Pagina 192 van 218 EersteEerste ... 92142182188189190191192193194195196202 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.776 tot 4.800 van 5442 worden weergegeven.
  1. #4776

    Standaard

    Lost seizoen 3
    Het afgelopen halfjaar weer op mijn gemak gevuld met het bekijken van het derde seizoen van Lost.
    Ik had al gelezen dat dit seizoen beter was dan het tweede maar daar ben ik niet mee eens. Het duurt lang voordat er een beetje spanning en vaart inkomt, te lang naar mijn zin. De gevangenschap van Jack, Kate en Sawyer wordt uitgemolken en blijft niet spannend genoeg . Net zoals tegen het einde van het tweede seizoen wordt het opeens weer erg spannend, en zit de vaart er in de laatste acht afleveringen wel dik in. Hoewel we meer te weten komen over The Others blijven er nog steeds vreselijk veel vragen open, zoals wat de zwarte wolk precies is en wie Jacob precies is maar het spannendst is natuurlijk het eindigen met de flash forward, die subliem is. .
    Ik ben nog steeds erg benieuwd naar het vierde seizoen, maar zo euforisch na het eerste zal ik denk ik niet meer worden.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  2. #4777

    Standaard

    Land and Freedom ***** Een zeer sterk film van Ken Loach over de revolution in Spanje in de jaren dertig.Ian Hart speelt een werkloos Britse communist die naar Spanje gaat om tegen Franco te vechten.
    Zo moet je films maken in mijn mening !
    gr,vince.

  3. #4778

    Standaard

    The Usual Suspects (Bryan Singer, 1995)
    Zelfs voor de zoveelste keer blijft deze misdaadfilm een lust voor het oog. Een fantastisch plot wordt goed verfilmd door Singer en puik gespeeld door de hoofdrolspelers. Gaat dat zien, al zal bijna iedereen dat inmiddels wel gedaan hebben...*****

    Letters from Iwo Jima (Clint Eastwood, 2006)
    De 'Japanse variant' van het tweeluik over de slag om Iwo Jima ten tijde van de Tweede Wereldoorlog is op alle fronten beter dan zijn 'broertje' Flags of Our Fathers. Waar 'Flags' meer een propagandafilm is met een hinderlijke manier van vertellen, is 'Letters' meer een pure oorlogsfilm. Eastwood weet de rauwe oorlogsactie echter goed te breken door tijdens de film terug te vallen op hardop gelezen brieven van en naar het thuisfront. Een film die ik van harte kan aanraden. *****

    Rambo (Sylvester Stallone, 2008 )
    Ik ben nooit echt fan geweest van de 'stoere mannen films' over John Rambo, maar het laatste deel is best te behappen. Het plot is ultrasimpel, maar de extreem rauwe en gewelddadige aspecten van de film inclusief dito manier van filmen maken indruk. Beter dan ik er van tevoren verwachtte. ***½
    Laatst aangepast door Coen P. : 07-07-2008 om 10:11
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #4779

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Ik kan je verklappen dat ook daar muziek achter de beelden is gezet. Ik had er in het begin ook nog een beetje moeite mee, maar voor mij persoonlijk geldt dat het gelukkig heel snel is gaan wennen.
    Bedankt voor het melden dan hoef ik de serie bij deze niet te zien!

  5. #4780

    Standaard

    LA POLIZIA BRANCOLA NEL BUIO

    THE POLICE ARE BLUNDERING IN THE DARK

    Goede giallo. Jammer dat het een rip betreft van een vergane tape want een geremasterde print zou de film goed uitkomen

    Een aantal fotomodellen worden naar de eeuwige jachtvelden gestuurd en een van de vriendjes gaat op onderzoek uit. Hij stuimelt op een landhuis waar de inwoners allemaal een vreemde tik lijken te hebben

    Mooie dames, wat bloot hier en daar maar de bodycount had wat hoger mogen wezen (4)

    Al met al een uitstekend filmpje wat aan de korte kant is maar dat zou ook kunnen komen doordat de tape volgens mij gecensureerd is

    7.5


  6. #4781

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Bedankt voor het melden dan hoef ik de serie bij deze niet te zien!
    Je weet echt niet wat je mist!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  7. #4782

    Standaard

    Shoah (1985)
    Het is een film die je moet ondergaan zonder te weten wat Claude Lanzmann allemaal geroepen heeft over deze film. Zoals ‘’er is een tijd voor SHOAH en de tijd erna’’. Je kunt het arrogant noemen of je kunt je er gewoon bij neerleggen zoals ik dat doe. Zelf beschouw ik het als een documentaire die beschouwd kan worden als de meeste intieme poging om het onmenselijk menselijk te maken. Daarbij gebruikmakend met spookachtige landschappen waarbij de trein er één is die misschien nog wel dichtstbijzijnde gevoel kreeg hoe de mensen vervoerd werden naar deze concentratiekampen. Lanzmann doet het dan ook heel subtiel. Waarbij hij gebruik maakt van een camera voor de trein die langzaam Auschwitz binnenrijdt waarbij hij het gevoel weet weer te geven wat die mensen niet allemaal gevoeld heb.

    De meest aangrijpende interviews vond ik zelf die met Abrahm Bomba, een belangrijke kapper in één van de grote concentratiekampen die zijn verhaal vertelt jaren later in zijn eigen kapperszaak maar gegevenmoment in huilen uitbarst als hij zijn verhaal doet. En een andere geïnterviewde, Filip Müller, vond ik zelf behoorlijk intrigerend vooral één van de laatste scènes in het interview waarbij hij in tranen uitlegt waarom de SS overmatig veel gebruik maakt van geweld om de Joden de Gaskamers in te krijgen. ZEER AANGRIJPEND! Daarbij denkend kan ik Raul Hilberg niet onvermeld laten die met verdomd veel antwoorden komt rondom de ‘’Endlösing’’. En om een laatste naam op te noemen vond ik Franz Grassler essentieel om te noemen. Hij was de naziecommandant van het getto van Warchau. Hij beweert dat hij zich niet veel kan herinneren van de Tweede Oorlog. Dat vooral te maken heeft dat hij beweerd dat de mensen meer herinneringen hebben aan goede dingen dan aan slechte dingen. Gelukkig hakt Lanzmann hem in stukjes met zijn vernietigende vragen over de Joden, het getto en de uitroeiing waarbij Grassler zich zogenaamd seniel voordoet en gewoon zijn schouders ophaalt.

    Toch is het niet alles rozengeur en maneschijn. Daarbij duurt SHOAH naar mening veels te lang en is echt niet elk interview interessant te noemen. Verder vond ik op sommige momenten de interviewer vrij arrogant overkomen. Ik bedoel dan vooral zijn houding tegenover de slachtoffers. Denk dan vooral aan handen in de broekzak, sigaretje roken en wat doelloos in de rondte kijken tijdens het interviewen. Het kan natuurlijk zijn dat ik dat verkeerd heb opgepakt en het moet zien vanuit een ander oogpunt maar toch kreeg ik een vreemde bijsmaak waarbij dat vooral te zien was in het eerste deel van SHOAH.

    Ik weet wel dat ik het nooit aangedurfd zou hebben om zoiets te maken. Niet voor niets spendeerde Lanzmann meer dan tien jaar van zijn leven aan dit belangrijke project. Hij reisde over de hele wereld op zoek naar overlevende SS commandanten, kampslachtoffers en ooggetuigen. De film komt dan ook over als een schok en zorgt ervoor dat het onbespreekbare bespreekbaar wordt. Denk daarbij ook nog eens dat de meeste films verdwijnen als sneeuw voor de zon maar dit bijna tien uur durende documentaire nog vele jaren zal spoken door me hoofd.


  8. #4783

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Je weet echt niet wat je mist!
    The Blue Planet had ik hetzelfde gevoel als bij Earth. Je kunt zoveel mooie plaatjes maken als je wilt maar bij mij verknal je het als je er muziek onder zet die er niet thuis hoort en daarbij ook nog een voice-over ...

    Geef mij maar natuurdocumentaires zoals Microcosmos en Genesis die niet inspelen op de gevoelens van de mens.

  9. #4784

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    The Blue Planet had ik hetzelfde gevoel als bij Earth. Je kunt zoveel mooie plaatjes maken als je wilt maar bij mij verknal je het als je er muziek onder zet die er niet thuis hoort en daarbij ook nog een voice-over ...

    Geef mij maar natuurdocumentaires zoals Microcosmos en Genesis die niet inspelen op de gevoelens van de mens.
    Ikzelf wacht er met smart op tot ze de complete Life Collection serie van de BBC in Nederland gaan uitbrengen. In de UK is er al een box (minus de laatse serie Life in Cold Blood).
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  10. #4785

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    The Blue Planet had ik hetzelfde gevoel als bij Earth. Je kunt zoveel mooie plaatjes maken als je wilt maar bij mij verknal je het als je er muziek onder zet die er niet thuis hoort en daarbij ook nog een voice-over ...

    Geef mij maar natuurdocumentaires zoals Microcosmos en Genesis die niet inspelen op de gevoelens van de mens.
    Als ik die redenering voorzet, zou je dus geen enkele film kunnen kijken waarvoor speciaal muziek is gecomponeerd (die hoort daar immers niet thuis).
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  11. #4786

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Als ik die redenering voorzet, zou je dus geen enkele film kunnen kijken waarvoor speciaal muziek is gecomponeerd (die hoort daar immers niet thuis).
    Waarom zou je die redenering voortzetten...? Die redenering is puur bedoeld bij documentaires...

  12. #4787

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    The Blue Planet had ik hetzelfde gevoel als bij Earth. Je kunt zoveel mooie plaatjes maken als je wilt maar bij mij verknal je het als je er muziek onder zet die er niet thuis hoort en daarbij ook nog een voice-over ...

    Geef mij maar natuurdocumentaires zoals Microcosmos en Genesis die niet inspelen op de gevoelens van de mens.
    Aan de ene kant is je mening te respecteren, aan de andere kant doe je jezelf tekort denk ik met zo'n vooringenomen idee. Tip van de dag: neem elke docu zoals ze is en niet zoals je vindt dat ze zou moeten zijn :wink: (of *** ik nu onzin? )

    P.S. Elke documentaire (ook Genesis of Microcosmos etc.) spelen in op gevoel. Enkel de manier waarop dat gebeurt verschilt imo. Zonder gevoel geen binding, denk je ook niet?
    Laatst aangepast door BigLebowski : 07-07-2008 om 15:59
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  13. #4788

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Letters from Iwo Jima (Clint Eastwood, 2006)
    De 'Japanse variant' van het tweeluik over de slag om Iwo Jima ten tijde van de Tweede Wereldoorlog is op alle fronten beter dan zijn 'broertje' Flags of Our Fathers. Waar 'Flags' meer een propagandafilm is met een hinderlijke manier van vertellen, is 'Letters' meer een pure oorlogsfilm. Eastwood weet de rauwe oorlogsactie echter goed te breken door tijdens de film terug te vallen op hardop gelezen brieven van en naar het thuisfront. Een film die ik van harte kan aanraden. *****
    Wat hij zegt!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #4789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Waarom zou je die redenering voortzetten...? Die redenering is puur bedoeld bij documentaires...
    Het wordt in beide gevallen gebruikt om de beelden kracht bij te zetten, waarom heb je er bij docu's hoogdravende ethische bezwaren tegen en bij films niet?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  15. #4790

    Standaard

    PROM NIGHT

    Ik weet niet waar ik moet beginnen met het vermelden van hoe slecht deze film is. De muziek, de karakters, de 'schrikeffecten', het plot, de cliché's...

    Brrrrr....

    Deze remake van de klassieke slasher PROM NIGHT is een draak van jewelste, de verschrikkelijk aanstellerige irritante tieners (ze hebben allemaal dure auto's, ze drinken niet, ze roken en ze vloeken niet en zijn erg knap natuurlijk) worden niet snel genoeg geslacht door een killer die we vanaf het begin in volle glorie zien dus die spanning is ook weg.

    Werkelijk alles is slecht aan deze film behalve misschien het camerawerk. Regisseur Nelson McCormick gaat nog een klassieke slasher remaken namelijk THE STEPFATHER. Ik hou mijn hart vast.

    De remake van APRIL FOOL'S DAY was al niet al te best maar dit is werkelijk de bottom of the barrel

    1.5

    Trailer


  16. #4791

    Standaard

    Zojuist Cypher zitten kijken, een film die draait om mensen die worden gerekruteerd en gebrainwashed door het ene bedrijf om te spioneren op het andere bedrijf en dan uiteindelijk te werken voor het andere bedrijf waar ze op moesten spioneren. 1 Man gaat daar tegen in en een hele samenzwering komt naar voren. Waarna aan het einde natuurlijk alles duidelijk wordt.
    Blijft een fantastische film, meerdere malen gezien maar hij blijft mij boeien, ontdek steeds weer nieuwe dingen erin, ik leg steeds meer kleine connecties in het verhaal.
    Cijfer:8
    Ikran is not horse!

  17. #4792

    Standaard

    Requiem for a Dream (Darren Aronofsky, 2000) :: 8.5

    Aparte film die vooral apart is door zijn snelle hypermontage, versnelde close-ups en splitscreens. Maar daar langskijkende is dit een aangrijpend verhaal over verslaafden, een ieder met zo z'n eigen redenen. De altijd mooie Jennifer Connelly, Jared Leto en Marlon Wayans gaan helemaal op in het verhaal met uitstekende acteerwerk maar staan toch wel in de schaduw van een geniale Ellen Burstyn, die zo overtuigend haar rol opbouwt tot verslaafde dat je haast zou gaan geloven dat ze die pillen ook daadwerkelijk tot haar heeft genomen. Haar Oscarnominatie was dan ook dik verdiend.
    De prachtige mooie, opzwepende soundtrack maakt het ook nog allemaal net even beter.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  18. #4793

    Standaard

    KUNG FU PANDA

    Een giller. Werkelijk!!

    8.5

  19. #4794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris Springer Bekijk bericht
    Zojuist Cypher zitten kijken, een film die draait om mensen die worden gerekruteerd en gebrainwashed door het ene bedrijf om te spioneren op het andere bedrijf en dan uiteindelijk te werken voor het andere bedrijf waar ze op moesten spioneren. 1 Man gaat daar tegen in en een hele samenzwering komt naar voren. Waarna aan het einde natuurlijk alles duidelijk wordt.
    Blijft een fantastische film, meerdere malen gezien maar hij blijft mij boeien, ontdek steeds weer nieuwe dingen erin, ik leg steeds meer kleine connecties in het verhaal.
    Cijfer:8
    Volgens mij een zwaar onderschatte film. Echt super deze film

  20. #4795

    Standaard

    21 Wat een ongeinspireerde, fantasieloze troep zeg. Een bijzonder triest scenario, bijzonder zwak spel van verschillende acteurs (in het bijzonder Spacey en Fishburne, maar dat was te verwachten; die presteren al jaren niets meer), een soundtrack die wel erg willekeurig lijkt en echt vreselijk irritante, zogenaamd 'trendy', shots van fiches. Brr. Gelukkig hebben we lekker om deze film kunnen lachen, anders was het echt een vreselijke avond geweest.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  21. #4796

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin de Koning Bekijk bericht
    KUNG FU PANDA

    Een giller. Werkelijk!!

    8.5
    Inderdaad, ik lag soms echt in een deuk.

  22. #4797

    Standaard

    The Incredible Hulk (2008 )
    Louis Leterrier was de juiste man voor The Incredible Hulk. De mensen die Transporter II gezien hebben weten wat ik bedoel. De man weet gewoon ontzettend spannende scènes te creëren terwijl je weet dat het toch goed afloopt. Daarbij staat het popcornvermaak boven alles. Bij zijn films verveel je je geen moment en geniet je van alle teugen van een actiefilm zoals die moet zijn. En dan beweren dat de actiefilm dood zou zijn?!

    Hoewel ik the Hulk van Ang Lee al goed te pruimen was onderscheid The Incredible Hulk zich in twee concrete dingen. De karakteropbouw is minimaal gehouden en de plotontwikkelingen zijn niet al te geforceerd en in grote getallen niet aanwezig. Daarbij zijn de gevechten groter dan ooit en de effecten verdomd fraai. Zelfs het uiteindelijk gevecht met dat gedrocht van een tegenstander zag er lekker doldwaas uit. Edward Norton rol is klein gehouden net zoals de hoeveelheid tekst die hij mag opzeggen. Liv Tyler is behoorlijk rijper geworden naar haar rol in Lord of The Rings en Tim Roth is zoals altijd beestachtig in zijn rol. Deze zomer Blockbuster doet wat hij beweert namelijk entertainen. 7.5

  23. #4798

    Standaard

    Shoot 'Em Up

    zeer entertainende actiefilm. De regisseur wou er een grappig geheel van maken zonder dat het te komisch zou worden en is daar zowaar in geslaagd. De acteurs zetten stuk voor stuk een goede prestatie neer. 9/10

  24. #4799

    Standaard

    Happy Hour (2003, Mike Bencivenga)
    Prachtig sober drama over een man die alleen nog maar leeft door en voor drank, maar plots hard met de neus op de feiten wordt gedrukt. Qua insteek vergelijkbaar met Simon; het eerste deel van de film is onbezorgd, (relatief) rauw en vrij qua leefstijl en uitspraken, terwijl het tweede deel geheel in het teken staat van subtiel drama waarbij het onvermijdelijke einde langzaam nadert. Door het integere en innemende spel en de oprechte sfeer van de film - zonder aanzwellende muziek of andere nare trucjes - weet de film te ontroeren. Jammer dat dit soort films ondergesneeuwd raken in de huidige louter commerciële wereld en het gros van de filmkijkers enkel bekend is met de grote films. (3,5 uit 5)
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  25. #4800

    Standaard

    Buffy The Vampire Slayer seizoen 1

    Erg goed eerste seizoen. Hoofdrolspelers spelen hun rol goed en het verhaal is ook erg goed bedacht. Sommige dingen zijn wat vaag, zoals dat iedereen het wel oke vind dat vampieren etc bestaan en dat Buffy ze bestrijd, ze doen er net iets te makkelijk over, het is dan wel fantasie maar toch.. Maar zoals ik al zei, het verhaal is goed. 8/10

Pagina 192 van 218 EersteEerste ... 92142182188189190191192193194195196202 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •