht van) de Amerikaanse Burgeroorlog aan vast.
    De film ziet er prachtig uit, en de mannelijke hoofdrolspelers verrichten uitstekend werk, waarbij vooral Daniel Day Lewis als grote boef de meeste indruk achterlaat. De korte rol van Liam Neeson mag er trouwens ook zijn.
    Hoewel ik het een goede film vond duurde hij me te lang en werd er teveel geprobeerd in te verwerken, wat ten koste gaat van de sterkte en de uitdieping van de karakters. Toch was het zeer interessant dit aparte stukje geschiedenis eens gevisualiseerd te zien en een goed tijdverdrijf op deze smerige (natte sneeuw) tweede Paasdag.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  23. #2573

    Standaard

    Het draait dan ook niet om het realisme...
    Het is meer de Scorsese manier van "cool".
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  24. #2574

    Standaard

    Eén van de minste Scorese films vind ik zelf. Maar desondanks zeker nog wel te pruimen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  25. #2575

    Standaard

    Planet Terror (2007)

    Zo! Deze film is inderdaad, zoals velen al hadden gezegd, een stuk beter dan Quentin Tarantino’s “Death Proof”. Robert Rodriguez’ “Planet Terror” begint al met een geweldige trailer van “Machete”, een film met onder anderen Danny Trejo, die ik graag verder uitgewerkt zie worden.
    Als dan het bericht komt van de feature presentation (Planet Terror zelf dus), wordt ik al vanaf de eerste secondes meegesleurd door een supergeil paaldansende Cherry (Rose McGowan). Da’s nog ‘ns een veelbelovend begin!
    Wat meteen opvalt is dat “Planet Terror” meer filmgrain kent dan “Death Proof”, die daarbij dus een beetje bleek afsteekt als ‘Grindhouse’ film. De gore bijvoorbeeld, is ook in grote mate aanwezig, heel gedetailleerd en bijna nonchalant aan de kijker getoond. Alles heeft net dat beetje meer om het te laten lijken op een complete over the top B-film, inclusief de missing reel en met belachelijke personages (met heerlijk overdreven acteerwerk) en gebeurtenissen, liters rondvliegend bloed en hele cliché oneliners, maar dit alles op zo’n niveau dat het heerlijk genietbaar kijkvoer is. Als één van mijn favoriete regisseurs zijnde kan Quentin Tarantino niet veel fout doen bij mij, maar hier moet ik toch toegeven dat hij duidelijk is afgetroefd door z’n maatje Rodriguez. In de cast zien we, behalve de al eerder genoemde McGowan, onder anderen Freddy Rodriguez (geen familie van...), Josh Brolin, Marley Shelton, Michael Biehn, Bruce Willis en ‘Lostie’ Naveen Andrews voorbijkomen. Ook zijn er de bijna gebruikelijke (kleine) bijrollen voor Quentin Tarantino, Cheech Marin en Danny Trejo. Allen lijken ze hun rollen met veel plezier te spelen.
    Na “Sin City”, “From Dusk Till Dawn” en in mindere mate “Desperado” opnieuw een hele goede film. Voor zover ik dat kan zeggen, ook een uitstekende ode aan de ‘Grinhouse’ films!

    Cijfer: 8.8/10
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

Pagina 103 van 218 EersteEerste ... 3539399100101102103104105106107113153203 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •