Pagina 113 van 218 EersteEerste ... 1363103109110111112113114115116117123163213 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.801 tot 2.825 van 5442 worden weergegeven.
  1. #2801

    Standaard

    13 (Tzameti) (2005)
    Een originele film die op het grote doek waarschijnlijk een grotere impact heeft dan gewoon via een beeldscherm thuis. HINT! Wat me echter wel opmerkte was het feit dat deze film in zwart/wit geschoten was en een beetje deed denken aan goedkoopheid. Want wat probeerde de regisseur nu te vertellen door de zwart/wit beelden? Je kunt ze stijlvol noemen maar verder doet hij er niets mee. Verder komt de film zeer stroef op gang deed me soms wel denken aan het werk van Hitchcock, vraag me niet waarom. Voor de rest maakte de film wel enige indruk op me dat vooral kwam nadat de zaak op gang werd gezet. En opeens was de spanning te ruiken in de zaal. Het idee is fris maar kon naar mening beter uitgewerkt worden net zoals het acteerwerk. De muziek klonk angstaanvallend sfeervol voor een aantal zeer nadrukkelijke scènes in de film. Dus een goede film maar de regisseur maakt hier en daar wat foutjes maar over het algemeen kan die zeker trots zijn op zijn debuut. Nu maar hopen dat hij verre blijft van Hollywood wat natuurlijk een onzinnige uitspraak is.

  2. #2802

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    13 (Tzameti) (2005)
    .
    Over het hoe en waarom van zwart/wit beelden denk ik:
    - het draagt bij aan het naargeestige sfeertje van de film
    - filmen in zwart/wit is volgens mij (stukken) goedkoper dan in kleur

    Vond het zelf overigens ook een goed te pruimen film! Hij is overigens op zijn best als je zo min mogelijk van het verhaal weet, dus geen recensies en hoestekst lezen!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #2803

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    13 (Tzameti) (2005)
    Nu maar hopen dat hij verre blijft van Hollywood wat natuurlijk een onzinnige uitspraak is.
    Niet alleen deze uitspraak, er staan er wel meer in je stukje.... Je klinkt een beetje als een meester die het werk van zn leerling nakijkt.

    Je hebt het over foutjes. Welke? Volgens mij verwar je elementen die je niet aanstaan met foutjes. De zwartwitbeelden passen perfect bij de sfeer van de film. De regisseur doet er verder niets mee?? Leg dan uit wat je bedoeld, het is een beetje een holle uitspraak. Wat had ie er verder mee moeten dan, buiten de goed gekozen kaders en contrasten bv...

  4. #2804

    Standaard

    Janghwa, Hongryeon (Ji-woon Kim, 2003)
    A Tale of Two Sisters is een intelligente en spannende drama/horrorfilm over twee tienerzusjes. Hun moeder is overleden en vader heeft een nieuwe relatie. Tussen deze 'boze stiefmoeder' en de kinderen loopt het niet lekker. Eén van de meisjes is een tijd ziek geweest en opgenomen in een psychiatrische inrichting. Als ze weer thuiskomt gaat het al snel verkeerd in het gezin.
    De drama film met een bovennatuurlijke tint maakt goed gebruik van goed opgebouwde spanning en schrikmomenten. De krijserige, haast Psycho-achtige soundtrack draagt hier ook aan bij. Zonder teveel te verraden over de film, is duidelijk dat deze film met zijn ingenieus plot zich uitermate leent voor meerdere kijkbeurten. ****
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  5. #2805

    Standaard

    Zeker weten Coen!! Een prachtige film inderdaad, waarbij je steeds meer ontdekt tijdens meerdere kijkbeurten. Dit is geweldig trouwens:

    http://www.imdb.com/title/tt0365376/...hread/69288079

    Geeft best veel inzichten in de film. Erg leuk om eens door te lezen. Veel symboliek wordt uitgelegd, je vind er zeker aspecten die je zelf over het hoofd hebt gezien.

    De soundtrack vind ik erg mooi. Klassiek, droevig en sfeervol. Ik heb de soundtrack maar ik herken je omschrijving "krijserig" niet zo. Ik vind het juist een behoorlijk ingetogen en rustige soundtrack....

  6. #2806

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Zeker weten Coen!! Een prachtige film inderdaad, waarbij je steeds meer ontdekt tijdens meerdere kijkbeurten. Dit is geweldig trouwens:

    http://www.imdb.com/title/tt0365376/...hread/69288079

    Geeft best veel inzichten in de film. Erg leuk om eens door te lezen. Veel symboliek wordt uitgelegd, je vind er zeker aspecten die je zelf over het hoofd hebt gezien.

    De soundtrack vind ik erg mooi. Klassiek, droevig en sfeervol. Ik heb de soundtrack maar ik herken je omschrijving "krijserig" niet zo. Ik vind het juist een behoorlijk ingetogen en rustige soundtrack....
    De soundtrack is idd sterk, dat krijserige (denk dus Psycho) is tijdens één of twee bepaalde scenes! Volgens mij bij de 'confrontatie' tussen stiefmoeder en 'gekke' kind en wanneer de dode echter moeder verschijnt in haar kast

    Die IMDB link heb ik gelezen! Had er veel aan, al heeft die kerel denk ik wel teveel tijd
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  7. #2807

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    dat wist ik helemaal niet
    Dat verklaart het natuurlijk wel

    Net gezien:

    The Night Of The Hunter
    Een redelijk genietbare crime film die is overladen met prachtige beelden. Op visueel is er meer dan genoeg om van te genieten. Ook het acteerwerk is briljant, vooral Robert Mitchum is niets minder dan briljant.
    Helaas vond ik het verhaal eigenlijk iets te kort komen, iets te dun om voor de volle 90 minuten te kunnen blijven boeien. Ik had het gevoel dat daar wat meer uit gehaald had kunnen worden.
    Een goede film dus die het kijken zeker waard is maar ik had er toch wat iets meer van verwacht.

    7,3/10
    Dat veel mensen dit meesterwerk de eerste maal dat ze hem zien nogal tegen vinden vallen ligt volgens mij aan de insteek waarmee men aan de film begint. Het is geen crimefilm en ook geen "echte" noir, eerder duister sprookje.

  8. #2808

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Niet alleen deze uitspraak, er staan er wel meer in je stukje.... Je klinkt een beetje als een meester die het werk van zn leerling nakijkt.

    Je hebt het over foutjes. Welke? Volgens mij verwar je elementen die je niet aanstaan met foutjes. De zwartwitbeelden passen perfect bij de sfeer van de film. De regisseur doet er verder niets mee?? Leg dan uit wat je bedoeld, het is een beetje een holle uitspraak. Wat had ie er verder mee moeten dan, buiten de goed gekozen kaders en contrasten bv...
    Dat je nog moeite in die knakker steekt Melz.......

  9. #2809

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht

    Die IMDB link heb ik gelezen! Had er veel aan, al heeft die kerel denk ik wel teveel tijd
    Die gast heeft er zeker veel tijd in gestoken! Veel reply's heeft die post ook. Vond het wel leuk om te lezen, er kan er in ieder geval veel uit gehaald worden en dat vind ik zeker een pluspunt van de film. Dan ontstijgt het een beetje het traditionele spookverhaal.

  10. #2810

    Standaard

    Little Miss Sunshine - Gaat niet al te diep, maar toch een erg leuke quirky film.

    The Corporation - Indrukwekkende docu over hoe bedrijven werken als personen, maar zonder geweten.

    Joint Security Area - Een even indrukwekkende film over de De-Militarized Zone in Korea, gemaakt door de regisseur van Oldboy.

    Blow - Super vermakelijke 'drugsfilm' over George Jung, die alles had, maar niet voor lang..

    Donnie Darko - De meeste kennen 'm wel. De bizar goede eerste feature van Richard Kelly over onder andere tijdreizen.

  11. #2811

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentVega79 Bekijk bericht
    Dat veel mensen dit meesterwerk de eerste maal dat ze hem zien nogal tegen vinden vallen ligt volgens mij aan de insteek waarmee men aan de film begint. Het is geen crimefilm en ook geen "echte" noir, eerder duister sprookje.
    Dat zou best heel goed kunnen. Wellicht had het ook een beetje te maken met het feit dat ik nogal moe was 8)
    Ben benieuwd of ie me de volgende kijkbeurt beter zal bevallen...

    Net gezien:

    I Shot Jesse James
    De eerste film uit de Samuel Fuller box van Eclipse en gelijk de eerste Fuller film die ik zag was een ontzettend fijne kennismaking.

    Direct vanaf het begin zit je midden in het verhaal en ligt het tempo hoog. Fuller zet snel en slim de hoofdpersonages neer zodat de echte moord op Jesse James redelijk snel volgt. Want het gaat hier niet echt om de moord zelf maar om de gedachten en redenen erachter en de gevolgen ervan. Het is fijn dat het beginstuk niet te lang wordt uitgerekt (zoals we bijvoorbeeld zagen in de recente Jesse James film met Brad Pitt). De coward Robert Ford wordt geweldig neergezet door John Ireland. Hij steelt de show en draagt de film zonder problemen. Hij straalt een geweldige combinatie van wreedheid en wanhoop uit. Ook de bijrollen zijn erg goed.

    De opbouw naar de climax is erg sterk, je voelt de spanning steeds verder oplopen. Die climax is dan ook erg goed en nogal treurig tegelijk.
    Daarmee maakt Fuller een film die precies lang genoeg duurt en niet onnodig lang doet over de dingen die hij wilt vertellen. En dat is tegenwoordig wel eens anders...

    De eerste kennismaking met het werk van Fuller was dus een zeer aangename, ben erg benieuwd naar de andere 2 films uit de box.

    7,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  12. #2812

    Standaard

    LAKE DEAD

    THE HILLS HAVE EYES meets PSYCHO on the set of FRIDAY THE 13TH. Campground slasher die graag anders wil zijn maar op het nivo blijft zitten van MADMAN en HATCHET maar haalt het niet bij die laatste vanwege de serieuze toon

    Gesneden koek voor horrorfans maar de 'serieuze' filmkijker zal liever weg blijven

    7.0

    Trailer


  13. #2813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Dat zou best heel goed kunnen. Wellicht had het ook een beetje te maken met het feit dat ik nogal moe was 8)
    Ben benieuwd of ie me de volgende kijkbeurt beter zal bevallen...
    Ik hoop inderdaad dat je hem nog een kans zult geven en hem dan op waarde kunt schatten.

  14. #2814

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cheek Bekijk bericht
    The Corporation - Indrukwekkende docu over hoe bedrijven werken als personen, maar zonder geweten.
    Hou er wel rekening mee dat die docu ontzettend subjectief is. Michael Moore is er kinderspel bij
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  15. #2815

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Dat zou best heel goed kunnen. Wellicht had het ook een beetje te maken met het feit dat ik nogal moe was 8)
    Ben benieuwd of ie me de volgende kijkbeurt beter zal bevallen...

    Net gezien:

    I Shot Jesse James
    De eerste film uit de Samuel Fuller box van Eclipse en gelijk de eerste Fuller film die ik zag was een ontzettend fijne kennismaking.

    Direct vanaf het begin zit je midden in het verhaal en ligt het tempo hoog. Fuller zet snel en slim de hoofdpersonages neer zodat de echte moord op Jesse James redelijk snel volgt. Want het gaat hier niet echt om de moord zelf maar om de gedachten en redenen erachter en de gevolgen ervan. Het is fijn dat het beginstuk niet te lang wordt uitgerekt (zoals we bijvoorbeeld zagen in de recente Jesse James film met Brad Pitt). De coward Robert Ford wordt geweldig neergezet door John Ireland. Hij steelt de show en draagt de film zonder problemen. Hij straalt een geweldige combinatie van wreedheid en wanhoop uit. Ook de bijrollen zijn erg goed.

    De opbouw naar de climax is erg sterk, je voelt de spanning steeds verder oplopen. Die climax is dan ook erg goed en nogal treurig tegelijk.
    Daarmee maakt Fuller een film die precies lang genoeg duurt en niet onnodig lang doet over de dingen die hij wilt vertellen. En dat is tegenwoordig wel eens anders...

    De eerste kennismaking met het werk van Fuller was dus een zeer aangename, ben erg benieuwd naar de andere 2 films uit de box.

    7,5/10
    hé Timo,

    als je Fuller goed blijft vinden, wat goed kan na je goede cijfer van zijn 'Passion of Jean of Arc achtige western met al zijn close ups, moet je eens deze proberen:
    - Big Red One (reconstructed) & Pickup on South Street.

    Beide zijn goedkoop op r2 nl format te verkrijgen!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  16. #2816

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    hé Timo,

    als je Fuller goed blijft vinden, wat goed kan na je goede cijfer van zijn 'Passion of Jean of Arc achtige western met al zijn close ups, moet je eens deze proberen:
    - Big Red One (reconstructed) & Pickup on South Street.

    Beide zijn goedkoop op r2 nl format te verkrijgen!
    * toegevoegd aan my ever growing wishlist

    Daar komt ook nooit een einde aan op deze manier
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #2817

    Standaard

    Home Of The Brave

    Tja, geen slechte film, goed geacteerd...... Maar als je denkt een oorlogsfilm te gaan kijken met dus ....oorlog dan valt deze gewoon tegen. Het is ook geen born on the 4th of july waar een karakter heel goed wordt uitgediept. Een 6je

  18. #2818

    Standaard

    Maikel, moge hij rusten in vreden, zou je alles aanraden van Fuller. De rauwe stijl van de voormalig pulpschrijver/oorlogsveteraan kon bij hem niet stuk!

    Zijn ietwat a-typische western Forty Guns is ook vrij goedkoop verkrijgbaar, evenals zijn vreemde 'noir' House of Bamboo en zijn 'koude oorlog' film Hell and High Water.

    Alle drie sowieso een aanvulling voor je collectie, dus pak pen en papier er maar bij en breidt die wishlist nog maar even uit!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  19. #2819

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Maikel, moge hij rusten in vreden, zou je alles aanraden van Fuller. De rauwe stijl van de voormalig pulpschrijver/oorlogsveteraan kon bij hem niet stuk!

    Zijn ietwat a-typische western Forty Guns is ook vrij goedkoop verkrijgbaar, evenals zijn vreemde 'noir' House of Bamboo en zijn 'koude oorlog' film Hell and High Water.

    Alle drie sowieso een aanvulling voor je collectie, dus pak pen en papier er maar bij en breidt die wishlist nog maar even uit!
    Ok, omdat je zo aandringt dan
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  20. #2820

    Standaard

    Straw Dogs (Sam Peckinpah, 1971)
    Wiskundige pacifist David Sumner en zijn vrouw verhuizen naar een rustig dorpje in Engeland om de misdaad in de Verenigde Staten te ontvluchten. Daar worden ze voortdurend lastig gevallen, bedreigd en beledigd. Totdat de stoppen doorslaan. De eerste film die ik zie van Sam Peckinpah en het werd me wel meteen duidelijk wat de kenmerken van deze regisseur zijn, de montage en het geweld vallen erg op. Het hoofdpersonage (goed neergezet door Dustin Hoffman) wordt goed uitgediept, maar daardoor duurt het ook wel even voordat de film goed op gang komt. Ga zeker meer kijken van deze regisseur. 7.5

  21. #2821

    Standaard

    Le Jour se lève (Marcel Carné, 1939)
    De regisseur die ook het befaamde Les Enfants du Paradis heeft gemaakt, een film die ik hoognodig eens uit de kast moet trekken, maakte ook deze fatalistische film over een gedoemde anti-held. Een staalarbeider, Jean Gabin (wie anders?), raakt betrokken in een vierkantsverhouding tussen een hondentrainer, zijn vrouw en zijn maitresse. Via flash backs wordt duidelijk hoe hij tot de moord op de man (de beginscene) is gedreven. Intens acteerwerk en een depressief verhaal dat precies in het straatje van het poëtisch realisme (een esthetische stroming binnen de Franse film van de jaren 30) past. ****
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  22. #2822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Niet alleen deze uitspraak, er staan er wel meer in je stukje.... Je klinkt een beetje als een meester die het werk van zn leerling nakijkt.

    Je hebt het over foutjes. Welke? Volgens mij verwar je elementen die je niet aanstaan met foutjes. De zwartwitbeelden passen perfect bij de sfeer van de film. De regisseur doet er verder niets mee?? Leg dan uit wat je bedoeld, het is een beetje een holle uitspraak. Wat had ie er verder mee moeten dan, buiten de goed gekozen kaders en contrasten bv...

    De zwart/wit beelden zie ik persoonlijk als heel erg goedkoop. De regisseur zal dan ook niet veel geld hebben gehad maar had er naar mijn mening veel meer meekunnen doen. Hij creëert hier en daar een sfeertje maar volgens mij doet de regisseur daar niet de volle 100% gebruik van. Want hij had bepaalde elementen meer nadruk kunnen geven, authenticiteit van bepaalde dingen kunnen weergeven, meer sfeer creëren, sfeer van vroeger weergeven et cetera. Verder lijkt het ook geen stijleffect omdat het visuele soms gewoon wat stroef en taai overkomt. Denk bijvoorbeeld aan het lompe en vooral ongepaste einde. Kan je hier iets mee, Melvin? :wink:

    Trouwens over de muziekscore kunnen we het ook hebben. In het begin helpt het mee om een naargeestig sfeertje op te wekken maar naarmate we het beruchte huis naderen valt er een complete stilte. Viel je dat niet op?

  23. #2823

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentVega79 Bekijk bericht
    Dat je nog moeite in die knakker steekt Melz.......
    Anders blijf gewoon weg met je vriendje...

  24. #2824

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Anders blijf gewoon weg met je vriendje...
    Wie, wat, waar, welk vriendje? Je bedoelt Brakhage? Ik ken hem niet persoonlijk, maar ik prefereer zijn teksten inderdaad boven die onnavolgbare lappen onzin van jou. Maar daar hadden we het niet over volgens mij
    Laatst aangepast door VincentVega79 : 02-04-2008 om 13:42

  25. #2825

    Standaard

    Zelf nog gezien de laatste tijd:

    He was a Quiet Man (Capello, 2007) ***1/2
    Behoorlijk vermakelijke film van Capello die twaalf jaar hiervoor zijn laatste film schoot. Ik was met name onder de indruk van Christian Slater die een serieus sterke rol neerzet.

    Das Experiment (Hirschbiegel, 2001) ****
    Alom geprezen film van Hirschbiegel. Op het einde vliegt het allemaal wat uit de bocht, maar de opbouw naar de climax is sterk en benauwend. Prima.

    Borderland (Berman, 2007) ***1/2
    Ik verwachtte er niet zoveel van, maar al met al een best aardig horrorfilmpje. Het begint allemaal wat heftig, maar gaandeweg wordt het allemaal wat tammer en dat past mijn inziens wat beter bij de sfeer en inhoud van de film.

    The Mother (Michell, 2003) ***1/2
    Een helaas wat onevenwichtig, maar aardig portret van een vrouw die na het overlijden van haar man een seksueel emancipatieproces doormaakt. Opvallende rol van Daniel Craig die zowaar meer kan dan alleen cool en strak in een camera turen.

    Un Flic (Melville, 1972) ****
    Zwanenzang van Melville, en minder dan vorige films die ik van hem gezien heb, maar nog altijd een zeer interessant en soms indrukweekend schouwspel. De openingsscene is briljant en ook de in realtime geschoten heist is (op de speelgoedtrein en dito helicopter na) indrukweekend. Zelf een mindere Melville is een waar genoegen om naar te kijken.
    Laatst aangepast door VincentVega79 : 02-04-2008 om 14:44

Pagina 113 van 218 EersteEerste ... 1363103109110111112113114115116117123163213 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •